Více

    ― Reklama ―

    Žofie Soldánová, návrhárka českej značky Naiad, verí, že každá žena v každom veku má svoju vlastnú krásu. Z toho vychádza aj jej tvorba, prostredníctvom ktorej chce ženám ponúknuť možnosť cítiť sa étericky a zároveň silne. Je presvedčená, že česká módna scéna má obrovský potenciál. Miestny trh je však konzervatívny a návrhárom trochu zväzuje ruky, pretože musia nájsť správnu rovnováhu medzi kreativitou a predajnosťou.

    Má tvoja módna značka Naiad nejaký charakteristický dizajnový prvok?

    Sú ním mačkané textúry, ku ktorým mám osobný vzťah. Vznikli úplnou náhodou pri žehlení podšívky do saka, na ktorej som omylom vytvorila nevratné záhyby. Bola som z toho vtedy dosť nešťastná, pretože sa snažím neplytvať materiálmi, a navyše to bola krásna kvalitná podšívka.

    Rozmýšľala som teda, ako ju zachrániť, a rozhodla som sa, že zo záhybov vytvorím abstraktný vzor. Výsledkom bol prírodný, organický motív, ktorý si zachoval náhodnosť, ktorá sa mi páčila. „Mačkanie“, ako túto techniku nazývam, dodáva odevu mnoho pozitívnych vlastností. Po prvé, umožňuje prirodzené prispôsobenie sa tvaru tela a nositeľovi ušetrí čas potrebný na žehlenie.

    Čo symbolizuje názov tvojej značky a od čoho sa odvíja?

    Názov Naiad vychádza z gréckej mytológie a je odvodený od vodných nýmf najád, ktoré hoci sú smrteľné, sú večne krásne. Verím, že v akomkoľvek veku má každá žena svoju vlastnú krásu a preto nie je potrebné vzhliadať k trendu mladosti. Svojou tvorbou chcem podporovať ženy v ich sebavedomí a unikátnej osobnosti. Názov vznikol počas druhého ročníka môjho bakalárskeho štúdia, keď som chcela v mene značky vystihnúť obsah mojej práce.

    Zdroj: Samuel Alex

    Ako by si teda svoju tvorbu charakterizovala a pre koho tvoríš?

    Tvorím prevažne pre ženy, s výnimkou mojej diplomovej práce a kolekcie HapSen, do ktorej mi prišlo dôležité zapojiť aj pánsky odev. Snažím sa ženám ponúknuť možnosť cítiť sa silne a étericky zároveň. Inšpiráciu často čerpám z harmónie ázijskej estetiky, s ohľadom k môjmu detstvu strávenému v Číne. Mám rada vzťah odevu k telu a s tým súvisiacej práci so strihovou konštrukciou a modeláciou. Za najkrajšie považujem schopnosť prispôsobiť odev konkrétnej nositeľke, jej mieram a jedinečnej osobnosti.

    Svoju diplomovú prácu HapSen, ktorú si spomenula, si sa rozhodla venovať projektu zameranému na haptické oblečenie pre osoby so zrakovým postihnutím. Prečo si si vybrala práve túto tému?

    Projekt HapSen a zároveň moja diplomová práca je zameraná na haptické oblečenie pre ľudí so zrakovým postihnutím a vznikla v spolupráci s dizajnérkou Valériou Vrbovou. Chceli sme vytvoriť koncept, ktorý by bol nejakým spôsobom užitočný. Valéria mala skúsenosti s oblečením pre atopikov a mňa zaujímal vplyv oblečenia na psychický stav človeka. Zhodli sme sa, že haptická móda nie je veľmi preskúmaná téma, pretože móda je vnímaná skôr ako vizuálna záležitosť.

    Počas projektu sme sa spojili priamo s nevidiacimi osobami a s ich pomocou skúmali haptické textúry. Pre mňa to bolo inšpiratívne aj do budúcna, keďže som zistila, ako inak sa dá s odevom pracovať, keď si odmyslíme vizuálnu stránku a obohatíme ho o tú haptickú.

