Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    The Life of a Showgirl, ktorý vyšiel v septembri tohto roku, je dvanástym štúdiovým albumom Taylor Swift. Obsahuje 12 skladieb, medzi ktorými vynikajú „Cancelled!“, „The Fate of Ophelia“ a „Ruin the Friendship“. Na najnovšom albume sa mieša pop s nádychom vintage glamouru a hudobnej drámy typickej pre veľkú scénu, presne v duchu názvu albumu.

    Zdroj: Taylor Swift

    Recenzie na novinku sú rozpoltené a opakuje sa v nich trochu zlomyseľná otázka, či šťastné životné obdobie, v ktorom sa práve americká speváčka nachádza, jej tvorbe vlastne neškodí. Zdá sa totiž, že emócie zdieľané s poslucháčmi prostredníctvom piesní tentokrát nie sú tak dychberúce. O to veľkolepejší je ovšem styling, ktorý nový album sprevádza.

    Na scéne sa objavuje nová úloha. Taylor Swift predstavuje showgirl 21. storočia

    Na rozdiel od zdržanlivejšej hudobnej zložky pôsobí vizuálna stránka albumu sebavedome a má jasnú a údernú víziu. Taylor Swift v nej stelesňuje archetyp showgirl, ktorý prevádza do súčasného módneho jazyka. Oslnivé korzety od ikonického Boba Mackieho, kryštálové minišaty značky Area alebo elegantné čierne siluety Davida Koma jej v tom zásadne pomáhajú.

    Zdroj: Taylor Swift

    Na koho Taylor nadväzuje? Tentokrát na Cher, Dianu Ross alebo Tinu Turner

    Aby sme pochopili, čo presne o sebe chce Taylor Swift povedať, je potrebné vedieť, kto je už spomínaný Bob Mackie, ktorého outfit zdobí titul albumu. Kostýmový návrhár za svoju kariéru od polovice 20. storočia obliekal hviezdy, ako je Cher, Diana Ross alebo Tina Turner, teda najväčšie divy šoubiznisu. Má na svedomí očarujúce showgirl outfity s obrovskými čelenkami, perlami a kryštálmi.

    Presne taký kostým teraz využila Taylor na potvrdenie svojej novej image. Konkrétne ide o archívny kúsok pôvodne vytvorený pre legendárnu revue Jubilee! v Las Vegas. Kryštálmi zdobený set z jemnej francúzskej drôtenej konštrukcie vytvára nahý efekt a pôsobí luxusne aj provokatívne. Mackie mimochodom ocenil, že Taylor má správnu výšku, ktorá jej umožňuje byť ozajstnou showgirl.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

    Pracovitá a cieľavedomá. Taylor Swift prijíma vlastnosti showgirls

    Zatiaľ čo predtým Taylor Swift vystupovala ako introspektívna pesničkárka a „dievča od vedľa“ s gitarou, teraz prostredníctvom kostýmov dáva najavo, že na javisku chce nadviazať na mená, ktoré definovali históriu šoubiznisu. Pod slovom showgirl si predstavíme trblietky, perie, vysoké podpätky a dokonalú choreografiu. V skutočnosti ide o oveľa viac a Taylor preto pracuje s odkazom na showgirls veľmi premyslene.

    Showgirls totiž boli vždy viac než len dekoráciou zábavných podnikov. Podľa vyjadrenia britskej teoretičky umenia Alison J. Carr pre server Guardian každá showgirl už od 19. storočia odrážala potešenie aj úzkosti svojej doby a zakaždým znovu definovala, čo znamená byť ženou na scéne. Zároveň išlo o cieľavedomé a extrémne pracovité ženy, čo sú vlastnosti, ktoré Taylor bezosporu má, a s ktorými vo verejnom priestore rada pracuje.

    Taylor je stále dievča odvedľa. Len sa teraz schováva pod trblietkami

    Ďalšou vrstvou speváčkinho posolstva je, že kostým showgirl predstavuje maximálne priznanú okázalú štylizáciu. Niečo, čo sa po vydarenom vystúpení zloží a z hviezdnej umelkyne sa znovu stane zase len obyčajné dievča. Podľa odborníkov tak nová úloha showgirl Taylor Swift umožňuje prepojiť image miliardárky a svetovej superhviezdy s pôvodným dievčaťom od vedľa, na ktorom postavila svoju popularitu. „Opiera sa o myšlienku, že jej verejný obraz je pozlátená fantázia,“ vysvetľuje pre Guardian hudobný teoretik Drew Nobile z Oregonskej univerzity.

