Více

    ― Reklama ―

    Neuplynie týždeň, aby TikTok neprišiel s ďalším make-up trendom. Na tie najžhavejšie vytvárajú používatelia virtuálne filtre a ďalší tvorcovia na ich základe prerábajú svoje doterajšie líčenie. V súčasnosti je už nejaký čas v móde zladenie odtieňa očných liniek s farbou dúhovky. Naozaj ale jednoduchý efekt rozkľúčuje vašu must have očnú linku?

    Záplava videí, v ktorých sa tvorcovia snažia spárovať farbu dúhovky s odtieňom očnej linky, ovládla sociálnu sieť TikTok. Ale ako každý iný trend rozlišovania farieb, aj ten najnovší má svoje slabiny. Hoci jeho základy sú položené na farebnej typológii, ktorá je vo všeobecnosti funkčnou pomôckou, ani v tomto prípade nie je celý proces čiernobiely.

    Farebná typológia väčšinou funguje. Filter líčenia však nie je prelomová záležitosť

    Jednoduchý efekt spočíva v otočení tváre na dennom svetle tak, aby bola jasne viditeľná farba dúhovky. Používateľ si potom z obsiahlej ponuky vyberie odtieň, ktorý sa mu najviac podobá, a funkcia mu potom na základe zhody zobrazí najvhodnejšie odtiene očných liniek. Celý princíp funguje na základe farebnej typológie, t. j. výberu farby, ktorá sa nachádza na opačnej strane spektra.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by NYC Colorists (@leahsterk)

    Farebné spektrum funguje na základe kontrastu. To znamená, že farba vašej dúhovky najviac vynikne v „opačnom“ odtieni. Je to pomerne jednoduchý princíp, pretože kontrastné farby sa navzájom najlepšie zvýrazňujú. Všeobecne sa teda dá povedať, že pri využití tohto princípu je párovanie farby oka s očným make-upom funkčné. Je tomu ale skutočne tak?

    Ani farebné spektrum nie je nepriestrelné. Problém nastáva pri zladení celého vzhľadu

    Podľa filtra, trendujúceho na TikToku, modrým očiam najviac pristane líčenie v oranžových tónoch a zeleným očiam zase fialové a hnedočervené odtiene. Hnedým očiam pristane akýkoľvek odtieň, ale najlepšie im pristane svetlofialová alebo zlatá. Nie vždy však párovanie korešponduje s farebným typom. Na niekoho sú totiž tmavšie farby príliš tvrdé, na inom potom svetlé odtiene pôsobia choro.

    Zdroj: Lancôme, Chanel

    Problém nastáva pri sektárskom vyznávaní tejto teórie. Napríklad ľudia s heterochrómiou (každé oko inej farby) s týmto filtrom nepochodia. Inokedy sa líčenie očí dostáva do konfliktu s farbou rúžu. Všeobecne sa aj teplejšie tóny považujú za príjemnejšie na pohľad, zatiaľ čo studené tóny sú viac dramatické. Matná linka oko zjemní, trblietavá zase zvýrazní aj očné okolie. Ako je vidieť, do hry vstupuje mnoho faktorov.

    @gracemchoi Nájdi svoju dokonalú farbu očnej linky ️ IB: @Mallory Osses a všetky jej úžasné videá s očnými tieňmi! #Kosaseyeliner #eyelinerfilter #eyeliner #colortheory #sephora #browneyes #eyelinerhack #eyelinertutorial #coloranalysis ♬ originálny zvuk – gracemchoi

    Záverom je preto dôraz na vhodnosť situácie, ostatne ako pri každom „nepriestrelnom trende“. Môže sa hodiť ako inšpirácia, pokiaľ si nie ste istí pri výbere vhodného make-upu, ale určite nejde o nespochybniteľnú stratégiu. Využiť ju však môžete pri experimentovaní s menej tradičnými odtieňmi farebnej palety, ak ste inak neochvejnou zástankyňou čiernej očnej linky.

