Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Milovníci anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala jesenné prekvapenie plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvorila kolekciu, ktorá sa inšpirovala slávnymi japonskými manga komiksami. Spolupráca, ktorá prepája melanchóliu tokijských nocí s neskrotným britským duchom, oživuje šperky, látky aj siluety, ktoré v mange rozprávajú o slobode, túžbe a vzdore.

    Legendárna punková značka Vivienne Westwood sa po rokoch vracia k jednej zo svojich najviac ikonických prvotných múz, k mange NANA. Spolupráca má predstavovať oslavu 25. výročia kultovej série z dielne Ai Yazawa. Prepája ostro romantickú estetiku NANA s britskou punkovou energiou, ktorú do kolekcie vnáša práve luxusná značka Vivienne Westwood. A túto zimu sa ju rozhodne oplatí nosiť.

    Zdroj: Vivienne Westwood

    Punková elegancia stretáva mangu. Vivienne Westwood a NANA píšu príbeh módy

    V novej limitovanej kolekcii sa realita a kreslený svet prelínajú ako perly na šnúrke a pripomínajú, ako často môže byť štýl rovnako intenzívny ako prvá láska. Tvorkyňa mangy NANA Ai Yawaza v rozhovore pre módny dom Vivienne Westwood prehlásila, že pre ňu móda bola vždy základným prvkom príbehu. Keďže manga nemôže prirodzene vytvárať zvuk, vyjadruje charakter postáv prostredníctvom toho, čo majú na sebe.

    Spolupráca zosobňuje povahu oboch hrdiniek. Nana je žena, ktorá podľa svojej tvorkyne nosí Vivienne Westwood vždy hrdo a s viditeľným sebavedomím. Druhá postava príbehu, Hachi, je vo svojich kúskoch trochu viac nervózna. Kolekcia potom vdýchla život odvážnym červeným tartanom, korzetom a koženým chokers, ale taktiež pastelovým farbám, jemným potlačiam a perlám, ktoré sú pre Vivienne charakteristické.

    Zdroj: Vivienne Westwood

    Limitované kúsky, perly a ikonické logo. Spolupráca ctí minulosť aj prítomnosť

    Súčasné variácie archívnych štýlov sa potom objavujú v kúskoch ako Stormy Jacket, a to v tartane s čiernym zamatovým golierom, asymetrickým zapínaním a gombíkmi s emailovým logom „Orb“. Odkazuje na Storm Jacket z kolekcie jeseň a zima roku 1996, ktorá niesla názov „Storm In A Teacup“. Kolekcia tiež ponúka hneď niekoľko exkluzívnych šperkov, ktoré sú navrhnuté presne podľa obľúbenej manga série NANA.

    Pearl Necklace sa vyznačuje nadmernými barokovými krémovými perlami a striebristým industriálnym reťazom s masívnymi sponami, zakončeným perlou s motívom loga „Orb“, ktorá prepája štýly oboch hlavných hrdiniek. Výrazným doplnkom je exkluzívny Giant Orb Lighter, limitovaný len na 250 kusov po celom svete. Nachádza sa na ňom aj gravírovanie s unikátnym číslom edície a je osadený trblietavými kryštálmi.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Vivienne Westwood (@viviennewestwood)

    Ai Yawaza potom uviedla, že v nej celý projekt vyvolal ohromnú radosť. Vníma ho totiž ako pokračovanie dialógu medzi módou a rozprávaním príbehov, ktoré vždy definovalo jej tvorbu. Jedná sa navyše o oživenie minulosti naprieč generáciami. Partnerstvo s legendárnou značkou Vivienne Westwood nazvala „punkovým milostným listom, ktorý vzdáva hold minulosti, prítomnosti aj budúcnosti NANA“.

    Zdroje: Vivienne Westwood, Instagram, Hypebae

    Autor článku:

    Príbeh túžby a vzdoru. Vivienne Westwood oživuje mangu NANA

    ― Reklama ―

    Milovníci anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala jesenné prekvapenie plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvorila kolekciu, ktorá sa inšpirovala slávnymi japonskými manga komiksami. Spolupráca, ktorá prepája melanchóliu tokijských nocí s neskrotným britským duchom, oživuje šperky, látky aj siluety, ktoré v mange rozprávajú o slobode, túžbe a vzdore.

