Více

    ― Reklama ―

    Začal kolotoč septembrových týždňov módy. Prehliadky odhaľujúce kolekcie pre jar a leto 2026 neoficiálne odštartovala šou z dielne Ralph Lauren. Návrhár ponúkol decentnú eleganciu, ktorú podčiarkla výrazná paleta farieb. Skladala sa totiž iba z troch odtieňov, čiernej, bielej a červenej. Dizajnér tak urobil krok stranou od klasického preppy štýlu a prenikol do modernizmu.

    Newyorský týždeň módy sa oficiálne začne až vo štvrtok 11. septembra. V posledných sezónach si však niektorí návrhári zvykli predstavovať svoje kolekcie mimo oficiálneho kalendára očakávaného podujatia. Výnimkou nie je ani Ralph Lauren, ktorý svoju kolekciu na jar a leto 2026 predstavil v stredu večer. Tentoraz prehliadku usporiadal v priestoroch svojej značky, na deviatom poschodí mrakodrapu, ktorý sa nachádza na Madison Avenue 650.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Ralph Lauren (@ralphlauren)

    Návštevníkov privítala minimalistická zostava, ktorá svojou čistotou a jednoduchými líniami veľa naznačovala aj o najnovších návrhoch. Tentoraz sa návrhár rozhodol postaviť do popredia samotné oblečenie a zbytočné efekty odsunúť bokom. „Je čas zostať pri jednoduchosti a nechať modely, aby rozprávali svoj príbeh. Kolekcia preto v sebe ukrýva určitého osobného ducha,“ okomentoval Ralph Lauren svoju prácu.

    Zdroj: Ralph Lauren

    Pozornosť pomohla k oblečeniu pritiahnuť aj zvolená paleta farieb. Americký návrhár totiž svoje kúsky ponoril do striktných tónov čiernej, bielej a červenej. Táto voľba pomohla zvýrazniť inak jednoduché strihy, vychádzajúce z jeho klasického rukopisu. Tým sú napríklad prvky pánskeho šatníka. Nechýbali ale ani klasické sarongy, ktoré dizajnér pretvoril do elegantných rób alebo dlhých topov.

    Ralph Lauren odložil preppy štýl. Do popredia postavil hru s materiálmi

    Ralph Lauren teda tentokrát urobil krok stranou od svojho klasického amerického preppy štýlu. Jedná sa o múdru voľbu, predovšetkým preto, že po presne takých prvkoch siaha v poslednej dobe čím ďalej viac značiek. Návrhár tak vďaka jednoduchosti strihov a palete farieb získal šancu ukázať svoju hru s materiálmi. Umne tak kombinoval rôznorodý textil, ako je bavlna, ľan, hodváb, koža alebo popelín.

    Ľahké a minimalistické strihy potom pôsobili ako prehnaný kontrast k súčasnej nepokojnej a neistej politickej situácii. Na jednej z prvých prehliadok Newyorského týždňa módy sa zúčastnilo aj množstvo celebrít vrátane Naomi Watts, Laury Dern, Jessicy Chastain, Nicka Jonasa, Ushera a Oprah Winfrey. Ralph Ralph Lauren potom vybraných návštevníkov privítal na večeri v reštaurácii Polo Bar.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Ralph Lauren vidí trojfarebne. Odštartoval Newyorský týždeň módy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Začal kolotoč septembrových týždňov módy. Prehliadky odhaľujúce kolekcie pre jar a leto 2026 neoficiálne odštartovala šou z dielne Ralph Lauren. Návrhár ponúkol decentnú eleganciu, ktorú podčiarkla výrazná paleta farieb. Skladala sa totiž iba z troch odtieňov, čiernej, bielej a červenej. Dizajnér tak urobil krok stranou od klasického preppy štýlu a prenikol do modernizmu.

    Newyorský týždeň módy sa oficiálne začne až vo štvrtok 11. septembra. V posledných sezónach si však niektorí návrhári zvykli predstavovať svoje kolekcie mimo oficiálneho kalendára očakávaného podujatia. Výnimkou nie je ani Ralph Lauren, ktorý svoju kolekciu na jar a leto 2026 predstavil v stredu večer. Tentoraz prehliadku usporiadal v priestoroch svojej značky, na deviatom poschodí mrakodrapu, ktorý sa nachádza na Madison Avenue 650.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Ralph Lauren (@ralphlauren)

    Návštevníkov privítala minimalistická zostava, ktorá svojou čistotou a jednoduchými líniami veľa naznačovala aj o najnovších návrhoch. Tentoraz sa návrhár rozhodol postaviť do popredia samotné oblečenie a zbytočné efekty odsunúť bokom. „Je čas zostať pri jednoduchosti a nechať modely, aby rozprávali svoj príbeh. Kolekcia preto v sebe ukrýva určitého osobného ducha,“ okomentoval Ralph Lauren svoju prácu.