    Zdroje: Instagram, Lancôme, Chanel, TikTok

    Foto:Pexels

    TikTok opäť „trenduje“. Podľa neho je dokonalé líčenie založené na farbe vašich očí

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Neuplynie týždeň, aby TikTok neprišiel s ďalším make-up trendom. Na tie najžhavejšie vytvárajú používatelia virtuálne filtre a ďalší tvorcovia na ich základe prerábajú svoje doterajšie líčenie. V súčasnosti je už nejaký čas v móde zladenie odtieňa očných liniek s farbou dúhovky. Naozaj ale jednoduchý efekt rozkľúčuje vašu must have očnú linku?

    Záplava videí, v ktorých sa tvorcovia snažia spárovať farbu dúhovky s odtieňom očnej linky, ovládla sociálnu sieť TikTok. Ale ako každý iný trend rozlišovania farieb, aj ten najnovší má svoje slabiny. Hoci jeho základy sú položené na farebnej typológii, ktorá je vo všeobecnosti funkčnou pomôckou, ani v tomto prípade nie je celý proces čiernobiely.

    Farebná typológia väčšinou funguje. Filter líčenia však nie je prelomová záležitosť

    Jednoduchý efekt spočíva v otočení tváre na dennom svetle tak, aby bola jasne viditeľná farba dúhovky. Používateľ si potom z obsiahlej ponuky vyberie odtieň, ktorý sa mu najviac podobá, a funkcia mu potom na základe zhody zobrazí najvhodnejšie odtiene očných liniek. Celý princíp funguje na základe farebnej typológie, t. j. výberu farby, ktorá sa nachádza na opačnej strane spektra.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by NYC Colorists (@leahsterk)

    Farebné spektrum funguje na základe kontrastu. To znamená, že farba vašej dúhovky najviac vynikne v „opačnom“ odtieni. Je to pomerne jednoduchý princíp, pretože kontrastné farby sa navzájom najlepšie zvýrazňujú. Všeobecne sa teda dá povedať, že pri využití tohto princípu je párovanie farby oka s očným make-upom funkčné. Je tomu ale skutočne tak?

    Ani farebné spektrum nie je nepriestrelné. Problém nastáva pri zladení celého vzhľadu

    Podľa filtra, trendujúceho na TikToku, modrým očiam najviac pristane líčenie v oranžových tónoch a zeleným očiam zase fialové a hnedočervené odtiene. Hnedým očiam pristane akýkoľvek odtieň, ale najlepšie im pristane svetlofialová alebo zlatá. Nie vždy však párovanie korešponduje s farebným typom. Na niekoho sú totiž tmavšie farby príliš tvrdé, na inom potom svetlé odtiene pôsobia choro.

    Zdroj: Lancôme, Chanel

    Problém nastáva pri sektárskom vyznávaní tejto teórie. Napríklad ľudia s heterochrómiou (každé oko inej farby) s týmto filtrom nepochodia. Inokedy sa líčenie očí dostáva do konfliktu s farbou rúžu. Všeobecne sa aj teplejšie tóny považujú za príjemnejšie na pohľad, zatiaľ čo studené tóny sú viac dramatické. Matná linka oko zjemní, trblietavá zase zvýrazní aj očné okolie. Ako je vidieť, do hry vstupuje mnoho faktorov.

    @gracemchoi Nájdi svoju dokonalú farbu očnej linky ️ IB: @Mallory Osses a všetky jej úžasné videá s očnými tieňmi! #Kosaseyeliner #eyelinerfilter #eyeliner #colortheory #sephora #browneyes #eyelinerhack #eyelinertutorial #coloranalysis ♬ originálny zvuk – gracemchoi

    Záverom je preto dôraz na vhodnosť situácie, ostatne ako pri každom „nepriestrelnom trende“. Môže sa hodiť ako inšpirácia, pokiaľ si nie ste istí pri výbere vhodného make-upu, ale určite nejde o nespochybniteľnú stratégiu. Využiť ju však môžete pri experimentovaní s menej tradičnými odtieňmi farebnej palety, ak ste inak neochvejnou zástankyňou čiernej očnej linky.

