Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant „full-glam“ looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali „ako Picasso“ a blahosklonne ich uisťujú, že „kvôli nim“ si tvár líčiť naozaj nemusia.

    Spočiatku nevinný trend, teraz kontroverzný koncept rozdeľujúci sociálne siete. Presne takou cestou si prešiel TikTok look známy ako birthday make-up. Klasický „full-glamour“ štýl už pár rokov vyvoláva nečakané reakcie. V komentároch, ale dokonca aj v podcastoch sa k nemu totiž vyjadrujú muži, ktorí cítia potrebu okomentovať, ako by sa mali ženy v krátkych videách maľovať. Podľa nich nemusia predsa kvôli pozornosti mužov zachádzať tak ďaleko. Radia im preto, aby sa prestali maľovať ako „Picasso“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Teodora Elena (@teodoraelena.makeup)

    TikTok trend láka na výrazný make-up. Stavia na „full-glam“ estetike

    Čo presne prekvapivo kontroverzný make-up look diktuje? Nerámujú ho žiadne pevné hranice, väčšinou obsahuje hrubú vrstvu podkladového make-upu, výrazné očné linky alebo farebné očné tiene, trblietky alebo kamienky. V podstate ide o extra look, ktorý by milovníčky make-upu zvolili pri príprave na „svoj deň“. Niektoré z nich však trend s radosťou nosia aj inokedy, napriek tomu si svoj „narodeninový“ názov už zachoval.

    Zdroj: Unsplash

    Nie je presne jasné, kto tento trend vytvoril, negatívne komentáre však vyvolával už v roku 2023. Niektorým používateľom populárnej sociálnej siete príde make-up prehnaný až neprirodzený. Iní sú názoru, že sú tvorkyne „birthday make-up“ videí až príliš zahľadené samy za seba. Podobné reakcie na výrazný look ale nie sú novinkou. O niečo prekvapivejšie sú komentáre mužov, hodnotiacich, ako by ženy mali vyzerať.

    Riešime, prečo chodíte do posilňovne? Ženy reagujú na stereotypné komentáre

    Zdá sa, že niektorým mužom nedá hravý make-up spať. Nezostali totiž iba pri komentároch, točia vlastné reakčné videá alebo sa k „problematike“ vyjadrujú v podcastoch. Vyhlasujú v nich, že by svoje priateľky s birthday lookom nechali radšej doma. „Viete, keď dievčatá hovoria, že sa nelíčia kvôli mužom? Vďaka birthday make-up by som tomu aj veril,“ vyhlásil napríklad jeden tvorca, čím podporil jeden z najstarších stereotypov.

    @giadazuccarell1#birthdaymakeup #birthdaytransition ♬ originálny zvuk – dina

    Ešte viac prekvapivé ako spomínané reakcie niektorých mužov je fakt, že je stále potrebné vyvracať dávno zakorenené predsudky. Ženy volia komplexný nános make-upu samy pre seba. Jeho účel je doslova zapletený do samotného názvu beauty trendu. Narodeniny sú totiž presne tým dňom, keď si mnohé ženy dovolia to, čo inokedy nie. Možno práve kvôli neustálej obave z predsudkov, ktoré by ich mohli denne stretnúť.

    Niektoré zo zástankýň „birthday make-up“ preto reagujú otázkou: „Čo nás zaujíma, prečo chodíte do posilňovne? Či kvôli zdraviu, nám či vášmu vzhľadu?“ Ďalší muži z radu kritikov potom tvrdia, že im make-up nevadí, pokiaľ je „urobený správne“. Či sú skrytými make-up odborníkmi však zostáva záhadou. V každom prípade staronová bitka pripomína, že ženy sú ešte stále posudzované objektívom pretrvávajúcich stereotypných predsudkov.

    Zdroje: Autorský článok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozdeľuje. Vyvoláva prekvapivé reakcie

    ― Reklama ―

    Staronová bitka opäť dobýva sociálnej siete. Beauty TikTok trend známy ako birthday make-up rozdeľuje internet. Zatiaľ čo jeho zástancovia ho vidia ako variant „full-glam“ looku, v iných vyvoláva prekvapivé reakcie. Niektorí muži totiž pod video tutoriálmi ženám radia, aby sa nemalovali „ako Picasso“ a blahosklonne ich uisťujú, že „kvôli nim“ si tvár líčiť naozaj nemusia.