    Svetlo, lesk a drahokamy. Všetko umne zdôrazňuje úlohu globálnej hviezdy

    Okrem Mackieho sa na vizuálnej identite filmu The Life of a Showgirl podieľalo viacero súčasných návrhárov, ktorí čerpali z tradície showgirl moderným jazykom. Značka Blonds, známa svojimi extravagantnými body s drahokamami a motívmi plameňov, dodala revue v Las Vegas energiu. Newyorská Area obohatila vzhľad o krištáľovú róbu z couture kolekcie, zatiaľ čo návrhárka Kelsey Randall vytvorila pre Swift šaty z kovovej sieťoviny na mieru.

    Spoločným menovateľom všetkých spoluprác je hra svetla a lesku, ako aj odkazy na to, čo v súčasnosti znamená byť silnou ženou na javisku. Umožňujú Taylor Swift stvárniť ďalšiu úlohu v jej kariére, úlohu spokojnej a cieľavedomej ženy, ktorá si je plne vedomá svojho postavenia a užíva si ho. Zároveň však chce svojim fanúšikom poslať odkaz, že napriek svojmu nespornému globálnemu úspechu zostáva len obyčajným dievčaťom.

    Zdroje: Vanity Fair, People, Guardian, Los Angeles Times, Dazed Digital, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.sk/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    ― Reklama ―

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    The Life of a Showgirl, ktorý vyšiel v septembri tohto roku, je dvanástym štúdiovým albumom Taylor Swift. Obsahuje 12 skladieb, medzi ktorými vynikajú „Cancelled!“, „The Fate of Ophelia“ a „Ruin the Friendship“. Na najnovšom albume sa mieša pop s nádychom vintage glamouru a hudobnej drámy typickej pre veľkú scénu, presne v duchu názvu albumu.

    Zdroj: Taylor Swift

    Recenzie na novinku sú rozpoltené a opakuje sa v nich trochu zlomyseľná otázka, či šťastné životné obdobie, v ktorom sa práve americká speváčka nachádza, jej tvorbe vlastne neškodí. Zdá sa totiž, že emócie zdieľané s poslucháčmi prostredníctvom piesní tentokrát nie sú tak dychberúce. O to veľkolepejší je ovšem styling, ktorý nový album sprevádza.

    Na scéne sa objavuje nová úloha. Taylor Swift predstavuje showgirl 21. storočia

    Na rozdiel od zdržanlivejšej hudobnej zložky pôsobí vizuálna stránka albumu sebavedome a má jasnú a údernú víziu. Taylor Swift v nej stelesňuje archetyp showgirl, ktorý prevádza do súčasného módneho jazyka. Oslnivé korzety od ikonického Boba Mackieho, kryštálové minišaty značky Area alebo elegantné čierne siluety Davida Koma jej v tom zásadne pomáhajú.

    Zdroj: Taylor Swift

    Na koho Taylor nadväzuje? Tentokrát na Cher, Dianu Ross alebo Tinu Turner

    Aby sme pochopili, čo presne o sebe chce Taylor Swift povedať, je potrebné vedieť, kto je už spomínaný Bob Mackie, ktorého outfit zdobí titul albumu. Kostýmový návrhár za svoju kariéru od polovice 20. storočia obliekal hviezdy, ako je Cher, Diana Ross alebo Tina Turner, teda najväčšie divy šoubiznisu. Má na svedomí očarujúce showgirl outfity s obrovskými čelenkami, perlami a kryštálmi.

    Presne taký kostým teraz využila Taylor na potvrdenie svojej novej image. Konkrétne ide o archívny kúsok pôvodne vytvorený pre legendárnu revue Jubilee! v Las Vegas. Kryštálmi zdobený set z jemnej francúzskej drôtenej konštrukcie vytvára nahý efekt a pôsobí luxusne aj provokatívne. Mackie mimochodom ocenil, že Taylor má správnu výšku, ktorá jej umožňuje byť ozajstnou showgirl.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

    Pracovitá a cieľavedomá. Taylor Swift prijíma vlastnosti showgirls

    Zatiaľ čo predtým Taylor Swift vystupovala ako introspektívna pesničkárka a „dievča od vedľa“ s gitarou, teraz prostredníctvom kostýmov dáva najavo, že na javisku chce nadviazať na mená, ktoré definovali históriu šoubiznisu. Pod slovom showgirl si predstavíme trblietky, perie, vysoké podpätky a dokonalú choreografiu. V skutočnosti ide o oveľa viac a Taylor preto pracuje s odkazom na showgirls veľmi premyslene.