    Legendárna punková značka Vivienne Westwood sa po rokoch vracia k jednej zo svojich najviac ikonických prvotných múz, k mange NANA. Spolupráca má predstavovať oslavu 25. výročia kultovej série z dielne Ai Yazawa. Prepája ostro romantickú estetiku NANA s britskou punkovou energiou, ktorú do kolekcie vnáša práve luxusná značka Vivienne Westwood. A túto zimu sa ju rozhodne oplatí nosiť.

    Zdroj: Vivienne Westwood

    Punková elegancia stretáva mangu. Vivienne Westwood a NANA píšu príbeh módy

    V novej limitovanej kolekcii sa realita a kreslený svet prelínajú ako perly na šnúrke a pripomínajú, ako často môže byť štýl rovnako intenzívny ako prvá láska. Tvorkyňa mangy NANA Ai Yawaza v rozhovore pre módny dom Vivienne Westwood prehlásila, že pre ňu móda bola vždy základným prvkom príbehu. Keďže manga nemôže prirodzene vytvárať zvuk, vyjadruje charakter postáv prostredníctvom toho, čo majú na sebe.

    Spolupráca zosobňuje povahu oboch hrdiniek. Nana je žena, ktorá podľa svojej tvorkyne nosí Vivienne Westwood vždy hrdo a s viditeľným sebavedomím. Druhá postava príbehu, Hachi, je vo svojich kúskoch trochu viac nervózna. Kolekcia potom vdýchla život odvážnym červeným tartanom, korzetom a koženým chokers, ale taktiež pastelovým farbám, jemným potlačiam a perlám, ktoré sú pre Vivienne charakteristické.

    Zdroj: Vivienne Westwood

    Limitované kúsky, perly a ikonické logo. Spolupráca ctí minulosť aj prítomnosť

    Súčasné variácie archívnych štýlov sa potom objavujú v kúskoch ako Stormy Jacket, a to v tartane s čiernym zamatovým golierom, asymetrickým zapínaním a gombíkmi s emailovým logom „Orb“. Odkazuje na Storm Jacket z kolekcie jeseň a zima roku 1996, ktorá niesla názov „Storm In A Teacup“. Kolekcia tiež ponúka hneď niekoľko exkluzívnych šperkov, ktoré sú navrhnuté presne podľa obľúbenej manga série NANA.

    Pearl Necklace sa vyznačuje nadmernými barokovými krémovými perlami a striebristým industriálnym reťazom s masívnymi sponami, zakončeným perlou s motívom loga „Orb“, ktorá prepája štýly oboch hlavných hrdiniek. Výrazným doplnkom je exkluzívny Giant Orb Lighter, limitovaný len na 250 kusov po celom svete. Nachádza sa na ňom aj gravírovanie s unikátnym číslom edície a je osadený trblietavými kryštálmi.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Vivienne Westwood (@viviennewestwood)

    Ai Yawaza potom uviedla, že v nej celý projekt vyvolal ohromnú radosť. Vníma ho totiž ako pokračovanie dialógu medzi módou a rozprávaním príbehov, ktoré vždy definovalo jej tvorbu. Jedná sa navyše o oživenie minulosti naprieč generáciami. Partnerstvo s legendárnou značkou Vivienne Westwood nazvala „punkovým milostným listom, ktorý vzdáva hold minulosti, prítomnosti aj budúcnosti NANA“.

