Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak „it girl“. Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Aktuálne kolekcie síce mieria opačným smerom ako štatistiky, ale najskôr tomu tak nebude dlho. Nedávne dáta z platforiem ako Accio alebo Particl ukázali, že naprieč vyhľadávačmi rekordne stúpajú pojmy ako tabakové produkty, alkohol alebo tácky na balenie cigariet. Na prvý pohľad alarmujúce zdravotné hrozby ale svetu módy a štýlu ukazujú hlbší vhľad do kolektívnej mysle spoločnosti.

    Clean girl trendy nebudú na vrchole večne. Ľudia vyhľadávajú značky s osobnosťou

    Clean girl estetika sa sociálnych sietí drží zubami nechtami. Pinterest nástenky, precízne zeditované TikTok videá s motivačnou hudbou a instagramové fotky prejdené béžovým filtrom. Spústa konzumentov túžila po sklenenej pleti, žiadnom make-up looku a athleisure móde pretkanej pilates lekciami. Po rokoch estetickej sterilnosti sa ale do popredia derie nálada voňajúca po večierku a hranolkách o tretej ráno.

    Zdroj: Coach, Ganni

    Podľa dát monitorujúcich správanie spotrebiteľov navyše v poslednej dobe na obľube získavajú značky ako napríklad Coach. Slávi návrat s kabelkami, ktoré nedopĺňajú zelený detox džús, ale skôr červené podpätky hodiace sa do tmavého baru. Rovnako tak rastie obľuba značky Ganni, ktorá rada stavia na farbách a spontánnosti. Naopak klesá záujem o minimalistické značky typu The Row.

    Čistota a uhladenosť prestávajú byť realitou. Ľudia sú unavení z honby po dokonalosti

    Takzvaná messy girl pritom nemusí znamenať nedbalosť. Pre množstvo ľudí predstavuje alegóriu slobody. Estetika rozpustených vlasov, ľahko rozmazaných očných liniek, pre dymový efekt, a hlavne života, ktorý sa neodohráva na reformer strojoch a u baru so smoothie drinkami. Možno, že po celom svete začína ľuďom dochádzať, ako veľmi nereálna a nedosiahnuteľná ona čistá estetika vlastne je.

    Zdroj: Chloé, Dior

    Zdravý životný štýl je základ všetkého. Dostatok spánku, pohyb i kvalitná strava by mali tvoriť piliere každodenného života. Práve do takto vyváženej rutiny ale spadá tiež zábava, večierky alebo napríklad dezert po večeri. Je to určitá forma sebalásky a self care, vnášajúca reálne zážitky do sveta pretkaného každodennými povinnosťami. Z kozmetiky a módy by nemala byť ďalšia položka na to-do liste.

    Messy girl era je viac než rozcuchané vlasy. Život má byť aj mimo nalajnovaný kalendár

    Nová vlna je dynamickejšia. Čoskoro prestane byť atraktívne mať plnú skriňu béžových drahých kúskov, ale začne sa oceňovať outfit pripravený čeliť nepredvídateľnému programu. Od návštevy múzea až po sledovanie motokár alebo nočný piknik na streche budovy. Dokonalý plán jednoducho neexistuje. Podstata leží v umení urobiť nezabudnuteľnú spomienku aj z neuhladeného políčka v kalendári.

    @curatingambiance Neporiadna éra je späť. A v žiadnom prípade tým nemyslím pieseň. Mám na mysli skutočný kultúrny posun: od béžového minimalizmu k charakteru, chaosu a nálade. Ak budujete značku alebo pracujete v marketingu, nejde len o estetický trend – je to skutočný posun spotrebiteľov, podložený údajmi. Vďaka platformám, ako je Particl, je to sledovateľné ✨ Nielen to, čo značky zverejňujú – ale aj to, čo sa skutočne predáva. Messy Comeback je tu. Možno si budete chcieť urobiť poznámky. Annonce #trendforecast #stylesignals #particl #culturalshift ♬ originálny zvuk – Anne Valois

    Ak ste sa s clean girl estetikou nikdy nezžili, možno prichádza váš čas. Nebojte sa nosiť červený rúž, na ktorý doteraz nikdy nebola dosť dobrá príležitosť, oblečte rafinovaný čipkovaný top a použite ten korenistý parfum, ktorého doposiaľ „bola škoda“. Ale najdôležitejšia zo všetkého je, samozrejme, rovnováha, a tá by nikdy nemala byť založená na aktuálnych tiktokových trendoch.

