Více

    ― Reklama ―

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    Hoci je Wimbledon plný pravidiel a predpisov, športovci a návštevníci zvyčajne dokážu pravidlá bez výnimky dodržiavať. Navyše to považujú za česť, nie za skostnatenú nudu. Mohlo by sa zdať, že britské konzervatívne zvyky sú úzkoprsé, ale slávny tenisový turnaj dokazuje, že aj v dnešnom svete je stále miesto pre dlhoročné tradície.

    All white or nothing. Športovci majú prísnejší dresscode než Met Gala

    Wimbledon je známy mnohými rôznymi zvykmi. Jedným z nich je obľúbené občerstvenie, jednoduchá škatuľa naplnená jahodami a smotanou. Každý rok sa predá 200 000 porcií. Ale nie je to len to. Jahody sa zbierajú o štvrtej ráno na farme v Kente, prechádzajú kontrolou a o niekoľko hodín neskôr sa čerstvé dostanú do All England Clubu, kde si ich diváci kupujú vo veľkom. Počas jedného turnaja sa ich zje približne dva a pol milióna.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Good Food (@goodfoodeveryday)

    Jahodová tradícia vznikla už v 16. storočí počas vlády kráľa Juraja VIII. A nejedná sa o jedinú dlhoročnú zvyklosť. Prísny dresscode neplatí len pre hostí, ale aj pre športovcov. Ich all white outfity sú legendárne. Biele musí byť všetko. Tričká, kraťasy ale aj čelenky alebo ponožky. Nesmie ale ísť o krémovú, ani off-white, rovnako tak sú logá povolené len do veľkosti jedného centimetra.

    Pravidlo malo pôvodne estetický dôvod, a to zamedziť viditeľnosti škvŕn od potu. Dnes už ide skôr o elegantný symbol čistoty než čokoľvek iné. Jediná zmena je pomerne novo povolená tmavá spodná bielizeň pre dámske hráčky, ak im to zaistí väčšiu istotu a komfort. Ak by niektorý z hráčov biely outfit nedodržal, môže byť požiadaný, aby sa počas zápasu prezliekol.

    Preppy uniforma aj hodvábne obleky. Tohtoročný Wimbledon bol pastva pre oči

    Média každý rok netrpezlivo očakávajú, aký look ktorá celebrita vynesie. Klenotom Wimbledonu je kráľovská rodina, najčastejšie ale princezná z Walesu, Kate. Tiež ďalšie predné slávne osobnosti na seba pútajú pozornosť svojimi outfitmi. Tento rok veľmi pozitívne hodnotíme Ramiho Maleka v béžovom obleku Saint Laurent z kolekcie tohtoročnej jari, vďaka ktorému zapadol do celkovej nálady turnaja.

    Zdroj: Reuters

    V podobnom duchu sa niesol aj oblek herca Andrewa Scotta. Farba a materiál boli primerané letnému počasiu a plne rešpektovali prestíž podujatia. Po jeho boku sedela Keira Knightley, ambasádorka značky Chanel, ktorej biely komplet bol z najnovšej kolekcie slávneho módneho domu. Blúzka s tmavomodrým golierom, široké nohavice a módne slnečné okuliare spolu vytvárali silný nádych luxusu.

    Cate Blanchettová sa túto sezónu tiež držala hodvábneho obleku. Ten jej, nebesky modrý, pochádzal z dielne Giorgio Armani a herečka ho doplnila kabelkou od značky Louis Vuitton. Elegantná a pritom štýlová voľba. Farebné spektrum rozbila Olivia Rodrigo so svojimi červenými gingham šatami z vintage kolekcie Ralph Lauren 2000. Palec nahor pre túto preppy uniformu tohtoročného leta.

    Zdroj: Reuters

    Tajné chodby ako z filmu. Aj pre loptičky tu platia prísne pravidlá

    Samozrejme, slávny tenisový turnaj nie je len prehliadkou módnych kombinácií, hoci tejto nálepke sa asi nikdy nevyhne. Rovnako zaujímavé sú však aj jednotlivé kúsky skladačky, ktoré tvoria zaujímavý celok. Málokto napríklad vie, že pod klubom sa nachádzajú tajné podzemné chodby. Tie slúžia najmä hráčom a zamestnancom na rýchly a pohodlný pohyb po areáli.

