Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Generácia Z posilňuje instagramový a tiktokový trend, ktorý zasahuje oblasť duševného zdravia a fyzickej kondície, má ale tiež veľký kozmetický prínos. Koncept známy ako sober glow-up vyzýva k dlhodobej triezvosti. Ako odmenu ponúka okrem iného výraznú zmenu tváre, pozdvihnutie kontúr a vyrysovanie lícnych kostí. Ako po zákroku estetického dermatológa.

    Trend sober glow-up už síce na populárnej sociálnej sieti TikTok nejaký čas beží, ale vzhľadom k tomu, že k dostatočnému preukázaniu efektu potrebuje na rozdiel od iných väčší časový úsek, naberá na sile až teraz. Objavujú sa preto prvé svedectvá, ktoré potvrdzujú, že nejde o planú nádej. Vyradenie alkoholu zo života skutočne zvyšuje pravdepodobnosť, že tvárové rysy budú pevnejšie, vyhladenejšie a celkovo viac fresh.

    Alkohol a pleť. Trend sober glow-up vyniesol na povrch podceňovanú tému

    Že alkohol nie je považovaný za elixír zdravia, všetci vieme. Jeho vplyv na pokožku sa ale často podceňuje. Práve na tento beauty efekt výrazne upozornil tiktokový trend sober glow-up. Podľa newyorského výživového špecialistu Jaira Rodrigueza, ktorého klientmi sú napríklad prední módni návrhári, patrí alkohol k najagresívnejším látkam, ktoré pleť poškodzujú. K tomuto dopadu pritom stačia len dva drinky denne.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by NATALIE triezvy život (@sobernatalie)

    Alkohol totiž telo dehydratuje, čo sa prejavuje úbytkom pružnosti pokožky, jej mdlým tónom a časom aj zvýšenou tvorbou vrások. Sčervenanie tváre po víne či kokteile nie je nič iné než zápal. Alkohol vyvoláva histamínovú reakciu, ktorá spôsobuje červenanie a podráždenie pokožky. Krátkodobo sa môže zdať neškodné, ale pri dlhodobom pití môže prejsť v trvalé sčervenanie, ktorého sa nedá ľahko zbaviť.

    Abstinencia ako záchranná brzda. Telo sa vie skvele regenerovať

    Našťastie ani po rokoch pitia nie je všetko stratené, pretože telo má pozoruhodnú schopnosť regenerácie, ak mu k tomu teda dáme priestor. Rodriguez pripomína, že pokožka, rovnako ako každý iný orgán, sa dokáže obnovovať a znovu hydratovať. Rýchlosť a miera tejto regenerácie ale závisí na tom, aké rozsiahle poškodenie už vzniklo. Preto sa oplatí každodenné pitie prehodnotiť, prípadne sa s alkoholom úplne rozlúčiť.

    Zdroj: A Sober Girl`s Guide

    Zvnútra von. Upokojená myseľ dokáže prežiariť tvár lepšie než make-up

    Trend sober glow-up ale nezostáva len pri kozmetických benefitoch. Generácia Z ho chápe ako súčasť širšieho prehodnotenia životného štýlu, v ktorom hrá rolu duševná pohoda, autenticita a zdravší vzťah k vlastnému telu. Vzdanie sa alkoholu sa stáva nielen cestou k zdravšej pleti, ale i jasnejšej mysli. Sociálne siete zaplavujú videá ľudí, ktorí popisujú, že sa po mesiacoch bez alkoholu cítia pokojnejší, sústredenejší a sebavedomejší. A taktiež že ich novo nadobudnuté „žiarenie“ vychádza skôr zvnútra než z make-upu.

    Bonusy, ale aj straty. Bez alkoholu miznú rituály, ktoré je potrebné nahradiť

    S odstupom času sa ale ukazuje, že sober glow-up má ešte ďalšie, menej viditeľné efekty. Ako uvádza server Dazed Digital, niektorí mladí ľudia, ktorí sa do trendu pustili, zisťujú, že sa po vysadení alkoholu necítia nutne krajší alebo príťažlivejší, ale skôr zraniteľnejší. Strácajú totiž časť sociálneho rituálu, ktorý pitie doprevádzal. Chýbajú im prípravy na večierky, uvoľnené rozhovory, odvaha flirtovať. Alkohol býval pre mnohých filtrom medzi nimi a svetom a bez neho sa ocitajú tvárou v tvár sami sebe i ostatným v oveľa autentickejšej podobe.