    Zdroje: Particl, Accio, Google Trends, TikTok

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.sk/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    ― Reklama ―

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak „it girl“. Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Aktuálne kolekcie síce mieria opačným smerom ako štatistiky, ale najskôr tomu tak nebude dlho. Nedávne dáta z platforiem ako Accio alebo Particl ukázali, že naprieč vyhľadávačmi rekordne stúpajú pojmy ako tabakové produkty, alkohol alebo tácky na balenie cigariet. Na prvý pohľad alarmujúce zdravotné hrozby ale svetu módy a štýlu ukazujú hlbší vhľad do kolektívnej mysle spoločnosti.

    Clean girl trendy nebudú na vrchole večne. Ľudia vyhľadávajú značky s osobnosťou

    Clean girl estetika sa sociálnych sietí drží zubami nechtami. Pinterest nástenky, precízne zeditované TikTok videá s motivačnou hudbou a instagramové fotky prejdené béžovým filtrom. Spústa konzumentov túžila po sklenenej pleti, žiadnom make-up looku a athleisure móde pretkanej pilates lekciami. Po rokoch estetickej sterilnosti sa ale do popredia derie nálada voňajúca po večierku a hranolkách o tretej ráno.

    Zdroj: Coach, Ganni

    Podľa dát monitorujúcich správanie spotrebiteľov navyše v poslednej dobe na obľube získavajú značky ako napríklad Coach. Slávi návrat s kabelkami, ktoré nedopĺňajú zelený detox džús, ale skôr červené podpätky hodiace sa do tmavého baru. Rovnako tak rastie obľuba značky Ganni, ktorá rada stavia na farbách a spontánnosti. Naopak klesá záujem o minimalistické značky typu The Row.

    Čistota a uhladenosť prestávajú byť realitou. Ľudia sú unavení z honby po dokonalosti

    Takzvaná messy girl pritom nemusí znamenať nedbalosť. Pre množstvo ľudí predstavuje alegóriu slobody. Estetika rozpustených vlasov, ľahko rozmazaných očných liniek, pre dymový efekt, a hlavne života, ktorý sa neodohráva na reformer strojoch a u baru so smoothie drinkami. Možno, že po celom svete začína ľuďom dochádzať, ako veľmi nereálna a nedosiahnuteľná ona čistá estetika vlastne je.

    Zdroj: Chloé, Dior

    Zdravý životný štýl je základ všetkého. Dostatok spánku, pohyb i kvalitná strava by mali tvoriť piliere každodenného života. Práve do takto vyváženej rutiny ale spadá tiež zábava, večierky alebo napríklad dezert po večeri. Je to určitá forma sebalásky a self care, vnášajúca reálne zážitky do sveta pretkaného každodennými povinnosťami. Z kozmetiky a módy by nemala byť ďalšia položka na to-do liste.

    Messy girl era je viac než rozcuchané vlasy. Život má byť aj mimo nalajnovaný kalendár

    Nová vlna je dynamickejšia. Čoskoro prestane byť atraktívne mať plnú skriňu béžových drahých kúskov, ale začne sa oceňovať outfit pripravený čeliť nepredvídateľnému programu. Od návštevy múzea až po sledovanie motokár alebo nočný piknik na streche budovy. Dokonalý plán jednoducho neexistuje. Podstata leží v umení urobiť nezabudnuteľnú spomienku aj z neuhladeného políčka v kalendári.

    @curatingambiance Neporiadna éra je späť. A v žiadnom prípade tým nemyslím pieseň. Mám na mysli skutočný kultúrny posun: od béžového minimalizmu k charakteru, chaosu a nálade. Ak budujete značku alebo pracujete v marketingu, nejde len o estetický trend – je to skutočný posun spotrebiteľov, podložený údajmi. Vďaka platformám, ako je Particl, je to sledovateľné ✨ Nielen to, čo značky zverejňujú – ale aj to, čo sa skutočne predáva. Messy Comeback je tu. Možno si budete chcieť urobiť poznámky. Annonce #trendforecast #stylesignals #particl #culturalshift ♬ originálny zvuk – Anne Valois

    Ak ste sa s clean girl estetikou nikdy nezžili, možno prichádza váš čas. Nebojte sa nosiť červený rúž, na ktorý doteraz nikdy nebola dosť dobrá príležitosť, oblečte rafinovaný čipkovaný top a použite ten korenistý parfum, ktorého doposiaľ „bola škoda“. Ale najdôležitejšia zo všetkého je, samozrejme, rovnováha, a tá by nikdy nemala byť založená na aktuálnych tiktokových trendoch.

