Více

    ― Reklama ―

    Ceny luxusných použitých švajčiarskych hodiniek, od značiek ako Rolex, Patek Philiipe a Audemars Piguet, naďalej klesajú. Najnovšie reporty potvrdili, že v uplynulom roku dosiahli najnižšiu hodnotu za posledné tri roky. Na vine je predovšetkým pomalší rast svetovej ekonomiky či vysoké úrokové sadzby. Značka Cartier však zatiaľ zlacňovaniu unikla.

    Trh s použitými luxusnými hodinkami sa oplatí sledovať. Často môže odhaliť stav nielen obchodu s jednotlivými modelmi, ale aj luxusného sektora ako celku. Nedávne správy potvrdili problémy vyplývajúce z pomalého rastu svetovej ekonomiky a zvyšovania úrokových sadzieb. Ceny luxusných použitých švajčiarskych hodiniek totiž naďalej klesajú.

    Modely z dielne Rolex, Patek Philippe aj Audemars Piguet tak v minulom roku zaznamenali na trhu s použitým luxusným tovarom najnižšie ceny za posledné tri roky. Napríklad Bloomberg Subdial Watch Index, sledujúci ceny 50 najobchodovanejších modelov, spadol vlani o takmer šesť percent, teda na najnižšiu hodnotu od roku 2021. Podobné výsledky potvrdila aj obchodná platforma Subdial.

    Podľa nej index modelov Rolex za posledný rok klesol o päť percent. Patek Philippe zaznamenal na trhu s použitými hodinkami štvorpercentný pokles, zatiaľ čo značka Audemars Piguet stratila 7,5 percenta. Pritom pokles cien v roku 2024 nebol najväčší, v rokoch 2023 a 2022 došlo k oveľa väčším zníženiam. Napriek tomu je to už tretí rok, čo hodnota luxusných použitých hodiniek klesá.

    Na trhu vyniká iba Cartier. Zberateľov zaujali drobné hodinky

    Naposledy dosiahli použité modely značiek Rolex, Patek Philippe a Audemars Piguet svoj vrchol počas globálnej pandémie. V rokoch 2020 a 2021 sa ich ceny vyšplhali na rekordné hodnoty. Bolo to spôsobené najmä ochotou zákazníkov minúť peniaze, ktoré ušetrili vďaka povinnej karanténe. Všetko sa však zmenilo v apríli 2022, keď ceny týchto modelov zasiahlo prudké zníženie.

    Otázkou teda zostáva, ako sa bude trhu s použitými luxusnými švajčiarskymi hodinkami dariť tento rok. Jedinou značkou, ktorá medzi nimi zatiaľ vyniká, je Cartier. Jej index totiž od januára 2023 vykazuje rast. Za posledné dva roky tak vzrástol o štyri percentá. V posledných rokoch sa predajcovia a zberatelia viac zaujímajú o menšie a rôzne tvarované luxusné hodinky.

    Zdroje: The Fashion Network, Business of Fashion, Swiss Info, X, YouTube

    Luxusné použité švajčiarske hodinky lákajú na nízke ceny. Vlani klesli na trojročné minimum

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ceny luxusných použitých švajčiarskych hodiniek, od značiek ako Rolex, Patek Philiipe a Audemars Piguet, naďalej klesajú. Najnovšie reporty potvrdili, že v uplynulom roku dosiahli najnižšiu hodnotu za posledné tri roky. Na vine je predovšetkým pomalší rast svetovej ekonomiky či vysoké úrokové sadzby. Značka Cartier však zatiaľ zlacňovaniu unikla.

    Trh s použitými luxusnými hodinkami sa oplatí sledovať. Často môže odhaliť stav nielen obchodu s jednotlivými modelmi, ale aj luxusného sektora ako celku. Nedávne správy potvrdili problémy vyplývajúce z pomalého rastu svetovej ekonomiky a zvyšovania úrokových sadzieb. Ceny luxusných použitých švajčiarskych hodiniek totiž naďalej klesajú.

    Modely z dielne Rolex, Patek Philippe aj Audemars Piguet tak v minulom roku zaznamenali na trhu s použitým luxusným tovarom najnižšie ceny za posledné tri roky. Napríklad Bloomberg Subdial Watch Index, sledujúci ceny 50 najobchodovanejších modelov, spadol vlani o takmer šesť percent, teda na najnižšiu hodnotu od roku 2021. Podobné výsledky potvrdila aj obchodná platforma Subdial.

    Podľa nej index modelov Rolex za posledný rok klesol o päť percent. Patek Philippe zaznamenal na trhu s použitými hodinkami štvorpercentný pokles, zatiaľ čo značka Audemars Piguet stratila 7,5 percenta. Pritom pokles cien v roku 2024 nebol najväčší, v rokoch 2023 a 2022 došlo k oveľa väčším zníženiam. Napriek tomu je to už tretí rok, čo hodnota luxusných použitých hodiniek klesá.

