Více

    ― Reklama ―

    Najnovšie dáta poukazujú na to, že tretí štvrťrok tohto roka nebol v Číne najšťastnejší. V období od júla do septembra sa očakávalo spomalenie hospodárskeho rastu. Neuspokojivé výsledky ovplyvnili aj európsky luxusný priemysel. Švajčiarske hodinky zaznamenali pokles vývozu a koncern LVMH oznámil prepad predaja.

    Čínska vláda má na tento rok veľké plány. Snaží sa totiž dosiahnuť neľahký cieľ, a to ekonomický rast piatich percent. Zdá sa však, že čínska ekonomika si na svoj sen bude musieť počkať. Potvrdili to aj najnovšie dáta, popísané agentúrou Reuters. Podľa nich tretí štvrťrok, trvajúci od júla do septembra, nebol pre Čínu veľmi priaznivý. Ekonomika v tomto období vzrástla o slabých 4,5 %.

    V predchádzajúcom štvrťroku vzrástla o 4,7 percenta. V lete dosiahla najpomalšie tempo od prvého štvrťroku 2023. Dôvodov spomalenia je niekoľko. Hlavnými dôvodmi sú slabý dopyt, pretrvávajúca kríza na trhu s nehnuteľnosťami a rastúca nezamestnanosť mladých ľudí. Agentúra Reuters preto predpokladá, že čínska ekonomika tento rok vzrastie iba o 4,8 percenta.

    Čínska ekonomika je však druhá najväčšia na svete. Zásadne preto ovplyvňuje aj európsky luxusný priemysel. Napríklad spoločnosť LVMH v posledných mesiacoch pocítila dôsledky pomalého rastu a za posledné tri mesiace zaznamenala trojpercentný pokles tržieb. Ide o jej prvý pokles od začiatku svetovej pandémie. Značnou príčinou je potom práve aj stav čínskej ekonomiky.

    Spomalenie čínskej ekonomiky zasiahlo aj Švajčiarsko. Potvrdili to tamojší predajcovia hodiniek

    Medzi ďalšie dôvody spomalenia predaja niektorých európskych luxusných značiek patria rastúce ceny alebo všeobecná hospodárska nestabilita. Nízky dopyt čínskych zákazníkov však medzi nimi stále vyniká. Nedávno totiž potrápila aj priemysel luxusných švajčiarskych hodiniek. Jeho výsledky pritom dlhodobo fungujú ako istý ukazovateľ zdravia celého sektora luxusného tovaru.

    Zástupcovia predajcov švajčiarskych hodiniek potom vo štvrtok oznámili, že ich vývoz utrpel v septembri značnú stratu. Export do Číny totiž v uplynulom mesiaci poklesol o nečakaných 50 percent. Druhá najväčšia ekonomika sveta je pritom pre švajčiarskych výrobcov hodiniek dlhodobým kľúčovým a nenahraditeľným trhom. Napríklad v roku 2023 predstavovala 10,3 percenta ich celkového vývozu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, YouTube

    Tretí štvrťrok nebol pre čínsku ekonomiku dobrý. Ovplyvnilo to aj európsky luxusný priemysel

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Najnovšie dáta poukazujú na to, že tretí štvrťrok tohto roka nebol v Číne najšťastnejší. V období od júla do septembra sa očakávalo spomalenie hospodárskeho rastu. Neuspokojivé výsledky ovplyvnili aj európsky luxusný priemysel. Švajčiarske hodinky zaznamenali pokles vývozu a koncern LVMH oznámil prepad predaja.

    Čínska vláda má na tento rok veľké plány. Snaží sa totiž dosiahnuť neľahký cieľ, a to ekonomický rast piatich percent. Zdá sa však, že čínska ekonomika si na svoj sen bude musieť počkať. Potvrdili to aj najnovšie dáta, popísané agentúrou Reuters. Podľa nich tretí štvrťrok, trvajúci od júla do septembra, nebol pre Čínu veľmi priaznivý. Ekonomika v tomto období vzrástla o slabých 4,5 %.

    V predchádzajúcom štvrťroku vzrástla o 4,7 percenta. V lete dosiahla najpomalšie tempo od prvého štvrťroku 2023. Dôvodov spomalenia je niekoľko. Hlavnými dôvodmi sú slabý dopyt, pretrvávajúca kríza na trhu s nehnuteľnosťami a rastúca nezamestnanosť mladých ľudí. Agentúra Reuters preto predpokladá, že čínska ekonomika tento rok vzrastie iba o 4,8 percenta.

    Čínska ekonomika je však druhá najväčšia na svete. Zásadne preto ovplyvňuje aj európsky luxusný priemysel. Napríklad spoločnosť LVMH v posledných mesiacoch pocítila dôsledky pomalého rastu a za posledné tri mesiace zaznamenala trojpercentný pokles tržieb. Ide o jej prvý pokles od začiatku svetovej pandémie. Značnou príčinou je potom práve aj stav čínskej ekonomiky.