    Zdroje: Instagram, Lancôme, Chanel, TikTok

    ― Reklama ―

    Raňajky ako najdôležitejšie jedlo dňa. Longevity odborníci nesúhlasia

    Na raňajky má každý svoj názor. Niekto ich miluje, iný považuje za stratu času. Niekto raňajkuje hneď po prebudení, iný ranný rituál nechá až na jedenástu, alebo ho nepodstúpi vôbec. Zatiaľ čo večera je spoločenská udalosť a obed čas na pauzu, raňajky bývajú často prehliadané. Ale práve v tom tkvie ich čaro. Nie sú o pravidlách, ale o zvyku. A pritom je to práve prvé jedlo dňa, ktoré ukrýva silu určiť, ako sa budete cítiť celý deň.

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto a Rick Owens. Parížsky týždeň módy nekončí

    Paríž zaplavila móda a nikam sa nechystá. Tamojší týždeň pánskej módy ešte nekončí. Kolekciu pre jar a leto roku 2026 predstavil napríklad Rick Owens, ktorý modely v dekonštruovaných návrhoch nechal prejsť vodou. Dries Van Noten odhalil prvú pánsku kolekciu nového kreatívneho riaditeľa Juliana Klausnera a Yohji Yamamoto zreflektoval súčasné dianie.

    Páni, sandále sú povolené. Dokonca aj s ponožkami

    Letná sezóna 2025 prináša pre pánske chodidlá jednu jasnú správu. Ukazovať prsty je úplne v poriadku. Z červených kobercov miznú lakované poltopánky, namiesto nich nastupujú remienkové sandále, Birkenstocks, a dokonca aj žabky od luxusných značiek. Jonathan Bailey sa v Londýne ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatiaľ čo Simon Baker si v Sardínii vystačil s Birkenstock Kyoto.

    Sardinky dobývajú pevninu. Stali sa najnovšou obsesiou tohtoročného leta

    Sociálna sieť TikTok vytvorila ďalší trend inšpirovaný jedlom. Tentoraz to však nie je roztomilé ovocie alebo zelenina, ale sardinky. Postupne sa začali objavovať na plagátoch, krytoch telefónov, plážových taškách a oversized tričkách. Poukazujú nielen na pretrvávajúcu popularitu "coastal" a "fisherman" estetiky, ale aj na túžbu po osobitosti a letnej hravosti.

    Montblanc prenikol do sveta filmu. Prijal režiséra Wesa Andersona

    Luxusná značka Montblanc rozširuje svoje portfólio. V najnovšej kampani totiž objavuje filmovú scénu. Vo štvrtok odhalila spoluprácu so svetovo uznávaným režisérom Wesom Andersonom. Ten pre značku vytvoril špeciálny krátky film, doplnený aj o fotografie, a to za asistencie svojich obľúbených hercov. Režisér sa v kampani dokonca sám objavuje.

    Má nový Harry Potter šancu? Pripravovaný seriál budí kontroverzie

    Čarodejnícky svet Harryho Pottera sa opäť prebúdza k životu. Na sociálnych sieťach sa rozprúdili vášnivé diskusie o pripravovanom seriáli na motívy siedmich pôvodných kníh, ktorý by mal prísť na televízne obrazovky koncom roka 2026. Nedávne správy o obsadení vyvolali pochybnosti, či má najnovší projekt HBO u verných fanúšikov vôbec šancu.

    Marni má voľný trón. Módny dom oznámil odchod návrhára Francesca Risso

    Zdá sa, že kolotoč zmien kreatívnych riaditeľov ešte nekončí. Ticho, ktoré na módnej scéne nastalo po dosadení Jonathana Andersona do vedenia všetkých sekcií Dior, skončilo. Prerušilo ho nečakané oznámenie módneho domu Marni. Po takmer 10 rokoch sa lúči so svojím kreatívnym riaditeľom, Francescom Rissom. Kto ho nahradí, zatiaľ nie je známe.

    Krása strieda nádheru. Praktické SPF balzamy maskujú ochranu za elegantné líčenie

    Viac produktov v jednom je vždy praktická voľba. Nie vždy síce takýto výrobok nutne znamená perfektný účinok na všetkých frontoch, SPF balzamy sú určite jedným zo svätých grálov leta. Vylepšia každodennú kozmetickú rutinu nielen ochranou proti slnku, zároveň ponúknu buď decentné zafarbenie, alebo dokonca podmanivé zvýraznenie pier.