    Zdroj: Unsplash

    Nový typ influencerov. Pomáhajú ostatným na ceste k triezvosti

    Výstižne o tom píše instagramová influencerka vystupujúca ako Sober Natalie: „Niekedy mi chýba tá opitá verzia mňa. Bola divoká, chaotická, hovorila všetkému áno. Bola zábavná, dokým neprestala byť. Až kým sa zábava nezmenila v paniku a paranoju.“ A dodáva, že svoju minulú verziu neodsudzuje. „Pomohla mi prežiť ťažké obdobia. Ale nechýba mi, ako som sa cítila druhý deň. Pokoj, ktorý mám teraz, by som nevymenila ani za najlepšiu noc jej vtedajšieho života,“ uzatvára.

    @melissa.kirkland0Počula som, že táto aplikácia má rada dobré rozžiarenie? *31 dní triezveho života! #sober #sobertoker #sobercurious #beforeandafter #glowup

    ♬ feel good inc. djibouti dub – djiboooouti

    Sober Natalie je jednou z mnohých influenceriek, ktoré svojich sledujúcich povzbudzuje k dlhodobému vynechaniu alkoholu. Ona i ďalší tvorcovia hovoria o triezvosti ako o akte sebaúcty a upokojenia, nie o vážnej strate. Sober glow-up sa tak stáva novou podobou aktuálnej sebaopatrujúcej kultúry, ktorá namiesto dlhých večierkov s koktailom ponúka pomalšie rána, jasnejšiu myseľ a trvalo zdravší vzťah k vlastnému telu.

    Zdroje: Dazed Digital, Taste Toronto, Tarzana Recovery, A Sober Girl`s Guide, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.sk/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    Trend sober glow-up naberá na sile. Odmieta alkohol a sľubuje žiarivejšiu pleť

    ― Reklama ―

    Generácia Z posilňuje instagramový a tiktokový trend, ktorý zasahuje oblasť duševného zdravia a fyzickej kondície, má ale tiež veľký kozmetický prínos. Koncept známy ako sober glow-up vyzýva k dlhodobej triezvosti. Ako odmenu ponúka okrem iného výraznú zmenu tváre, pozdvihnutie kontúr a vyrysovanie lícnych kostí. Ako po zákroku estetického dermatológa.

    Trend sober glow-up už síce na populárnej sociálnej sieti TikTok nejaký čas beží, ale vzhľadom k tomu, že k dostatočnému preukázaniu efektu potrebuje na rozdiel od iných väčší časový úsek, naberá na sile až teraz. Objavujú sa preto prvé svedectvá, ktoré potvrdzujú, že nejde o planú nádej. Vyradenie alkoholu zo života skutočne zvyšuje pravdepodobnosť, že tvárové rysy budú pevnejšie, vyhladenejšie a celkovo viac fresh.

    Alkohol a pleť. Trend sober glow-up vyniesol na povrch podceňovanú tému

    Že alkohol nie je považovaný za elixír zdravia, všetci vieme. Jeho vplyv na pokožku sa ale často podceňuje. Práve na tento beauty efekt výrazne upozornil tiktokový trend sober glow-up. Podľa newyorského výživového špecialistu Jaira Rodrigueza, ktorého klientmi sú napríklad prední módni návrhári, patrí alkohol k najagresívnejším látkam, ktoré pleť poškodzujú. K tomuto dopadu pritom stačia len dva drinky denne.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by NATALIE triezvy život (@sobernatalie)

    Alkohol totiž telo dehydratuje, čo sa prejavuje úbytkom pružnosti pokožky, jej mdlým tónom a časom aj zvýšenou tvorbou vrások. Sčervenanie tváre po víne či kokteile nie je nič iné než zápal. Alkohol vyvoláva histamínovú reakciu, ktorá spôsobuje červenanie a podráždenie pokožky. Krátkodobo sa môže zdať neškodné, ale pri dlhodobom pití môže prejsť v trvalé sčervenanie, ktorého sa nedá ľahko zbaviť.