    Spomalenie čínskej ekonomiky zasiahlo aj Švajčiarsko. Potvrdili to tamojší predajcovia hodiniek

    Medzi ďalšie dôvody spomalenia predaja niektorých európskych luxusných značiek patria rastúce ceny alebo všeobecná hospodárska nestabilita. Nízky dopyt čínskych zákazníkov však medzi nimi stále vyniká. Nedávno totiž potrápila aj priemysel luxusných švajčiarskych hodiniek. Jeho výsledky pritom dlhodobo fungujú ako istý ukazovateľ zdravia celého sektora luxusného tovaru.

    Zástupcovia predajcov švajčiarskych hodiniek potom vo štvrtok oznámili, že ich vývoz utrpel v septembri značnú stratu. Export do Číny totiž v uplynulom mesiaci poklesol o nečakaných 50 percent. Druhá najväčšia ekonomika sveta je pritom pre švajčiarskych výrobcov hodiniek dlhodobým kľúčovým a nenahraditeľným trhom. Napríklad v roku 2023 predstavovala 10,3 percenta ich celkového vývozu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Leto korunovalo plavky roka. Zažiaria asymetrické jednodielne kúsky

    Každé letné obdobie má svojich favoritov, definujúcich slnečnými lúčmi pretkané dni. Tohtoročným vládcom plážových trendov sa jednoznačne stávajú jednoduché, elegantné, ale napriek tomu zvodné plavky. Jedná sa o jednodielne asymetrické modely na jedno rameno. Nielen, že skvele vystihnú akúkoľvek postavu, predstavujú perfektnú nadčasovú voľbu.

    Bottega Veneta oslavuje novú kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módny dom Bottega Veneta predstavil nové tváre kampane "Craft is Our Language". Medzi hlavné mená tentoraz patrí raper Tyler, The Creator a kultový taliansky režisér Dario Argento. Ide o potvrdenie trendu, že luxusné módne domy oslovujú tvorcov z rôznych kútov kultúrneho sveta. Najmä rapová scéna má už roky nesporný vplyv na vnímanie štýlu, estetiky a hodnôt značky a Bottega Veneta nie je výnimkou.

    Paríž očakáva zmeny. Týždeň haute couture módy mení svoje obrysy

    Parížsky týždeň haute couture módy zažíva tento rok veľké zmeny. Dôvodom je zdanlivo nekončiaci kolotoč presúvajúcich sa kreatívnych riaditeľov najslávnejších módnych domov. Na očakávanej udalosti tak bude chýbať Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Na druhej strane Glenn Martens bude debutovať pre Maison Margiela a Demna Gvasalia sa rozlúči s Balenciagou.

    Maria Grazia Chiuri neponúkla len eleganciu. Dior priniesla aktívny feminizmus

    Maria Grazia Chiuri síce obliekala ženy do tylu, saténu a ikonických prvkov, jej skutočný prínos značke Dior však leží inde. V spôsobe, akým do prehliadok vtkala sociálne uvedomenie. V článku sa preto nepíše o čipke, ktorú použila na svojej poslednej prehliadke. Je o tom, ako módu ako jedna z mála premenila na feministický nástroj. A ako jej návrhy opakovane zdôrazňovali, že silueta nestačí. Treba aj silný postoj.

    Medzi eleganciou a ideológiou. Keď Chanel špehovala pre Ríšu a Boss šil uniformy SS

    Keď prechádzate butikmi značky Chanel alebo listujete kampaňami Hugo Boss, málokedy si spomeniete na chvíle, keď sa tieto značky zaplietli s jedným z najtemnejších režimov 20. storočia. Zatiaľ čo Coco Chanel počas vojny špehovala pre nacistickú rozviedku v parížskom hoteli Ritz, Hugo Boss obliekal členov SS do starostlivo strihaných uniforiem. Luxus a moc sa prepojili s ideológiou, ktorá mala ničivé následky pre celý svet.

    Dior cruise kolekcia vzdala hold Rímu. Do návrhov votkala jeho históriu

    Kreatívna riaditeľka Dior Maria Grazia Chiuri sa s cruise kolekciou pre rok 2026 vrátila domov. Prehliadku totiž tentokrát odhalila vo svojom rodnom Ríme. Návrhy preto náležite vzdali hold jeho bohatej histórii. Zamerala sa ale aj na jeho stopu vo svete filmu. Výsledkom sa stala jedna z jej doteraz najvydarenejších šou, ktorá by však mohla byť aj jej posledná.

    Leto volá po zmene. Páni vynesú mini šortky aj pastelovo ružovú

    S blížiacimi sa letnými mesiacmi je čas aj na zmenu. Odložte kožené čižmy a prešívané bundy na dno svojich šatníkov. Vneste do svojich outfitov závan čerstvého vzduchu vďaka najnovším trendom. Pánskej móde by toto leto mali dominovať extra krátke šortky, jednofarebné looky a klasické tričká s nápismi. Na odvážlivcov čaká aj pastelovo ružová farba.