    Leto si vyžaduje zvýšenú starostlivosť. Aj pánska kozmetika si žiada zmeny

    Letné lúče neznamenajú iba sľubne trblietajúcu sa hladinu jazier, rozpúšťajúcu sa lahodnú zmrzlinu a teplom presýtené dni. Spolu s ich silou prichádza aj potreba obnoviť vašu kozmetickú taštičku. Výnimkou nie je ani pánska skin care, ktorá si v nasledujúcich horúcich mesiacoch žiada revíziu. Bez hydratačných či upokojujúcich pomocníkov sa nezaobídete.

    Prečo by ste mali poznať umelkyňu Lisu Jahovic? Pretvára predmety na kinetické sochy

    Veci, ktoré väčšina ľudí prehliadne, ona pozoruje so znepokojujúcou intenzitou. Lisa Jahovic, britská umelkyňa pôsobiaca v Londýne, sa nešpecializuje na monumentálne plátna, ani kričiace inštalácie. Jej disciplína sa ťažko zaraďuje. Osciluje medzi fotografiou, filmom a sochárstvom, a pritom zostáva osobitá. Zatiaľ čo iní umelci hľadajú inšpiráciu v mimoriadnych udalostiach, Jahovic sa obracia k obyčajným veciam.

    Móda v kocke: Carolina Herrera víta nový parfum a Max Mara láka na Cruise 2026

    Taliansky módny dom Max Mara predstavil vo svojej cruise kolekcii pre rok 2026 vrchol talianskej elegancie. Prekvapivo nenútenú resort radu vydal pre Valentino aj návrhár Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádza nový parfum La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Márii Antoinette.

    Leto v znamení detoxu. Interiérové trendy čerpajú z vidieka

    Preťaženie sociálnymi sieťami, túžba po hlbokom odpočinku a návrat k dávnym koreňom. To všetko definuje toto leto nielen v oblasti módy. Interiérové trendy diktujú únik k prírodným materiálom, tlmeným tónom a vintage úlovkom. Ako inšpirácia slúži idylický vidiecky život plný domáceho chleba a šťavnatých úlovkov zo starostlivo ošetrovanej záhrady.

    Zdanie často klame. Pri týchto kúskoch si online nákupy radšej odpusťte

    Online nákupy majú množstvo nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výber, vo väčšine prípadov jednoducho vyhrávajú na plnej čiare. Existujú však módne kúsky, pri ktorých sa pohodlnosť pri nákupe nevypláca. Nie vždy je možné veľkosť, strih a farbu odhadnúť virtuálne. Oveľa lepšiu službu vám urobia "staré dobré" kamenné predajne.

    Módny priemysel sa musí zmeniť. Prechádza krízou devastujúcej nadprodukcie

    Škodlivé dopady módneho priemyslu na životné prostredie nie sú žiadnym tajomstvom. Napriek tomu je jeden z najväčších problémov módnej scény často v tichosti odsunutý do pozadia. Práve naň upozornil report udržateľnej show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmujúcu krízu nadprodukcie, ktorá za sebou zanecháva hromady oblečenia, zaplavujúce preplnené skládky.

    Saint Laurent objavuje neprebádané. Módny dom odštartoval filmovú produkciu

    Anthony Vaccarello, kreatívny riaditeľ módneho domu Saint Laurent, spojil dve francúzske kultúrne posadnutosti, módu a film. V roku 2023 založil produkčnú spoločnosť Saint Laurent Productions, ktorá má na konte už niekoľko filmov uvedených na filmovom festivale v Cannes vrátane kontroverzného filmu Emilia Pérez. Odvážny krok vstúpiť do sveta filmu potvrdzuje usilovnú snahu značky rozšíriť svoj vplyv aj za hranice módy.

    Módny dom Hermès odhalil svoje vrstvy. V Šanghaji oslovil modernú ženu

    Luxusná značka Hermès prvýkrát prekročila hranice Číny. Koncom minulého týždňa predstavila v Šanghaji druhú kapitolu svojej kolekcie na tohtoročnú jeseň a zimu. Na rozdiel od jej prvej časti, ktorá sa držala skôr klasickej jazdeckej estetiky a francúzskej elegancie, ponúkla doslova mnohovrstvovú variáciu modernej ženy, ktorá je každý deň pripravená na všetko.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―