Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    S novým rokom prichádzajú aj neustále sa meniace trendy. Tento rok zatiaľ vedie nielen pokračujúci coquette štýl, ale napríklad aj návrat 90. rokov. Prvky z módnych prehliadok sa potom prejavujú nielen v šperkoch a make-upe, ale aj vo svete manikúry. V súčasnosti tak zažiarite s peach fuzz alebo sky blue farbou, ale aj s roztomilými mašličkami. Skvele budú vyzerať aj grunge alebo naked nechty.

    Farba roka preniká do všetkých kútov beauty priemyslu. Vyskúšajte fresh peach fuzz odtieň

    Odhadnúť trendy na nasledujúce mesiace nie je vždy jednoduché. Niekedy sa totiž môžu uberať nečakanými smermi v závislosti od toho, aké prvky dizajnéri práve uprednostňujú. Pre farbu roka však platia iné pravidlá. Pravidelne ju určuje spoločnosť Pantone. Odtieň roka 2024 sa nazýva peach fuzz.

    Zdroj: Chanel, OPI

    Nie je ťažké ho spoznať, jedná sa totiž o fresh farbu pripomínajúcu broskyne alebo marhule. Môžete ju nosiť ako doplnky alebo očné tiene, ale skvele sa bude vynímať aj na nechtoch. Je len na vás, či zvýrazníte len niekoľko nechtov, alebo ho použijete na všetky. Základom je trafiť tú správnu oranžovú.

    Návrat 90. rokov pozorujeme v móde aj make-upe. Milovníci tmavých nechtov, radujte sa

    Koncom minulého roka sa tešili obľube predovšetkým pomerne svetlé a trblietavé nechty. Lip gloss trend ešte stále kraľoval TikToku a cold girl make-up zase diktoval jemné trblietky a odtiene. Ak podobne jemný štýl nie je vašou šálkou kávy, nezúfajte. Od začiatku januára je totiž jasné, že roku 2024 budú opäť vládnuť 90. roky.

    Trendy je preto nielen grunge make-up, ale aj nechty. Cieľom je dosiahnuť čo najtmavšiu farbu. Ideálne sú samozrejme čierne odtiene, nejedná sa ale o pravidlo. Rovnaký výsledok dosiahnete aj tmavomodrou, zelenou alebo červenou farbou. Pokiaľ ide o tvar nechtov, odporúčame buď krátke a hranaté okraje, alebo trendy „mandľový“ tvar.

    Pastelovým odtieňom tento rok vládne baby blue. Zakončite zimné obdobie štýlovo

    Okrem už spomínanej peach fuzz je tento rok populárna aj takzvaná baby alebo sky blue. Jedná sa o pastelovo modrú farbu, ktorá je dostatočne výrazná, ale aj nie príliš krikľavá. Perfektne sa potom hodí predovšetkým na dlhé zimné obdobie. Posledných pár mesiacov chladu tak môžete zakončiť štýlovo.

    Zdroj: OPI, Essie

    Takzvaný baby blue odtieň je potom typický aj pre už spomínané 90. roky. Objavuje sa predovšetkým v podobe trblietavých očných tieňov. Odporúčame preto skombinovať oba beauty produkty. Vytvoríte tým dokonalý look, ktorý môžete doplniť jednoduchým leskom na pery a svetlou tvárenkou.

    Nedávne módne prehliadky dokázali, že coquette trend módny svet neopustil. Nechajte ho preniknúť aj do svojej manikúry

    V minulom roku sa takzvaný coquette štýl prejavoval na nechtoch napríklad v podobe už spomínaných lip gloss nails, teda jemne ružových a trblietajúcich sa nechtoch. Keďže ale módne móla neopustil ani tento rok, musel si nájsť o niečo iný vzhľad. Môžete ju preto zakomponovať do svojej manikúry, najmä v podobe roztomilých mašličiek.

    Na nechty ich môžete namaľovať jemným štetčekom napríklad bielou farbou, a to na ružový podklad. Pokiaľ si ale v podobných detailoch príliš neveríte, nevadí. Zvoliť môžete aj jednoduché a praktické samolepky. V prípade, že nefandíte mašliam, vyskúšajte jemné kvetinky alebo rastlinky, ktoré populárny štýl taktiež evokujú.

    Naked lips úplne nestačí. Nebojte sa vyskúšať aj naked nails

    Posledný trend poteší predovšetkým tých z vás, ktorí neholdujú výrazným farbám, nieto ešte vzorom alebo obrázkom. Na popularite majú totiž naberať takzvané naked nails. V podstate sa jedná o nechty, ktoré vyzerajú takmer, ako by ste s nimi nič nerobili. Opak je však pravdou. Venovať by ste im mali čoraz väčšiu pozornosť.