    Zdroj: Samuel Alex

    Vyštudovala si odevný dizajn na Univerzite Tomáša Baťu v Zlíne. Čo ťa priviedlo k štúdiu práve tohto odboru?

    Bola to dlhá cesta. Keď som bola malá, všade som kreslila a navrhovala rôzne šaty a kostýmy. V tom čase sme žili v Číne a môj brat si na diaľku vyberal, na ktorú strednú školu pôjde po návrate. Keď mu moja mama vtedy pomáhala, narazila na strednú školu textilných umení a povedala mi, že si myslí, že je to škola pre mňa. A nakoniec to tak aj bolo. Ísť na vysokú školu bol taký prirodzený vývoj.

    Kolekcie sú pre mňa ako denník. Odrážajú všetko, čím si práve prechádzam

    Kde hľadáš inšpiráciu pre svoje kolekcie?

    Inšpirácia prichádza z mnohých rôznych miest. Či už zo zážitkov, spomienok alebo aktuálnych udalostí. Kolekcie sú ako denník, ktorý odráža moju životnú etapu z obdobia ich vzniku. Rád vymýšľam oblečenie za pochodu. Chodím a predstavujem si, ako by sa v ňom malo cítiť, na akú príležitosť by sa hodilo alebo ako by sa mala látka pohybovať okolo tela. Na základe toho vymýšľam siluety, ale aj farby alebo materiály.

    Aká je tvoja najobľúbenejšia spomienka spojená s Naiad?

    To je krásna a náročná otázka. Každá činnosť spojená so značkou má svoje šťastné momenty, ale aj tie, ktoré skúšajú moju vytrvalosť. Často však práve z tých najťažších chvíľ vznikajú tie najkrajšie spomienky. Niekedy sa stane, že to človek prestane zvládať sám, a pocit podpory, keď mu priatelia pomáhajú so šitím, je na nezaplatenie. Tieto nočné zmeny vytvárajú nezničiteľné spojenia. Chcela by som sa poďakovať všetkým svojim pohotovostným aj stálym pomocníkom. Najmä Miriam Adamcovej, ktorá sa v posledných mesiacoch stala mojou nenahraditeľnou pravou rukou.

    Na čo sa môžeme tešiť od Naiad v najbližšej dobe?

    V blízkej budúcnosti budem predvádzať svoju novú kolekciu na Budapest Fashion Week a dúfam, že ju predstavím aj v Českej republike. Teším sa aj na jedinečné spojenie s návrhárkou šperkov Majdou Šťastníkovou. Nie je to prvýkrát, čo jej tvorba obohatí moje odevy, ale tentoraz to bude niečo výnimočné.

    Zdroj: Vojtěch Plhák

    Prezradíš nám niečo o kolekcii, ktorá sa objaví na Budapest Fashion Week?

    Kolekcia s názvom Between fairies and samurai je oslavou nehy, krehkosti a hravosti na pomedzí rozprávkového sveta a reality. Jedná sa o čisto dámsku kolekciu, ktorá zachytáva túžbu sa na chvíľu stratiť vo vlastnom snívaní. Odkazuje na názov značky a jej symbolické spojenie s vílami. Odevy vychádzajú z prežitkov daydreamingu a vizuálne rozostrujú hranicu medzi fantáziou a skutočnosťou. Spojovacím prvkom celej kolekcie sú mačkané textúry.

    Hovorila si, že to nie je prvýkrát, čo s Magdalenou Šťastníkovou spolupracuješ, prečo práve ona?

    Majda je úžasne ľudský človek a moja obľúbená dizajnérka šperkov. Prvýkrát sme sa stretli pred pár rokmi na MBPFW, kde som mala vlastnú prehliadku. Vtedy som veľmi túžila zaradiť jej šperky do svojej kolekcie. Napísala som jej teda žiadosť o požičanie a jej neuveriteľne milé správanie ma vzalo za srdce. Odvtedy sa na ňu vždy obraciam. Vnútorne s jej prácou nesmierne rezonujem a sama ju rada nosím.