    Showgirls totiž boli vždy viac než len dekoráciou zábavných podnikov. Podľa vyjadrenia britskej teoretičky umenia Alison J. Carr pre server Guardian každá showgirl už od 19. storočia odrážala potešenie aj úzkosti svojej doby a zakaždým znovu definovala, čo znamená byť ženou na scéne. Zároveň išlo o cieľavedomé a extrémne pracovité ženy, čo sú vlastnosti, ktoré Taylor bezosporu má, a s ktorými vo verejnom priestore rada pracuje.

    Taylor je stále dievča odvedľa. Len sa teraz schováva pod trblietkami

    Ďalšou vrstvou speváčkinho posolstva je, že kostým showgirl predstavuje maximálne priznanú okázalú štylizáciu. Niečo, čo sa po vydarenom vystúpení zloží a z hviezdnej umelkyne sa znovu stane zase len obyčajné dievča. Podľa odborníkov tak nová úloha showgirl Taylor Swift umožňuje prepojiť image miliardárky a svetovej superhviezdy s pôvodným dievčaťom od vedľa, na ktorom postavila svoju popularitu. „Opiera sa o myšlienku, že jej verejný obraz je pozlátená fantázia,“ vysvetľuje pre Guardian hudobný teoretik Drew Nobile z Oregonskej univerzity.

    Svetlo, lesk a drahokamy. Všetko umne zdôrazňuje úlohu globálnej hviezdy

    Okrem Mackieho sa na vizuálnej identite filmu The Life of a Showgirl podieľalo viacero súčasných návrhárov, ktorí čerpali z tradície showgirl moderným jazykom. Značka Blonds, známa svojimi extravagantnými body s drahokamami a motívmi plameňov, dodala revue v Las Vegas energiu. Newyorská Area obohatila vzhľad o krištáľovú róbu z couture kolekcie, zatiaľ čo návrhárka Kelsey Randall vytvorila pre Swift šaty z kovovej sieťoviny na mieru.

    Spoločným menovateľom všetkých spoluprác je hra svetla a lesku, ako aj odkazy na to, čo v súčasnosti znamená byť silnou ženou na javisku. Umožňujú Taylor Swift stvárniť ďalšiu úlohu v jej kariére, úlohu spokojnej a cieľavedomej ženy, ktorá si je plne vedomá svojho postavenia a užíva si ho. Zároveň však chce svojim fanúšikom poslať odkaz, že napriek svojmu nespornému globálnemu úspechu zostáva len obyčajným dievčaťom.

    Zdroje: Vanity Fair, People, Guardian, Los Angeles Times, Dazed Digital, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kocke: Versace načrtáva svoju budúcnosť a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovacia služba Netflix privítala piatu sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jej vzdáva aj módny dom Fendi, ktorý predstavil ňou inšpirovanú kolekciu kabeliek. Asics robí vlny novým hybridným modelom Gel-Kinetic SP a Dior približuje víziu Jonathana Andersona prostredníctvom Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vianoce vlajkovú pobočku a Versace začína vidieť svoju budúcnosť.

    Prada chce dostať druhú šancu. Indické sandále sa budú vyrábať s miestnymi remeselníkmi

    Napodobeniny dizajnových tričiek s ošúchaným logom alebo rádoby luxusné kabelky z lacnej kože (bohužiaľ) predstavujú neodmysliteľnú súčasť odvrátenej stránky módy. Že k inšpirácii bez uznania pôvodného zdroja pristúpi aj Prada, však čakal málokto. Módny dom teraz dúfa, že svoje meno očistí. Kultúrnu apropriáciu indických sandálov mieni napraviť oficiálnou spoluprácou.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy sa opäť ukázal vo svojom najlepšom kabáte

    Prehliadka Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku priniesla pohľad, ktorý si žiada spomalenie a sústredenie. Druhá kolekcia od Matthieu Blazyho pre módny dom Chanel pôsobí sebavedome a presne. Namiesto okázalého rozprávania stavia na detailoch, gestách a vrstvenom čítaní. Každý look funguje ako samostatná kapitola i súčasť širšej kompozície. A v tejto koncentrácii spočíva jej sila.

    Lunárny nový rok 2026 hrá spoločnosti Burberry do kariet. Definuje ho znamenie koňa

    Koniec roka predznamenáva aj začiatok niečoho nového. Módny dom Burberry preto hľadí vpred a už teraz víta lunárny nový rok 2026. Vydal preto špeciálnu kolekciu venovanú znameniu koňa, ktoré bude definovať nadchádzajúce mesiace. Symbol tentoraz hrá britskej značke do kariet, keďže ladí s jej historickým logom jazdca. Práve to označuje väčšinu kúskov v najnovšej kolekcii.

