Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ann Demeulemeester patrí medzi najtajomnejšie a zároveň najvplyvnejšie postavy belgickej avantgardy. Jej meno sa stalo synonymom čiernej, svetla a poézie v odevnej forme. Od debutu v 80. rokoch kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxne ide o avantgardný minimalizmus, ktorý dýcha hlbokou emóciou. Vytvára šaty, pohybujúce sa medzi mäkkosťou a autoritou, medzi kožou a hodvábom, medzi Leonardom Cohenom a punkom. Každá kolekcia je skôr pomyselným žalospevom než módnym vyhlásením.

    Návrhárka Ann Demeulemeester vstúpila do dejín módy ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny návrhárov, ktorí posunuli európsku módu do intelektuálnej hĺbky. Zatiaľ čo ostatní sa snažili šokovať, ona a jej kolegovia rozprávali príbehy. Jej tvorba sa stala symbolom temného luxusu a veľkej vnútornej sily. Štýl Ann Demeulemeester sa neriadi sezónami ani trendmi, ale skôr rytmom autentickej duše. Dnes, keď jej meno žije mimo ateliér, jej podpis zostáva nezameniteľný a okamžite rozpoznateľný.

    Poetika v každom smere. Ann Demeulemeester obdivovala Patti Smith aj dramatickú melanchóliu

    Ann Demeulemeester vyštudovala antverpskú Royal Academy of Fine Arts a po boku dizajnérov Driesa Van Notena či Waltera Van Beirendoncka predstavila v roku 1986 prvú kolekciu. Už vtedy z nej vyžarovala osobitosť, ktorá premenila vnímanie tradičnej elegancie. Čierna sa pre ňu stala prostriedkom, ako vyjadriť pokoj, silu a intimitu. Na mólach sa objavovali dlhé kabáty s vojenským strihom, hodvábne košele s hlbokými manžetami, úzke nohavice, kopírujúce pohyb tela. V jej tvorbe nemožno opomenúť ani značný vplyv grunge scény a gotiky.

    Zdroj: Fashion Museum Antwerp

    Vo svojej značke, založenej v roku 1985, rozvíjala estetiku, ktorú možno čítať ako poéziu odevu. V každej kolekcii vážne rezonovala hudba. Patti Smith, Leonard Cohen či Nick Cave boli prirodzenou súčasťou jej príjemne temného sveta. Patti Smith sa stala aj jej múzou a priateľkou, často nosila jej kreácie a stála za atmosférou mnohých vizuálov samotnej značky. Ann Demeulemeester dokázala spojiť romantiku s architektúrou. Vytvárala vrstvy, ktoré prúdili s telom a obliekali človeka do hlbokých a inteligentných emócií namiesto trendov.

    Na prehliadkach dokázala zachytiť moment medzi prítomnosťou a snom. Modelky kráčali v prirodzenom rytme, svetlo padalo na čierne látky ako na zrkadlo, ktoré odráža dušu. Každý look mal v sebe gesto maliara, ktorý s temnotou pracuje rovnako intenzívne ako s bielou farbou. Demeulemeester akoby videla krásu v neúplnosti. Nechávala priestor pre vlastnú interpretáciu, pre diváka, ktorý sa stával skutočnou súčasťou diela. Napríklad nasledujúce návrhy si skúste posúdiť sami. Čo vo vás vyvolávajú?

    Zdroj: Fashion Museum Antwerp

    Medzi grunge a romantikou. Ann Demeulemeester svoju stopu spečatila už v raných 90. rokoch

    Začiatok 90. rokov potvrdil, že aj belgická móda môže mať globálny hlas. Vtedy by sa Ann Demeulemeester v podstate dala prirovnať k básnikovi, ktorý namiesto slov používa niť a látku. Na prehliadkach sa objavili dodnes ikonické kúsky. Čierne saká s dlhšou zadnou časťou, ktorá sa pri chôdzi správala ako plášť alebo priehľadné blúzky, ktoré umne kombinovali nahotu s noblesou. Pánske kolekcie následne priniesli novú verziu mužnosti. S istou dramatickou tvrdosťou, ale absolútne bez náznaku ega.