    Zdroj: OPI, Sally Hansen

    Beauty svet totiž tento rok očakáva nárast starostlivosti. Či už ide o skin care rutinu alebo vlasy, zákazníci sa majú zamerať predovšetkým na kvalitu a zdravie. Rovnaké pravidlo má potom platiť aj vo svete nechtov. Vyskúšať preto môžete napríklad sérum na nechty od značky OPI. Vhod príde ale aj posilňovač nechtov spoločnosti Sally Hansen.

    Zdroje: Real Simple, Byrdie, Who What Wear, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Trendy roku 2024 sa odrážajú aj v manikúre. Zažiarte s grunge nechtami a roztomilými mašľami

    ― Reklama ―

    S novým rokom prichádzajú aj neustále sa meniace trendy. Tento rok zatiaľ vedie nielen pokračujúci coquette štýl, ale napríklad aj návrat 90. rokov. Prvky z módnych prehliadok sa potom prejavujú nielen v šperkoch a make-upe, ale aj vo svete manikúry. V súčasnosti tak zažiarite s peach fuzz alebo sky blue farbou, ale aj s roztomilými mašličkami. Skvele budú vyzerať aj grunge alebo naked nechty.

    Farba roka preniká do všetkých kútov beauty priemyslu. Vyskúšajte fresh peach fuzz odtieň

    Odhadnúť trendy na nasledujúce mesiace nie je vždy jednoduché. Niekedy sa totiž môžu uberať nečakanými smermi v závislosti od toho, aké prvky dizajnéri práve uprednostňujú. Pre farbu roka však platia iné pravidlá. Pravidelne ju určuje spoločnosť Pantone. Odtieň roka 2024 sa nazýva peach fuzz.

    Zdroj: Chanel, OPI

    Nie je ťažké ho spoznať, jedná sa totiž o fresh farbu pripomínajúcu broskyne alebo marhule. Môžete ju nosiť ako doplnky alebo očné tiene, ale skvele sa bude vynímať aj na nechtoch. Je len na vás, či zvýrazníte len niekoľko nechtov, alebo ho použijete na všetky. Základom je trafiť tú správnu oranžovú.

    Návrat 90. rokov pozorujeme v móde aj make-upe. Milovníci tmavých nechtov, radujte sa

    Koncom minulého roka sa tešili obľube predovšetkým pomerne svetlé a trblietavé nechty. Lip gloss trend ešte stále kraľoval TikToku a cold girl make-up zase diktoval jemné trblietky a odtiene. Ak podobne jemný štýl nie je vašou šálkou kávy, nezúfajte. Od začiatku januára je totiž jasné, že roku 2024 budú opäť vládnuť 90. roky.

    Trendy je preto nielen grunge make-up, ale aj nechty. Cieľom je dosiahnuť čo najtmavšiu farbu. Ideálne sú samozrejme čierne odtiene, nejedná sa ale o pravidlo. Rovnaký výsledok dosiahnete aj tmavomodrou, zelenou alebo červenou farbou. Pokiaľ ide o tvar nechtov, odporúčame buď krátke a hranaté okraje, alebo trendy „mandľový“ tvar.

    Pastelovým odtieňom tento rok vládne baby blue. Zakončite zimné obdobie štýlovo

    Okrem už spomínanej peach fuzz je tento rok populárna aj takzvaná baby alebo sky blue. Jedná sa o pastelovo modrú farbu, ktorá je dostatočne výrazná, ale aj nie príliš krikľavá. Perfektne sa potom hodí predovšetkým na dlhé zimné obdobie. Posledných pár mesiacov chladu tak môžete zakončiť štýlovo.

    Zdroj: OPI, Essie

    Takzvaný baby blue odtieň je potom typický aj pre už spomínané 90. roky. Objavuje sa predovšetkým v podobe trblietavých očných tieňov. Odporúčame preto skombinovať oba beauty produkty. Vytvoríte tým dokonalý look, ktorý môžete doplniť jednoduchým leskom na pery a svetlou tvárenkou.

    Nedávne módne prehliadky dokázali, že coquette trend módny svet neopustil. Nechajte ho preniknúť aj do svojej manikúry

    V minulom roku sa takzvaný coquette štýl prejavoval na nechtoch napríklad v podobe už spomínaných lip gloss nails, teda jemne ružových a trblietajúcich sa nechtoch. Keďže ale módne móla neopustil ani tento rok, musel si nájsť o niečo iný vzhľad. Môžete ju preto zakomponovať do svojej manikúry, najmä v podobe roztomilých mašličiek.

