Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Aj keď módny svet v súčasnosti pohltil Parížsky haute couture week, ešte nedávno upieral svoj zrak na najnovšie prehliadky pánskej módy. Luxusné značky totiž nedávno predstavili svoju víziu pánskeho šatníka pre jar a leto roku 2026. Už teraz možno preto vypozorovať pútavé trendy, ktoré vytvárajú červenú niť naprieč všetkými predstavenými kolekciami.

    Módna scéna musí byť vždy o krok vpred. Vďaka uplynulým týždňom pánskej módy je už teraz možné odhadnúť, čo budú muži nosiť na budúcu jar a leto. Nadchádzajúca sezóna je ešte pestrejšia ako tá súčasná. Očakávajte nielen svetlé a pastelové farby, ale aj hravé výšivky a odvážnu jemnosť. Svoje miesto na zozname trendov zaujmú aj pruhy, prepychové svetre a nylonové bundy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Dior Official (@dior)

    Pyžamo už dávno nepatrí len do postele. Casual je nový chic

    Jedným z najväčších spoločných menovateľov posledných týždňov pánskej módy bola uvoľnenosť. Prejavila sa predovšetkým pomocou loungewear, ktorý však plnil účel denných outfitov. Pyžamo už teda nepatrí len do postele. Ležérny štýl bol najviac viditeľný na prehliadke značky Dolce & Gabbana. Podobný vzhľad však prezentovali aj módne domy ako Dior, Hermès a Louis Vuitton.

    Zdroj: Dolce & Gabbana, Dior

    Čím jemnejšie, tým lepšie. Módne pánske košele túžia po hodvábe

    Ďalším viditeľným trendom na jar a leto 2026 budú hodvábne košele. A čím sú jemnejšie alebo dokonca priesvitnejšie, tým lepšie. Ľahké blúzky predstavujú citlivosť, ktorá je v tomto prevedení viac než sexy. Do svojich kolekcií ju zakomponoval napríklad módny dom Wales Bonner, ktorý sa nebojí ani kvetinových potlačí. O niečo jednoduchšiu verziu odhalila spoločnosť Hermès, ktorá sa držala neutrálnych tónov.

    Zdroj: Wales Bonner, Hermès

    Odhaľte nohy. Do pánskeho šatníka pribudli mikro kraťasy

    Takzvané mikro šortky, extrémne krátka verzia klasických šortiek, dominujú módnej scéne už niekoľko sezón. Zatiaľ však trónili len na tróne dámskej módy. Posledné prehliadky však ukázali, že budúci rok prinesie zmenu. Ani muži sa už nebudú musieť báť mikro šortiek. Do svojich kolekcií ich odvážne zaradil napríklad módny dom Prada, ale nevyhli sa im ani značky Zegna a Saint Laurent.

    Zdroj: Prada, Wales Bonner

    Žabky ako elegantná obuv. Trik spočíva v materiáli

    Trochu prekvapivým trendom, ktorému sa tiež podarilo dobyť rebríčky nastupujúcich trendov, sú žabky. Tradične veľmi ležérna obuv sa mení na skutočne elegantnú obuv. Háčik však spočíva v spracovaní. Značky ako Lemaire, Prada, Hermès a Armani ich vďaka koži a jedinečným vzorom posunuli na vyššiu úroveň. Niektorí tak žabky hodlajú nosiť dokonca aj k oblekom.

    @mgustini Budete toto leto nosiť žabky? #men #mensfashion #fashion #mensclothes #mensclothing #clothing #fashion #fashionadvice #fashionbrands #outfit #ootd #mensfits #summerfits #springfashion #springfashion #springfashion #mensfashionadvice #mensstylingadvice #style #styling #styleadvice #trends #mensfashiontips #mensfashiontrends #summer #spring #fashionfits #mensshoes #fits ♬ Cherry – Jordan Susanto

    Zdroje: The Fashion Network, GQ, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    O krok vpred. Aké trendy definujú pánsky šatník leta roku 2026?

    ― Reklama ―

    Aj keď módny svet v súčasnosti pohltil Parížsky haute couture week, ešte nedávno upieral svoj zrak na najnovšie prehliadky pánskej módy. Luxusné značky totiž nedávno predstavili svoju víziu pánskeho šatníka pre jar a leto roku 2026. Už teraz možno preto vypozorovať pútavé trendy, ktoré vytvárajú červenú niť naprieč všetkými predstavenými kolekciami.

    Módna scéna musí byť vždy o krok vpred. Vďaka uplynulým týždňom pánskej módy je už teraz možné odhadnúť, čo budú muži nosiť na budúcu jar a leto. Nadchádzajúca sezóna je ešte pestrejšia ako tá súčasná. Očakávajte nielen svetlé a pastelové farby, ale aj hravé výšivky a odvážnu jemnosť. Svoje miesto na zozname trendov zaujmú aj pruhy, prepychové svetre a nylonové bundy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Dior Official (@dior)

    Pyžamo už dávno nepatrí len do postele. Casual je nový chic

    Jedným z najväčších spoločných menovateľov posledných týždňov pánskej módy bola uvoľnenosť. Prejavila sa predovšetkým pomocou loungewear, ktorý však plnil účel denných outfitov. Pyžamo už teda nepatrí len do postele. Ležérny štýl bol najviac viditeľný na prehliadke značky Dolce & Gabbana. Podobný vzhľad však prezentovali aj módne domy ako Dior, Hermès a Louis Vuitton.