    O lokálnej móde a udržateľnosti je potrebné hovoriť. Predstava o výrobe odevov zostáva skreslená

    Naiad funguje na princípe limitovaných kolekcií a odevov šitých na mieru. Hľadajú ľudia v dnešnej dobe ešte jedinečnú módu?

    Šitie limitovaných kolekcií vychádza z univerzitného prostredia, kde sa človek zameriava na umelecké poňatie často veľmi zložitých odevov. Niekedy sú tak časovo náročné, že ich ani nie je veľmi možné vyrobiť znova. Vo svojej súčasnej práci prispôsobujem kolekcie nositeľovi a možnostiam výroby. Vždy sa však držím obmedzeného počtu kusov, aby mal každý nositeľ istotu jedinečnosti. Záujem o lokálnu módu určite je a povedala by som, že naďalej vzrastá. Bohužiaľ však stále nesie niektoré úskalia.

    Aké úskalia tým myslíš?

    Najväčším je asi cena, ktorá je, samozrejme, mnohonásobne vyššia ako alternatíva fast fashion. Určite to nie je tak, že by miestni výrobcovia chceli zarobiť viac peňazí, ale cena odráža férovú cenu, ktorá sa za prácu platí. Rozdiel v cene môže byť spôsobený tendenciou spoločnosti kupovať českú dizajnérsku scénu iba ako odmenu a vytláčať tak miestne vyrábanú módu z ulíc každodenného života.

    Zdroj: Lukáš Vilhan

    Akú rolu hrá v tvojej tvorbe udržateľnosť?

    Snažím sa tvoriť lokálne, väčšinu vecí si šijeme sami a v malom počte. Rozhodne by som však nechcela povedať, že všetko oblečenie, ktoré som kedy ušila, bolo udržateľné. Mám pocit, že toto slovo sa v móde niekedy trochu zneužíva. Napríklad v škole sa mi určite nie vždy podarilo pokryť všetky články výroby. Už len samotný materiál musí prejsť dlhým radom testov, kým si človek môže byť istý jeho funkčnosťou. V súčasnej dobe si na tom ale dávam veľmi záležať. Napríklad nedávno som pripravovala základný produktový rad tričiek a šiat a než som našla vhodný materiál, trvalo mi to tri mesiace.

    Ako vnímaš ako začínajúca česká návrhárka lokálnu módnu scénu?

    Česká scéna má množstvo talentovaných ľudí. Stálych mien aj mladých tvorcov, ktorí majú čo ponúknuť. Lokálny trh však trochu zväzuje návrhárom ruky, keďže sa musia čiastočne prispôsobiť jeho pomerne konzervatívnemu ladeniu. A tak hoci sa mediálne kladie veľký dôraz na kreatívne výrazné kolekcie, s ohľadom na striedmosť lokálneho trhu je potrebné sa tento rozkol snažiť vyvážiť.

    Zdroj: Veronika Selepková

    Je ťažké na českej scéne preraziť ako nováčik?

    Čo sa týka mediálnej podpory, tak tá je určite poznať. Veľa magazínov a online platforiem sa snaží poskytnúť priestor mladým tvorcom, čo si veľmi vážim. Za mňa je najťažším bodom presun od neplatených spoluprác k plateným zákazkám. Pri štúdiu sa pestuje túžba po tom robiť výrazné kolekcie, aby vás okolie zaznamenalo. Zbytočne sa ale upozaďuje schopnosť prinášať kvalitný capsule wardrobe, ktorý český zákazník vyžaduje. Návrhár potom musí hľadať hranicu na ktorej tvoriť, aby bola jeho tvorba v českom prostredí predajná.

    Ako môžeme docieliť toho, aby sa u nás lokálna móda stala viac relevantnou témou?

