Více

    ― Reklama ―

    Donedávna boli second handy doménou tých, ktorí chceli ušetriť alebo sa obliekať „trochu inak“. Dnes sa stáva plnohodnotným módnym trendom. Podľa aktuálnej správy ThredUp Resale Report má trh s oblečením z druhej ruky veľkú budúcnosť. Za päť rokov by mal dosiahnuť hodnotu 367 miliárd dolárov. Pre porovnanie, je to vyššie číslo ako hodnota módneho priemyslu v Taliansku. A kto za týmto rastom stojí? Jednoznačne generácia Z.

    Kým kedysi sa nakupovanie z druhej ruky spájalo skôr s kompromisom, dnes sa mení na inteligentnú voľbu, ktorá spája osobný štýl, etické hodnoty a ekonomický zmysel. Opätovný predaj už nie je alternatívou, je to nový štandard, ktorý nanovo definuje, čo znamená nakupovať moderne, uvedomelo a s cieľom. Potvrdzujú to aj najnovšie výsledky prieskumu ThredUp Resale Report.

    V prvom rade štýl a originalita. Udržateľnosť hrá vedľajšiu rolu

    Takmer sedem z desiatich mladých ľudí vo veku 18 až 44 rokov si tento rok zaobstaralo aspoň jeden kúsok z druhej ruky. A polovica z nich už ani nestráca čas klasickými e-shopmi, rovno mieri na resale a vintage platformy. Nejde pritom len o ekológiu, aj keď aj tá hrá istú rolu. Hlavným ťahákom je originalita, jedinečný štýl a kvalita, ktorú by nová móda ponúkla za až trojnásobnú cenu.

    Dnes si môžete kúpiť kabelku Chanel bez potreby hypotéky. Alebo uloviť ikonický top Y2K od Dieselu skôr, ako ho stihne vynosiť akákoľvek influencerka. Second hand je nová forma nakupovania a nanovo definuje to, po čom mladá generácia v móde túži. Inými slovami, dokonale „ulovená“ kabelka je lepší zážitok ako pár džínsov z fast fashion reťazca, za ktoré zaplatíte rovnako.

    Online second hand je jednoducho správna cesta. Rýchlejšie ako akákoľvek značka oblečenia

    Digitálna resale scéna rastie osemkrát rýchlejšie ako klasický módny trh. Očakáva sa, že len v Spojených štátoch amerických bude mať do piatich rokov hodnotu 40 miliárd dolárov. Platformy ako Vinted, Depop, Vestiaire Collective alebo Poshmark fungujú skoro ako sociálne siete. Sledujete obľúbených predajcov, lajkujete, tvoríte wishlisty. A nielen, že nakupujete, až 39 percent užívateľov tento rok aj nejaký kúsok predalo.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Vestiaire Collective (@vestiaireco)

    Resale tak nie je len o šetrení a udržateľnosti. Je to spôsob, ako si môže váš šatník zarobiť sám na seba. Mať skriňu, ktorá vás nielen oblieka, ale aj financuje? Pre mladú generáciu úplne logická vec. Ak sa občas pozriete na frekvenciu hodnotení jednotlivých používateľov, zistíte, že resale vás môže ľahko uživiť.

    Zdroj: Pexels

    Generácia Z zároveň premýšľa dopredu. Dnes už sa nekupuje len to, čo sa páči teraz, ale aj to, čo bude mať hodnotu za pár mesiacov. Oblečenie už nie je len spotreba, je to investícia. A to mení nielen spôsob nakupovania, ale celý prístup k móde ako takej. Značky začínajú chápať, že udržateľnosť nie je prázdny pojem, ale nový biznis model. Zákazníci tak chcú nielen vyzerať dobre, ale aj nakupovať múdro.

    Zdroje: Thred Up Resale Report, YouTube, Instagram

    Second hand už nie je plán B. Jeho trh rastie rýchlejšie ako inflácia

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Donedávna boli second handy doménou tých, ktorí chceli ušetriť alebo sa obliekať „trochu inak“. Dnes sa stáva plnohodnotným módnym trendom. Podľa aktuálnej správy ThredUp Resale Report má trh s oblečením z druhej ruky veľkú budúcnosť. Za päť rokov by mal dosiahnuť hodnotu 367 miliárd dolárov. Pre porovnanie, je to vyššie číslo ako hodnota módneho priemyslu v Taliansku. A kto za týmto rastom stojí? Jednoznačne generácia Z.

