Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Mal dvadsaťpäť rokov, pracoval z požičanej kancelárie a navrhoval oblečenie s presnosťou, ktorá pôsobila skôr ako plán než módna skica. Nicolas Ghesquière prevzal takmer zabudnutý dom Balenciaga a premenil ho na najprogresívnejšie laboratórium moderného luxusu. Zázemie skromné, ambície neobmedzené. Definoval novú epochu elegancie, v ktorej sa experiment stáva jazykom novej éry. S odstupom štvrťstoročia sa na jeho začiatok spomína ako na jeden z najdôležitejších momentov módy.

    Príbeh návrhára Nicolasa Ghesquièra je príbehom o sústredenej vízii. Nešlo o výstrel do tmy, ale o tichú, analytickú prácu, ktorá premenila smer celej generácie návrhárov. Svojou prácou totiž nahodil latku naozaj vysoko. Z asistenta sa stal lídrom a z archívov vytvoril budúcnosť. Módny dom Balenciaga pod jeho rukami nadobudol tvar myšlienky. Každý detail niesol energiu skúmania, každá kolekcia mala jasný postoj.

    Z tichého pomocníka kreatívnym riaditeľom. Nicolas Ghesquière začínal od nuly

    Nicolas Ghesquière sa narodil v roku 1971 v Compiègne na severe Francúzska. Jeho detský svet vypĺňali encyklopédie, módne magazíny a skicáre. V detských rokoch si vytýčil jasný cieľ, teda stať sa návrhárom. V teen rokoch absolvoval stáž u Jeana Paula Gaultiera, ktorá ho naučila chápať, že tvorivá sloboda je tým najdôležitejším, čo dizajnérov delí od mainstreamovej konfekcie. Po krátkom období v Paríži spolupracoval aj so značkou Paco Rabanne, u ktorej si osvojil prácu s kovom, štruktúrou a telom ako architektúrou. Išlo vtedy ale len o krátku stáž.

    Zdroj: Louis Vuitton, Profimedia | Nicolas Ghesquière, Jean Paul Gaultier

    Dizajnérova cesta k módnemu domu Balenciaga viedla cez niekoľko menších projektov a pozícií, ktoré formovali jeho tvorbu. Pracoval na ready-to-wear kolekciách pre menšie značky, ktoré ho považovali za tichého, ale mimoriadne presného tvorcu. V roku 1995 sa stal asistentom u značky Balenciaga. Vtedy to bola spoločnosť bez vízie, s bohatou minulosťou, ale bez aktuálnej identity. O dva roky neskôr, vo veku len dvadsaťpäť rokov, bol však Nicolas Ghesquière vymenovaný za kreatívneho riaditeľa.

    V tej dobe módny dom Balenciaga neznamenal svetový fenomén, ale pozabudnutý odkaz Cristóbala Balenciaga, génia haute couture, ktorý definoval 50. roky. Nicolas Ghesquière sa ovšem rozhodol, že tradíciu neobnoví, ale pretaví. Jeho prvé kolekcie preto pôsobili ako drobný experiment. Vsadil na čisté línie, netradičné strihy a často rovnako na dramatické proporcie. A meno Balenciaga sa razom začalo skloňovať v súvislosti s modernou inováciou, nie s minulosťou, ako do tej doby bolo zvykom.

    Prelom milénia ako štartovacia rampa. Na konte má Le City bag aj archív Demny

    Kolekcia jeseň/zima 2000 bola prelomová. Siluety obopínajúce telo, kabáty, nové poňatie ženskej sily. Ghesquière predvídal dobu, keď ženskosť prestane byť definovaná jemnosťou a stane sa priestorom kontroly, energie a myslenia. Jeho vizuálny jazyk bol precízny ako priemyselný dizajn, ale zároveň hlboko ľudský. Pod jeho rukami sa móda premenila na esej o budúcnosti. Jeho proroctvo sa neskôr potvrdilo, keďže Demna, návrhár, ktorý donedávna viedol Balenciagu, sa často spoliehal na jeho modely.