    TikTok priniesol ďalší trend. Propaguje „zázračné“ chodenie po tráve

    Výlet do lesa, kochanie sa upokojujúcou zeleňou a prechádzanie sa po trávnatej lúke patria medzi zvyky, ktoré sú odjakživa považované za prospešné. Zdá sa však, že populárna platforma TikTok v prirodzenom počínaní našla ďalší virálny trend. Jej používatelia totiž zdieľajú "zázračné" benefity takzvaného grounding alebo earthing, teda prepojenia sa s pôdou.

    Najhodnotnejšou luxusnou značkou je Porsche. Louis Vuitton tento rok predbehol Chanel

    Platforma Brand Finance každoročne zverejňuje rebríček najhodnotnejších luxusných a prémiových značiek. Tento rok v ňom už po ôsmykrát dominuje Porsche. V tesnom závese za ním však nasleduje módny dom Chanel, ktorý tentoraz o jedno miesto predstihol svojho konkurenta Louis Vuitton. Titul najsilnejšej luxusnej značky pre zmenu získala značka Dior.

    Objavte fotoknihu „Julie Bullard“. Ponúka poctu deväťdesiatkovému malomestu

    Julie Bullard mala kučeravé blond vlasy, voňala po laku na nechty a stála na prahu sna malej Nadie. Bola jej detskou opatrovateľkou a zároveň prvou ženou, ktorú fotografka Nadia Lee Cohen vnímala ako stelesnenie štýlu. Práve jej venovala svoju najnovšiu knihu "Julie Bullard". Ide o vizuálnu poctu deväťdesiatkam, estetike malomesta a idealizovaným spomienkam, ktoré nikdy neboli úplne skutočné.

    Oblieka Zendayu aj Kendall Jenner. Kto je Torishéju Dumi?

    Niektorým návrhárom trvá roky, kým si získajú pozornosť módnej scény. U iných, ako je Torishéju Dumi, je to otázka pár mesiacov. Talentovaná dizajnérka prvýkrát zaujala v roku 2023 na Parížskom fashion weeku. O niekoľko mesiacov neskôr obliekla herečku Zendayu a nedávno jej kreácia zažiarila na Met Gala, kde jej look predviedla modelka Kendall Jenner.

    Móda v kocke: Hermès má prvé slúchadlá a Burberry čerpá z kráľovskej rodiny

    Značka Hermès uvedie svoje prvé dizajnové slúchadlá. Módny dom Burberry zase vydal jarnú kampaň inšpirovanú kráľovskou rodinou, zatiaľ čo Rabanne zasadil letnú kolekciu do srdca Brazílie. Londýn víta najvyššie umiestnenú reštauráciu v Európe, a to z dielne kuchára Gordona Ramsayho. A Parížsky týždeň pánskej módy pozná svoj oficiálny kalendár.

    Brat summer je oficiálne na konci. Tohtoročné leto patrí Lorde

    Letné mesiace roku 2024 budú už navždy spojené s fenoménom brat summer. Trend z dielne speváčky Charli XCX však oficiálne skončil. Na jeho miesto toto leto nastúpi speváčka Lorde so svojím novým albumom Virgin. Rozruch na hudobnej scéne spôsobila už najnovšou piesňou What Was That. Ukazuje tak, že aj po štyroch rokoch má čo ponúknuť.

    Netflix má nového favorita. Seriál Vnútorné tajomstvá odkrýva temné zákutia privilégií

    Nový dánsky thriller Vnútorné tajomstvá ukazuje, že aj tento často ohraný žáner má stále čo ponúknuť. Od svojej premiéry v polovici mája dobýva rebríčky platformy Netflix a teší sa výnimočne pozitívnym hodnoteniam. Ponúka totiž nielen klasické napätie a zamotané pátranie po vrahovi, ale aj sociálny komentár, poukazujúci na kalné vody bohatstva a privilégií.

    Blíži sa koniec vysokej platformy? Maison Margiela a Prada začínajú novú éru

    Platformy za sebou majú dlhú sezónu slávy. Od návratu 2000s štýlu y2k až po goth revival, postupne si prešli fázou športovej, punkovej aj bizarne prerastenej "ugly" estetiky. Avšak teraz, keď sa na prehliadkových mólach a sociálnych sieťach začína objavovať o niečo subtílnejšia obuv, to vyzerá, že ich nadvláda možno pomaly, ale určite končí.

    Valentino Garavani a Giancarlo Giammetti prinášajú prvú výstavu. Vzdávajú hold červenej

    Nadácia návrhára Valentina Garavaniho a podnikateľa Giancarla Giammettiho funguje od roku 2016. Kreatívne duo však až teraz predstavuje svoju prvú výstavu, ktorá sa koná v novootvorenom centre PM23, ktoré sa nachádza kúsok od sídla spoločnosti Valentino v Ríme. Prvá výstava, ktorá bude otvorená 25. mája, bude venovaná červenej farbe, ktorá sa tak spája s módnym domom.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―