    Zdroj: Ralph Lauren

    Pozornosť pomohla k oblečeniu pritiahnuť aj zvolená paleta farieb. Americký návrhár totiž svoje kúsky ponoril do striktných tónov čiernej, bielej a červenej. Táto voľba pomohla zvýrazniť inak jednoduché strihy, vychádzajúce z jeho klasického rukopisu. Tým sú napríklad prvky pánskeho šatníka. Nechýbali ale ani klasické sarongy, ktoré dizajnér pretvoril do elegantných rób alebo dlhých topov.

    Ralph Lauren odložil preppy štýl. Do popredia postavil hru s materiálmi

    Ralph Lauren teda tentokrát urobil krok stranou od svojho klasického amerického preppy štýlu. Jedná sa o múdru voľbu, predovšetkým preto, že po presne takých prvkoch siaha v poslednej dobe čím ďalej viac značiek. Návrhár tak vďaka jednoduchosti strihov a palete farieb získal šancu ukázať svoju hru s materiálmi. Umne tak kombinoval rôznorodý textil, ako je bavlna, ľan, hodváb, koža alebo popelín.

    Ľahké a minimalistické strihy potom pôsobili ako prehnaný kontrast k súčasnej nepokojnej a neistej politickej situácii. Na jednej z prvých prehliadok Newyorského týždňa módy sa zúčastnilo aj množstvo celebrít vrátane Naomi Watts, Laury Dern, Jessicy Chastain, Nicka Jonasa, Ushera a Oprah Winfrey. Ralph Ralph Lauren potom vybraných návštevníkov privítal na večeri v reštaurácii Polo Bar.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Päťdesiatkrát a stále prvýkrát. Trenčkoty vedia prekvapiť, nebojte sa trendy zmien

    Trenčkoty sú tento rok znovu v móde, aj keď z nej vlastne nikdy neodišli. Ikonický béžový kúsok prešiel evolúciou a obchody ho teraz ako na bežiacom páse ponúkajú v rozličných variáciách. Módne domy a ich návrhári dokazujú, že jeden z najpraktickejších prvkov vášho šatníka je takzvaným statement piece, zapadajúcim do každej generácie aj štýlu.

    Pánska obuv sa pohráva s kontrastom. Paríž diktuje jesennú footwear

    Pánska obuv na Parížskom týždni módy pre jeseň a zimu 2025 pôsobila ako najpriamejší indikátor súčasných trendov. Z prehliadok i showroomov totiž vzišli modely, ktoré pracujú s jasnými kontrastmi. Môžeme sa tešiť na športový základ prevedený do luxusu, klasiku preformátovanú do experimentu alebo minimalistické tvary postavené proti maximalizmu.

    Gentle Monster skóruje. Perfektné kampane sú doplnené príkladným marketingom

    Gentle Monster je jednou zo značiek, ktoré zmenili spôsob, akým móda komunikuje so svojimi zákazníkmi. Kórejský výrobca okuliarov sa stal kultúrnym hráčom, ktorý dokáže spojiť architektúru, umenie a marketing do jedného dokonalého celku. Každá kolekcia pôsobí ako kapitola príbehu, ktorý sa odohráva v digitálnych kampaniach, ale aj vo fyzickom priestore.

    TikTok radí, ako zachrániť deň. Nový trend kladie dôraz na maličkosti

    Sociálna sieť TikTok prichádza s ďalším trendom, ktorý sľubuje pohodovejšie voľné dni. Koncept s názvom "Save the Day", teda "Zachráň deň" radí, ako prekonať hodiny naplnené iba prácou a nestratiť pri tom sám seba. Kľúčom k vyrovnanejšej nálade sú podľa neho malé aktivity, ktoré nás opäť "ukotvia". Môže to byť čítanie knihy, prechádzka alebo rozhovor s priateľom.

    Maison Margiela rozširuje portfólio. Dáva nový význam číslu 2

    Módny dom Maison Margiela prehlbuje svoje ikonické číselné radenie. Nedávno odhalil svoj nový sektor s názvom Line 2. Číslovka totiž doteraz žiadne projekty neukrývala. Značka pod ňou teraz ovšem hodlá schovávať umelecké inštalácie, kampane alebo rozhovory. Projekt odštartuje začiatkom septembra v Soule výstava s názvom Elsewhere, Rhem, Open Torso.

    Pánske baleríny priniesli organickú revolúciu. Zaplnia jesenné botníky

    Pánske baleríny sa na tohtoročných prehliadkach stali symbolom novej kapitoly. V dámskych botníkoch sa subtílna obuv objavuje už roky, tentoraz sa ale jej silueta preliala aj do pánskeho segmentu. Návštevníci fashion weekov dali najavo, že minimalistická elegancia plochej obuvi patrí do každého botníka. V okamihu, keď sa v balerínach začali objavovať známi umelci a trendsetteri, bolo jasné, že ide o nový obuvnícky smer.

    Značka Oishii posúva hranice luxusu. Ponúka exkluzívne virálne jahody

    Sociálne siete v posledných mesiacoch zaplavili videá používateľov, ktorí s nečakaným očakávaním konzumujú jahody. Ide totiž o luxusné balenie ôsmich plodov z dielne značky Oishii, za ktoré mnohí zaplatia až 12 dolárov. Lákavé sú predovšetkým vďaka svojmu až dystopicky perfektnému tvaru, farbe a vôni. Pestované sú po celý rok vo vertikálnych farmách.