    Zdroj: Fashion Museum Antwerp

    Rok 1997 znamenal pre Ann Demeulemeester zásadný zlom. Jej jarná kolekcia vtedy pôsobila ako protiklad voči ére tesne obopnutých siluet 90. rokov. Namiesto prehnanej ženskosti ponúkla elegantnú asymetriu a voľnosť. Šaty a topy sa zdali byť ledabolo prehodené cez telo, akoby samy hľadali rovnováhu medzi grunge a romantikou. Modelky sa pohybovali s uvoľneným gestom a vlasy mali rozstrapatené ako po prebudení, zatiaľ čo halou dunela Patti Smith a jej pieseň Because the Night. Výsledok pôsobil surovo a pritom nesmierne kultivovane.

    Návrhárčina móda sa dodnes dotýka duše, bez toho, aby stratila kontakt s realitou. Značka pracuje s kvalitnými materiálmi. S kožou, vlnou a hodvábom. Ale spôsob, akým ich návrhárka so svojim tímom vrstvila, pôsobil takmer organicky. Kabát nikdy nevyzeral dokonale vyžehlený, ale dokonale žil. Blúzka nebola hladká, ale dýchala. Každý steh mal zámer, každý pohyb modelu bol súčasťou kompozície.

    Značka je dnes ukotvená v pôvodnom rukopise. Jej súčasná práca je „odolná voči trendom“ a vždy rovnaká

    Rok 2010 priniesol zmenu. Návrhárka sa rozhodla opustiť svoju značku bez toho, aby to vyzeralo ako úplný koniec. Predala vedenie Sébastienovi Meunierovi a zamerala sa na dizajn nábytku, porcelánu a svetiel. Stále ovšem s tou istou poetickosťou. Jej prístup k tvorbe tak zostal konštantný. Temné ticho, úprimnosť, rytmus. V roku 2020 značku Ann Demeulemeester odkúpil taliansky podnikateľ Claudio Antonioli, ktorý znovu otvoril butik v Antverpách a podporil kontinuitu jej tak ikonickej estetiky.

    Zdroj: Ann Demeulemeester

    Keď dnes vstúpite do priestoru Ann Demeulemeester, nezáleží či do módneho archívu alebo antverpského obchodu, cítite poetickú drámu. Biela stena, čierny kabát, lúč svetla. Každý detail má účel, každý objekt svoje hlasité ticho. Móda značky sa nikdy neusilovala o efekt, ale o poetickú prítomnosť. A práve v tom spočíva jej sila aj teraz. V absolútnom rešpekte k človeku, ktorý odev nosí.

    Zdroj: Profimedia

    Ann Demeulemeester je teraz módnym domom, ktorý nepracuje s módou ako s priemyslom, ale ako s dialógom medzi človekom a odevom. Jeho dielo stojí mimo rýchlosť a sezónnu logiku. Každý kabát, každá košeľa nesie odtlačok ruky, ktorá rozumie melanchólii. V šatách značky sa chodí, žije a dýcha s ľahkosťou poézie. Práve v tom spočíva kúzlo Ann Demeulemeester. Spoločnosť vytvára svet, ktorý nepotrebuje vysvetlenie. Stačí ho cítiť. Ak vás zaujímajú aj ďalší módni géniovia, nezabudnite si prečítať napríklad článok o Rafovi Simonsovi.

    Zdroje: FashionUnited UK, Lampoon Magazine, The Spaces, Fashion Network, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester prináša poetickú temnotu

    ― Reklama ―

    Ann Demeulemeester patrí medzi najtajomnejšie a zároveň najvplyvnejšie postavy belgickej avantgardy. Jej meno sa stalo synonymom čiernej, svetla a poézie v odevnej forme. Od debutu v 80. rokoch kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxne ide o avantgardný minimalizmus, ktorý dýcha hlbokou emóciou. Vytvára šaty, pohybujúce sa medzi mäkkosťou a autoritou, medzi kožou a hodvábom, medzi Leonardom Cohenom a punkom. Každá kolekcia je skôr pomyselným žalospevom než módnym vyhlásením.

    Návrhárka Ann Demeulemeester vstúpila do dejín módy ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny návrhárov, ktorí posunuli európsku módu do intelektuálnej hĺbky. Zatiaľ čo ostatní sa snažili šokovať, ona a jej kolegovia rozprávali príbehy. Jej tvorba sa stala symbolom temného luxusu a veľkej vnútornej sily. Štýl Ann Demeulemeester sa neriadi sezónami ani trendmi, ale skôr rytmom autentickej duše. Dnes, keď jej meno žije mimo ateliér, jej podpis zostáva nezameniteľný a okamžite rozpoznateľný.

