Více

    ― Reklama ―

    Hoci história nebola k ženám vždy spravodlivá, existuje množstvo ikonických mien, z ktorých dodnes čerpáme inšpiráciu.
    Obzvlášť v oblasti self care slúži beauty rutiny slávnych žien ako kľúčová predloha. Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor či dokonca Kleopatra nedali dopustiť na svoje kozmetické postupy, zaručujúce perfektný vzhľad.

    Čím hlbšie sa ponoríme do histórie, tým bláznivejšie rituály krásy objavíme. Napríklad olovo, ortuť, a dokonca aj arzenik sa kedysi používali pre štandard krásy v podobe belšej pleti. Slávne ženy si však vystačili s bežne dostupnými drobnosťami, ktoré im prinášali dokonalé kozmetické výsledky. Niektoré z tipov stoja za to implementovať do svojej rutiny aj dnes, a povýšiť ju tak na novú úroveň.

    Beauty rutiny zo starovekého Egypta napodobňujú kozmetické značky dodnes

    Poslednou faraónkou starovekého Egypta bola slávna Kleopatra. Ikonické sa pre ňu stali čierne očné linky, kúzlo jej pleti však napriek tomu spočívalo v niečom inom. Hovorí sa, že si dopriala mliečne kúpele, pretože jej dodávali jemnú a žiarivú pleť. Na tejto legende je pravdepodobne niečo pravdy, pretože aj dnes kozmetické značky vo veľkom predávajú kyselinu mliečnu, napríklad vo forme pleťového séra.

    Zdroj: Agent Nateur, Charlotte Tilbury

    Kyselina mliečna zbavuje pleť odumretých kožných buniek a spôsobuje jemnú exfoliáciu. Výsledkom je jemnejšia a hydratovanejšia pleť. Kleopatra preto vytvorila základ pre ženy, ktorých pleť je hrboľatá a nerovná. Už vtedy liečila a udávala trendy svojimi mliečnymi kúpeľmi. Na rozdiel od nej však nezabúdajte na SPF, najmä v Egypte musel byť vplyv slnka na ošetrovanú pokožku značný.

    Egyptská vládkyňa ale odštartovala aj mnohé ďalšie trendy. Podľa zachovaných záznamov si na telo aplikovala masky z ílu ílu zozbieraného v rieke Níl, aby uchovala mladistvý vzhľad pokožky. Inšpiráciu z tohto kroku si prevezmite pokojne doslova. K rieke však pre íl našťastie nemusíte. Ten bežne predávaný má totiž aj detoxikačné účinky na pleť, necháva ju vyčistenú, a navyše sťahuje rozšírené póry.

    Marilyn Monroe ako ikona krásy. Jej dokonalé červené pery si vytvoríte aj doma

    Jedna z najslávnejších amerických herečiek 20. storočia Marilyn Monroe ponúka dlhý zoznam toho, čo sa na nej považuje za dokonalé. Okrem jej postavy, vlasov a vzhľadu je to aj jej neustále „žiarivá“ pleť. Dosiahla ju tak, že na seba nanášala viacero vrstiev hydratačného krému a potom ju zafixovala vazelínou. Samotná vazelína môže upchať póry, ale ako vrchná bariéra na kréme funguje skvele.

    Zdroj: Chanel, Zoeva

    Volánové šaty a červené pery asi najviac vystihujú vzhľad Marilyn Monroe. V skutočnosti sa však povráva, že ikonický rúž v tomto „dokonalom“ červenom odtieni v skutočnosti nikdy neexistoval. Marilyn si ho prispôsobila tak, že použila niekoľko odtieňov rôznych rúžov a leskov, vďaka ktorým jej pery vyzerali plnšie. Už vtedy poskytla zásadný nadčasový beauty trik.

    Medzi ďalšie celebrity, ktoré sa zapísali do histórie pozoruhodnými kozmetickými trikmi, patria Elizabeth Taylor a princezná Diana. Čiernovlasá herečka bola údajne posadnutá hydratáciou a používala nespočetné množstvo luxusných olejov na tvár a telo. Britská princezná je zasa známa tým, že používala modré očné linky, neskôr umiernenej hnedej, ktorá sa stala jej poznávacím znamením.

    Či už sa rozhodnete pre inšpiráciu v oblasti starostlivosti o pleť alebo dekoratívnej kozmetiky, rutiny hviezd vám poslúžia ako skvelý vzor. Rolu samozrejme hrajú gény a zaplatení štylisti, avšak vziať si niečo z praktík oslnivých a svetoznámych žien môže dobre pôsobiť aj na vaše sebavedomie a prístup k životu. Mať poznávacie znamenie, rovnako ako ony, pridá trochu kúzla do inak všedného života.