    Spočiatku nevinný trend, teraz kontroverzný koncept rozdeľujúci sociálne siete. Presne takou cestou si prešiel TikTok look známy ako birthday make-up. Klasický „full-glamour“ štýl už pár rokov vyvoláva nečakané reakcie. V komentároch, ale dokonca aj v podcastoch sa k nemu totiž vyjadrujú muži, ktorí cítia potrebu okomentovať, ako by sa mali ženy v krátkych videách maľovať. Podľa nich nemusia predsa kvôli pozornosti mužov zachádzať tak ďaleko. Radia im preto, aby sa prestali maľovať ako „Picasso“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Teodora Elena (@teodoraelena.makeup)

    TikTok trend láka na výrazný make-up. Stavia na „full-glam“ estetike

    Čo presne prekvapivo kontroverzný make-up look diktuje? Nerámujú ho žiadne pevné hranice, väčšinou obsahuje hrubú vrstvu podkladového make-upu, výrazné očné linky alebo farebné očné tiene, trblietky alebo kamienky. V podstate ide o extra look, ktorý by milovníčky make-upu zvolili pri príprave na „svoj deň“. Niektoré z nich však trend s radosťou nosia aj inokedy, napriek tomu si svoj „narodeninový“ názov už zachoval.

    Zdroj: Unsplash

    Nie je presne jasné, kto tento trend vytvoril, negatívne komentáre však vyvolával už v roku 2023. Niektorým používateľom populárnej sociálnej siete príde make-up prehnaný až neprirodzený. Iní sú názoru, že sú tvorkyne „birthday make-up“ videí až príliš zahľadené samy za seba. Podobné reakcie na výrazný look ale nie sú novinkou. O niečo prekvapivejšie sú komentáre mužov, hodnotiacich, ako by ženy mali vyzerať.

    Riešime, prečo chodíte do posilňovne? Ženy reagujú na stereotypné komentáre

    Zdá sa, že niektorým mužom nedá hravý make-up spať. Nezostali totiž iba pri komentároch, točia vlastné reakčné videá alebo sa k „problematike“ vyjadrujú v podcastoch. Vyhlasujú v nich, že by svoje priateľky s birthday lookom nechali radšej doma. „Viete, keď dievčatá hovoria, že sa nelíčia kvôli mužom? Vďaka birthday make-up by som tomu aj veril,“ vyhlásil napríklad jeden tvorca, čím podporil jeden z najstarších stereotypov.

    @giadazuccarell1#birthdaymakeup #birthdaytransition ♬ originálny zvuk – dina

    Ešte viac prekvapivé ako spomínané reakcie niektorých mužov je fakt, že je stále potrebné vyvracať dávno zakorenené predsudky. Ženy volia komplexný nános make-upu samy pre seba. Jeho účel je doslova zapletený do samotného názvu beauty trendu. Narodeniny sú totiž presne tým dňom, keď si mnohé ženy dovolia to, čo inokedy nie. Možno práve kvôli neustálej obave z predsudkov, ktoré by ich mohli denne stretnúť.

    Niektoré zo zástankýň „birthday make-up“ preto reagujú otázkou: „Čo nás zaujíma, prečo chodíte do posilňovne? Či kvôli zdraviu, nám či vášmu vzhľadu?“ Ďalší muži z radu kritikov potom tvrdia, že im make-up nevadí, pokiaľ je „urobený správne“. Či sú skrytými make-up odborníkmi však zostáva záhadou. V každom prípade staronová bitka pripomína, že ženy sú ešte stále posudzované objektívom pretrvávajúcich stereotypných predsudkov.

    Zdroje: Autorský článok

    ― Reklama ―

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Chanel oblieka rappera. Novým ambasádorom značky je A$AP Rocky

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Príbeh túžby a vzdoru. Vivienne Westwood oživuje mangu NANA

    Milovníci anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala jesenné prekvapenie plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvorila kolekciu, ktorá sa inšpirovala slávnymi japonskými manga komiksami. Spolupráca, ktorá prepája melanchóliu tokijských nocí s neskrotným britským duchom, oživuje šperky, látky aj siluety, ktoré v mange rozprávajú o slobode, túžbe a vzdore.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    Military trend ovláda ulice. Z haute couture však mieri na oltár rýchlej módy

    Military trend sa z jesenných prehliadok prelieva do každodennej módy s takou razanciou, že si podmaňuje aj fast fashion reťazce. Siluety inšpirované uniformami, ramená v zbrojnej geometrii a zdobné gombíky získavajú masový dosah. Séria kolekcií svetových módnych domov vytvorila atmosféru, ktorá praje odvážne štruktúrovaným vrstvám. Publikum túžiace po výraznom stylingu siaha po kúskoch, ktoré majú pôvod v aristokracii aj frontových líniách. Stráca ale trend vďaka svojej obľube pôvodné čaro?

    ― Reklama ―