    Chodby vedú do rôznych miestností, ako sú šatne, ale aj relaxačné miestnosti alebo sklady, kde trpezlivo čakajú tenisové loptičky Slazenger. Sú tam uložené pri teplote presne 20 stupňov Celzia, aby sa zabezpečilo, že budú mať stále rovnaké „skákacie“ podmienky. Za jeden turnaj sa ich spotrebuje zhruba 53 tisíc.

    Zdroje: Instagram, Red Carpet Fashion Awards, The Sun, In Style, Reuters, Talk Sport, Town & Country

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    Hoci je Wimbledon plný pravidiel a predpisov, športovci a návštevníci zvyčajne dokážu pravidlá bez výnimky dodržiavať. Navyše to považujú za česť, nie za skostnatenú nudu. Mohlo by sa zdať, že britské konzervatívne zvyky sú úzkoprsé, ale slávny tenisový turnaj dokazuje, že aj v dnešnom svete je stále miesto pre dlhoročné tradície.

    All white or nothing. Športovci majú prísnejší dresscode než Met Gala

    Wimbledon je známy mnohými rôznymi zvykmi. Jedným z nich je obľúbené občerstvenie, jednoduchá škatuľa naplnená jahodami a smotanou. Každý rok sa predá 200 000 porcií. Ale nie je to len to. Jahody sa zbierajú o štvrtej ráno na farme v Kente, prechádzajú kontrolou a o niekoľko hodín neskôr sa čerstvé dostanú do All England Clubu, kde si ich diváci kupujú vo veľkom. Počas jedného turnaja sa ich zje približne dva a pol milióna.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Good Food (@goodfoodeveryday)

    Jahodová tradícia vznikla už v 16. storočí počas vlády kráľa Juraja VIII. A nejedná sa o jedinú dlhoročnú zvyklosť. Prísny dresscode neplatí len pre hostí, ale aj pre športovcov. Ich all white outfity sú legendárne. Biele musí byť všetko. Tričká, kraťasy ale aj čelenky alebo ponožky. Nesmie ale ísť o krémovú, ani off-white, rovnako tak sú logá povolené len do veľkosti jedného centimetra.

    Pravidlo malo pôvodne estetický dôvod, a to zamedziť viditeľnosti škvŕn od potu. Dnes už ide skôr o elegantný symbol čistoty než čokoľvek iné. Jediná zmena je pomerne novo povolená tmavá spodná bielizeň pre dámske hráčky, ak im to zaistí väčšiu istotu a komfort. Ak by niektorý z hráčov biely outfit nedodržal, môže byť požiadaný, aby sa počas zápasu prezliekol.

    Preppy uniforma aj hodvábne obleky. Tohtoročný Wimbledon bol pastva pre oči

    Média každý rok netrpezlivo očakávajú, aký look ktorá celebrita vynesie. Klenotom Wimbledonu je kráľovská rodina, najčastejšie ale princezná z Walesu, Kate. Tiež ďalšie predné slávne osobnosti na seba pútajú pozornosť svojimi outfitmi. Tento rok veľmi pozitívne hodnotíme Ramiho Maleka v béžovom obleku Saint Laurent z kolekcie tohtoročnej jari, vďaka ktorému zapadol do celkovej nálady turnaja.

    Zdroj: Reuters

    V podobnom duchu sa niesol aj oblek herca Andrewa Scotta. Farba a materiál boli primerané letnému počasiu a plne rešpektovali prestíž podujatia. Po jeho boku sedela Keira Knightley, ambasádorka značky Chanel, ktorej biely komplet bol z najnovšej kolekcie slávneho módneho domu. Blúzka s tmavomodrým golierom, široké nohavice a módne slnečné okuliare spolu vytvárali silný nádych luxusu.