    Zomrel Giorgio Armani. Zanecháva za sebou legendárne módne dedičstvo

    Módny svet smúti. Vo štvrtok zomrel ikonický taliansky návrhár Giorgio Armani, a to vo veku 91 rokov. Zanechal tak za sebou legendárne dedičstvo, ktoré prepísalo módnu históriu. Svet prvýkrát uchvátil svojou dokonalou rovnováhou medzi elegantnými pánskymi návrhmi a bohatými haute couture kolekciami. Jeho rovnomenná značka tento rok oslávila 50. narodeniny.

    Keď sa taška zmení na bagetu. Baguette kabelky definujú aktuálne trendy

    Tašky, ktoré boli kedysi postavené na pevnej konštrukcii a objeme, sa zrazu rozťahujú do dlhších a nižších línií. Bagetové kabelky sa stávajú symbolom, ktorý nezaťažuje, ale pôsobí prirodzene a svižne. Minimalistický koncept otvára nové možnosti stylingu a zároveň dodáva ikonickým modelom novú energiu. Pripomína nám, že krása je v detaile a že aj jednoduchá kabelka môže mať proporcie hodné zložitej architektúry.

    Ako na pánsky krém? Sprievodca, ktorý ušetrí suchú pleť aj experimenty

    Krém je základný kameň akejkoľvek starostlivosti o pleť, či už ide o muža alebo ženu. Lenže zatiaľ čo niekomu vyhovuje ľahký gél, iní potrebujú hustejšiu variantu, ktorá zvládne aj drsnejšie podmienky. Ak pridáme k tomu rozdielne typy pleti, teda mastnú, suchú alebo citlivú, je jasné, že univerzálny recept jednoducho neexistuje. Ako teda na čo najjednoduchší výber?

    Jonathan Anderson má svoju prvú múzu. Dior bude zastupovať Mikey Madison

    Stále ešte čerstvý kreatívny riaditeľ Dior, Jonathan Anderson, odhalil svoju prvú múzu. Do pozície ambasadorky francúzskeho módneho domu vymenoval úspešnú herečku Mikey Madison. Návrhár pritom ešte ani nepredstavil svoju prvú dámsku kolekciu. Svetu ju ponúkne na Parížskom týždni módy dňa 1. októbra. Už teraz však môžeme odhadnúť jeho víziu.

    Julia Roberts vyniesla novú verziu Versace. Internet hovorí o druhej vražde Gianniho

    Julia Roberts mala na filmovom festivale v Benátkach ukázať eleganciu a tradíciu. Namiesto toho sa stala symbolom búrky, ktorá otriasa svetom módy. Jej outfit z dielne nového kreatívneho riaditeľa Versace, Daria Vitale, spustil lavínu kritiky. Sociálne siete zaplavili komentáre, ktoré hovoria o "druhej vražde Gianniho" a o tom, že sa slávna herečka nevedomky stala tvárou jedného z najkontroverznejších módnych debutov poslednej dekády.

    Po stopách módnych ikon: Ako Raf Simons definoval minimalizmus?

    Dizajnér Raf Simons sa do sveta módy nevrhol ihneď. Pôvodne študoval priemyselný dizajn a navrhoval nábytok. Až stretnutie s antverpskou módnou scénou a návštevy parížskych prehliadok ho priviedli k rozhodnutiu vydať sa módnou cestou. V roku 1995 založil značku nesúcu jeho meno a už čoskoro sa ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniálna tvorba ho doviedla na vrcholy módnych domov ako Prada, Dior alebo Jil Sander.

    Jar 2026 patrí ikonickej farbe Klein Blue. Vracia sa do módy aj dizajnu

    Sýto modrá farba s názvom International Klein Blue je späť na scéne. Zatiaľ čo tento rok sme ju mohli vídať predovšetkým v interiérovom dizajne, budúci rok zažiari opäť aj v móde. Potvrdil to tohtoročný Kodanský fashion week. Aká je história farby a prečo je považovaná za takú výnimočnú?

    Proenza Schouler má nové vedenie. Do čela značky vstúpi Rachel Scott

    Svet módy zachvátila ďalšia očakávaná zmena vo vedení luxusnej značky. Talentovaná návrhárka a zakladateľka značky Diotima Rachel Scott prevezme vedenie značky Proenza Schouler. Svoju prvú kolekciu na jeseň a zimu 2026 predstaví na jar budúceho roka. Náznaky jej práce však bude možné vidieť už na rýchlo sa blížiacom newyorskom týždni módy.

    Niečo tomu chýba? Neúplný outfit zachránite vďaka jednoduchým trikom

    Niektoré dni outfit jednoducho sadne. Inokedy sa ale na seba pozeráte do zrkadla a márne sa snažíte prísť na to, čo vašej siluete chýba. Podľa učebnice je všetko správne. Ladia farby, mejkap vyzerá čisto a oblečenie obopína správne miesta, vám ale v odraze aj tak niečo nesedí. Možno vám pomôže jeden z troch základných tipov, vďaka ktorým tento problém okamžite zmizne.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―