    Abstinencia ako záchranná brzda. Telo sa vie skvele regenerovať

    Našťastie ani po rokoch pitia nie je všetko stratené, pretože telo má pozoruhodnú schopnosť regenerácie, ak mu k tomu teda dáme priestor. Rodriguez pripomína, že pokožka, rovnako ako každý iný orgán, sa dokáže obnovovať a znovu hydratovať. Rýchlosť a miera tejto regenerácie ale závisí na tom, aké rozsiahle poškodenie už vzniklo. Preto sa oplatí každodenné pitie prehodnotiť, prípadne sa s alkoholom úplne rozlúčiť.

    Zdroj: A Sober Girl`s Guide

    Zvnútra von. Upokojená myseľ dokáže prežiariť tvár lepšie než make-up

    Trend sober glow-up ale nezostáva len pri kozmetických benefitoch. Generácia Z ho chápe ako súčasť širšieho prehodnotenia životného štýlu, v ktorom hrá rolu duševná pohoda, autenticita a zdravší vzťah k vlastnému telu. Vzdanie sa alkoholu sa stáva nielen cestou k zdravšej pleti, ale i jasnejšej mysli. Sociálne siete zaplavujú videá ľudí, ktorí popisujú, že sa po mesiacoch bez alkoholu cítia pokojnejší, sústredenejší a sebavedomejší. A taktiež že ich novo nadobudnuté „žiarenie“ vychádza skôr zvnútra než z make-upu.

    Bonusy, ale aj straty. Bez alkoholu miznú rituály, ktoré je potrebné nahradiť

    S odstupom času sa ale ukazuje, že sober glow-up má ešte ďalšie, menej viditeľné efekty. Ako uvádza server Dazed Digital, niektorí mladí ľudia, ktorí sa do trendu pustili, zisťujú, že sa po vysadení alkoholu necítia nutne krajší alebo príťažlivejší, ale skôr zraniteľnejší. Strácajú totiž časť sociálneho rituálu, ktorý pitie doprevádzal. Chýbajú im prípravy na večierky, uvoľnené rozhovory, odvaha flirtovať. Alkohol býval pre mnohých filtrom medzi nimi a svetom a bez neho sa ocitajú tvárou v tvár sami sebe i ostatným v oveľa autentickejšej podobe.

    Zdroj: Unsplash

    Nový typ influencerov. Pomáhajú ostatným na ceste k triezvosti

    Výstižne o tom píše instagramová influencerka vystupujúca ako Sober Natalie: „Niekedy mi chýba tá opitá verzia mňa. Bola divoká, chaotická, hovorila všetkému áno. Bola zábavná, dokým neprestala byť. Až kým sa zábava nezmenila v paniku a paranoju.“ A dodáva, že svoju minulú verziu neodsudzuje. „Pomohla mi prežiť ťažké obdobia. Ale nechýba mi, ako som sa cítila druhý deň. Pokoj, ktorý mám teraz, by som nevymenila ani za najlepšiu noc jej vtedajšieho života,“ uzatvára.

    @melissa.kirkland0Počula som, že táto aplikácia má rada dobré rozžiarenie? *31 dní triezveho života! #sober #sobertoker #sobercurious #beforeandafter #glowup

    ♬ feel good inc. djibouti dub – djiboooouti

    Sober Natalie je jednou z mnohých influenceriek, ktoré svojich sledujúcich povzbudzuje k dlhodobému vynechaniu alkoholu. Ona i ďalší tvorcovia hovoria o triezvosti ako o akte sebaúcty a upokojenia, nie o vážnej strate. Sober glow-up sa tak stáva novou podobou aktuálnej sebaopatrujúcej kultúry, ktorá namiesto dlhých večierkov s koktailom ponúka pomalšie rána, jasnejšiu myseľ a trvalo zdravší vzťah k vlastnému telu.

    Zdroje: Dazed Digital, Taste Toronto, Tarzana Recovery, A Sober Girl`s Guide, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Nan Goldin predstavuje výstavu This Will Not End Well. Minulosť mení na film

    Nan Goldin predstavuje svetu svoje najnovšie dielo s názvom This Will Not End Well. Rozsiahla výstava očarila kritikov umenia a v divákoch vzbudila silné emócie. Umeleckyňa v nej spomína na 80. roky a postupne sa prepracováva skrz minulosť až do súčasnosti. Výsledná práca je zložená ako film, jednotlivé statické snímky umne zachytávajú momenty obyčajného života.