    Kým kedysi sa nakupovanie z druhej ruky spájalo skôr s kompromisom, dnes sa mení na inteligentnú voľbu, ktorá spája osobný štýl, etické hodnoty a ekonomický zmysel. Opätovný predaj už nie je alternatívou, je to nový štandard, ktorý nanovo definuje, čo znamená nakupovať moderne, uvedomelo a s cieľom. Potvrdzujú to aj najnovšie výsledky prieskumu ThredUp Resale Report.

    V prvom rade štýl a originalita. Udržateľnosť hrá vedľajšiu rolu

    Takmer sedem z desiatich mladých ľudí vo veku 18 až 44 rokov si tento rok zaobstaralo aspoň jeden kúsok z druhej ruky. A polovica z nich už ani nestráca čas klasickými e-shopmi, rovno mieri na resale a vintage platformy. Nejde pritom len o ekológiu, aj keď aj tá hrá istú rolu. Hlavným ťahákom je originalita, jedinečný štýl a kvalita, ktorú by nová móda ponúkla za až trojnásobnú cenu.

    Dnes si môžete kúpiť kabelku Chanel bez potreby hypotéky. Alebo uloviť ikonický top Y2K od Dieselu skôr, ako ho stihne vynosiť akákoľvek influencerka. Second hand je nová forma nakupovania a nanovo definuje to, po čom mladá generácia v móde túži. Inými slovami, dokonale „ulovená“ kabelka je lepší zážitok ako pár džínsov z fast fashion reťazca, za ktoré zaplatíte rovnako.

    Online second hand je jednoducho správna cesta. Rýchlejšie ako akákoľvek značka oblečenia

    Digitálna resale scéna rastie osemkrát rýchlejšie ako klasický módny trh. Očakáva sa, že len v Spojených štátoch amerických bude mať do piatich rokov hodnotu 40 miliárd dolárov. Platformy ako Vinted, Depop, Vestiaire Collective alebo Poshmark fungujú skoro ako sociálne siete. Sledujete obľúbených predajcov, lajkujete, tvoríte wishlisty. A nielen, že nakupujete, až 39 percent užívateľov tento rok aj nejaký kúsok predalo.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Vestiaire Collective (@vestiaireco)

    Resale tak nie je len o šetrení a udržateľnosti. Je to spôsob, ako si môže váš šatník zarobiť sám na seba. Mať skriňu, ktorá vás nielen oblieka, ale aj financuje? Pre mladú generáciu úplne logická vec. Ak sa občas pozriete na frekvenciu hodnotení jednotlivých používateľov, zistíte, že resale vás môže ľahko uživiť.

    Zdroj: Pexels

    Generácia Z zároveň premýšľa dopredu. Dnes už sa nekupuje len to, čo sa páči teraz, ale aj to, čo bude mať hodnotu za pár mesiacov. Oblečenie už nie je len spotreba, je to investícia. A to mení nielen spôsob nakupovania, ale celý prístup k móde ako takej. Značky začínajú chápať, že udržateľnosť nie je prázdny pojem, ale nový biznis model. Zákazníci tak chcú nielen vyzerať dobre, ale aj nakupovať múdro.

    Zdroje: Thred Up Resale Report, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Pánske tašky budúcej sezóny? Kraľuje im tradícia a funkčnosť

    Časy, keď si muži vystačili s vreckami, sú už minulosťou. Pánske tašky, a najmä takzvané shoulder bags, opäť dávajú o sebe vedieť. Na prehliadkach pre túto jeseň a zimu sa objavili v toľkých variáciách, až pôsobia skôr ako rozhodný návrat k základom než ako skúšobný trend. Zároveň však nepôsobia nostalgicky. V modernom čítaní sa stávajú spoločníkom, ktorý vie, čo robí. Dizajnovo, prakticky aj esteticky.

    Módny dom Viktor & Rolf skúma dualitu. Každá myšlienka má dve strany

    Značka Viktor & Rolf opäť stojí na hranici módy a konceptuálneho umenia. Jej haute couture kolekcia pre túto jeseň a zimu je vizuálnou manifestáciou duality. Dvoch svetov, ktoré sa navzájom dopĺňajú, spochybňujú a zrkadlia. Dvojica predstavila 15 čiernych outfitov v dvoch verziách. Jedna honosná, hýriaca farbami a drámou, druhá čistá, strohá a minimalistická. Výsledok? Na 30 rovnakých a zároveň rozdielnych lookov.

    Móda v kocke: Rare Beauty má parfum a Victoria’s Secret sa vracia na runway

    Selena Gomez posúva svoju značku Rare Beauty na novú úroveň a vydáva prvú kolekciu vlastných vôní. Dario Vitale nepredstaví svoj debut pre Versace pomocou klasickej šou, ale prezentácie. Na runway sa naopak na jeseň vrátia anjeli Victoria’s Secret. Moncler Grenoble zase s budúcou prehliadkou zamieri do Aspenu. Skupina Kering bojuje s prepadom ziskov.