    V ďalších sezónach vytváral Nicolas Ghesquière obrazy, ktoré zostávajú v módnej pamäti dodnes. Napríklad 3D výšivky inšpirované kvetinovou anatómiou, šaty tvarované z neoprénu alebo robotické kabáty, ktoré pôsobili ako brnenie do novej éry. Kolekcia jar 2003 priniesla ikonické bikers bundy a tašky Le City, ktoré sa ihneď predrali do každodenného luxusu. Mestského, funkčného a predsa emocionálneho.

    Zdroj: Balenciaga | Taška Le City

    Každý Ghesquièrov návrh mal intelektuálnu hĺbku. Pracoval s archívom Balenciaga ako s vedeckým materiálom. Analyzoval konštrukcie Cristóbala, skúmal vzťah medzi pohybom a látkou a pretváral ich do foriem, ktoré vtedy pôsobili ako objekty z inej dimenzie. Vytvoril tým estetiku, ktorá ovplyvnila celé prvé desaťročie 21. storočia. Od Rafa Simonsa po mladých návrhárov, ktorí len hľadali jazyk pre digitálny vek.

    Po zúročení driny prešiel k Louis Vuitton. Tým však ikonické návrhy neskončili

    Balenciaga pod vedením Ghesquièra prestala byť nostalgickým pojmom a stala sa obnoveným kultúrnym hráčom, ktorý definoval Paríž. Miestom, kde sa skúma vzťah medzi módou a technológiou, medzi telom a konštrukciou. Móda sa v tej dobe stávala intelektuálnou a teatrálnou disciplínou. Ghesquière vtlačil značke rytmus odvahy, ktorá ju definuje dodnes. V podstate nastavil kvality, ktoré definovali novú éru luxusu.

    Keď návrhár v roku 2012 Balenciaga opustil, svet to vnímal ako koniec epochy. Značka prešla do rúk návrhára Demnu, ktorý jej DNA opäť pretavil do iného jazyka. Dystopického a ironického. Napriek tomu zostáva zreteľné, že štruktúra, ktorú Ghesquière vybudoval, tvorí základ aj dnešnej identity značky. Jeho odkaz žije v archíve aj v spôsobe, akým návrhári premýšľajú o proporciách, konštrukcii, budúcnosti tela.

    Louis Vuitton SS24

    Zdroj: Reuters | Louis Vuitton SS24

    Po odchode z Balenciaga prevzal Ghesquière kreatívne vedenie Louis Vuitton. U značky zúročil všetky svoje skúsenosti. Spojil modernú architektúru odevu s tradíciou Louis Vuitton, zaviedol spoluprácu s umelcami, ako je Jeff Koons či Grace Coddington, a premenil značku v platformu súčasnej luxusnej estetiky. Jeho kolekcie predstavujú dialóg medzi minulosťou a svetom, ktorý neustále expanduje. Priestorovo, digitálne aj kultúrne. Niekedy sa dokonca stáva, že jeho tvorbe pre Louis Vuitton celkom nerozumieme, ale práve v tom spočíva „ono kúzlo“.

    Zdroj: Reuters | Louis Vuitton Pre-Fall 2023

    Dnes sa preto Nicolas Ghesquière radí medzi tvorcov, ktorí určujú tempo svetovej luxusnej módy. Jeho práca sa objavuje v múzeách aj v archívoch módnych zberateľov. Pôsobí pokojne, sústredene, bez okázalosti. Jeho sila spočíva v schopnosti vidieť veci skôr, než sa skutočne stanú. Z dvadsaťpäťročného neznámeho návrhára sa preto stal autor, ktorý nečakane určil vizuálny jazyk celej jednej éry.

    Zdroje: WWD, L’OFFICIEL, Business of Fashion, Catwalk Yourself, Encyclopedia Britannica, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Po stopách módnych ikon: Ako Nicolas Ghesquière zachránil módny dom Balenciaga

    ― Reklama ―

    Mal dvadsaťpäť rokov, pracoval z požičanej kancelárie a navrhoval oblečenie s presnosťou, ktorá pôsobila skôr ako plán než módna skica. Nicolas Ghesquière prevzal takmer zabudnutý dom Balenciaga a premenil ho na najprogresívnejšie laboratórium moderného luxusu. Zázemie skromné, ambície neobmedzené. Definoval novú epochu elegancie, v ktorej sa experiment stáva jazykom novej éry. S odstupom štvrťstoročia sa na jeho začiatok spomína ako na jeden z najdôležitejších momentov módy.