    Londýn sa dostal do sveta filmov. Spoznajte 10 najlepších filmov BFI festivalu

    Filmový festival BFI, ktorý by si nemal nechať ujsť žiadny filmový fanúšik, tradične dorazil do Londýna. Tento rok uviedol 247 filmov pochádzajúcich zo 79 rôznych krajín sveta, z ktorých 42 percent vzniklo z hláv režisérok alebo nebinárnych tvorcov. Na ich premiére nechýbali filmové hviezdy a významné osobnosti, ako je Kristen Stewart alebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery.

    Gucci zdoláva svahy. Zimná kolekcia Altitude prvýkrát mieša luxus s technológiou

    Začala lyžiarska sezóna a Gucci nezaostáva. Ako správny zástupca Talianov prichádza so zimnou kolekciou Altitude. Od tých predchádzajúcich sa však líši a to tým, že ponúka nielen luxus, ale aj technické vybavenie pre vrcholové výkony. Na snehu môžete zažiariť s oblečením, ktoré v sebe spája najmodernejšie technológie, precízne spracovanie a nezameniteľnú estetiku módneho domu.

    Luxury Insights: Dubaj víta ďalšiu inováciu. Pohostí lesné nákupné centrum

    Luxusné nakupovanie nadobúda nové rozmery. Návšteva obchodných centier už dávno nie je len o výbere vysnívaných kúskov, jedná sa o unikátny zážitok. Presne to sľubuje najnovší projekt spoločnosti Majid Al Futtaim, ktorá v Dubaji vybuduje prvé tamojšie lesné nákupné centrum. V ňom totiž vyrastie viac ako milión stromov, ktoré budú ochladzovať často neznesiteľne horúce prostredie.

    Coperni prepisuje bodycare. Oblečenie napúšťa prospešnými baktériami

    Značka Coperni vie, ako vytvoriť virálny moment a posunúť hranice nemožného. Či už to boli šaty modelky Belly Hadid v spreji, alebo robotickí psi na módnej prehliadke. Tentokrát sa však jej zakladatelia Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydať komerčnejším smerom a predstaviť kolekciu odevov napustených synbiotickou zmesou, ktorú by ste inak našli vo svojej chladničke.

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    TikTok Highlights: Jesenný trend vracia na scénu lásku k učeniu

    Sociálnu sieť TikTok túto jeseň pohltil nový trend. Koncept nazývaný "personal curriculums" vzbudzuje v používateľoch stratenú lásku k učeniu, vzdelávaniu a rozvíjaniu seba samého. V jeho srdci leží jednoduchý predpoklad, teda vytvorenie vlastného rozvrhu ľubovoľných "predmetov". Môže ísť o túžbu naučiť sa lepšie variť, záhradničiť alebo konečne pochopiť fyzikálne zákony.

    Beauty segment posilňuje. V roku 2025 poháňala luxusný biznis krása

    Rok 2025 sa nesie v duchu premeny krásy na jeden z najvýraznejších pilierov globálneho luxusného trhu. Beauty segment získava status kľúčového motora rastu a mení obchodnú mapu veľkých značiek. Akvizície, nové kolekcie a strategické vstupy do kozmetiky posúvajú spoločnosti do sféry, kde sa psychológia stretáva s výkonom. V luxusnom svete dnes víťazí to, čo dokáže byť osobné, a práve krása túto rovnováhu stelesňuje.

    Ryža ako nová „it“ zložka parfumov. Svet vôní inklinuje k čistote

    Ryža sa stáva hviezdou modernej parfumérie. Púdrová, a pritom prekvapivo všestranná, otvára priestor pre nevšedné kompozície, ktoré kombinujú zmyslový komfort so sofistikovanou esenciou. Parfuméri využívajú ryžu na dosiahnutie hĺbky, ktorá výsledok delí od komerčných vôní. Masívna popularita vonných produktov s ryžou dokazuje, že food zložky definujú aktuálnu "estetiku" luxusných parfumov.

    Stranger Things mieri do finále. Comeback doplnia beauty aj módne spolupráce

    Koniec novembra privíta návrat populárneho seriálu Stranger Things. Na obrazovky sa vracia so svojou piatou a poslednou sériou, ktorá vyvrcholí posledný deň tohto roku. Veľké finále si žiada rovnako významné oslavy. Na pomoc preto priskočili beauty a módne značky, ktoré ponúkajú špeciálne spolupráce. Do Hawkins vás vtiahnu topánky, kabelky, prívesky alebo tematický make-up.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    ― Reklama ―