Více

    ― Reklama ―

    Leto si každoročne žiada ľahkú a pohodlnú obuv, ktorá vás štýlovo prevedie horúcimi dňami. Tento rok uvidíme na nohách ako novinky, tak staré dobré kúsky, ktoré poznáme už od detstva. Všetku tohtoročnú trendy obuv ale spája jedno, a to ambícia prepojiť pohodlie a štýl.

    Tohtoročné letné trendy v obuvi ukazujú, že kľúčom k úspechu je nadčasovosť. História všetkých tohtoročných populárnych kúskov totiž siaha až do minulého tisícročia. Tentoraz sa vracajú v originálnych dizajnoch, ale pôvodná myšlienka zostáva rovnaká.

    Z lodnej paluby do ulíc. Pripravte sa na námornícku obuv so štipkou „old money“

    Vlna námorníckeho štýlu, ktorá nás pohltila na jar, sa prelieva aj do leta. Dôkazom sú „boat shoes“. Tento typ topánok, vyrábaný najčastejšie z mäkkej kože alebo plátna, sa v spoločnosti drží už od roku 1935. Ako prvý navrhol topánku námorník Paul Sperry, inšpirovaný labkami svojho psa, ktoré sa nekĺzali po ľade. Prasklinky na labkách psa tvoria vzor podobný rybej kosti, ktorý Sperry vyrezal do podrážky a vytvoril tak prvé slávne Top-Sider topánky. Do týchto topánok potom obul celé americké námorníctvo, aby mu tak uľahčil chôdzu po večne mokrej palube.

    Zdroj: Sperry, Manebí

    V 60. rokoch minulého storočia potom boat shoes preslávil americký prezident J. F. Kennedy. Topánky značky Sperry sú ovšem obľúbené dodnes. Ostatné spoločnosti sa nimi inšpirujú a boat shoes tak vidíme všade okolo. Obľúbené sú aj toto leto, najmä pre svoju ľahkosť, pohodlie a, ako sa ukazuje, aj nadčasovosť. Obzvlášť dobre zapadajú do módneho štýlu „old money“.

    Splnený detský sen alebo balerínky na 100 spôsobov

    Balerínky, čiže „ballet flats“ sa prvýkrát objavili v 18. storočí, a to na javisku. Francúzska tanečnica Marie Camargo vtedy ako prvý odvážlivec odhodila, do tej doby povinné, topánky na podpätku a vymenila ich práve za baleríny. V 50. a 60. rokoch ich nosili hviezdy ako Audrey Hepburn alebo princezná Diana.

    Zdroje: Chanel, Jeffrey Campbell, Miu Miu

    Po menšom útlme sa baleríny vrátili zhruba pred 10 rokmi ako súčasť mestského business štýlu. Vďaka značkám ako Miu Miu sa objavili znovu aj na prehliadkach. Dnes sú tieto topánky súčasťou trendu „balletcore“ a znovu sa vracajú v originálnych variáciách.

    V hlavnej úlohe rýchlosť a ľahkosť. Puma vnáša do letnej módy štýl Formuly 1

    Na svoje si prídu aj tí, ktorí dávajú v lete prednosť teniskám. Vlani dominovala značka Adidas so svojimi kolekciami Samba a Gazelle, tento rok sa vedenia ujíma spoločnosť Puma so svojou kolekciou Speedcat. Model bol prvýkrát navrhnutý v roku 1999 pre jazdcov Formuly 1, vlani sa ale vrátil s drobnými úpravami a tento rok v lete sa s ním budeme stretávať ešte intenzívnejšie. Puma prepája rovno dva tohtoročné trendy v jednom, a to práve nízkoprofilové úzke tenisky a balerínky.

    Zdroj: Puma

    Model Puma Speedcat pôsobí uhladene, športovo a mierne futuristicky, čo zodpovedá aktuálnym trendom. Vďaka mnohým tvarom a farbám, ktoré spoločnosť momentálne ponúka, si môžete vybrať, či chcete výraznú alebo uhladenejšiu verziu. Zároveň je to obuv, ktorá sa hodí k sukniam aj nohaviciam.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Puma Catch Up

    Old money, balet a F1. Letná obuv vsádza na nadčasovosť

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Leto si každoročne žiada ľahkú a pohodlnú obuv, ktorá vás štýlovo prevedie horúcimi dňami. Tento rok uvidíme na nohách ako novinky, tak staré dobré kúsky, ktoré poznáme už od detstva. Všetku tohtoročnú trendy obuv ale spája jedno, a to ambícia prepojiť pohodlie a štýl.