    Myslím, že k zmene môže prispieť každý. Možno tým, že sa porozpráva so svojou rodinou, priateľmi alebo známymi, ktorým téma zostáva cudzia. Je dôležité hovoriť o udržateľnosti, lokálnosti, a hlavne o tom, čo všetko výroba odevu obnáša. Samozrejme by sa nemali opomenúť ani následky, ktoré nastávajú, keď nie sú pri jeho výrobe dodržiavané základné ľudské práva. Mnoho ľudí si už tieto úskalia uvedomuje a cielene sa o nich vzdeláva. Aj napriek tomu však zostáva všeobecná predstava o výrobe odevu veľmi skreslená a jej reálna cena tak ťažko pochopiteľná. Lokálni tvorcovia môžu pomôcť ako určití sprostredkovatelia vhľadu do zákulisia.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by NAIAD (@naiad_naiad)

    Zdroje: Instagram

    Rozhovor: Česko má talentov dosť. Kreatívne kolekcie ale brzdí konzervatívny trh, mieni Žofie Soldánová z Naiad

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Žofie Soldánová, návrhárka českej značky Naiad, verí, že každá žena v každom veku má svoju vlastnú krásu. Z toho vychádza aj jej tvorba, prostredníctvom ktorej chce ženám ponúknuť možnosť cítiť sa étericky a zároveň silne. Je presvedčená, že česká módna scéna má obrovský potenciál. Miestny trh je však konzervatívny a návrhárom trochu zväzuje ruky, pretože musia nájsť správnu rovnováhu medzi kreativitou a predajnosťou.

    Má tvoja módna značka Naiad nejaký charakteristický dizajnový prvok?

    Sú ním mačkané textúry, ku ktorým mám osobný vzťah. Vznikli úplnou náhodou pri žehlení podšívky do saka, na ktorej som omylom vytvorila nevratné záhyby. Bola som z toho vtedy dosť nešťastná, pretože sa snažím neplytvať materiálmi, a navyše to bola krásna kvalitná podšívka.

    Rozmýšľala som teda, ako ju zachrániť, a rozhodla som sa, že zo záhybov vytvorím abstraktný vzor. Výsledkom bol prírodný, organický motív, ktorý si zachoval náhodnosť, ktorá sa mi páčila. „Mačkanie“, ako túto techniku nazývam, dodáva odevu mnoho pozitívnych vlastností. Po prvé, umožňuje prirodzené prispôsobenie sa tvaru tela a nositeľovi ušetrí čas potrebný na žehlenie.

    Čo symbolizuje názov tvojej značky a od čoho sa odvíja?

    Názov Naiad vychádza z gréckej mytológie a je odvodený od vodných nýmf najád, ktoré hoci sú smrteľné, sú večne krásne. Verím, že v akomkoľvek veku má každá žena svoju vlastnú krásu a preto nie je potrebné vzhliadať k trendu mladosti. Svojou tvorbou chcem podporovať ženy v ich sebavedomí a unikátnej osobnosti. Názov vznikol počas druhého ročníka môjho bakalárskeho štúdia, keď som chcela v mene značky vystihnúť obsah mojej práce.

    Zdroj: Samuel Alex

    Ako by si teda svoju tvorbu charakterizovala a pre koho tvoríš?

    Tvorím prevažne pre ženy, s výnimkou mojej diplomovej práce a kolekcie HapSen, do ktorej mi prišlo dôležité zapojiť aj pánsky odev. Snažím sa ženám ponúknuť možnosť cítiť sa silne a étericky zároveň. Inšpiráciu často čerpám z harmónie ázijskej estetiky, s ohľadom k môjmu detstvu strávenému v Číne. Mám rada vzťah odevu k telu a s tým súvisiacej práci so strihovou konštrukciou a modeláciou. Za najkrajšie považujem schopnosť prispôsobiť odev konkrétnej nositeľke, jej mieram a jedinečnej osobnosti.

    Svoju diplomovú prácu HapSen, ktorú si spomenula, si sa rozhodla venovať projektu zameranému na haptické oblečenie pre osoby so zrakovým postihnutím. Prečo si si vybrala práve túto tému?