    Trend, ktorý vás posadí na zadok. Booty beauty sa stará o bežne skryté partie

    Trendy majú jedinečnú schopnosť šokovať. Či už ide o plyšáky Labubu zavesené na dizajnérskych kabelkách, aplikáciu lososieho spermatu na tvár, či populárnu módu bez nohavíc, na internete sa z času na čas objavia skutočné lahôdky. Aktuálnym adeptom je takzvaná booty beauty, teda virálny druh kozmetiky špecializujúci sa na zadok.

    Ako prežiť trópy s eleganciou? Ovládnite business dresscode aj v lete

    Slnko páli už od rána a vy viete, že vás čaká náročný deň v kancelárii. Kombinácia, ktorá môže v letných mesiacoch spôsobiť utrpenie aj tým najštýlovejším jedincom. Ale aj v lete môžete zažiariť s pracovným oblečením, ktoré je ľahké a elegantné zároveň. Stačí siahnuť po správnych materiáloch a s niekoľkými nadčasovými kúskami ľahko vytvoríte vlastný letný capsule wardrobe.

    Personal branding nie je len pre celebrity. Staňte sa ikonou svojej sociálnej bubliny

    Byť zapamätateľný je v dospelom svete silnou zbraňou. Čokoľvek, v čom ste dobrí, sa môže stať vaším poznávacím znamením. Pomôže vám v tom aj takzvaný personal branding. Trend, rezonujúci hlavne na sociálnej sieti TikTok, sa stáva nástrojom osobného prejavu a môže pracovať vo váš prospech. Štýl totiž ďaleko presahuje rámec obyčajnej módy.

    Móda v kocke: Kendall Jenner žiari pre Pradu a Londýn vystaví šatník Alžbety II.

    Módny dom Prada zverejnil kampaň na túto jeseň, v ktorej okrem iných žiari aj Kendall Jenner. Návrhárka Phoebe Philo odhalila svoju štvrtú kolekciu a MM6 Maison Margiela obnovil spoluprácu s Dr. Martens. Londýn na jar privíta výstavu odhaľujúcu šatník kráľovnej Alžbety II. A značka American Eagle vymenovala herečku Sydney Sweeney za svoju ambasádorku.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Brad Pitt sa chce baviť. Herec prekvapil hravou zmenou štýlu

    Zdá sa, že na scéne pánskej módy opäť zažiarila vyhasnutá hviezda. Šesťdesiatjedenročný herec Brad Pitt odhalil v niekoľkých nedávnych outfitoch prekvapivú zmenu štýlu. Klasické čierne obleky a kúsky v štýle tichého luxusu vymenil za rôznorodé textúry, výrazné farby a hravé kombinácie. Premenu má na svedomí okrem iného aj stylista Taylor McNeill.

    TikTok ako šikovná reklama. Beauty značkám prináša organický rast

    Platforma Spate vysledovala 10 najpopulárnejších beauty značiek, ktoré za uplynulý rok na sociálnej sieti TikTok zaznamenali organický rast. Ide o pozornosť, ktorú spoločnosti nezískavajú skrz dohodnuté spolupráce či platené reklamy. Používatelia o nich len často hovoria alebo ich odporúčajú svojim sledujúcim, čím okolo nich vytvárajú potrebný "hype".

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    Burberry oslavuje známky obnovy. Značka zaznamenala zlepšenie predaja

    Módny dom Burberry už niekoľko sezón zápasí s nízkym predajom a klesajúcim dopytom. Pred rokom bol preto do funkcie generálneho riaditeľa vymenovaný Josh Shulman, aby vypracoval plán obnovy značky. Zdá sa, že sa jeho úsilie o návrat k britským koreňom a ikonickým produktom vypláca. Burberry zaznamenal v druhom štvrťroku zlepšujúce sa predaje.

    Digitálny detox je nový luxus. Offline zóna môže vyrásť aj vnútri bytu

    Hoci sú technológie neoddeliteľnou súčasťou každodenného života aj práce, občas je zvuk notifikácií hlasnejší než vlastné myšlienky. Offline zóna vo chvíli preťaženia prichádza ako symbol luxusu. Režim nerušiť už nie je len o vypnutí telefónu. Ideálne by mal byť váš zaslúžený oddych spojený s miestom, kde sa digitálny svet na chvíľu úplne zastaví.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―