    Na nechty ich môžete namaľovať jemným štetčekom napríklad bielou farbou, a to na ružový podklad. Pokiaľ si ale v podobných detailoch príliš neveríte, nevadí. Zvoliť môžete aj jednoduché a praktické samolepky. V prípade, že nefandíte mašliam, vyskúšajte jemné kvetinky alebo rastlinky, ktoré populárny štýl taktiež evokujú.

    Naked lips úplne nestačí. Nebojte sa vyskúšať aj naked nails

    Posledný trend poteší predovšetkým tých z vás, ktorí neholdujú výrazným farbám, nieto ešte vzorom alebo obrázkom. Na popularite majú totiž naberať takzvané naked nails. V podstate sa jedná o nechty, ktoré vyzerajú takmer, ako by ste s nimi nič nerobili. Opak je však pravdou. Venovať by ste im mali čoraz väčšiu pozornosť.

    Zdroj: OPI, Sally Hansen

    Beauty svet totiž tento rok očakáva nárast starostlivosti. Či už ide o skin care rutinu alebo vlasy, zákazníci sa majú zamerať predovšetkým na kvalitu a zdravie. Rovnaké pravidlo má potom platiť aj vo svete nechtov. Vyskúšať preto môžete napríklad sérum na nechty od značky OPI. Vhod príde ale aj posilňovač nechtov spoločnosti Sally Hansen.

    Zdroje: Real Simple, Byrdie, Who What Wear, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Vianoce sú ideálny čas na malý hriech. Beauty je ten najsladší zo všetkých

    Hľadáte darček, ktorý poteší každú ženu vo vašom živote? Či už chcete urobiť radosť sestre, kamarátke, či priateľke, beauty svet vás nesklame. Ponúka presne to, čo pod vianočným stromčekom vykúzli úsmev na tvári. Stavte na beauty tipy roka, ktoré sú voňavé, rozmaznávajúce a tak trochu návykové. Vedia dokonale zahriať pri srdci: potešia, prekvapia a dodajú dotyk elegancie.

    Panter aj jazvečík. Zvierací protagonisti definujú vianočné kampane sezóny

    Vianoce sú obdobím, na ktorom si luxusné značky dávajú záležať a potenciálnych zákazníkov lákajú pomocou pútavých vizuálov. Marketingovým kampaniam však tento rok okrem tradičných a v tom najlepšom slova zmysle klišé tém, ako je láska, rodina alebo viera, dominujú aj zvierací priatelia. Zatiaľ čo Carrie zo seriálu Sex v meste by bola nadšená štvornohými chlpáčmi u značky Manolo Blahnik, spoločnosť Cartier si na pomoc s darčekmi prizvala malých panterov.

    Rick Owens uvádza súpravu ústnej starostlivosti. Chcete brutalistickú zubnú kefku?

    Rick Owens posúva hranice svojho temného vesmíru smerom, ktorý vzbudí pozornosť medzi špičkovými úpravcami. Nová súprava vnáša svet ústnej hygieny do priestoru, kde brutalistický minimalizmus, nikové vône na úrovni parfumov a rituály nadobúdajú nečakanú váhu. Kolekcia spája estetiku sochárskej drsnosti s intímnou každodennosťou. Výsledkom je zážitok, ktorý mení bežnú rannú sekvenciu na uvedomelý akt.

    St. Moritz opäť dobýva sociálne siete. V čom spočíva jeho čaro?

    Zimné sociálne siete tento rok opäť zaplavuje estetika, ktorá pripomína staré filmové kotúče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, ktorá vonia po dreve, snehu a drahom alkohole. St. Moritz sa každé predvianočné obdobie vracia do popredia ako kultúrny symbol zimného luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelov, kožušín, okuliarov s masívnymi obrúčkami a slnkom zaliatych svahov budia túžbu po atmosfére, ktorá sa v modernom svete ťažko replikuje.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Móda v kocke: Skims vyráža do hôr s The North Face a Miu Miu je značkou roka

    Spoločnosť Skims vracia na scénu svoju úspešnú spoluprácu s The North Face. Novú kolekciu predstavil aj Ralph Lauren, tentoraz ju však venoval americkým olympijským športovcom. Spoločnosť Nike predstavila model Air Force 1 Bouclé, odkazujúci na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslávi Vianoce s luxusným koktailovým setom a Miu Miu je podľa platformy Lyst značkou roka.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    Rekapitulácia namiesto priateľstva. Pasca menom catch-up prechádza z TikToku do reality

    Na TikToku fičia videá typu "let’s catch up", v ktorých tvorcovia sumarizujú svoj život do pár minút. Lenže kultúra rýchlych aktualizácií sa nenápadne presúva aj do offline sveta. Priateľstvá dospelých sa menia na sériu "catch-up stretnutí", ktoré pripomínajú malé status meetingy viac než chvíle skutočného prepojenia. A práve sociálna sieť TikTok trend nielen pomenovala, ale aj normalizovala.