    Projekt HapSen a zároveň moja diplomová práca je zameraná na haptické oblečenie pre ľudí so zrakovým postihnutím a vznikla v spolupráci s dizajnérkou Valériou Vrbovou. Chceli sme vytvoriť koncept, ktorý by bol nejakým spôsobom užitočný. Valéria mala skúsenosti s oblečením pre atopikov a mňa zaujímal vplyv oblečenia na psychický stav človeka. Zhodli sme sa, že haptická móda nie je veľmi preskúmaná téma, pretože móda je vnímaná skôr ako vizuálna záležitosť.

    Počas projektu sme sa spojili priamo s nevidiacimi osobami a s ich pomocou skúmali haptické textúry. Pre mňa to bolo inšpiratívne aj do budúcna, keďže som zistila, ako inak sa dá s odevom pracovať, keď si odmyslíme vizuálnu stránku a obohatíme ho o tú haptickú.

    Zdroj: Samuel Alex

    Vyštudovala si odevný dizajn na Univerzite Tomáša Baťu v Zlíne. Čo ťa priviedlo k štúdiu práve tohto odboru?

    Bola to dlhá cesta. Keď som bola malá, všade som kreslila a navrhovala rôzne šaty a kostýmy. V tom čase sme žili v Číne a môj brat si na diaľku vyberal, na ktorú strednú školu pôjde po návrate. Keď mu moja mama vtedy pomáhala, narazila na strednú školu textilných umení a povedala mi, že si myslí, že je to škola pre mňa. A nakoniec to tak aj bolo. Ísť na vysokú školu bol taký prirodzený vývoj.

    Kolekcie sú pre mňa ako denník. Odrážajú všetko, čím si práve prechádzam

    Kde hľadáš inšpiráciu pre svoje kolekcie?

    Inšpirácia prichádza z mnohých rôznych miest. Či už zo zážitkov, spomienok alebo aktuálnych udalostí. Kolekcie sú ako denník, ktorý odráža moju životnú etapu z obdobia ich vzniku. Rád vymýšľam oblečenie za pochodu. Chodím a predstavujem si, ako by sa v ňom malo cítiť, na akú príležitosť by sa hodilo alebo ako by sa mala látka pohybovať okolo tela. Na základe toho vymýšľam siluety, ale aj farby alebo materiály.

    Aká je tvoja najobľúbenejšia spomienka spojená s Naiad?

    To je krásna a náročná otázka. Každá činnosť spojená so značkou má svoje šťastné momenty, ale aj tie, ktoré skúšajú moju vytrvalosť. Často však práve z tých najťažších chvíľ vznikajú tie najkrajšie spomienky. Niekedy sa stane, že to človek prestane zvládať sám, a pocit podpory, keď mu priatelia pomáhajú so šitím, je na nezaplatenie. Tieto nočné zmeny vytvárajú nezničiteľné spojenia. Chcela by som sa poďakovať všetkým svojim pohotovostným aj stálym pomocníkom. Najmä Miriam Adamcovej, ktorá sa v posledných mesiacoch stala mojou nenahraditeľnou pravou rukou.

    Na čo sa môžeme tešiť od Naiad v najbližšej dobe?

    V blízkej budúcnosti budem predvádzať svoju novú kolekciu na Budapest Fashion Week a dúfam, že ju predstavím aj v Českej republike. Teším sa aj na jedinečné spojenie s návrhárkou šperkov Majdou Šťastníkovou. Nie je to prvýkrát, čo jej tvorba obohatí moje odevy, ale tentoraz to bude niečo výnimočné.

    Zdroj: Vojtěch Plhák

    Prezradíš nám niečo o kolekcii, ktorá sa objaví na Budapest Fashion Week?