    Cate Blanchettová sa túto sezónu tiež držala hodvábneho obleku. Ten jej, nebesky modrý, pochádzal z dielne Giorgio Armani a herečka ho doplnila kabelkou od značky Louis Vuitton. Elegantná a pritom štýlová voľba. Farebné spektrum rozbila Olivia Rodrigo so svojimi červenými gingham šatami z vintage kolekcie Ralph Lauren 2000. Palec nahor pre túto preppy uniformu tohtoročného leta.

    Zdroj: Reuters

    Tajné chodby ako z filmu. Aj pre loptičky tu platia prísne pravidlá

    Samozrejme, slávny tenisový turnaj nie je len prehliadkou módnych kombinácií, hoci tejto nálepke sa asi nikdy nevyhne. Rovnako zaujímavé sú však aj jednotlivé kúsky skladačky, ktoré tvoria zaujímavý celok. Málokto napríklad vie, že pod klubom sa nachádzajú tajné podzemné chodby. Tie slúžia najmä hráčom a zamestnancom na rýchly a pohodlný pohyb po areáli.

    Chodby vedú do rôznych miestností, ako sú šatne, ale aj relaxačné miestnosti alebo sklady, kde trpezlivo čakajú tenisové loptičky Slazenger. Sú tam uložené pri teplote presne 20 stupňov Celzia, aby sa zabezpečilo, že budú mať stále rovnaké „skákacie“ podmienky. Za jeden turnaj sa ich spotrebuje zhruba 53 tisíc.

    Zdroje: Instagram, Red Carpet Fashion Awards, The Sun, In Style, Reuters, Talk Sport, Town & Country

    ― Reklama ―

    Trend, ktorý vás posadí na zadok. Booty beauty sa stará o bežne skryté partie

    Trendy majú jedinečnú schopnosť šokovať. Či už ide o plyšáky Labubu zavesené na dizajnérskych kabelkách, aplikáciu lososieho spermatu na tvár, či populárnu módu bez nohavíc, na internete sa z času na čas objavia skutočné lahôdky. Aktuálnym adeptom je takzvaná booty beauty, teda virálny druh kozmetiky špecializujúci sa na zadok.

    Sofia Coppola natočila svoj prvý dokument. Kameru namierila na Marca Jacobsa

    Slávna režisérka Sofia Coppola preniká hlbšie do sveta módy. Minulý týždeň prezradila, že na blížiacom sa filmovom festivale v Benátkach odhalí svoj prvý dokument s názvom Marc by Sofia. Sledovať má nielen život a kariéru slávneho návrhára Marca Jacobsa, ale aj ich dlhodobé priateľstvo a trvajúcu spoluprácu ako na poli módy, tak filmu.

    Jún pozná svojich favoritov. CreatorIQ odhalil najviac virálne make-up značky

    Sociálne siete predstavujú pre módne a beauty značky významný zdroj pozornosti. Práve tú zmerala platforma CreatorIQ, ktorá vydala zoznam 10 najviac virálnych make-up spoločností za mesiac jún. Svoje výpočty zakladala na ich EMV, čiže získanej mediálnej hodnote. Medzi najpopulárnejšie brandy patria Huda Beauty, E.l.f. Beauty a ColourPop.

    Sociálne siete majú nový všeliek. Tentokrát vkladajú nádeje do vývaru z kostí

    Takmer každý týždeň používatelia sociálnych sietí objavia novú "zázračnú" ingredienciu, od ktorej si sľubujú hneď niekoľko wellness a beauty benefitov. Tentokrát svoju pozornosť obrátili smerom k vývaru z kostí. Podľa nich posilňuje kĺby, znižuje zápal čriev či dodáva pokožke pružnosť a lesk. Aj keď vývar má určité výhody, nie je to novoobjavený všeliek.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Brad Pitt sa chce baviť. Herec prekvapil hravou zmenou štýlu

    Zdá sa, že na scéne pánskej módy opäť zažiarila vyhasnutá hviezda. Šesťdesiatjedenročný herec Brad Pitt odhalil v niekoľkých nedávnych outfitoch prekvapivú zmenu štýlu. Klasické čierne obleky a kúsky v štýle tichého luxusu vymenil za rôznorodé textúry, výrazné farby a hravé kombinácie. Premenu má na svedomí okrem iného aj stylista Taylor McNeill.