    Zdroje: Agent Nateur, Charlotte Tilbury, Chanel, Zoeva, Instagram, Cerave, Elizabeth Taylor, Woman’s World, Huffpost

    Foto:Pixabay

    Nestarnúce historické beauty rutiny. Kozmetické rituály slávnych žien inšpirujú dodnes

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hoci história nebola k ženám vždy spravodlivá, existuje množstvo ikonických mien, z ktorých dodnes čerpáme inšpiráciu.
    Obzvlášť v oblasti self care slúži beauty rutiny slávnych žien ako kľúčová predloha. Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor či dokonca Kleopatra nedali dopustiť na svoje kozmetické postupy, zaručujúce perfektný vzhľad.

    Čím hlbšie sa ponoríme do histórie, tým bláznivejšie rituály krásy objavíme. Napríklad olovo, ortuť, a dokonca aj arzenik sa kedysi používali pre štandard krásy v podobe belšej pleti. Slávne ženy si však vystačili s bežne dostupnými drobnosťami, ktoré im prinášali dokonalé kozmetické výsledky. Niektoré z tipov stoja za to implementovať do svojej rutiny aj dnes, a povýšiť ju tak na novú úroveň.

    Beauty rutiny zo starovekého Egypta napodobňujú kozmetické značky dodnes

    Poslednou faraónkou starovekého Egypta bola slávna Kleopatra. Ikonické sa pre ňu stali čierne očné linky, kúzlo jej pleti však napriek tomu spočívalo v niečom inom. Hovorí sa, že si dopriala mliečne kúpele, pretože jej dodávali jemnú a žiarivú pleť. Na tejto legende je pravdepodobne niečo pravdy, pretože aj dnes kozmetické značky vo veľkom predávajú kyselinu mliečnu, napríklad vo forme pleťového séra.

    Zdroj: Agent Nateur, Charlotte Tilbury

    Kyselina mliečna zbavuje pleť odumretých kožných buniek a spôsobuje jemnú exfoliáciu. Výsledkom je jemnejšia a hydratovanejšia pleť. Kleopatra preto vytvorila základ pre ženy, ktorých pleť je hrboľatá a nerovná. Už vtedy liečila a udávala trendy svojimi mliečnymi kúpeľmi. Na rozdiel od nej však nezabúdajte na SPF, najmä v Egypte musel byť vplyv slnka na ošetrovanú pokožku značný.

    Egyptská vládkyňa ale odštartovala aj mnohé ďalšie trendy. Podľa zachovaných záznamov si na telo aplikovala masky z ílu ílu zozbieraného v rieke Níl, aby uchovala mladistvý vzhľad pokožky. Inšpiráciu z tohto kroku si prevezmite pokojne doslova. K rieke však pre íl našťastie nemusíte. Ten bežne predávaný má totiž aj detoxikačné účinky na pleť, necháva ju vyčistenú, a navyše sťahuje rozšírené póry.

    Marilyn Monroe ako ikona krásy. Jej dokonalé červené pery si vytvoríte aj doma

    Jedna z najslávnejších amerických herečiek 20. storočia Marilyn Monroe ponúka dlhý zoznam toho, čo sa na nej považuje za dokonalé. Okrem jej postavy, vlasov a vzhľadu je to aj jej neustále „žiarivá“ pleť. Dosiahla ju tak, že na seba nanášala viacero vrstiev hydratačného krému a potom ju zafixovala vazelínou. Samotná vazelína môže upchať póry, ale ako vrchná bariéra na kréme funguje skvele.

    Zdroj: Chanel, Zoeva

    Volánové šaty a červené pery asi najviac vystihujú vzhľad Marilyn Monroe. V skutočnosti sa však povráva, že ikonický rúž v tomto „dokonalom“ červenom odtieni v skutočnosti nikdy neexistoval. Marilyn si ho prispôsobila tak, že použila niekoľko odtieňov rôznych rúžov a leskov, vďaka ktorým jej pery vyzerali plnšie. Už vtedy poskytla zásadný nadčasový beauty trik.

    Medzi ďalšie celebrity, ktoré sa zapísali do histórie pozoruhodnými kozmetickými trikmi, patria Elizabeth Taylor a princezná Diana. Čiernovlasá herečka bola údajne posadnutá hydratáciou a používala nespočetné množstvo luxusných olejov na tvár a telo. Britská princezná je zasa známa tým, že používala modré očné linky, neskôr umiernenej hnedej, ktorá sa stala jej poznávacím znamením.