    Zdroje: Particl, Accio, Google Trends, TikTok

    ― Reklama ―

    Po stopách ikon: Nadia Lee Cohen udáva smer modernej „fotografii“

    Britská fotografka a umelkyňa Nadia Lee Cohen patrí k najvýraznejším vizuálnym hlasom súčasnosti. Narodila sa v Essexe, ale po štúdiách presídlila do Los Angeles, kde našla svoj ikonický rukopis. Jej práca sa vyznačuje sýtymi farbami, filmovou estetikou a atmosférou, ktorá osciluje medzi glamour a absurditou. Ak dnes niekto udáva tón toho, ako vyzerá vizuálny jazyk módy a popkultúry, je to práve Nadia Lee Cohen.

    Móda ako kronika. Jesenný MBPFW rozohral dialóg medzi minulosťou a súčasnosťou

    Začiatok septembra už tradične priniesol jesennú edíciu Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW). Počas troch nabitých dní sa v holešovickom klube SaSaZu predstavilo množstvo značiek a tvorcov, medzi ktorými boli nováčikovia, stálice aj tí, ktorí sa na scénu vrátili po niekoľkých sezónach. Z kolekcií vyžarovala odvážna práca s vlastnou aj cudzou identitou a ženskosťou, pričom mnohí návrhári sa rozhodli pretaviť historické odkazy do súčasných foriem.

    TikTok highlights: Výzva Great Lock In zachráni zvyšok vášho roka

    S rýchlo sa ochladzujúcim počasím prichádza známy pocit, ktorý tradične sprevádza koniec roka. Nastáva čas paniky z nedokončených projektov, nesplnených cieľov a neprečítaných kníh. Tento rok sa však do cesty nepríjemnostiam postavil trend s názvom Great Lock In. Používatelia TikTok ho využívajú na to, aby rok ukončili s vysnívanou hrdosťou.

    New York rozprúdil módny kolotoč. Týždeň módy je v plnom prúde

    September je jedným z najrušnejších mesiacov na módnej scéne. Kolotoč očakávaných týždňov módy sa začal minulý týždeň v New Yorku. Svoje kolekcie predstavili módne domy ako Calvin Klein, Prabal Gurung, Khaite, Anna Sui a Altuzarra. Spoločne reagovali na aktuálne politické udalosti, DNA vlastných návrhov či potreby modernej ženy.

    Pánska obuv sa pohráva s kontrastom. Paríž diktuje jesennú footwear

    Pánska obuv na Parížskom týždni módy pre jeseň a zimu 2025 pôsobila ako najpriamejší indikátor súčasných trendov. Z prehliadok i showroomov totiž vzišli modely, ktoré pracujú s jasnými kontrastmi. Môžeme sa tešiť na športový základ prevedený do luxusu, klasiku preformátovanú do experimentu alebo minimalistické tvary postavené proti maximalizmu.

    Gentle Monster skóruje. Perfektné kampane sú doplnené príkladným marketingom

    Gentle Monster je jednou zo značiek, ktoré zmenili spôsob, akým móda komunikuje so svojimi zákazníkmi. Kórejský výrobca okuliarov sa stal kultúrnym hráčom, ktorý dokáže spojiť architektúru, umenie a marketing do jedného dokonalého celku. Každá kolekcia pôsobí ako kapitola príbehu, ktorý sa odohráva v digitálnych kampaniach, ale aj vo fyzickom priestore.

    TikTok radí, ako zachrániť deň. Nový trend kladie dôraz na maličkosti

    Sociálna sieť TikTok prichádza s ďalším trendom, ktorý sľubuje pohodovejšie voľné dni. Koncept s názvom "Save the Day", teda "Zachráň deň" radí, ako prekonať hodiny naplnené iba prácou a nestratiť pri tom sám seba. Kľúčom k vyrovnanejšej nálade sú podľa neho malé aktivity, ktoré nás opäť "ukotvia". Môže to byť čítanie knihy, prechádzka alebo rozhovor s priateľom.

    Rosalía si obliekla Calvin Klein. Speváčka žiari v čerstvej kampani

    Módny dom Calvin Klein naverboval do svojej najnovšej kampane ďalšiu známu osobnosť. Jeho ikonickú spodnú bielizeň tentokrát v reklame pre tohtoročnú jeseň obliekla španielska speváčka Rosalía. Na fotografiách, o ktoré sa postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekciách Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to vo vani, baggy džínach aj s pytónom.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týždeň módy sa niesol v novom duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pre sezónu jar/leto 2026 ukázal, že aj po viac ako 20 rokoch dokáže prekvapiť. Organizátori tento rok výrazne zredukovali počet prehliadok a znovu vsadili na fyzickú prítomnosť. Tým sa celá akcia sprehľadnila, zintenzívnila a získala väčší medzinárodný presah. V centre diania nestála iba estetika, ale aj na to, ako reagovať na skutočné japonské podnebie a ako vniesť do módy ľahkosť.