    Tohtoročné letné trendy v obuvi ukazujú, že kľúčom k úspechu je nadčasovosť. História všetkých tohtoročných populárnych kúskov totiž siaha až do minulého tisícročia. Tentoraz sa vracajú v originálnych dizajnoch, ale pôvodná myšlienka zostáva rovnaká.

    Z lodnej paluby do ulíc. Pripravte sa na námornícku obuv so štipkou „old money“

    Vlna námorníckeho štýlu, ktorá nás pohltila na jar, sa prelieva aj do leta. Dôkazom sú „boat shoes“. Tento typ topánok, vyrábaný najčastejšie z mäkkej kože alebo plátna, sa v spoločnosti drží už od roku 1935. Ako prvý navrhol topánku námorník Paul Sperry, inšpirovaný labkami svojho psa, ktoré sa nekĺzali po ľade. Prasklinky na labkách psa tvoria vzor podobný rybej kosti, ktorý Sperry vyrezal do podrážky a vytvoril tak prvé slávne Top-Sider topánky. Do týchto topánok potom obul celé americké námorníctvo, aby mu tak uľahčil chôdzu po večne mokrej palube.

    Zdroj: Sperry, Manebí

    V 60. rokoch minulého storočia potom boat shoes preslávil americký prezident J. F. Kennedy. Topánky značky Sperry sú ovšem obľúbené dodnes. Ostatné spoločnosti sa nimi inšpirujú a boat shoes tak vidíme všade okolo. Obľúbené sú aj toto leto, najmä pre svoju ľahkosť, pohodlie a, ako sa ukazuje, aj nadčasovosť. Obzvlášť dobre zapadajú do módneho štýlu „old money“.

    Splnený detský sen alebo balerínky na 100 spôsobov

    Balerínky, čiže „ballet flats“ sa prvýkrát objavili v 18. storočí, a to na javisku. Francúzska tanečnica Marie Camargo vtedy ako prvý odvážlivec odhodila, do tej doby povinné, topánky na podpätku a vymenila ich práve za baleríny. V 50. a 60. rokoch ich nosili hviezdy ako Audrey Hepburn alebo princezná Diana.

    Zdroje: Chanel, Jeffrey Campbell, Miu Miu

    Po menšom útlme sa baleríny vrátili zhruba pred 10 rokmi ako súčasť mestského business štýlu. Vďaka značkám ako Miu Miu sa objavili znovu aj na prehliadkach. Dnes sú tieto topánky súčasťou trendu „balletcore“ a znovu sa vracajú v originálnych variáciách.

    V hlavnej úlohe rýchlosť a ľahkosť. Puma vnáša do letnej módy štýl Formuly 1

    Na svoje si prídu aj tí, ktorí dávajú v lete prednosť teniskám. Vlani dominovala značka Adidas so svojimi kolekciami Samba a Gazelle, tento rok sa vedenia ujíma spoločnosť Puma so svojou kolekciou Speedcat. Model bol prvýkrát navrhnutý v roku 1999 pre jazdcov Formuly 1, vlani sa ale vrátil s drobnými úpravami a tento rok v lete sa s ním budeme stretávať ešte intenzívnejšie. Puma prepája rovno dva tohtoročné trendy v jednom, a to práve nízkoprofilové úzke tenisky a balerínky.

    Zdroj: Puma

    Model Puma Speedcat pôsobí uhladene, športovo a mierne futuristicky, čo zodpovedá aktuálnym trendom. Vďaka mnohým tvarom a farbám, ktoré spoločnosť momentálne ponúka, si môžete vybrať, či chcete výraznú alebo uhladenejšiu verziu. Zároveň je to obuv, ktorá sa hodí k sukniam aj nohaviciam.

    Zdroje: WWD, L’Officiel, Puma Catch Up

    ― Reklama ―

    Zo stretnutia rovno do baru. Do priestrannej kabelky sa zmestí celé kráľovstvo

    Deň strávený v kancelárii často neladí s balením naľahko. Notebook, diár, krabička s obedom, kozmetická taštička a prípadný drobný nákup sa nezmestia do každej trendy tašky. Priestranná kabelka je preto must have pre všetky ženy, ktoré chcú vyzerať cez deň štýlovo, ale zároveň mať za každej situácie všetko dôležité neustále po ruke.

