Více

    ― Reklama ―

    Sarah Burton je módny fenomén, ktorý pôsobí takmer magicky. Vie prenášať tradíciu do prítomnosti s takým citom, že zaujme odborníkov aj tých, ktorí by inak módny svet neriešili. Sila jej práce nespočíva v efektných dozvukoch, ale precíznosti, emóciách a tajnej alchýmii medzi minulosťou a budúcnosťou. Teraz módny dom Givenchy neveriacky sleduje, aké tajomstvá vyplávajú z jej rukopisu na povrch.

    Cesta Sarah Burton sa nezačala v parížskych salónoch, ale v ateliéri, kde vládla surová romantika a geniálny chaos Alexandra McQueena. Práve tam sa Sarah Burton naučila vytvárať módu, ktorá je bolestne krásna a zároveň neúprosne dramatická. Roky po boku majstra jej dali schopnosť chápať vzor ako poéziu a látku ako plátno pre emócie. Keď potom McQueenov módny dom „osirel“, dala mu novú tvár. Menej deštruktívnu, ale o to silnejšiu. Teraz sa zdá, že túto schopnosť chce využiť na čele Givenchy.

    McQueenova pravá ruka. Sarah Burton prevzala opraty značky s plnou parou

    Sarah Burton nastúpila do McQueenovho ateliéru už v roku 1996 a rýchlo sa stala jeho najbližšou spolupracovníčkou. Zatiaľ čo on vytváral výbuchy extravagancie, ona im pridávala štruktúru. Tí, ktorí sledovali ich súhru, vedeli, že výsledné dielo funguje ako alchýmia. McQueenov radikalizmus a Burtonovej cit pre detail sa navzájom dopĺňali ako dva póly magnetu. Keď talentovaný návrhár v roku 2010 tragicky zomrel, módny svet sa obával, že jeho značka zanikne. Ale práve Burton ju udržala pri živote.

    Zdroj: Alexander McQueen

    Ako nová kreatívna riaditeľka značky sa ujala kormidla s pevným rešpektom a silou. Jej kolekcie boli poctou zosnulému návrhárovi, ale zároveň otvorili značku novým klientom. Už neponúkala len temnú poéziu plnú ostrých kontrastov. Návrhárka priniesla ženskosť, jemnosť a schopnosť rezonovať s tradičnou ženou. Vrcholom bolo, keď navrhla svadobné šaty Kate Middleton. Moment, ktorý posunul značku do úplne inej ligy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by (@_kmiddy)

    Prechod do Givenchy. V čom tkvie kúzlo geniálnej ikony?

    V roku 2023 oznámila Sarah Burtonová svoj odchod od značky Alexander McQueen. Hoci mnohí očakávali, že si dá pauzu, prišla ďalšia veľká novinka. Stala sa kreatívnou riaditeľkou značky Givenchy. Jej debut bol návratom do archívov 50. rokov, keď Hubert de Givenchy budoval svoju éru. Burton opäť ukázala, že jej schopnosť nadviazať na tradíciu funguje. Siluety presýpacích hodín, minimalistické uzly a čisté línie sa vrátili do moderného šatníka. Značka Givenchy dostala novú tvár, ktorá rešpektuje históriu, a pritom pôsobí súčasne.

    Zdroj: Givenchy

    Čo ale spája éru Burton u McQueena a jej prvé kroky v Givenchy, je cit pre balanc medzi drámou a nositeľnosťou. Vie sa ponoriť do archívu a vytiahnuť z neho to, čo potrebujeme aj dnes. U McQueena pretavila brutálnu romantiku v ženskú priamočiaru eleganciu, u Givenchy minimalistický chic do éterickej sily.

    Dizajnérka už v ére McQueena experimentovala s 3D tlačou, ktorú použila na vytvorenie detailov pripomínajúcich prírodné štruktúry, od kostí až po morské organizmy. Miluje folklórne motívy a často sa inšpiruje britskými tradíciami, napríklad čipkami z Nottinghamu, ktoré preniesla do haute couture. Prekvapivo sa vyhýba okázalému vystupovaniu a médiám. Jej tvorba hovorí za ňu. A aj keď navrhla jedny z najslávnejších svadobných šiat sveta, sama preferuje jednoduchosť a nenápadnú eleganciu.

