Miláno zaplavila žiara obrovských priesvitných vajec, v ktorých pózovali modelky kolekcie Diesel SS26. Glenn Martens rozpútal hru, ktorá vtiahla celé mesto do víru prekvapení. Namiesto tradičného móla bola vytvorená interaktívna trasa, kde každý nález znamenal nový zážitok a stretnutie s kolekciou. Diváci sa stali hráčmi a objavovali módu priamo pri jej zrode.
Diesel premenil tradičnú prehliadku na dobrodružstvo a ukázal, že móda môže fungovať ako mestská expedícia. Priehľadné vajíčka fungovali ako živé vitríny, QR kódy otvárali ďalšie zastávky a Miláno sa premenilo na otvorenú galériu. Jarná prezentácia tak nepôsobí ako kolekcia tradične uzavretá v ateliéri, ale ako udalosť, ktorá dýcha spolu s ulicami a ľuďmi. Ako sa na značku Diesel sluší.
Diesel SS26 ako hra. Návštevníci hľadali modely pomocou indícií
Dizajnér Glenn Martens použil mesto ako scenár plný kontrastov a energie. Modely sa objavili v baroch, kostoloch a na námestiach, zatiaľ čo návštevníci hľadali jednotlivé inštalácie pomocou skrytých indícií. Každé vajíčko predstavovalo samostatnú kapitolu, v ktorej sa móda stretla s architektúrou a pulzom metropoly. Diváci boli priamymi svedkami zrodu identity jarnej kolekcie.


Zdroj: Diesel
Samotný rad potom pracuje s klasickými Diesel prvkami. Denim z recyklovaných vláken tentokrát získal laserom opracovaný povrch pripomínajúci röntgenovú snímku. Biker prvky sa pre zmenu rozbiehajú do asymetrických línií, kožené a denimové sukne končia pri kolenách a vrstvené bundy menia tvar podľa pohybu modelov alebo modeliek. Každý detail vyvoláva pocit napätia a streetového ducha.


Zdroj: Diesel
Koniec bežných prehliadok? Martens i Demna sa zhodujú
Dizajnér Glenn Martens pokračuje v redefinícii denimu a zároveň otvára nové materiálové možnosti. Trompe l’oeil potlače vytvárajú textúry, švy a zámerne sa odhaľujú. Dvojité vrstvenie potom dodáva sochársky objem. Oblečenie tak pôsobí ako vizuálna hádanka, ktorá mení charakter podľa svetla a uhla pohľadu. Každý kúsok prináša unikátnu kombináciu chaosu a precíznej (de)konštrukcie.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Zážitok z prezentácie kolekcie Diesel SS26 vyzýva k aktívnej účasti a ruší klasické rozdelenie medzi publikom a modelom či modelkami. Miláno sa stalo platformou, kde sa móda stretáva s hudbou, digitálnymi technológiami a spontánnou atmosférou mesta. Týmto krokom Martens pozicionuje Diesel ako značku, ktorá vytvára súčasnosť priamo v uliciach a z publika robí spoluhráčov svojej vízie. Podobnú víziu predviedol Demna aj pre značku Gucci, a to len o pár hodín skôr.
Zdroje: WWD, Hypebae, Instagram