    Luxusný priemysel sa vracia k svojim koreňom. Zameriava sa len na najbohatších

    Posledné roky sa zdalo, že sa luxusný priemysel otvoril širšiemu publiku. Značky sa sústredili na zákazníkov z radov Gen Z a na tých, ktorí si chceli raz za čas dopriať kabelku alebo topánky s ikonickým logom. Pravidlá sa však menia. Spomaľujúci trh a ochladenie dopytu prinútili módne domy prehodnotiť stratégiu. Pozornosť patrí opäť tým, pre ktorých luxus nie je len občasným zážitkom, ale bežnou rutinou.

    Jesenné chmúry zaženie relax. Utečte do luxusných vinárskych hotelov

    Koniec leta nemusí nutne znamenať koniec odpočinku. Ak sa obávate jesenných chmúr, zažeňte ich dokonalou dovolenkou v jednom z najlepších európskych vinárskych hotelov. Nielen, že vás čaká relax ďaleko od rušných miest, privíta vás aj pohár lahodného vína, a často aj útulné priestory špecializovaných spa a michelinských reštaurácií.

    Film Marty Supreme spečatil trend 50. rokov. Z módy však nikdy nevyšiel

    Klasické 50. roky a pripravovaný film Marty Supreme dokazujú, že návraty do minulosti nikdy nevyjdú z trendu. Móda miluje nostalgiu a uplynulé roky ukázali, že retro vlnu možno vždy reinterpretovať. Trend "Eclectic Grandpa" priniesol pletené svetre, široké nohavice a dandy estetiku starosvetských dedkov. Štýl tak otvára dvere k hlbšej inšpirácii, a to aj vďaka filmu s Timothée Chalamet.

    Gap vyhral denim lotériu. Značka slávi úspech s virálnou kampaňou

    Občas sa vyplatí staviť na starú osvedčenú klasiku. Dôkazom je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Spoločnosť totiž uspela s videom predstavujúcim rozmanitú dievčenskú skupinu Katseye, ktorá zatancovala na populárny hit Milkshake. Choreografia sa okamžite stala virálnou a priniesla značke nečakanú pozornosť a chválu.

    Keď túžba po odlišnosti vytvorí uniformu. Popularita Crocs, bohužiaľ, neumiera

    Pohodlie je ceneným módnym prvkom, ale niekedy prekračuje hranice vkusu. Plastová obuv, pôvodne vyrobená pre rybárov, sa v priebehu rokov stala viditeľným trendom. Crocsy sú roztomilé na deťoch a praktické na záhrade, ale už nejaký čas sa objavujú aj na prehliadkových mólach, v kolekciách celebrít a v limitovaných a rýchlo vypredaných edíciách.

    Nie je modeling ako modeling. Na čo si dať pozor pred vstupom do agentúry?

    Modeling je pre mnohých ľudí lákavý svet plný lesku, cestovania a tvárí na obálkach časopisov. Za blyštivými fotografiami sa ale často skrýva tvrdý biznis, v ktorom sa nováčikovia môžu ľahko popáliť. Než teda prikývnete na ponuku prvej agentúry, je dobré vedieť, čo je štandard, čo už je podozrivé a na aké detaily sa v zmluve zamerať. Správna príprava a informovanosť vám môžu ušetriť nielen peniaze, ale aj nervy a reputáciu.

    Armani Beauty ovládne Benátky. Filmové hviezdy privítajú v Cinema Club

    Beauty odnož módneho domu Giorgio Armani už po ôsmy raz dorazí do Benátok ako oficiálny sponzor tamojšieho filmového festivalu. Aj tento rok si prichystala niekoľko vysoko očakávaných udalostí. Prvýkrát medzi ne patrí aj luxusný Cinema Club, teda priestor, kde sa hviezdy a priatelia značky môžu stretávať medzi zastávkami na červenom koberci.