    Zdroje: WWD, Instagram, Grazia, L’OFFICIEL, The Independant, YouTube

    Poznáte módnu návrhárku Sarah Burtonovú? Dáva značkám extrémnu estetickú silu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sarah Burton je módny fenomén, ktorý pôsobí takmer magicky. Vie prenášať tradíciu do prítomnosti s takým citom, že zaujme odborníkov aj tých, ktorí by inak módny svet neriešili. Sila jej práce nespočíva v efektných dozvukoch, ale precíznosti, emóciách a tajnej alchýmii medzi minulosťou a budúcnosťou. Teraz módny dom Givenchy neveriacky sleduje, aké tajomstvá vyplávajú z jej rukopisu na povrch.

    Cesta Sarah Burton sa nezačala v parížskych salónoch, ale v ateliéri, kde vládla surová romantika a geniálny chaos Alexandra McQueena. Práve tam sa Sarah Burton naučila vytvárať módu, ktorá je bolestne krásna a zároveň neúprosne dramatická. Roky po boku majstra jej dali schopnosť chápať vzor ako poéziu a látku ako plátno pre emócie. Keď potom McQueenov módny dom „osirel“, dala mu novú tvár. Menej deštruktívnu, ale o to silnejšiu. Teraz sa zdá, že túto schopnosť chce využiť na čele Givenchy.

    McQueenova pravá ruka. Sarah Burton prevzala opraty značky s plnou parou

    Sarah Burton nastúpila do McQueenovho ateliéru už v roku 1996 a rýchlo sa stala jeho najbližšou spolupracovníčkou. Zatiaľ čo on vytváral výbuchy extravagancie, ona im pridávala štruktúru. Tí, ktorí sledovali ich súhru, vedeli, že výsledné dielo funguje ako alchýmia. McQueenov radikalizmus a Burtonovej cit pre detail sa navzájom dopĺňali ako dva póly magnetu. Keď talentovaný návrhár v roku 2010 tragicky zomrel, módny svet sa obával, že jeho značka zanikne. Ale práve Burton ju udržala pri živote.

    Zdroj: Alexander McQueen

    Ako nová kreatívna riaditeľka značky sa ujala kormidla s pevným rešpektom a silou. Jej kolekcie boli poctou zosnulému návrhárovi, ale zároveň otvorili značku novým klientom. Už neponúkala len temnú poéziu plnú ostrých kontrastov. Návrhárka priniesla ženskosť, jemnosť a schopnosť rezonovať s tradičnou ženou. Vrcholom bolo, keď navrhla svadobné šaty Kate Middleton. Moment, ktorý posunul značku do úplne inej ligy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by (@_kmiddy)

    Prechod do Givenchy. V čom tkvie kúzlo geniálnej ikony?

    V roku 2023 oznámila Sarah Burtonová svoj odchod od značky Alexander McQueen. Hoci mnohí očakávali, že si dá pauzu, prišla ďalšia veľká novinka. Stala sa kreatívnou riaditeľkou značky Givenchy. Jej debut bol návratom do archívov 50. rokov, keď Hubert de Givenchy budoval svoju éru. Burton opäť ukázala, že jej schopnosť nadviazať na tradíciu funguje. Siluety presýpacích hodín, minimalistické uzly a čisté línie sa vrátili do moderného šatníka. Značka Givenchy dostala novú tvár, ktorá rešpektuje históriu, a pritom pôsobí súčasne.

    Zdroj: Givenchy

    Čo ale spája éru Burton u McQueena a jej prvé kroky v Givenchy, je cit pre balanc medzi drámou a nositeľnosťou. Vie sa ponoriť do archívu a vytiahnuť z neho to, čo potrebujeme aj dnes. U McQueena pretavila brutálnu romantiku v ženskú priamočiaru eleganciu, u Givenchy minimalistický chic do éterickej sily.

    Dizajnérka už v ére McQueena experimentovala s 3D tlačou, ktorú použila na vytvorenie detailov pripomínajúcich prírodné štruktúry, od kostí až po morské organizmy. Miluje folklórne motívy a často sa inšpiruje britskými tradíciami, napríklad čipkami z Nottinghamu, ktoré preniesla do haute couture. Prekvapivo sa vyhýba okázalému vystupovaniu a médiám. Jej tvorba hovorí za ňu. A aj keď navrhla jedny z najslávnejších svadobných šiat sveta, sama preferuje jednoduchosť a nenápadnú eleganciu.

