Nan Goldin predstavuje svetu svoje najnovšie dielo s názvom This Will Not End Well. Rozsiahla výstava očarila kritikov umenia a v divákoch vzbudila silné emócie. Umeleckyňa v nej spomína na 80. roky a postupne sa prepracováva skrz minulosť až do súčasnosti. Výsledná práca je zložená ako film, jednotlivé statické snímky umne zachytávajú momenty obyčajného života.
Najnovšia výstava Nan Goldinovej s názvom This Will Not End Well je rozdelená do šiestich celkov, ktoré rozprávajú príbehy rôznych desaťročí života slávnej umelkyne. Prezentácia obsahuje vizuálne zobrazenia jej vzťahov a priateľstiev, ako aj trans komunity v New Yorku, drogovej závislosti a mnohých ďalších triumfov a prehreškov. Projekt poukazuje aj na závažnosť domáceho násilia, samovražedné sklony a hľadanie sexuality.

Zdroj: Nan Goldin
Nan Goldin otvára emócie. Pozýva vás do intímneho sveta spomienok, bolesti i krásy
Výstava, predtým uvedená v Štokholme, Amsterdame a Berlíne, dorazila do milánskeho centra súčasného umenia Pirelli Hangar Bicocca. Z This Will Not End Well má divák pocit, že prechádza celou škálou ľudských emócií, od túžby a radosti až po stratu a bolesť. Jednotlivé projekcie, ako The Ballad of Sexual Dependency či Sisters, Saints, Sibyls, zachytávajú intímne okamihy života, rodinné trauma i detskú úprimnosť.
Ide potom o prvý projekt, ktorý predstavuje Nan Goldin ako filmárku, nie len fotografku. V tejto verzii, uvedenej v bývalej továrni Pirelli, sa navyše dve diela objavujú v Európe vôbec prvýkrát. Doprevádza ich pôsobivá zvuková inštalácia. Koncept „dediny“ pavilónov vybudovaný architektkou Halou Wardé umožňuje návštevníkovi ponoriť sa hlbšie do duše výstavy, zároveň ale nie je rušený jej ostatnými časťami.


Zdroj: Nan Goldin
Niektorí potom rozpoznajú prácu z diel The Ballad of Sexual Dependency alebo The Other Side, ktoré zachycujú portréty trans priateľov Nan Goldin. Tentokrát ich ale umelkyňa oživila piesňami od Marie Callas, Yoko Ono či The Velvet Underground. Slideshow Stendhal Syndrome zase odkazuje na psychosomatický stav, kedy sa človek nechá uniesť prudkými fyzickými či emočnými výkyvmi, ktoré zažíva pri stretnutí s ohromujúcou krásou a umením. Goldin v nej vedľa seba stavia fotografie renesančných, barokových a klasických diel a portréty svojich najbližších.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Nan Goldin verí v život, nie v ľudstvo. Posiela milostný list prírode bez ľudí
Nan Goldin sa tiež ostro vyhraňuje proti akémukoľvek porušovaniu ľudských práv a na predstavení výstavy v Berlíne zahrnula do svojho diela snímky zhotovené počas genocídy v Gaze. Hoci jej tvorba vyzdvihuje ľudskosť, Nan Goldin v budúcnosť ľudstva neverí. O tom hovorí vo svojom filme You Never Did Anything Wrong, ktorý je milostným listom živočíšnej ríši. Podľa umelkyne by mal totiž svet existovať bez ľudí.
Zdroje: Dazed, MoMa, Instagram, Nan Goldin, TikTok