    Poetika v každom smere. Ann Demeulemeester obdivovala Patti Smith aj dramatickú melanchóliu

    Ann Demeulemeester vyštudovala antverpskú Royal Academy of Fine Arts a po boku dizajnérov Driesa Van Notena či Waltera Van Beirendoncka predstavila v roku 1986 prvú kolekciu. Už vtedy z nej vyžarovala osobitosť, ktorá premenila vnímanie tradičnej elegancie. Čierna sa pre ňu stala prostriedkom, ako vyjadriť pokoj, silu a intimitu. Na mólach sa objavovali dlhé kabáty s vojenským strihom, hodvábne košele s hlbokými manžetami, úzke nohavice, kopírujúce pohyb tela. V jej tvorbe nemožno opomenúť ani značný vplyv grunge scény a gotiky.

    Zdroj: Fashion Museum Antwerp

    Vo svojej značke, založenej v roku 1985, rozvíjala estetiku, ktorú možno čítať ako poéziu odevu. V každej kolekcii vážne rezonovala hudba. Patti Smith, Leonard Cohen či Nick Cave boli prirodzenou súčasťou jej príjemne temného sveta. Patti Smith sa stala aj jej múzou a priateľkou, často nosila jej kreácie a stála za atmosférou mnohých vizuálov samotnej značky. Ann Demeulemeester dokázala spojiť romantiku s architektúrou. Vytvárala vrstvy, ktoré prúdili s telom a obliekali človeka do hlbokých a inteligentných emócií namiesto trendov.

    Na prehliadkach dokázala zachytiť moment medzi prítomnosťou a snom. Modelky kráčali v prirodzenom rytme, svetlo padalo na čierne látky ako na zrkadlo, ktoré odráža dušu. Každý look mal v sebe gesto maliara, ktorý s temnotou pracuje rovnako intenzívne ako s bielou farbou. Demeulemeester akoby videla krásu v neúplnosti. Nechávala priestor pre vlastnú interpretáciu, pre diváka, ktorý sa stával skutočnou súčasťou diela. Napríklad nasledujúce návrhy si skúste posúdiť sami. Čo vo vás vyvolávajú?

    Zdroj: Fashion Museum Antwerp

    Medzi grunge a romantikou. Ann Demeulemeester svoju stopu spečatila už v raných 90. rokoch

    Začiatok 90. rokov potvrdil, že aj belgická móda môže mať globálny hlas. Vtedy by sa Ann Demeulemeester v podstate dala prirovnať k básnikovi, ktorý namiesto slov používa niť a látku. Na prehliadkach sa objavili dodnes ikonické kúsky. Čierne saká s dlhšou zadnou časťou, ktorá sa pri chôdzi správala ako plášť alebo priehľadné blúzky, ktoré umne kombinovali nahotu s noblesou. Pánske kolekcie následne priniesli novú verziu mužnosti. S istou dramatickou tvrdosťou, ale absolútne bez náznaku ega.

    Zdroj: Fashion Museum Antwerp

    Rok 1997 znamenal pre Ann Demeulemeester zásadný zlom. Jej jarná kolekcia vtedy pôsobila ako protiklad voči ére tesne obopnutých siluet 90. rokov. Namiesto prehnanej ženskosti ponúkla elegantnú asymetriu a voľnosť. Šaty a topy sa zdali byť ledabolo prehodené cez telo, akoby samy hľadali rovnováhu medzi grunge a romantikou. Modelky sa pohybovali s uvoľneným gestom a vlasy mali rozstrapatené ako po prebudení, zatiaľ čo halou dunela Patti Smith a jej pieseň Because the Night. Výsledok pôsobil surovo a pritom nesmierne kultivovane.

    Návrhárčina móda sa dodnes dotýka duše, bez toho, aby stratila kontakt s realitou. Značka pracuje s kvalitnými materiálmi. S kožou, vlnou a hodvábom. Ale spôsob, akým ich návrhárka so svojim tímom vrstvila, pôsobil takmer organicky. Kabát nikdy nevyzeral dokonale vyžehlený, ale dokonale žil. Blúzka nebola hladká, ale dýchala. Každý steh mal zámer, každý pohyb modelu bol súčasťou kompozície.