    Kolekcia s názvom Between fairies and samurai je oslavou nehy, krehkosti a hravosti na pomedzí rozprávkového sveta a reality. Jedná sa o čisto dámsku kolekciu, ktorá zachytáva túžbu sa na chvíľu stratiť vo vlastnom snívaní. Odkazuje na názov značky a jej symbolické spojenie s vílami. Odevy vychádzajú z prežitkov daydreamingu a vizuálne rozostrujú hranicu medzi fantáziou a skutočnosťou. Spojovacím prvkom celej kolekcie sú mačkané textúry.

    Hovorila si, že to nie je prvýkrát, čo s Magdalenou Šťastníkovou spolupracuješ, prečo práve ona?

    Majda je úžasne ľudský človek a moja obľúbená dizajnérka šperkov. Prvýkrát sme sa stretli pred pár rokmi na MBPFW, kde som mala vlastnú prehliadku. Vtedy som veľmi túžila zaradiť jej šperky do svojej kolekcie. Napísala som jej teda žiadosť o požičanie a jej neuveriteľne milé správanie ma vzalo za srdce. Odvtedy sa na ňu vždy obraciam. Vnútorne s jej prácou nesmierne rezonujem a sama ju rada nosím.

    O lokálnej móde a udržateľnosti je potrebné hovoriť. Predstava o výrobe odevov zostáva skreslená

    Naiad funguje na princípe limitovaných kolekcií a odevov šitých na mieru. Hľadajú ľudia v dnešnej dobe ešte jedinečnú módu?

    Šitie limitovaných kolekcií vychádza z univerzitného prostredia, kde sa človek zameriava na umelecké poňatie často veľmi zložitých odevov. Niekedy sú tak časovo náročné, že ich ani nie je veľmi možné vyrobiť znova. Vo svojej súčasnej práci prispôsobujem kolekcie nositeľovi a možnostiam výroby. Vždy sa však držím obmedzeného počtu kusov, aby mal každý nositeľ istotu jedinečnosti. Záujem o lokálnu módu určite je a povedala by som, že naďalej vzrastá. Bohužiaľ však stále nesie niektoré úskalia.

    Aké úskalia tým myslíš?

    Najväčším je asi cena, ktorá je, samozrejme, mnohonásobne vyššia ako alternatíva fast fashion. Určite to nie je tak, že by miestni výrobcovia chceli zarobiť viac peňazí, ale cena odráža férovú cenu, ktorá sa za prácu platí. Rozdiel v cene môže byť spôsobený tendenciou spoločnosti kupovať českú dizajnérsku scénu iba ako odmenu a vytláčať tak miestne vyrábanú módu z ulíc každodenného života.

    Zdroj: Lukáš Vilhan

    Akú rolu hrá v tvojej tvorbe udržateľnosť?

    Snažím sa tvoriť lokálne, väčšinu vecí si šijeme sami a v malom počte. Rozhodne by som však nechcela povedať, že všetko oblečenie, ktoré som kedy ušila, bolo udržateľné. Mám pocit, že toto slovo sa v móde niekedy trochu zneužíva. Napríklad v škole sa mi určite nie vždy podarilo pokryť všetky články výroby. Už len samotný materiál musí prejsť dlhým radom testov, kým si človek môže byť istý jeho funkčnosťou. V súčasnej dobe si na tom ale dávam veľmi záležať. Napríklad nedávno som pripravovala základný produktový rad tričiek a šiat a než som našla vhodný materiál, trvalo mi to tri mesiace.

    Ako vnímaš ako začínajúca česká návrhárka lokálnu módnu scénu?

    Česká scéna má množstvo talentovaných ľudí. Stálych mien aj mladých tvorcov, ktorí majú čo ponúknuť. Lokálny trh však trochu zväzuje návrhárom ruky, keďže sa musia čiastočne prispôsobiť jeho pomerne konzervatívnemu ladeniu. A tak hoci sa mediálne kladie veľký dôraz na kreatívne výrazné kolekcie, s ohľadom na striedmosť lokálneho trhu je potrebné sa tento rozkol snažiť vyvážiť.