    TikTok ako šikovná reklama. Beauty značkám prináša organický rast

    Platforma Spate vysledovala 10 najpopulárnejších beauty značiek, ktoré za uplynulý rok na sociálnej sieti TikTok zaznamenali organický rast. Ide o pozornosť, ktorú spoločnosti nezískavajú skrz dohodnuté spolupráce či platené reklamy. Používatelia o nich len často hovoria alebo ich odporúčajú svojim sledujúcim, čím okolo nich vytvárajú potrebný "hype".

    Millie Bobby Brown čelí kritike. Médiá nepochopili, že už nie je dieťa

    Herečka Millie Bobby Brown je väčšine internetu známa ako sympatická postava Eleven zo seriálu Stranger Things. Dvadsaťjedenročná hviezda sa preto nedávno dočkala kritiky zo strany tlače. Novinári ju označili za príliš starú na svoj vek. Zdá sa, že ešte nepochopili, že aj slávne ženy majú právo dospieť, a navyše za svojich vlastných podmienok.

    Burberry oslavuje známky obnovy. Značka zaznamenala zlepšenie predaja

    Módny dom Burberry už niekoľko sezón zápasí s nízkym predajom a klesajúcim dopytom. Pred rokom bol preto do funkcie generálneho riaditeľa vymenovaný Josh Shulman, aby vypracoval plán obnovy značky. Zdá sa, že sa jeho úsilie o návrat k britským koreňom a ikonickým produktom vypláca. Burberry zaznamenal v druhom štvrťroku zlepšujúce sa predaje.

    Digitálny detox je nový luxus. Offline zóna môže vyrásť aj vnútri bytu

    Hoci sú technológie neoddeliteľnou súčasťou každodenného života aj práce, občas je zvuk notifikácií hlasnejší než vlastné myšlienky. Offline zóna vo chvíli preťaženia prichádza ako symbol luxusu. Režim nerušiť už nie je len o vypnutí telefónu. Ideálne by mal byť váš zaslúžený oddych spojený s miestom, kde sa digitálny svet na chvíľu úplne zastaví.

    Južná Kórea má nový ekonomický pilier. Beauty turizmus mieri do extrémnych výšin

    Zabudnite na časy, keď turizmus v Južnej Kórei znamenal výlet po stopách K-popu či tradičného hanboku. Dnes sem mieria davy z celého sveta kvôli niečomu úplne inému. Beauty turizmus predstavuje novú ekonomickú víziu budúcnosti. V čom je ale Kórea lepšia než iné vyspelé štáty? Ako jediná krajina masívne študuje estetickú presnosť, high-tech omladzovanie i neinvazívnu chirurgiu, ktorá dokáže vyzerať ako jemný filter.

    Na scéne je ďalší TikTok „zázrak“. Morský mach sľubuje čistú pleť

    Sociálna sieť TikTok v pravidelných intervaloch produkuje čerstvé beauty trendy. Jej používatelia vždy s nadšením vyzdvihujú istý produkt, ingredienciu alebo rituál a tešia sa z ich rádoby zázračných účinkov. Tentokrát sa zamilovali do morského machu, ktorý si vďaka jeho bohatým efektom vychvaľujú aj celebrity ako Bella Hadid alebo Hailey Bieber.

    Karlovarský festival je preč. Ktorý z filmov musíte rozhodne vidieť?

    Stihnúť všetky filmy, ktoré za to stoja, je na festivale v Karlových Varoch nemožné. Tohtoročný ročník ovládol film Zbormajster inšpirovaný kauzou zneužívania dievčat v speváckom súbore. A oprávnene. Keď už ste ho vstrebali, tu je úplne subjektívny zoznam ďalších filmov, ktoré považujem za najlepšie.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―