    Zdroje: Vivienne Westwood, Instagram, Hypebae

    ― Reklama ―

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Maison Margiela prepisuje anonymnú DNA. Prispôsobuje sa ére virálov

    Hovorí sa, že starého psa novým kúskom nenaučíš. V móde, kde rýchlo sa meniaca dynamika môže zaskočiť aj najsilnejších hráčov, to však neplatí. Pravidlám hry sa musel podriadiť aj Maison Margiela. Zakladateľ značky vybudoval biznis model na myšlienke brandu bez mena. Kreatívny riaditeľ Glenn Martens ho ale pomaly pretvára. Uvádza ho do súčasnosti, kde víťazí relevancia a pozornosť.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    Military trend ovláda ulice. Z haute couture však mieri na oltár rýchlej módy

    Military trend sa z jesenných prehliadok prelieva do každodennej módy s takou razanciou, že si podmaňuje aj fast fashion reťazce. Siluety inšpirované uniformami, ramená v zbrojnej geometrii a zdobné gombíky získavajú masový dosah. Séria kolekcií svetových módnych domov vytvorila atmosféru, ktorá praje odvážne štruktúrovaným vrstvám. Publikum túžiace po výraznom stylingu siaha po kúskoch, ktoré majú pôvod v aristokracii aj frontových líniách. Stráca ale trend vďaka svojej obľube pôvodné čaro?

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    Magazín Complex zverejnil zoznam módnych ikon. Je ale naozaj relevantný?

    Magazín Complex zverejnil zoznam 25 módnych ikon 21. storočia a potvrdil tým svoju fascináciu popkultúrnymi stálicami. Výber zostavený z mien, ktoré vládnu globálnym trendom a obálkam časopisov, zvýrazňuje silu mainstreamu. Rebríček prezentuje osobnosti s obrovskou mediálnou gravitáciou a odhodlaním tvoriť vlastný vizuálny jazyk. Reflektuje súčasnú túžbu po ikonách, ktoré dokážu okamžite rezonovať s publikom. Zabúda ale, že módna scéna dýcha aj inými farbami a túži po nových tvárach.

    Krása je jeho jazykom. Tom Ford ju preniesol z módy na filmové plátno

    Tom Ford, pôvodne uznávaný módny návrhár a bývalý kreatívny riaditeľ značiek Gucci a Yves Saint Laurent, sa stal jedným z mála dizajnérov, ktorým sa podarilo úspešne preniknúť aj do sveta filmu. Svoju precíznosť, zmysel pre detail a estetickú vycibrenosť preniesol z prehliadkových mól na filmové plátno, kde zaujal filmami A Single Man alebo Nocturnal Animals.

    Keď pouličný štýl vzýva luxus. Pharrell Williams čerpá zo skateboardovej obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenáva výrazný návrat na módnu scénu, a práve na tento trend reaguje aj Pharrell Williams. Pre Louis Vuitton predstavil model LV Tilted, ktorý spája pouličnú estetiku s luxusom francúzskej značky. Nové pánske tenisky vychádzajú z vintage nízkych skateboardových topánok z prelomu milénia, ktorých siluetu reinterpretujú v modernom duchu.

    Po stopách módnych ikon: Ako Nicolas Ghesquière zachránil módny dom Balenciaga

    Mal dvadsaťpäť rokov, pracoval z požičanej kancelárie a navrhoval oblečenie s presnosťou, ktorá pôsobila skôr ako plán než módna skica. Nicolas Ghesquière prevzal takmer zabudnutý dom Balenciaga a premenil ho na najprogresívnejšie laboratórium moderného luxusu. Zázemie skromné, ambície neobmedzené. Definoval novú epochu elegancie, v ktorej sa experiment stáva jazykom novej éry. S odstupom štvrťstoročia sa na jeho začiatok spomína ako na jeden z najdôležitejších momentov módy.

    Zima sa nezadržateľne blíži. Ako sa stať ľadovou kráľovnou tejto sezóny?

    Pomaly nám vonku prituhuje a všetci už oprašujeme kabáty a kožuchy na tohtoročnú zimu. Ak chcete vládnuť snehovému počasiu, zabudnite na minimalizmus a šeď. Presvieťte mráz a tmu trblietkami, metalickými tónmi, zvieracími vzormi a eleganciou hodnou kráľovnej. Či už si zvolíte look mestskej bohyne, alebo princeznej mrazu, nebojte sa svojho pôvabu a sily vlastného štýlu.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    ― Reklama ―