    Zdroje: WWD, Instagram, Grazia, L’OFFICIEL, The Independant, YouTube

    ― Reklama ―

    Luxusný priemysel sa vracia k svojim koreňom. Zameriava sa len na najbohatších

    Posledné roky sa zdalo, že sa luxusný priemysel otvoril širšiemu publiku. Značky sa sústredili na zákazníkov z radov Gen Z a na tých, ktorí si chceli raz za čas dopriať kabelku alebo topánky s ikonickým logom. Pravidlá sa však menia. Spomaľujúci trh a ochladenie dopytu prinútili módne domy prehodnotiť stratégiu. Pozornosť patrí opäť tým, pre ktorých luxus nie je len občasným zážitkom, ale bežnou rutinou.

    Jesenné chmúry zaženie relax. Utečte do luxusných vinárskych hotelov

    Koniec leta nemusí nutne znamenať koniec odpočinku. Ak sa obávate jesenných chmúr, zažeňte ich dokonalou dovolenkou v jednom z najlepších európskych vinárskych hotelov. Nielen, že vás čaká relax ďaleko od rušných miest, privíta vás aj pohár lahodného vína, a často aj útulné priestory špecializovaných spa a michelinských reštaurácií.

    Film Marty Supreme spečatil trend 50. rokov. Z módy však nikdy nevyšiel

    Klasické 50. roky a pripravovaný film Marty Supreme dokazujú, že návraty do minulosti nikdy nevyjdú z trendu. Móda miluje nostalgiu a uplynulé roky ukázali, že retro vlnu možno vždy reinterpretovať. Trend "Eclectic Grandpa" priniesol pletené svetre, široké nohavice a dandy estetiku starosvetských dedkov. Štýl tak otvára dvere k hlbšej inšpirácii, a to aj vďaka filmu s Timothée Chalamet.

    Cristiano Ronaldo prekvapil zásnubným prsteňom. Posúva hranice luxusu

    O prsteni, ktorým požiadal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, hovorí celý svet. Oválny diamant s hmotnosťou až 45 karátov s odhadovanou hodnotou v miliónoch dolárov nielen symbolizuje ich takmer desaťročnú lásku, ale aj posúva hranice luxusu. Šperk vznikol v dielni španielskeho klenotníka Damasa Martíneza.

    Nie je modeling ako modeling. Na čo si dať pozor pred vstupom do agentúry?

    Modeling je pre mnohých ľudí lákavý svet plný lesku, cestovania a tvárí na obálkach časopisov. Za blyštivými fotografiami sa ale často skrýva tvrdý biznis, v ktorom sa nováčikovia môžu ľahko popáliť. Než teda prikývnete na ponuku prvej agentúry, je dobré vedieť, čo je štandard, čo už je podozrivé a na aké detaily sa v zmluve zamerať. Správna príprava a informovanosť vám môžu ušetriť nielen peniaze, ale aj nervy a reputáciu.

    Armani Beauty ovládne Benátky. Filmové hviezdy privítajú v Cinema Club

    Beauty odnož módneho domu Giorgio Armani už po ôsmy raz dorazí do Benátok ako oficiálny sponzor tamojšieho filmového festivalu. Aj tento rok si prichystala niekoľko vysoko očakávaných udalostí. Prvýkrát medzi ne patrí aj luxusný Cinema Club, teda priestor, kde sa hviezdy a priatelia značky môžu stretávať medzi zastávkami na červenom koberci.

    Je čas dať si do poriadku jesenný šatník. Pridajte volániky a ozvláštnite ho kožušinou

    Ak sa tešíte na back to school nákupy, váš čas sa pomaly blíži. Ak váš jesenný šatník potrebuje nový vietor, inšpirujte sa najznámejšími značkami. Tento rok prináša trendy z minulosti a horúce novinky, ktoré si razia cestu do mestských ulíc. Ak vás nákupná nálada ešte nezasiahla, nezúfajte. Väčšinu poskladáte aj z kúskov, ktoré už vlastníte.

    S príchodom jesene prichádza Slavic Girl estetika. Masívny trend vznikol na TikToku

    Jeseň má zvláštnu schopnosť vyvolať nostalgiu a túžbu po niečom intenzívnejšom, a práve v tomto období na TikToku opäť exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale aj atmosféru. Predstavte si zasnežené ulice, lampy s oranžovým svetlom a ženu zahalenú v dlhom kožuchu, ktorá sa pohybuje, ako by patrila k filmovým ikonám starej Moskvy či Varšavy. Pôsobí drsne, ale zároveň neodolateľne.

