Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Začal kolotoč septembrových týždňov módy. Prehliadky odhaľujúce kolekcie pre jar a leto 2026 neoficiálne odštartovala šou z dielne Ralph Lauren. Návrhár ponúkol decentnú eleganciu, ktorú podčiarkla výrazná paleta farieb. Skladala sa totiž iba z troch odtieňov, čiernej, bielej a červenej. Dizajnér tak urobil krok stranou od klasického preppy štýlu a prenikol do modernizmu.

    Newyorský týždeň módy sa oficiálne začne až vo štvrtok 11. septembra. V posledných sezónach si však niektorí návrhári zvykli predstavovať svoje kolekcie mimo oficiálneho kalendára očakávaného podujatia. Výnimkou nie je ani Ralph Lauren, ktorý svoju kolekciu na jar a leto 2026 predstavil v stredu večer. Tentoraz prehliadku usporiadal v priestoroch svojej značky, na deviatom poschodí mrakodrapu, ktorý sa nachádza na Madison Avenue 650.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Ralph Lauren (@ralphlauren)

    Návštevníkov privítala minimalistická zostava, ktorá svojou čistotou a jednoduchými líniami veľa naznačovala aj o najnovších návrhoch. Tentoraz sa návrhár rozhodol postaviť do popredia samotné oblečenie a zbytočné efekty odsunúť bokom. „Je čas zostať pri jednoduchosti a nechať modely, aby rozprávali svoj príbeh. Kolekcia preto v sebe ukrýva určitého osobného ducha,“ okomentoval Ralph Lauren svoju prácu.

    Zdroj: Ralph Lauren

    Pozornosť pomohla k oblečeniu pritiahnuť aj zvolená paleta farieb. Americký návrhár totiž svoje kúsky ponoril do striktných tónov čiernej, bielej a červenej. Táto voľba pomohla zvýrazniť inak jednoduché strihy, vychádzajúce z jeho klasického rukopisu. Tým sú napríklad prvky pánskeho šatníka. Nechýbali ale ani klasické sarongy, ktoré dizajnér pretvoril do elegantných rób alebo dlhých topov.

    Ralph Lauren odložil preppy štýl. Do popredia postavil hru s materiálmi

    Ralph Lauren teda tentokrát urobil krok stranou od svojho klasického amerického preppy štýlu. Jedná sa o múdru voľbu, predovšetkým preto, že po presne takých prvkoch siaha v poslednej dobe čím ďalej viac značiek. Návrhár tak vďaka jednoduchosti strihov a palete farieb získal šancu ukázať svoju hru s materiálmi. Umne tak kombinoval rôznorodý textil, ako je bavlna, ľan, hodváb, koža alebo popelín.

    Ľahké a minimalistické strihy potom pôsobili ako prehnaný kontrast k súčasnej nepokojnej a neistej politickej situácii. Na jednej z prvých prehliadok Newyorského týždňa módy sa zúčastnilo aj množstvo celebrít vrátane Naomi Watts, Laury Dern, Jessicy Chastain, Nicka Jonasa, Ushera a Oprah Winfrey. Ralph Ralph Lauren potom vybraných návštevníkov privítal na večeri v reštaurácii Polo Bar.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Ralph Lauren vidí trojfarebne. Odštartoval Newyorský týždeň módy

    ― Reklama ―

    Začal kolotoč septembrových týždňov módy. Prehliadky odhaľujúce kolekcie pre jar a leto 2026 neoficiálne odštartovala šou z dielne Ralph Lauren. Návrhár ponúkol decentnú eleganciu, ktorú podčiarkla výrazná paleta farieb. Skladala sa totiž iba z troch odtieňov, čiernej, bielej a červenej. Dizajnér tak urobil krok stranou od klasického preppy štýlu a prenikol do modernizmu.

    Newyorský týždeň módy sa oficiálne začne až vo štvrtok 11. septembra. V posledných sezónach si však niektorí návrhári zvykli predstavovať svoje kolekcie mimo oficiálneho kalendára očakávaného podujatia. Výnimkou nie je ani Ralph Lauren, ktorý svoju kolekciu na jar a leto 2026 predstavil v stredu večer. Tentoraz prehliadku usporiadal v priestoroch svojej značky, na deviatom poschodí mrakodrapu, ktorý sa nachádza na Madison Avenue 650.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Ralph Lauren (@ralphlauren)

    Návštevníkov privítala minimalistická zostava, ktorá svojou čistotou a jednoduchými líniami veľa naznačovala aj o najnovších návrhoch. Tentoraz sa návrhár rozhodol postaviť do popredia samotné oblečenie a zbytočné efekty odsunúť bokom. „Je čas zostať pri jednoduchosti a nechať modely, aby rozprávali svoj príbeh. Kolekcia preto v sebe ukrýva určitého osobného ducha,“ okomentoval Ralph Lauren svoju prácu.