    Zdroj: Dolce & Gabbana, Dior

    Čím jemnejšie, tým lepšie. Módne pánske košele túžia po hodvábe

    Ďalším viditeľným trendom na jar a leto 2026 budú hodvábne košele. A čím sú jemnejšie alebo dokonca priesvitnejšie, tým lepšie. Ľahké blúzky predstavujú citlivosť, ktorá je v tomto prevedení viac než sexy. Do svojich kolekcií ju zakomponoval napríklad módny dom Wales Bonner, ktorý sa nebojí ani kvetinových potlačí. O niečo jednoduchšiu verziu odhalila spoločnosť Hermès, ktorá sa držala neutrálnych tónov.

    Zdroj: Wales Bonner, Hermès

    Odhaľte nohy. Do pánskeho šatníka pribudli mikro kraťasy

    Takzvané mikro šortky, extrémne krátka verzia klasických šortiek, dominujú módnej scéne už niekoľko sezón. Zatiaľ však trónili len na tróne dámskej módy. Posledné prehliadky však ukázali, že budúci rok prinesie zmenu. Ani muži sa už nebudú musieť báť mikro šortiek. Do svojich kolekcií ich odvážne zaradil napríklad módny dom Prada, ale nevyhli sa im ani značky Zegna a Saint Laurent.

    Zdroj: Prada, Wales Bonner

    Žabky ako elegantná obuv. Trik spočíva v materiáli

    Trochu prekvapivým trendom, ktorému sa tiež podarilo dobyť rebríčky nastupujúcich trendov, sú žabky. Tradične veľmi ležérna obuv sa mení na skutočne elegantnú obuv. Háčik však spočíva v spracovaní. Značky ako Lemaire, Prada, Hermès a Armani ich vďaka koži a jedinečným vzorom posunuli na vyššiu úroveň. Niektorí tak žabky hodlajú nosiť dokonca aj k oblekom.

    @mgustini Budete toto leto nosiť žabky? #men #mensfashion #fashion #mensclothes #mensclothing #clothing #fashion #fashionadvice #fashionbrands #outfit #ootd #mensfits #summerfits #springfashion #springfashion #springfashion #mensfashionadvice #mensstylingadvice #style #styling #styleadvice #trends #mensfashiontips #mensfashiontrends #summer #spring #fashionfits #mensshoes #fits ♬ Cherry – Jordan Susanto

    Zdroje: The Fashion Network, GQ, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    TikTok Highlights: Jesenný trend vracia na scénu lásku k učeniu

    Sociálnu sieť TikTok túto jeseň pohltil nový trend. Koncept nazývaný "personal curriculums" vzbudzuje v používateľoch stratenú lásku k učeniu, vzdelávaniu a rozvíjaniu seba samého. V jeho srdci leží jednoduchý predpoklad, teda vytvorenie vlastného rozvrhu ľubovoľných "predmetov". Môže ísť o túžbu naučiť sa lepšie variť, záhradničiť alebo konečne pochopiť fyzikálne zákony.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    Farby hrajú bez pravidiel. Budúca sezóna štartuje novú éru vizuálnej identity

    Farby sa na kolekciách pre sezónu SS26 vracajú v plnej sile, rozbíjajú monotónnosť a formulujú nový vizuálny jazyk doslova bez pravidiel. Na prehliadkových mólach sa miešajú citrusové tóny s pastelovými akcentmi a sýte odtiene fialovej či chartreuse a ich vrstvenie prekračuje očakávania. Ich comeback nie je o návrate ku klasickému tónu, ale ochote experimentovať. Farebná odvaha sa stala neoddeliteľnou súčasťou nového estetického naratívu.

    JW Anderson má novú múzu. V novej kampani žiari John Malkovich

    Módna kampaň získala neobvyklú tvár. Legendárny herec John Malkovich sa stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje jej rezortnú a jarnú kolekciu pre rok 2026, ale predovšetkým kabelku Loafer Bag. Spoločnosť tým rozširuje svoju novú image, ktorú odhalila potom, čo jej zakladateľ Jonathan Anderson prijal ponuku šéfovať dámskej i pánskej divízii Dior.

    Chanel chráni červené koraly. Značka predĺžila partnerský výskum v Monaku

    Klenot oceánov. Aj tak je známy červený koral zo Stredozemného mora, Corallium rubrum. Klimatická zmena, znečistenie a nadmerný rybolov však podkopávajú jeho krásu, ale aj dôležitú úlohu v podmorskom ekosystéme. O jeho bližšie poznanie, sľubujúce nové možnosti jeho ochrany, sa usiluje aj módny dom Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výskum s Monaco Scientific Center.

    Móda pozná výsledky tretieho štvrťroka. Zverejnil ich Kering, Hermès aj L’Oréal

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    ― Reklama ―