    Sarah Burton stavia do popredia ženy. Poctila ich v novej kampani pre Givenchy

    Stále ešte čerstvá kreatívna riaditeľka módneho domu Givenchy Sarah Burton odhalila ďalšiu kampaň. Tentokrát do nej zapojila nielen známe modelky, ale aj svoju crew. Pred kameru sa tak postavila make-up umelkyňa alebo stylistka, s ktorými návrhárka dlhodobo spolupracuje. Dizajnérka opäť dokazuje, že vo svojej práci stavia do popredia hlavne ženy.

    Virgil Abloh a jeho nezmazateľná stopa. Poznáte život a kariéru slávneho vizionára?

    Virgil Abloh bol jedným z tvorcov, ktorým sa podarilo zmeniť vnímanie luxusu a zaradiť svoju prácu do popkultúry. Vzdelaním architekt, srdcom vizionár a rozprávač príbehov pre generáciu, ktorá chcela luxus cítiť, nielen obdivovať. Bol prvým Afroameričanom, ktorý viedol pánske kolekcie Louis Vuitton, a mužom, ktorý s ľahkosťou preložil jazyk ulice do slovníka vysokej módy. Zomrel vo veku len 41 rokov, ale jeho odkaz zostáva nesmrteľný.

    Jeseň oživí správna manikúra. Uspejete s aura nechtami aj červenými odtieňmi

    V sychravom jesennom počasí sú často drobné detaily to jediné, čo nám dokáže spraviť náladu. Ak hľadáte spôsob, ako prekonať hroziacu pochmúrnosť slabnúceho slnka, zachráni vás aktuálna trendy manikúra. Diktuje totiž odtiene, s ktorými rozhodne smútiť nebudete. Vyskúšajte hravý aura look, alebo sa vráťte k nadčasovo červeným tónom.

    Chcete surovú tresku za 55 dolárov? Značka David mení proteín na luxusný zážitok

    Značka David robí z obyčajnej ryby symbol statusu a testuje, kam až siaha ochota zákazníkov zaplatiť za čisté bielkoviny a vizuálne atraktívne balenie. Spoločnosť na trh okrem svojich proteínových tyčiniek nedávno uviedla aj mrazenú tresku za 55 dolárov. Zákazníci sú však stále pripravení si priplatiť. Prečo ich nezarazí ani prehnane vysoká cenovka?

    Nový módny trend na obzore. Heritage Prep spája slušňákov s modernou

    Bohaté letné sídla a tichý luxus sa stretávajú so životom na statku a voľne uviazaným vrkočom. Reč je o Heritage Prep, estetike, ktorá kombinuje to najlepšie z oboch svetov. Módni návrhári začali kúsky v tomto štýle pašovať do tohtoročných prehliadok. Všetko preto nahráva scenáru, v ktorom sa uhladené, avšak moderné kúsky hojne dostanú aj do jesenných ulíc.

    Napriek ťažkej téme zahreje pri srdci. Film Sorry, Baby dorazil do kín

    Očakávaná čierna komédia s prvkami drámy Sorry, baby je konečne k dispozícii v českých kinách. Talentovaná Eva Viktorová v nej debutuje ako scenáristka, režisérka, ale aj ako hlavná herečka. Film je pretkaný tichou melanchóliou, ktorá bravúrne nachádza humor a nehu v prekonávaní ťažkej traumy. A nebojte sa, mačka z plagátu nezomrie!

    Carrie Bradshaw je pre Gen Z nerelevantná. Označuje ju za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw sa kedysi stala ikonou ženskej nezávislosti, New Yorku aj nekonečných debát o láske. Pre jednu generáciu bola hlasom, ktorý normalizoval ženské priateľstvá, sexualitu a túžbu po kariére a luxuse. Pre generáciu Z sa však Carrie stala skôr prežitkom, ktorý už nezodpovedá ich hodnotám. V očiach mladších diváčok sa premenila z inšpirácie v toxickú "pick me girl", ktorej príbehy pôsobia zastaralo až problematicky.

    Nebojte sa červenať. Shy Girl make-up look nešetrí rúžom

    Na beauty scénu dorazil ďalší trend. Tentokrát poteší predovšetkým tie z nás, ktoré len s ťažkosťami zakrývajú svoje rozpaky, hanbu alebo nadšenie. V strede populárneho make-up looku totiž stojí honosná vrstva ružovej lícenky. Takzvaný Shy Girl vzhľad má za cieľ napodobňovať romantickú ostýchavosť, ktorá má vo zvyku sfarbiť tvár do sýtych odtieňov.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―