    Zdroj: Ralph Lauren

    Pozornosť pomohla k oblečeniu pritiahnuť aj zvolená paleta farieb. Americký návrhár totiž svoje kúsky ponoril do striktných tónov čiernej, bielej a červenej. Táto voľba pomohla zvýrazniť inak jednoduché strihy, vychádzajúce z jeho klasického rukopisu. Tým sú napríklad prvky pánskeho šatníka. Nechýbali ale ani klasické sarongy, ktoré dizajnér pretvoril do elegantných rób alebo dlhých topov.

    Ralph Lauren odložil preppy štýl. Do popredia postavil hru s materiálmi

    Ralph Lauren teda tentokrát urobil krok stranou od svojho klasického amerického preppy štýlu. Jedná sa o múdru voľbu, predovšetkým preto, že po presne takých prvkoch siaha v poslednej dobe čím ďalej viac značiek. Návrhár tak vďaka jednoduchosti strihov a palete farieb získal šancu ukázať svoju hru s materiálmi. Umne tak kombinoval rôznorodý textil, ako je bavlna, ľan, hodváb, koža alebo popelín.

    Ľahké a minimalistické strihy potom pôsobili ako prehnaný kontrast k súčasnej nepokojnej a neistej politickej situácii. Na jednej z prvých prehliadok Newyorského týždňa módy sa zúčastnilo aj množstvo celebrít vrátane Naomi Watts, Laury Dern, Jessicy Chastain, Nicka Jonasa, Ushera a Oprah Winfrey. Ralph Ralph Lauren potom vybraných návštevníkov privítal na večeri v reštaurácii Polo Bar.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    TikTok Highlights: Jesenný trend vracia na scénu lásku k učeniu

    Sociálnu sieť TikTok túto jeseň pohltil nový trend. Koncept nazývaný "personal curriculums" vzbudzuje v používateľoch stratenú lásku k učeniu, vzdelávaniu a rozvíjaniu seba samého. V jeho srdci leží jednoduchý predpoklad, teda vytvorenie vlastného rozvrhu ľubovoľných "predmetov". Môže ísť o túžbu naučiť sa lepšie variť, záhradničiť alebo konečne pochopiť fyzikálne zákony.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    Farby hrajú bez pravidiel. Budúca sezóna štartuje novú éru vizuálnej identity

    Farby sa na kolekciách pre sezónu SS26 vracajú v plnej sile, rozbíjajú monotónnosť a formulujú nový vizuálny jazyk doslova bez pravidiel. Na prehliadkových mólach sa miešajú citrusové tóny s pastelovými akcentmi a sýte odtiene fialovej či chartreuse a ich vrstvenie prekračuje očakávania. Ich comeback nie je o návrate ku klasickému tónu, ale ochote experimentovať. Farebná odvaha sa stala neoddeliteľnou súčasťou nového estetického naratívu.

    JW Anderson má novú múzu. V novej kampani žiari John Malkovich

    Módna kampaň získala neobvyklú tvár. Legendárny herec John Malkovich sa stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje jej rezortnú a jarnú kolekciu pre rok 2026, ale predovšetkým kabelku Loafer Bag. Spoločnosť tým rozširuje svoju novú image, ktorú odhalila potom, čo jej zakladateľ Jonathan Anderson prijal ponuku šéfovať dámskej i pánskej divízii Dior.

    Chanel chráni červené koraly. Značka predĺžila partnerský výskum v Monaku

    Klenot oceánov. Aj tak je známy červený koral zo Stredozemného mora, Corallium rubrum. Klimatická zmena, znečistenie a nadmerný rybolov však podkopávajú jeho krásu, ale aj dôležitú úlohu v podmorskom ekosystéme. O jeho bližšie poznanie, sľubujúce nové možnosti jeho ochrany, sa usiluje aj módny dom Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výskum s Monaco Scientific Center.

    Móda pozná výsledky tretieho štvrťroka. Zverejnil ich Kering, Hermès aj L’Oréal

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    ― Reklama ―