    Značka je dnes ukotvená v pôvodnom rukopise. Jej súčasná práca je „odolná voči trendom“ a vždy rovnaká

    Rok 2010 priniesol zmenu. Návrhárka sa rozhodla opustiť svoju značku bez toho, aby to vyzeralo ako úplný koniec. Predala vedenie Sébastienovi Meunierovi a zamerala sa na dizajn nábytku, porcelánu a svetiel. Stále ovšem s tou istou poetickosťou. Jej prístup k tvorbe tak zostal konštantný. Temné ticho, úprimnosť, rytmus. V roku 2020 značku Ann Demeulemeester odkúpil taliansky podnikateľ Claudio Antonioli, ktorý znovu otvoril butik v Antverpách a podporil kontinuitu jej tak ikonickej estetiky.

    Zdroj: Ann Demeulemeester

    Keď dnes vstúpite do priestoru Ann Demeulemeester, nezáleží či do módneho archívu alebo antverpského obchodu, cítite poetickú drámu. Biela stena, čierny kabát, lúč svetla. Každý detail má účel, každý objekt svoje hlasité ticho. Móda značky sa nikdy neusilovala o efekt, ale o poetickú prítomnosť. A práve v tom spočíva jej sila aj teraz. V absolútnom rešpekte k človeku, ktorý odev nosí.

    Zdroj: Profimedia

    Ann Demeulemeester je teraz módnym domom, ktorý nepracuje s módou ako s priemyslom, ale ako s dialógom medzi človekom a odevom. Jeho dielo stojí mimo rýchlosť a sezónnu logiku. Každý kabát, každá košeľa nesie odtlačok ruky, ktorá rozumie melanchólii. V šatách značky sa chodí, žije a dýcha s ľahkosťou poézie. Práve v tom spočíva kúzlo Ann Demeulemeester. Spoločnosť vytvára svet, ktorý nepotrebuje vysvetlenie. Stačí ho cítiť. Ak vás zaujímajú aj ďalší módni géniovia, nezabudnite si prečítať napríklad článok o Rafovi Simonsovi.

    Zdroje: FashionUnited UK, Lampoon Magazine, The Spaces, Fashion Network, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Bizarná diéta podľa Vogue. Sedemdesiate roky sa s poruchami príjmu naozaj nemaznali

    V čase, keď klub Studio 54 diktoval nočný rytmus a cigareta v ruke symbolizovala štíhlosť, vznikol fenomén, ktorý dnes pôsobí ako z groteskného sna. Magazín Vogue priniesol "crash diétu". Režim, sľubujúci eleganciu a telo ako z ateliéru Richarda Avedona. Luxusné zúfalstvo zabalené do lesklých stránok. Štýl mal váhu dogmy a káva s vajíčkami bola viac než raňajky, bola to viera.

    CFDA udelila svoje ocenenia. Tentoraz oslavujú Ralph Lauren aj Thom Browne

    New York v pondelok večer privítal jednu z najdôležitejších udalostí roka. Ceny CFDA sú obdobou módnych Oscarov a slúžia ako významné ocenenie amerických dizajnérov. Tentoraz si ocenenie prevzali návrhári ako Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace a sestry Olsenové. Ocenenie módnej ikony zase od Anny Wintour prevzal rapper A$AP Rocky.

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    Coperni prepisuje bodycare. Oblečenie napúšťa prospešnými baktériami

    Značka Coperni vie, ako vytvoriť virálny moment a posunúť hranice nemožného. Či už to boli šaty modelky Belly Hadid v spreji, alebo robotickí psi na módnej prehliadke. Tentokrát sa však jej zakladatelia Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydať komerčnejším smerom a predstaviť kolekciu odevov napustených synbiotickou zmesou, ktorú by ste inak našli vo svojej chladničke.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    Farby hrajú bez pravidiel. Budúca sezóna štartuje novú éru vizuálnej identity

    Farby sa na kolekciách pre sezónu SS26 vracajú v plnej sile, rozbíjajú monotónnosť a formulujú nový vizuálny jazyk doslova bez pravidiel. Na prehliadkových mólach sa miešajú citrusové tóny s pastelovými akcentmi a sýte odtiene fialovej či chartreuse a ich vrstvenie prekračuje očakávania. Ich comeback nie je o návrate ku klasickému tónu, ale ochote experimentovať. Farebná odvaha sa stala neoddeliteľnou súčasťou nového estetického naratívu.

    ― Reklama ―