    Miláno zdobí luxusné klzisko. Na svedomí ho má hotel z dielne Ferragamo

    Vianočný duch ovládol aj talianske hlavné mesto módy. Miláno tentokrát ozdobilo luxusné sviatočné klzisko z dielne módneho domu Ferragamo. Rozžiarilo dvor jeho známeho hotela Portrait. Koncept The Gift však tento rok na Vianoce prináša oveľa viac. Návštevníci môžu po odložení korčulí ochutnať to najlepšie z tamojšej gastronómie alebo nakúpiť darčeky v miestnych pop-upoch.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozdeľuje. Vyvoláva prekvapivé reakcie

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant "full-glam" looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali "ako Picasso" a blahosklonne ich uisťujú, že "kvôli nim" si tvár líčiť naozaj nemusia.

    Veľkolepý návrat do USA. Módne domy ovládnu Severnú Ameriku túto jar

    Budúci rok sa vykresľuje ako okamih, keď sa Spojené štáty zmenia na epicentrum globálnej módy. Chanel mieri do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasneženého Aspenu. Gucci pristáva na Manhattane, zatiaľ čo Louis Vuitton volí rovnakú metropolu ako symbolický bod návratu. Severná Amerika sa stáva miestom, kde európske domy nachádzajú staronový rytmus. Každá z prezentácií posúva atmosféru krajiny do vlastného vizuálneho jazyka a dodáva jarnej sezóne jedinečný americký pulz.

    Výber pánskej vône si vyžaduje prípravu. Zabudnite na komerciu a darujte originalitu

    Pánske vône nadobúdajú počas Vianoc osobitný význam a sú tiež darčekom, ktorý má svoju vlastnú prítomnosť. Elegantným gestom sa stáva vôňa, ktorá nie je masová, predvídateľná a zameniteľná, ale taká, ktorá pracuje s priestorom, materiálmi a nositeľom. Niche parfém dokáže vytvoriť atmosféru ako umelecký objekt. Pôsobí ticho, a predsa kričí na celé okolie. V rukách príjemcu získava funkciu osobného talizmanu, nie fľaštičky, ktorú rozbalia tisíce ďalších mužov v Českej republike.

    Versace zaraďuje spiatočku. Dario Vitale odchádza po necelom roku vo vedení

    Návrhár Dario Vitale je opäť bez práce. Po necelom roku opúšťa pozíciu kreatívneho riaditeľa módneho domu Versace. V apríli tohto roku nahradil na tejto pozícii ikonickú Donatellu Versace. Oznámenie prichádza len niekoľko dní po oficiálnom prevzatí značky spoločnosťou Prada Group, ktorá má podľa všetkého jasnú víziu novej éry Versace. Kto však nahradí Vitaleho, jej predstavitelia zatiaľ neprezradili.

    Čo sa stane, keď zomrieme? Film Navždy s tebou odhaľuje tajomstvo smrti

    Kde sa ocitneme, keď náš čas na zemi skončí? Každý z nás si túto otázku niekedy položil. Nová romantická komédia Navždy s tebou farebne ukazuje, ako si posmrtný život môžeme predstavovať. Zabudnite na polihovanie na obláčikoch či rajskú záhradu. Vlak vás totiž dovezie na rázcestie, kde máte len týždeň na to vybrať si zo škály "večností", v ktorých bude vaša duša odpočívať.

    Demna načrtáva svoju víziu Gucci. Pre-fall 2026 kolekcia uctieva odkaz Toma Forda

    Nová verzia Gucci pomaly nastupuje na scénu. Návrhár Demna Gvasalia odhalil len druhú kolekciu vo svojej novej pozícii kreatívneho riaditeľa. Upresnil tak obrysy vízie, ktorú predstavil už tento rok na jeseň v Miláne. Kolekcia Pre-fall 2026 však potvrdzuje jeho úctu k archívnym kapitolám značky, predovšetkým k ikonickej ére 90. rokov, ktorá vznikla pod taktovkou Toma Forda.

    ― Reklama ―