    Príbeh návrhára Nicolasa Ghesquièra je príbehom o sústredenej vízii. Nešlo o výstrel do tmy, ale o tichú, analytickú prácu, ktorá premenila smer celej generácie návrhárov. Svojou prácou totiž nahodil latku naozaj vysoko. Z asistenta sa stal lídrom a z archívov vytvoril budúcnosť. Módny dom Balenciaga pod jeho rukami nadobudol tvar myšlienky. Každý detail niesol energiu skúmania, každá kolekcia mala jasný postoj.

    Z tichého pomocníka kreatívnym riaditeľom. Nicolas Ghesquière začínal od nuly

    Nicolas Ghesquière sa narodil v roku 1971 v Compiègne na severe Francúzska. Jeho detský svet vypĺňali encyklopédie, módne magazíny a skicáre. V detských rokoch si vytýčil jasný cieľ, teda stať sa návrhárom. V teen rokoch absolvoval stáž u Jeana Paula Gaultiera, ktorá ho naučila chápať, že tvorivá sloboda je tým najdôležitejším, čo dizajnérov delí od mainstreamovej konfekcie. Po krátkom období v Paríži spolupracoval aj so značkou Paco Rabanne, u ktorej si osvojil prácu s kovom, štruktúrou a telom ako architektúrou. Išlo vtedy ale len o krátku stáž.

    Zdroj: Louis Vuitton, Profimedia | Nicolas Ghesquière, Jean Paul Gaultier

    Dizajnérova cesta k módnemu domu Balenciaga viedla cez niekoľko menších projektov a pozícií, ktoré formovali jeho tvorbu. Pracoval na ready-to-wear kolekciách pre menšie značky, ktoré ho považovali za tichého, ale mimoriadne presného tvorcu. V roku 1995 sa stal asistentom u značky Balenciaga. Vtedy to bola spoločnosť bez vízie, s bohatou minulosťou, ale bez aktuálnej identity. O dva roky neskôr, vo veku len dvadsaťpäť rokov, bol však Nicolas Ghesquière vymenovaný za kreatívneho riaditeľa.

    V tej dobe módny dom Balenciaga neznamenal svetový fenomén, ale pozabudnutý odkaz Cristóbala Balenciaga, génia haute couture, ktorý definoval 50. roky. Nicolas Ghesquière sa ovšem rozhodol, že tradíciu neobnoví, ale pretaví. Jeho prvé kolekcie preto pôsobili ako drobný experiment. Vsadil na čisté línie, netradičné strihy a často rovnako na dramatické proporcie. A meno Balenciaga sa razom začalo skloňovať v súvislosti s modernou inováciou, nie s minulosťou, ako do tej doby bolo zvykom.

    Prelom milénia ako štartovacia rampa. Na konte má Le City bag aj archív Demny

    Kolekcia jeseň/zima 2000 bola prelomová. Siluety obopínajúce telo, kabáty, nové poňatie ženskej sily. Ghesquière predvídal dobu, keď ženskosť prestane byť definovaná jemnosťou a stane sa priestorom kontroly, energie a myslenia. Jeho vizuálny jazyk bol precízny ako priemyselný dizajn, ale zároveň hlboko ľudský. Pod jeho rukami sa móda premenila na esej o budúcnosti. Jeho proroctvo sa neskôr potvrdilo, keďže Demna, návrhár, ktorý donedávna viedol Balenciagu, sa často spoliehal na jeho modely.

    V ďalších sezónach vytváral Nicolas Ghesquière obrazy, ktoré zostávajú v módnej pamäti dodnes. Napríklad 3D výšivky inšpirované kvetinovou anatómiou, šaty tvarované z neoprénu alebo robotické kabáty, ktoré pôsobili ako brnenie do novej éry. Kolekcia jar 2003 priniesla ikonické bikers bundy a tašky Le City, ktoré sa ihneď predrali do každodenného luxusu. Mestského, funkčného a predsa emocionálneho.