    Zdroj: Veronika Selepková

    Je ťažké na českej scéne preraziť ako nováčik?

    Čo sa týka mediálnej podpory, tak tá je určite poznať. Veľa magazínov a online platforiem sa snaží poskytnúť priestor mladým tvorcom, čo si veľmi vážim. Za mňa je najťažším bodom presun od neplatených spoluprác k plateným zákazkám. Pri štúdiu sa pestuje túžba po tom robiť výrazné kolekcie, aby vás okolie zaznamenalo. Zbytočne sa ale upozaďuje schopnosť prinášať kvalitný capsule wardrobe, ktorý český zákazník vyžaduje. Návrhár potom musí hľadať hranicu na ktorej tvoriť, aby bola jeho tvorba v českom prostredí predajná.

    Ako môžeme docieliť toho, aby sa u nás lokálna móda stala viac relevantnou témou?

    Myslím, že k zmene môže prispieť každý. Možno tým, že sa porozpráva so svojou rodinou, priateľmi alebo známymi, ktorým téma zostáva cudzia. Je dôležité hovoriť o udržateľnosti, lokálnosti, a hlavne o tom, čo všetko výroba odevu obnáša. Samozrejme by sa nemali opomenúť ani následky, ktoré nastávajú, keď nie sú pri jeho výrobe dodržiavané základné ľudské práva. Mnoho ľudí si už tieto úskalia uvedomuje a cielene sa o nich vzdeláva. Aj napriek tomu však zostáva všeobecná predstava o výrobe odevu veľmi skreslená a jej reálna cena tak ťažko pochopiteľná. Lokálni tvorcovia môžu pomôcť ako určití sprostredkovatelia vhľadu do zákulisia.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by NAIAD (@naiad_naiad)

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    Bangle all the way. Masívne náramky sa valcujú módne doplnky

    Náramky v štýle bangles sa vyšplhali na pomyselný vrchol módnych doplnkov. Módne móla určené pre tohtoročnú jar a leto zaplavili okrem pôsobivých kúskov oblečenia aj výrazné náramky. Značky Saint Laurent, Balmain, Victoria Beckham alebo Hermès ukazujú, že tento rok bude o čo stáť. Zvezte sa na vlne masívnych šperkov zdobiacich opálené ruky.

    Miu Miu zachraňuje Prada Group. Luxusná skupina oslavuje rastúce predaje

    Luxusné značky dlhodobo bojujú s nízkym dopytom a trvajúcou infláciou. Niektorým sa však aj napriek nepriaznivej situácii naďalej darí. Výsledky z uplynulého polroka oslavuje napríklad Prada Group. Skupina totiž v stredu oznámila rastúce predaje a stabilné zisky. Ďakovať za to môže predovšetkým spoločnosti Miu Miu, ktorá je jej najväčším ťahúňom.

    Pánske tašky budúcej sezóny? Kraľuje im tradícia a funkčnosť

    Časy, keď si muži vystačili s vreckami, sú už minulosťou. Pánske tašky, a najmä takzvané shoulder bags, opäť dávajú o sebe vedieť. Na prehliadkach pre túto jeseň a zimu sa objavili v toľkých variáciách, až pôsobia skôr ako rozhodný návrat k základom než ako skúšobný trend. Zároveň však nepôsobia nostalgicky. V modernom čítaní sa stávajú spoločníkom, ktorý vie, čo robí. Dizajnovo, prakticky aj esteticky.

    Módny dom Viktor & Rolf skúma dualitu. Každá myšlienka má dve strany

    Značka Viktor & Rolf opäť stojí na hranici módy a konceptuálneho umenia. Jej haute couture kolekcia pre túto jeseň a zimu je vizuálnou manifestáciou duality. Dvoch svetov, ktoré sa navzájom dopĺňajú, spochybňujú a zrkadlia. Dvojica predstavila 15 čiernych outfitov v dvoch verziách. Jedna honosná, hýriaca farbami a drámou, druhá čistá, strohá a minimalistická. Výsledok? Na 30 rovnakých a zároveň rozdielnych lookov.

