Natáčanie pokračovania ikonického filmu Diabol nosí Pradu vyvolalo nielen vlnu nadšenia, ale aj kritiky. Nekonečné spoliery v podobe fotiek z natáčania a podrobných analýz jednotlivých outfitov vyvolávajú obavy nielen zo strany zarytých fanúšikov. Čo s takým tempom z ešte len chystaného filmu zostane? A nekazia sociálne siete klasické filmové kúzlo?
Módny svet sa už nevie dočkať. V máji budúceho roka bude netrpezlivo očakávať nielen kultový Met Gala, ale jeho oči sa budú upierať aj na premiéru očakávaného filmu Diabol nosí Pradu 2. Problém je, že dovtedy už možno bude poznať každý záhyb ešte nenatočeného filmu. Vďačiť za to bude môcť nielen paparazzom a médiám, ale aj používateľom sociálnych sietí, ktorí túžia po čerstvých spoileroch.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Hneď prvé dni natáčania pokračovania ikonického filmu priniesli prvé záblesky toľko milovaných postáv. Čo sa spočiatku zdalo ako vytúžená dávka nostalgie, však čoskoro zhorklo. Z pár fotiek sa stala záplava momentov, ktoré by sme radšej opäť vytlačili. Nie je potrebné spoliery ďalej šíriť, už teraz je však jasné, aké postavy sa na filmové plátno vrátia, ako asi budú vyzerať a do koho sa tentokrát zaľúbia.

Zdroj: Profimedia
Klasická vlna spoilerov teda dosiahla nové rozmery. Mnohí fanúšikovia teraz na sociálnych sieťach vyzývajú, aby bojkotovali neustály prílev nových fotografií a informácií. Majú pocit, že už videli polovicu filmu a nemajú sa na čo tešiť. V ich očiach neexistuje žiadna neznáma, žiadne prekvapenie, dokonca ani príjemná nevedomosť o tom, čo sa objaví na filmovom plátne. Ničia moderné spoilery zážitok z kina?
Spoliery sú nástroj propagácie. Filmu však môžu vykopať aj vlastný hrob
Na jednu stranu je nutné uznať, že filmoví producenti čelia v súčasnej dobe nevídaným požiadavkám. Už nestačí iba vydať trailer a filmový plagát, aby divákov prilákali do kín. Miesto toho musia podstúpiť komplikovaný kolotoč propagácie, ktorého súčasťou sú „omylom“ vypustené rozhovory s castingom alebo využívanie instagramových profilov hlavných hercov. Inak nemajú šancu zaujať.

Zdroj: Profimedia
To isté platí aj pre tím stojaci za filmom Diabol nosí Pradu 2, ktorý nemožno považovať za obyčajnú obeť chtivých médií. Samotná Anne Hathaway zdieľala prvý deň video, na ktorom mala oblečený blankytný sveter, teda jasný odkaz na pôvodný film. Následne sama zverejnila niekoľko lookov z natáčania. Prvotné nahliadnutie do zákulisia však čoskoro preklenulo do obsesívnych analýz a debát.
@zhuljetta #viral #devilwearsprada ♬ originálny zvuk – vcblade
Fanúšikovia debatujú o tom, či sú náhodné celebrity, ktoré boli spozorované v New Yorku, súčasťou hereckého obsadenia, a renomované módne časopisy radia, kde si kúpiť konkrétne kúsky oblečenia. Okrem toho majú fanúšikovia možnosť meniť samotný dej. Kvôli ich ostrej kritike filmári často zaváhajú a začnú meniť hotový film. Presne taký osud postretlo napríklad najnovšie spracovanie rozprávky Snehulienka z produkcie Disney.
Kritika sa však zniesla aj na obsadenie pripravovanej série o Harrym Potterovi. Niektorí filmári, ako napríklad taliansky režisér Paolo Sorrentino, radšej neprezradia ani základnú anotáciu svojho filmu. Bezhraničná túžba získať pozornosť a vedieť viac nás tak pomaly láka do novej éry filmov. Takej, v ktorej tvorcovia vopred prehrali, pretože diváci už vedia, aký je ich názor na nezverejnený film.
Zdroje: Vanity Fair, NSS Magazine, Instagram, TikTok