Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Prvá balaklava uzrela svetlo sveta v predminulom storočí. Napriek všetkým jej vzostupom a pádom v dizajnérskych kolekciách sa jej veľký návrat podaril až v roku 2019. Najprv sme ju vnímali ako sezónny rýchly trend, ale v nasledujúcich rokoch sa z prehliadkových mól presunula do každodenných šatníkov. Ako ho tento rok štylizovať a do ktorého modelu investovať? Na tieto otázky vám radi odpovieme.

    Ak sa rozhodnete nosiť nezvyčajný kúsok, akým je balaclava, bolo by dobré o nej niečo vedieť. V skratke, balaklava ako odevný prvok nachádza svoj názov v rovnomennom meste Balaklava, na polostrove Krym. Počas vojny v 19. storočí slúžila ako ochrana pred miestnymi klimatickými podmienkami.

    V tom čase kontroverzná pokrývka hlavy nadobudla politickú a vojenskú symboliku, ktorá sa následne často odrážala v dobových umeleckých dielach. Jej význam sa však v priebehu ďalšieho vývoja výrazne zmenil.

    Balaclava súčasnosti je štýlovým a praktickým doplnkom. Zabudnite na bad hair day aj na make-up

    Aj keď si to možno neuvedomujeme, hovoríme o módnom doplnku, ktorý možno ako prvý v histórii nesie viac než len estetický význam. Praktickosť je na prvom mieste. Rovnako ako vojaci nás zahrieva, udržiava v teple celú hlavu a chráni nás pred mrazivým vetrom, ktorý nás v zimných mesiacoch tak veľmi rozčuľuje.

    Originálny doplnok má však aj ďalšie výhody. Ak sa rozhodnete balaklavu vytiahnuť, môžete zabudnúť aj na dlhé prípravy módnych účesov. Majiteľky balaklavy, ktorá má len výrez na oči, sa nemusia starať ani o make-up. Po prvé, je to v tejto chvíli zbytočné, a po druhé, nechcete si svoj nový obľúbený kúsok zašpiniť.

    Prvé priečky zaujímajú úpletové balaclavy. Sú roztomilé a zároveň pohodlné

    Snáď najobľúbenejším materiálom vo svete balaclav je akýkoľvek úplet. Už na prvý pohľad z neho vyžaruje komfort a teplá energia. Okrem toho dokáže vyzdvihnúť aj krásu tváre, pretože zakrýva okolité, občas mierne rušivé prvky. Kombinácia úpletu a podčiarknutie krásy tak vykúzli veľmi roztomilé combo.

    Nášho obľúbenca najskôr poznať nebudete. Je ním totiž nie príliš známa značka Past Tense, teda dizajnérske štúdio s showroomom v Paríži. Na návrhoch spolupracuje s kodanskými priaznivcami a vytvára tak streetwear na pomedzí škandinávskych a francúzskych módnych hraníc. Balaclavy tu dokonale zapadajú do jednoduchých lookov a vytvárajú tak skvelé príkladové outfity.

    Zdroj: Past Tense

    Ďalšou skvelou voľbou sú fluffy typy balaclav. Ide o ešte roztomilejšiu verziu, než sú tie z klasického úpletu. V aktuálnej kolekcii ich ponúka napríklad módny dom Jacquemus, ktorý sa ich rozhodol ozvláštniť o malý predný šilt. Luxusné modely tak budú vhodné aj do dažďa.

    Ak vám však vadí, že rovnakú pokrývku hlavy od spomínaných značiek vlastní veľké množstvo módnych nadšencov, môžete sa po cenovo dostupnejších možnostiach poobzerať na stránkach Urban Outfiters. Jedná sa o bežný nákupný reťazec produkujúci rýchlu módu. Jeho ponuka balaclav vás ale nečakane prekvapí.

    Zdroj: Jacquemus

    V Marine Serre balaclave sa predviedol aj český rapper Cashanova Bulhar. Pochválil sa s ňou v novom albume

    Obľúbený český raper mal na úvodnej fotografii svojho nového albumu FLEXSYMBOL oblečenú béžovú balaklavu značky Marine Serre, ktorú zdobia ikonické polmesiace. Vybrať si však môžete aj z hnedej alebo čiernej verzie. Značka tento kus oblečenia umiestňuje takmer do každej kolekcie. Rapper tak takpovediac vyviedol kráľovnú všetkých balaclav.

    Aj to je príklad toho, aké originálne môžu byť tieto pokrývky hlavy. Ak však začínate, odporúčame zvoliť neutrálnejšie modely uvedené vyššie. Postupne sa môžete začať hrať s týmto zábavným kúskom a kombinovať rôzne odtiene a vzory vo svojich outfitoch.

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.
    Foto:Miu Miu

    Štýl a uši v teple. Balaclava si v módnom svete stále drží svoje miesto

    ― Reklama ―

    Prvá balaklava uzrela svetlo sveta v predminulom storočí. Napriek všetkým jej vzostupom a pádom v dizajnérskych kolekciách sa jej veľký návrat podaril až v roku 2019. Najprv sme ju vnímali ako sezónny rýchly trend, ale v nasledujúcich rokoch sa z prehliadkových mól presunula do každodenných šatníkov. Ako ho tento rok štylizovať a do ktorého modelu investovať? Na tieto otázky vám radi odpovieme.