    Je čas dať si do poriadku jesenný šatník. Pridajte volániky a ozvláštnite ho kožušinou

    Ak sa tešíte na back to school nákupy, váš čas sa pomaly blíži. Ak váš jesenný šatník potrebuje nový vietor, inšpirujte sa najznámejšími značkami. Tento rok prináša trendy z minulosti a horúce novinky, ktoré si razia cestu do mestských ulíc. Ak vás nákupná nálada ešte nezasiahla, nezúfajte. Väčšinu poskladáte aj z kúskov, ktoré už vlastníte.

    S príchodom jesene prichádza Slavic Girl estetika. Masívny trend vznikol na TikToku

    Jeseň má zvláštnu schopnosť vyvolať nostalgiu a túžbu po niečom intenzívnejšom, a práve v tomto období na TikToku opäť exploduje fenomén Slavic Girl. Trend evokuje módu, ale aj atmosféru. Predstavte si zasnežené ulice, lampy s oranžovým svetlom a ženu zahalenú v dlhom kožuchu, ktorá sa pohybuje, ako by patrila k filmovým ikonám starej Moskvy či Varšavy. Pôsobí drsne, ale zároveň neodolateľne.

    Sarah Burton stavia do popredia ženy. Poctila ich v novej kampani pre Givenchy

    Stále ešte čerstvá kreatívna riaditeľka módneho domu Givenchy Sarah Burton odhalila ďalšiu kampaň. Tentokrát do nej zapojila nielen známe modelky, ale aj svoju crew. Pred kameru sa tak postavila make-up umelkyňa alebo stylistka, s ktorými návrhárka dlhodobo spolupracuje. Dizajnérka opäť dokazuje, že vo svojej práci stavia do popredia hlavne ženy.

    Virgil Abloh a jeho nezmazateľná stopa. Poznáte život a kariéru slávneho vizionára?

    Virgil Abloh bol jedným z tvorcov, ktorým sa podarilo zmeniť vnímanie luxusu a zaradiť svoju prácu do popkultúry. Vzdelaním architekt, srdcom vizionár a rozprávač príbehov pre generáciu, ktorá chcela luxus cítiť, nielen obdivovať. Bol prvým Afroameričanom, ktorý viedol pánske kolekcie Louis Vuitton, a mužom, ktorý s ľahkosťou preložil jazyk ulice do slovníka vysokej módy. Zomrel vo veku len 41 rokov, ale jeho odkaz zostáva nesmrteľný.

    Jeseň oživí správna manikúra. Uspejete s aura nechtami aj červenými odtieňmi

    V sychravom jesennom počasí sú často drobné detaily to jediné, čo nám dokáže spraviť náladu. Ak hľadáte spôsob, ako prekonať hroziacu pochmúrnosť slabnúceho slnka, zachráni vás aktuálna trendy manikúra. Diktuje totiž odtiene, s ktorými rozhodne smútiť nebudete. Vyskúšajte hravý aura look, alebo sa vráťte k nadčasovo červeným tónom.

    Chcete surovú tresku za 55 dolárov? Značka David mení proteín na luxusný zážitok

    Značka David robí z obyčajnej ryby symbol statusu a testuje, kam až siaha ochota zákazníkov zaplatiť za čisté bielkoviny a vizuálne atraktívne balenie. Spoločnosť na trh okrem svojich proteínových tyčiniek nedávno uviedla aj mrazenú tresku za 55 dolárov. Zákazníci sú však stále pripravení si priplatiť. Prečo ich nezarazí ani prehnane vysoká cenovka?

    Napriek ťažkej téme zahreje pri srdci. Film Sorry, Baby dorazil do kín

    Očakávaná čierna komédia s prvkami drámy Sorry, baby je konečne k dispozícii v českých kinách. Talentovaná Eva Viktorová v nej debutuje ako scenáristka, režisérka, ale aj ako hlavná herečka. Film je pretkaný tichou melanchóliou, ktorá bravúrne nachádza humor a nehu v prekonávaní ťažkej traumy. A nebojte sa, mačka z plagátu nezomrie!

    Móda vkročila do hravej éry. Úzkosť schováva za trendy nostalgiou

    Škeriace sa postavičky Labubu, hravé korálky na členkoch a nespočet príveskov pripútaných k šnúrkam trendy tenisiek. Módu v posledných mesiacoch zachvátila silná vlna nostalgie a túžby po hravejších, ľahších a nevinnejších časoch. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že aj pominuteľné trendy ukrývajú hlbšiu pravdu o spoločnosti a tom, čo naozaj chce.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―