    Či už sa rozhodnete pre inšpiráciu v oblasti starostlivosti o pleť alebo dekoratívnej kozmetiky, rutiny hviezd vám poslúžia ako skvelý vzor. Rolu samozrejme hrajú gény a zaplatení štylisti, avšak vziať si niečo z praktík oslnivých a svetoznámych žien môže dobre pôsobiť aj na vaše sebavedomie a prístup k životu. Mať poznávacie znamenie, rovnako ako ony, pridá trochu kúzla do inak všedného života.

    Zdroje: Agent Nateur, Charlotte Tilbury, Chanel, Zoeva, Instagram, Cerave, Elizabeth Taylor, Woman’s World, Huffpost

    ― Reklama ―

    Oslňte hneď začiatkom roka. Silvestrovský outfit doplní trendy žiarivý make-up

    Oslava Nového roka ponúka niekoľko príležitostí. Je to skvelý spôsob, ako sa nostalgicky rozlúčiť s uplynulými mesiacmi. Zároveň však otvára novú kapitolu. Rovnako preto môžete pojať aj svoj silvestrovský make-up. Skvele bude vyzerať zachytenie minulých trendov, ale aj odhad tých, ktoré ešte len prídu.

    Módny svet dá zbohom ikonickej ére. John Galliano opúšťa Maison Margiela

    Módny dom Maison Margiela v stredu potvrdil dlhodobé špekulácie o svojom kreatívnom riaditeľovi Johnovi Gallianovi. Slávny návrhár po desiatich rokoch opustí svoju pozíciu. Značka mu pomohla vstať z popola po tom, čo musel opustiť svoju pozíciu v Dior kvôli antisemitským výrokom. Zatiaľ však nie je jasné, kam povedú návrhárove ďalšie kroky.

    Módne značky vítajú Vianoce. Sviatočné kampane využívajú tradíciu aj hravosť

    Sviatočné obdobie by sa nezaobišlo bez ladiacich kampaní od tých najväčších módnych domov. Vianočné kolekcie totiž ponúkajú nielen bezodnú inšpiráciu pre tvorbu luxusných zimných outfitov, ale aj nápady na perfektné darčeky. Ako už býva zvykom, luxusné spoločnosti sa držia tradícií, ale neboja sa ani preskúmať hravé a nečakané módne vody.

    Móda v skratke: Dries Van Noten má nové vedenie a Versace naverboval Sabrinu Carpenter

    Ikonický návrhár Dries Van Noten menoval po svojom tohtoročnom odchode do dôchodku svojho nástupcu. Stane sa ním návrhár značky Julian Klausner. Do kín vstúpil film The End, o ktorého veľkú časť kostýmov sa postaral Chanel. Speváčka Sabrina Carpenter zažiarila v novej kampani Versace a spoločnosti The North Face a Skims spojili svoje sily.

    Móda v skratke: Kate Moss prevzala Zaru a London Fashion Week zakázal exotickú kožu

    Supermodelka Kate Moss sa cez víkend so špeciálnou kolekciou ujala módneho reťazca Zara. Manolo Blahnik zase s najnovším návrhom oslávil 30. výročie Mary Jane. Louis Vuitton vydal očakávanú kampaň s hviezdnymi tenistami. Zástupcovia Londýnskeho týždňa módy prekvapili zákazom exotickej kože a skupina PETA ocenila Stellu McCartney.

    Robustná štruktúra a nadmerná veľkosť pre všetkých. Nie je sveter ako sveter

    Zima 2024/25 prináša veľmi zaujímavú éru svetrov. Tie teraz priťahujú pozornosť na nevídanej úrovni. Pletené a háčkované modely tento rok dominovali takmer všetkým prehliadkam. Hoci je knitwear sám o sebe výrazný, aktuálna sezóna mu neobvykle dodáva na objeme, textúrach a hlavne nostalgiu.

    Odvrátená stránka konzumu. Nový dokument dáva Black Friday do kontextu

    Hoci Black Friday vznikol v Spojených štátoch amerických, pozná v súčasnosti koncept podporujúci bezhraničné nakupovanie celý svet. Nový dokument Buy Now! The Shopping Conspiracy sa snaží poukázať na nebezpečenstvo toho, čo podobný prístup, podporujúci neustálu spotrebu, spôsobuje a ako šikovne ho veľké spoločnosti využívajú vo svoj prospech.

    Móda vás nemusí stáť zdravie. Proti vlezlému chladu zakročia trendy čiapky

    Doplnky sú často jediným spôsobom, ako v mrazivej zime vyniknúť v záplave rovnako farebných kabátov. Čiapky tak nielenže posunú outfit na vyššiu úroveň, ale zároveň vás udržia v požadovanom teple. Aj keď k nim možno máte z pochopiteľných dôvodov odpor, oplatí sa inšpirovať trendovými kúskami na túto zimu.