    Ak sa rozhodnete nosiť nezvyčajný kúsok, akým je balaclava, bolo by dobré o nej niečo vedieť. V skratke, balaklava ako odevný prvok nachádza svoj názov v rovnomennom meste Balaklava, na polostrove Krym. Počas vojny v 19. storočí slúžila ako ochrana pred miestnymi klimatickými podmienkami.

    V tom čase kontroverzná pokrývka hlavy nadobudla politickú a vojenskú symboliku, ktorá sa následne často odrážala v dobových umeleckých dielach. Jej význam sa však v priebehu ďalšieho vývoja výrazne zmenil.

    Balaclava súčasnosti je štýlovým a praktickým doplnkom. Zabudnite na bad hair day aj na make-up

    Aj keď si to možno neuvedomujeme, hovoríme o módnom doplnku, ktorý možno ako prvý v histórii nesie viac než len estetický význam. Praktickosť je na prvom mieste. Rovnako ako vojaci nás zahrieva, udržiava v teple celú hlavu a chráni nás pred mrazivým vetrom, ktorý nás v zimných mesiacoch tak veľmi rozčuľuje.

    Originálny doplnok má však aj ďalšie výhody. Ak sa rozhodnete balaklavu vytiahnuť, môžete zabudnúť aj na dlhé prípravy módnych účesov. Majiteľky balaklavy, ktorá má len výrez na oči, sa nemusia starať ani o make-up. Po prvé, je to v tejto chvíli zbytočné, a po druhé, nechcete si svoj nový obľúbený kúsok zašpiniť.

    Prvé priečky zaujímajú úpletové balaclavy. Sú roztomilé a zároveň pohodlné

    Snáď najobľúbenejším materiálom vo svete balaclav je akýkoľvek úplet. Už na prvý pohľad z neho vyžaruje komfort a teplá energia. Okrem toho dokáže vyzdvihnúť aj krásu tváre, pretože zakrýva okolité, občas mierne rušivé prvky. Kombinácia úpletu a podčiarknutie krásy tak vykúzli veľmi roztomilé combo.

    Nášho obľúbenca najskôr poznať nebudete. Je ním totiž nie príliš známa značka Past Tense, teda dizajnérske štúdio s showroomom v Paríži. Na návrhoch spolupracuje s kodanskými priaznivcami a vytvára tak streetwear na pomedzí škandinávskych a francúzskych módnych hraníc. Balaclavy tu dokonale zapadajú do jednoduchých lookov a vytvárajú tak skvelé príkladové outfity.

    Zdroj: Past Tense

    Ďalšou skvelou voľbou sú fluffy typy balaclav. Ide o ešte roztomilejšiu verziu, než sú tie z klasického úpletu. V aktuálnej kolekcii ich ponúka napríklad módny dom Jacquemus, ktorý sa ich rozhodol ozvláštniť o malý predný šilt. Luxusné modely tak budú vhodné aj do dažďa.

    Ak vám však vadí, že rovnakú pokrývku hlavy od spomínaných značiek vlastní veľké množstvo módnych nadšencov, môžete sa po cenovo dostupnejších možnostiach poobzerať na stránkach Urban Outfiters. Jedná sa o bežný nákupný reťazec produkujúci rýchlu módu. Jeho ponuka balaclav vás ale nečakane prekvapí.

    Zdroj: Jacquemus

    V Marine Serre balaclave sa predviedol aj český rapper Cashanova Bulhar. Pochválil sa s ňou v novom albume

    Obľúbený český raper mal na úvodnej fotografii svojho nového albumu FLEXSYMBOL oblečenú béžovú balaklavu značky Marine Serre, ktorú zdobia ikonické polmesiace. Vybrať si však môžete aj z hnedej alebo čiernej verzie. Značka tento kus oblečenia umiestňuje takmer do každej kolekcie. Rapper tak takpovediac vyviedol kráľovnú všetkých balaclav.

    Aj to je príklad toho, aké originálne môžu byť tieto pokrývky hlavy. Ak však začínate, odporúčame zvoliť neutrálnejšie modely uvedené vyššie. Postupne sa môžete začať hrať s týmto zábavným kúskom a kombinovať rôzne odtiene a vzory vo svojich outfitoch.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    Prvý Pink Ball oživil Londýn. Britské múzeum dostáva za podujatie kritiku

    Exkluzívny Pink Ball zafarbil dňa 18. októbra priestory British Museum do všetkých odtieňov ružovej. Vôbec prvý galavečer v tamojších priestoroch kontrastoval s končiacou výstavou Ancient India: Living Traditions, ktorej témou náboženských tradícií sa taktiež inšpiroval. Svet luxusu tak vládol medzi historickými artefaktmi Londýna, čo však vyvolalo aj značnú kritiku.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    ― Reklama ―