    Jacquemus pripíja s Veuve Clicquot. Spoločne vzdávajú hold silným ženám

    Francúzsky módny dom Jacquemus a výrobca luxusného šampanského Veuve Clicquot predstavujú poetickú spoluprácu. V jej srdci leží limitovaná edícia fľaše La Grande Dame 2018 vintage a skulpturálny chladiaci set. Značky spája nielen láska pre tradíciu a remeslo, ale aj úcta k silným ženám. Oboje podčiarkuje obľúbenosť žltej farby, ktorá symbolizuje radosť.

    M.A.C Cosmetics má novú tvár. Kozmetickú značku bude zastupovať Doja Cat

    Speváčka Doja Cat odhalila novú beauty spoluprácu. Na uplynulom odovzdávaní ocenení MTV Video Music Awards potvrdila, že sa stala novou globálnou ambasádorkou spoločnosti M.A.C Cosmetics. Na červenom koberci totiž predviedla svoj klasický červený rúž v odtieni Lady Danger. Prizerajúcich sa však prekvapila, keď si z neho s chuťou odhryzla.

    Po stopách módnych ikon: Ako Marc Jacobs stelesnil módnu iróniu

    Marc Jacobs patrí medzi najvplyvnejších tvorcov súčasnej módy. Od 80. rokov až po súčasné prehliadky dokáže každej kolekcii vtlačiť vlastný osobitý charakter, značnú iróniu a pestrú odvahu. Jeho rukopis stojí na nečakaných kontrastoch. Či už medzi ulicou a haute couture, alebo popovou kultúrou a tradíciou. Práve vďaka tomu sa stal ikonickým návrhárom, ktorý sa nebojí experimentovať s farebnou paletou aj materiálovou extravaganciou.

    Protest na Parížskej nie je na mieste. Móda za nespokojnosť mladých nemôže

    Skupina MayDay minulý týždeň v Parížskej ulici usporiadala protest proti luxusu. Jej členovia sa obliekli do bielych kukiel a tričiek tvoriacich nápis "useless". Odkazovali na to, že drahé oblečenie odvádza pozornosť od dôležitejších hodnôt. Argument však pôsobí prázdno, pretože pravá príčina tlaku na mladých ľudí pramení inde. V tomto kontexte pôsobia luxusné butiky skôr ako kulisa, než aby boli zdrojom problému.

    Na větrné hůrce čaká nová adaptácia. Prvé ukážky rozdeľujú internet

    Prvé útržky očakávanej novej adaptácie románu Na větrné hůrce vyvolali v divákoch rozporuplné reakcie. Režisérka Emerald Fennell totiž poňala film vo svojom klasickom štýle. Oproti predlohe má teda o dosť viac sexuálny ráz. Fanúšikov knihy pobúrili nielen odvážne zábery, ale aj kontroverzné obsadenie. To všetko podčiarkol soundtrack z dielne Charli XCX.

    Móda v kocke: Naomi Campbell tancuje v Pucci a Tilda Swinton má vlastnú výstavu

    Pucci naverboval supermodelku Naomi Campbell, ktorá roztancovala jeho jesennú kolekciu. Značka Boucheron si zase za svoju tvár zvolila herečku Daisy Edgar Jones. Eye Filmmuseum v Amsterdame chystá výstavu o Tilde Swinton a La Galerie Dior pre zmenu odhalí exhibíciu s Azzedine Alaïa Foundation. Stella McCartney potom spolupracuje s Jeffom Koonsom.

    Pánske must-haves na jeseň 2025. Vedie nadčasová klasika

    Páni, prichádza jeseň a s ňou aj čas posunúť svoje outfity na vyššiu úroveň. Tohtoročná sezóna prináša štýl, ktorý je uvoľnený, ale pritom premyslený až do posledného detailu. Do hry sa vracajú nadčasové ikonické kúsky v modernom poňatí, s ktorými zažiarite. Pripravili sme pre vás preto zoznam kľúčových jesenných must-haves, ktoré zaistia, že budete vyzerať sebavedome a trendy pri každej príležitosti.

    ― Reklama ―