    Pripravte sa na Vianoce s módnymi lakmi na nechty. Okrem červenej hrá prím farba perníčkov

    Vianoce sú už za rohom a s nimi prichádza aj plánovanie oblečenia, darčekov a ďalších dôležitých súčastí sviatočného obdobia. Okrem vyššie spomenutého sa blížia aj tohtoročné trendy v lakovaní nechtov. Vládnuť bude klasika ako zelená a červená, ale svoje miesto si nájdu aj menej bežné odtiene. Dobrou správou je, že tohtoročné in dizajny môžete zvládnuť aj doma.

    Móda v skratke: Lanvin očakáva návrhársky debut a Dior mieri do Ríma

    Dior už teraz pripravuje plány na budúci rok. Oznámil, že svoju prehliadku zorganizuje koncom mája v Ríme. Lanvin zasa predstaví prácu svojho nového kreatívneho riaditeľa koncom januára. Spoločnosť Canada Goose sa však sústredí na prítomnosť, a to so svojím prvým radom od Haider Ackermann. Louis Vuitton potom vydal špeciálnu hru a Swarovski jedinečné črievičky.

    Ako na mužov, ktorí už majú všetko? Inšpirujte sa tipmi na ideálne darčeky

    Vymýšľanie darčekov pre najbližších môže byť skutočným problémom. Sú ľudia, pre ktorých máme jasno hneď, ale inokedy si s nimi lámeme hlavu celé týždne. Medzi také prípady rozhodne patria dospelí muži. Hlavne tí, ktorí si sami kúpia všetko, čo potrebujú a nič ďalšie nechcú. Inšpirujte sa preto tipmi na darčeky presne pre týchto pánov a prekvapte ich pod stromčekom ideálnym darčekom.

    Október pozná svojich make-up favoritov. Na vrchol sociálnych sietí vyšplhala Sephora aj R.e.m. Beauty

    Jedným zo spôsobov, ako sledovať úspech značiek, je ich dosah na sociálnych sieťach. Práve tu zapájajú svojich zákazníkov prostredníctvom trendy príspevkov, špeciálnych kampaní a spolupráce so známymi influencermi. S podobnou stratégiou v mesiaci október uspeli najmä značky Sephora, R.e.m. Beauty a Rare Beauty.

    Značky s napätím očakávajú Black Friday. Tohtoročný ročník sľubuje vysnívané predaje

    Koniec týždňa chystá dlho očakávanú udalosť, teda Black Friday. Značky preto s napätím sledujú najnovšie odhady analytikov, popisujúce tohtoročné potenciálne predaje. Predpovede zatiaľ vyzerajú viac než sľubne. Oproti minulému roku bude mať viac zákazníkov v Spojenom kráľovstve po výplate a predaj v USA už teraz prekonáva minuloročný.

    Módna prehliadka v posilňovni. Vkusné oblečenie na cvičenie vám rozžiari tréning

    Oblečenie na cvičenie býva často radostným nákupom. Možnosti sú nekonečné, či už sa jedná o strihy, alebo farby. Nie vždy ale cena zodpovedá kvalite, je preto dobré dávať si pozor na ukazovatele správneho prevedenia. Aktuálne populárne značky atletického oblečenia ponúknu lichotivé modely, rovnako ako spoľahlivý strih a materiál.

    Pánske mikiny ustupujú do pozadia. Na ich miesto nastupuje kardigan

    Pánsky šatník si vždy zakladal na jednoduchosti a funkčnosti. Súčasné trendy však prinášajú nový pohľad na to, čo môže muž nosiť každý deň a zároveň vyzerať elegantne. Mikiny, ktoré v posledných rokoch dominovali bežnému oblečeniu, sa teraz dostávajú do úzadia. Na scénu sa dostáva kardigan.

    Trend „No Makeup“ naďalej silnie. Už nejde len o prirodzený vzhľad, ale o skutočne nahú tvár

    Keď hviezda 90. rokov Pamela Anderson na jeseň minulého roka dorazila na Parížsky fashion week, spôsobila poprask. Mala na sebe žiarivo žltú róbu, na tvári ale ani stopu make-upu. Jej tvár bola doslova nahá. Radikálny "No-Makeup" prístup inšpiruje aj ďalšie celebrity. Nenalíčený vzhľad čoraz častejšie zaznamenávajú aj sociálne siete a prehliadkové móla.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―