    Zdroj: Balenciaga | Taška Le City

    Každý Ghesquièrov návrh mal intelektuálnu hĺbku. Pracoval s archívom Balenciaga ako s vedeckým materiálom. Analyzoval konštrukcie Cristóbala, skúmal vzťah medzi pohybom a látkou a pretváral ich do foriem, ktoré vtedy pôsobili ako objekty z inej dimenzie. Vytvoril tým estetiku, ktorá ovplyvnila celé prvé desaťročie 21. storočia. Od Rafa Simonsa po mladých návrhárov, ktorí len hľadali jazyk pre digitálny vek.

    Po zúročení driny prešiel k Louis Vuitton. Tým však ikonické návrhy neskončili

    Balenciaga pod vedením Ghesquièra prestala byť nostalgickým pojmom a stala sa obnoveným kultúrnym hráčom, ktorý definoval Paríž. Miestom, kde sa skúma vzťah medzi módou a technológiou, medzi telom a konštrukciou. Móda sa v tej dobe stávala intelektuálnou a teatrálnou disciplínou. Ghesquière vtlačil značke rytmus odvahy, ktorá ju definuje dodnes. V podstate nastavil kvality, ktoré definovali novú éru luxusu.

    Keď návrhár v roku 2012 Balenciaga opustil, svet to vnímal ako koniec epochy. Značka prešla do rúk návrhára Demnu, ktorý jej DNA opäť pretavil do iného jazyka. Dystopického a ironického. Napriek tomu zostáva zreteľné, že štruktúra, ktorú Ghesquière vybudoval, tvorí základ aj dnešnej identity značky. Jeho odkaz žije v archíve aj v spôsobe, akým návrhári premýšľajú o proporciách, konštrukcii, budúcnosti tela.

    Louis Vuitton SS24

    Zdroj: Reuters | Louis Vuitton SS24

    Po odchode z Balenciaga prevzal Ghesquière kreatívne vedenie Louis Vuitton. U značky zúročil všetky svoje skúsenosti. Spojil modernú architektúru odevu s tradíciou Louis Vuitton, zaviedol spoluprácu s umelcami, ako je Jeff Koons či Grace Coddington, a premenil značku v platformu súčasnej luxusnej estetiky. Jeho kolekcie predstavujú dialóg medzi minulosťou a svetom, ktorý neustále expanduje. Priestorovo, digitálne aj kultúrne. Niekedy sa dokonca stáva, že jeho tvorbe pre Louis Vuitton celkom nerozumieme, ale práve v tom spočíva „ono kúzlo“.

    Zdroj: Reuters | Louis Vuitton Pre-Fall 2023

    Dnes sa preto Nicolas Ghesquière radí medzi tvorcov, ktorí určujú tempo svetovej luxusnej módy. Jeho práca sa objavuje v múzeách aj v archívoch módnych zberateľov. Pôsobí pokojne, sústredene, bez okázalosti. Jeho sila spočíva v schopnosti vidieť veci skôr, než sa skutočne stanú. Z dvadsaťpäťročného neznámeho návrhára sa preto stal autor, ktorý nečakane určil vizuálny jazyk celej jednej éry.

    Zdroje: WWD, L’OFFICIEL, Business of Fashion, Catwalk Yourself, Encyclopedia Britannica, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    Magazín Complex zverejnil zoznam módnych ikon. Je ale naozaj relevantný?

    Magazín Complex zverejnil zoznam 25 módnych ikon 21. storočia a potvrdil tým svoju fascináciu popkultúrnymi stálicami. Výber zostavený z mien, ktoré vládnu globálnym trendom a obálkam časopisov, zvýrazňuje silu mainstreamu. Rebríček prezentuje osobnosti s obrovskou mediálnou gravitáciou a odhodlaním tvoriť vlastný vizuálny jazyk. Reflektuje súčasnú túžbu po ikonách, ktoré dokážu okamžite rezonovať s publikom. Zabúda ale, že módna scéna dýcha aj inými farbami a túži po nových tvárach.

    Krása je jeho jazykom. Tom Ford ju preniesol z módy na filmové plátno

    Tom Ford, pôvodne uznávaný módny návrhár a bývalý kreatívny riaditeľ značiek Gucci a Yves Saint Laurent, sa stal jedným z mála dizajnérov, ktorým sa podarilo úspešne preniknúť aj do sveta filmu. Svoju precíznosť, zmysel pre detail a estetickú vycibrenosť preniesol z prehliadkových mól na filmové plátno, kde zaujal filmami A Single Man alebo Nocturnal Animals.