    Biele tenisky na červenom koberci? Je to neúctivé a jasné faux pas

    Na filmovom festivale v Karlových Varoch sa rok čo rok opakuje jeden zvláštny fenomén. Slávnostné delegácie prichádzajúce na premiéry pôsobia štylisticky trochu nekonzistentne. Zatiaľ čo hlavné hviezdy sa skvejú vo večerných šatách, filmoví strihači majú niekedy na sebe len krátke nohavice a šľapky. Najvýraznejšia je však iná kombinácia: honosná róba a biele tenisky. Čo si o tom myslíme my v redakcii?

    Paríž má predbežný rozvrh. Jeho jesenný fashion week prekypuje debutmi

    S postupujúcim letom rastú aj očakávania módnej scény. Septembrové týždne módy prinesú niekoľko dôležitých debutov. A zdá sa, že väčšina z nich bude odhalená v Paríži. Organizátor tamojšieho fashion weeku, Fédération de la Haute Couture de la Mode, vo štvrtok zverejnil predbežný kalendár, podľa ktorého podujatie odhalí deväť premiér nových kreatívnych riaditeľov.

    Ako prežiť trópy s eleganciou? Ovládnite business dresscode aj v lete

    Slnko páli už od rána a vy viete, že vás čaká náročný deň v kancelárii. Kombinácia, ktorá môže v letných mesiacoch spôsobiť utrpenie aj tým najštýlovejším jedincom. Ale aj v lete môžete zažiariť s pracovným oblečením, ktoré je ľahké a elegantné zároveň. Stačí siahnuť po správnych materiáloch a s niekoľkými nadčasovými kúskami ľahko vytvoríte vlastný letný capsule wardrobe.

    Personal branding nie je len pre celebrity. Staňte sa ikonou svojej sociálnej bubliny

    Byť zapamätateľný je v dospelom svete silnou zbraňou. Čokoľvek, v čom ste dobrí, sa môže stať vaším poznávacím znamením. Pomôže vám v tom aj takzvaný personal branding. Trend, rezonujúci hlavne na sociálnej sieti TikTok, sa stáva nástrojom osobného prejavu a môže pracovať vo váš prospech. Štýl totiž ďaleko presahuje rámec obyčajnej módy.

    Móda v kocke: Kendall Jenner žiari pre Pradu a Londýn vystaví šatník Alžbety II.

    Módny dom Prada zverejnil kampaň na túto jeseň, v ktorej okrem iných žiari aj Kendall Jenner. Návrhárka Phoebe Philo odhalila svoju štvrtú kolekciu a MM6 Maison Margiela obnovil spoluprácu s Dr. Martens. Londýn na jar privíta výstavu odhaľujúcu šatník kráľovnej Alžbety II. A značka American Eagle vymenovala herečku Sydney Sweeney za svoju ambasádorku.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Brad Pitt sa chce baviť. Herec prekvapil hravou zmenou štýlu

    Zdá sa, že na scéne pánskej módy opäť zažiarila vyhasnutá hviezda. Šesťdesiatjedenročný herec Brad Pitt odhalil v niekoľkých nedávnych outfitoch prekvapivú zmenu štýlu. Klasické čierne obleky a kúsky v štýle tichého luxusu vymenil za rôznorodé textúry, výrazné farby a hravé kombinácie. Premenu má na svedomí okrem iného aj stylista Taylor McNeill.

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    Millie Bobby Brown čelí kritike. Médiá nepochopili, že už nie je dieťa

    Herečka Millie Bobby Brown je väčšine internetu známa ako sympatická postava Eleven zo seriálu Stranger Things. Dvadsaťjedenročná hviezda sa preto nedávno dočkala kritiky zo strany tlače. Novinári ju označili za príliš starú na svoj vek. Zdá sa, že ešte nepochopili, že aj slávne ženy majú právo dospieť, a navyše za svojich vlastných podmienok.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―