    St. Moritz opäť dobýva sociálne siete. V čom spočíva jeho čaro?

    Zimné sociálne siete tento rok opäť zaplavuje estetika, ktorá pripomína staré filmové kotúče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, ktorá vonia po dreve, snehu a drahom alkohole. St. Moritz sa každé predvianočné obdobie vracia do popredia ako kultúrny symbol zimného luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelov, kožušín, okuliarov s masívnymi obrúčkami a slnkom zaliatych svahov budia túžbu po atmosfére, ktorá sa v modernom svete ťažko replikuje.

    Štýl v rádoby nudnom kabáte? Odtieň Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone farbou roka 2026. Na prvý pohľad pôsobí ako čisto biela, v skutočnosti ale obsahuje jemné teplé aj studené podtóny, vďaka ktorým je harmonická a vyvážená. Patrí do rodiny bielych odtieňov, ktoré v nás vyvolávajú pocit nového začiatku. Outfity v tejto farbe pritom rozhodne nemusia pôsobiť nudne. Vďaka práci s textúrou materiálov, prepracovanému strihu a jemným detailom sa z Cloud Dancer stáva výrazný a elegantný prvok, ktorý vynikne aj bez farebných kontrastov.

    Móda v kocke: Louis Vuitton má novú tvár a Sabato De Sarno napísal knihu

    Louis Vuitton rozširuje svoj arzenál hviezdnych tvárí. Najnovšou ambasádorkou vymenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila aj partnerstvo s legendárnymi pretekmi Formuly 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydáva pre-fall 2026 kolekciu plnú ikonických detailov Rockstud a Met Gala 2026 pozná svojich spolupredsedov. Návrhár Sabato De Sarno vydáva knihu o Neapole.

    Vianočný dress code podľa módnych domov. Ako by vás obliekol Chanel alebo Dior?

    Vianoce už nesmelo klopú na dvere a prípravy idú na plné obrátky. Sviatočná sezóna je ako stvorená na to, obliecť si outfity, ktoré zvýraznia vašu jedinečnosť a osobitý štýl, či pri štedrovečernom stole dokonca na chvíľu umlčia prekvapených starých rodičov. Každý rok prichádzajú módne domy s novými trendmi, ktoré udávajú tón vianočnému dress code a inšpirujú nás k tomu, aby sme sa počas sviatkov cítili výnimočne.

    Vianočný wishlist vášho obľúbeného magazínu je tu. Nové tváre, nové túžby, rovnako veľké sny

    Rok 2025 už má zbalené a my opäť sedíme nad zoznamami prianí, ktoré sa tvária nenáročne, ale v skutočnosti by priviedli k plaču nejedného elfského účtovníka. Redakcia sa premiešala, omladila, rozšírila a s ňou sa premenili aj naše darčekové ambície. Urobte si pohodlie, realita počká. Tu je náš vianočný wishlist, v ktorom sa opäť potvrdzuje, že kreativita je krásna… ale aj drahá.

    TikTok Highlights: Zimné nechty, ktoré zdivočeli. Hailey Bieber búra tradíciu

    Influencerka a podnikateľka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží príliš na tom, aký odtieň lícenky, očných tieňov alebo rúžu zvolí. Svojou možno pôvodne aj bezmyšlienkovitou voľbou odštartuje nový virálny trend. Výnimkou nie sú ani jej zimné nechty, ktoré vyzývajú tradíciu na súboj. Jemné trblietky alebo uhladený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvieracou potlačou.

    Pinterest číta rok 2026. Predpovedá nostalgiu a optimistický eskapizmus

    Dnešná doba plná neustáleho zhonu a o pozornosť bojujúcich sociálnych sietí žiada autenticitu, pohodlie a optimizmus. Presne tieto hodnoty definujú podľa najnovšej predpovede platformy Pinterest rýchlo sa blížiaci rok 2026. Odvíjajú sa od nich preto aj trendy, ktoré nás majú budúci rok sprevádzať. Patrí medzi ne temná knižná estetika, neladiace nechty alebo neutíchajúca láska ku kapuste.

    Nudný maloobchod je mŕtvy. Retail prechádza extrémnou premenou

    Maloobchod vstúpil do obdobia, v ktorom sa úspech obchodov odvíja od atmosféry a výrazného priestorového riešenia. Zákazník sleduje autentickosť miesta a reaguje na prostredie, ktoré má charakter a jasnú identitu. Luxusné domy aj fast fashion reťazce pracujú s interiérom ako s nástrojom prežívania módy. Obchody sa preto pod ich víziou menia na ucelené mestské udalosti.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    ― Reklama ―