    Keď pouličný štýl vzýva luxus. Pharrell Williams čerpá zo skateboardovej obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenáva výrazný návrat na módnu scénu, a práve na tento trend reaguje aj Pharrell Williams. Pre Louis Vuitton predstavil model LV Tilted, ktorý spája pouličnú estetiku s luxusom francúzskej značky. Nové pánske tenisky vychádzajú z vintage nízkych skateboardových topánok z prelomu milénia, ktorých siluetu reinterpretujú v modernom duchu.

    Dior blúdi v magickom labyrinte. Módny dom víta tohtoročné Vianoce

    Slávnostná atmosféra doľahla aj na módny dom Dior. Značka koncom minulého týždňa odkryla tohtoročnú tému vianočnej kampane. V Paríži navyše slávnostne odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na najnovšiu cruise kolekciu, ktorú ešte návrhárka Maria Grazia Chiuri predstavila v tajomných rímskych záhradách Villa Albani Torlonia.

    Poznáte najľahšiu tkaninu na svete? Super Organza vznikla tak trochu „omylom“

    Super Organza patrí k najtenším a najľahším tkaninám, ktoré kedy človek vytvoril. Aj keď neplánovane. Pochádza z Japonska, z vývoja spoločnosti Amaike LLC, ktorej know-how vychádza z technologického inžinierstva v oblasti látok. Vlákna s hrúbkou jednej pätiny ľudského vlasu tvoria materiál s hmotnosťou piatich gramov na meter štvorcový. Prada ho použila pre jar 2024, zatiaľ čo Balenciaga ho zaradila do haute couture kolekcie pre jeseň 2025. V módnych domoch sa z technického zázraku stala vysoko žiadaná látka.

    Zlato, striebro a transformácia. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperkov

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a striebrom vyšívané, ale princezná to nie je, jasný pane. Aj tak by sa dala popísať práca Outhouse Jewellery, spoločnosti, ktorá redefinovala nosenie šperkov. Už vám nemusia len visieť z uší alebo zdobiť krk, do zlata sa môžete doslova obliecť a zažiariť s ním na každom večierku. Úspešná značka prichádza s novou revolučnou kolekciou Alchemy of 13.

    Konečne romantika. Leto, keď som skrásnela prináša melancholického hrdinu

    Romantická "vzťahovka" založená na milostnom trojuholníku? To už tu predsa toľkokrát bolo. Áno, ale obrovský úspech a fanúšikovský zásah tretej série seriálu Leto, keď som skrásnela potvrdil, že každá generácia potrebuje poriadnu dávku klasickej romantiky. A taktiež mužského hrdinu, ktorý skôr mlčí, je otravne nedostupný, ale napriek tomu príťažlivo tajomný.

    Ukradol Ralph Lauren Vianoce? Sviatky ozdobí estetika amerického návrhára

    Tohtoročné vianočné dekorácie ovládol štýl amerického návrhára Ralpha Laurena. Sociálna sieť TikTok praská vo švíkoch návalom videí, ktoré zdieľajú vianočnými stromčekmi zdobené interiéry plné kockovaných prikrývok, zamatových látok a trblietavých krištáľových pohárov. Estetika Ralph Lauren Christmas pripomína tradičné Vianoce, ukrýva však nádych nostalgie a nadčasovej elegancie.

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    Spoločenský útlak má nové meno. Spodná bielizeň ako nový zdroj sebavedomia

    Po niekoľkých rokoch, keď módnej scéne dominovalo heslo "Free the Nipple", sa úlohy obrátili. Do popredia opäť preniklo nosenie spodnej bielizne, a to hlavne sexi čipky a podprseniek. Trend, ktorý bol predtým spájaný so spoločenským útlakom žien, dnes dostáva nový význam. Bielizeň totiž nemusí len zahaľovať bradavky a dávať prsiam dokonalý tvar, ale môže sa stať prostriedkom na vyjadrenie novo nadobudnutého sebavedomia.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    ― Reklama ―