    Na trhu vyniká iba Cartier. Zberateľov zaujali drobné hodinky

    Naposledy dosiahli použité modely značiek Rolex, Patek Philippe a Audemars Piguet svoj vrchol počas globálnej pandémie. V rokoch 2020 a 2021 sa ich ceny vyšplhali na rekordné hodnoty. Bolo to spôsobené najmä ochotou zákazníkov minúť peniaze, ktoré ušetrili vďaka povinnej karanténe. Všetko sa však zmenilo v apríli 2022, keď ceny týchto modelov zasiahlo prudké zníženie.

    Otázkou teda zostáva, ako sa bude trhu s použitými luxusnými švajčiarskymi hodinkami dariť tento rok. Jedinou značkou, ktorá medzi nimi zatiaľ vyniká, je Cartier. Jej index totiž od januára 2023 vykazuje rast. Za posledné dva roky tak vzrástol o štyri percentá. V posledných rokoch sa predajcovia a zberatelia viac zaujímajú o menšie a rôzne tvarované luxusné hodinky.

    Zdroje: The Fashion Network, Business of Fashion, Swiss Info, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Pánske tašky budúcej sezóny? Kraľuje im tradícia a funkčnosť

    Časy, keď si muži vystačili s vreckami, sú už minulosťou. Pánske tašky, a najmä takzvané shoulder bags, opäť dávajú o sebe vedieť. Na prehliadkach pre túto jeseň a zimu sa objavili v toľkých variáciách, až pôsobia skôr ako rozhodný návrat k základom než ako skúšobný trend. Zároveň však nepôsobia nostalgicky. V modernom čítaní sa stávajú spoločníkom, ktorý vie, čo robí. Dizajnovo, prakticky aj esteticky.

    Módny dom Viktor & Rolf skúma dualitu. Každá myšlienka má dve strany

    Značka Viktor & Rolf opäť stojí na hranici módy a konceptuálneho umenia. Jej haute couture kolekcia pre túto jeseň a zimu je vizuálnou manifestáciou duality. Dvoch svetov, ktoré sa navzájom dopĺňajú, spochybňujú a zrkadlia. Dvojica predstavila 15 čiernych outfitov v dvoch verziách. Jedna honosná, hýriaca farbami a drámou, druhá čistá, strohá a minimalistická. Výsledok? Na 30 rovnakých a zároveň rozdielnych lookov.

    Móda v kocke: Rare Beauty má parfum a Victoria’s Secret sa vracia na runway

    Selena Gomez posúva svoju značku Rare Beauty na novú úroveň a vydáva prvú kolekciu vlastných vôní. Dario Vitale nepredstaví svoj debut pre Versace pomocou klasickej šou, ale prezentácie. Na runway sa naopak na jeseň vrátia anjeli Victoria’s Secret. Moncler Grenoble zase s budúcou prehliadkou zamieri do Aspenu. Skupina Kering bojuje s prepadom ziskov.

    Trend, ktorý vás posadí na zadok. Booty beauty sa stará o bežne skryté partie

    Trendy majú jedinečnú schopnosť šokovať. Či už ide o plyšáky Labubu zavesené na dizajnérskych kabelkách, aplikáciu lososieho spermatu na tvár, či populárnu módu bez nohavíc, na internete sa z času na čas objavia skutočné lahôdky. Aktuálnym adeptom je takzvaná booty beauty, teda virálny druh kozmetiky špecializujúci sa na zadok.

    Ako prežiť trópy s eleganciou? Ovládnite business dresscode aj v lete

    Slnko páli už od rána a vy viete, že vás čaká náročný deň v kancelárii. Kombinácia, ktorá môže v letných mesiacoch spôsobiť utrpenie aj tým najštýlovejším jedincom. Ale aj v lete môžete zažiariť s pracovným oblečením, ktoré je ľahké a elegantné zároveň. Stačí siahnuť po správnych materiáloch a s niekoľkými nadčasovými kúskami ľahko vytvoríte vlastný letný capsule wardrobe.

    Personal branding nie je len pre celebrity. Staňte sa ikonou svojej sociálnej bubliny

    Byť zapamätateľný je v dospelom svete silnou zbraňou. Čokoľvek, v čom ste dobrí, sa môže stať vaším poznávacím znamením. Pomôže vám v tom aj takzvaný personal branding. Trend, rezonujúci hlavne na sociálnej sieti TikTok, sa stáva nástrojom osobného prejavu a môže pracovať vo váš prospech. Štýl totiž ďaleko presahuje rámec obyčajnej módy.

    Móda v kocke: Kendall Jenner žiari pre Pradu a Londýn vystaví šatník Alžbety II.

    Módny dom Prada zverejnil kampaň na túto jeseň, v ktorej okrem iných žiari aj Kendall Jenner. Návrhárka Phoebe Philo odhalila svoju štvrtú kolekciu a MM6 Maison Margiela obnovil spoluprácu s Dr. Martens. Londýn na jar privíta výstavu odhaľujúcu šatník kráľovnej Alžbety II. A značka American Eagle vymenovala herečku Sydney Sweeney za svoju ambasádorku.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Brad Pitt sa chce baviť. Herec prekvapil hravou zmenou štýlu

    Zdá sa, že na scéne pánskej módy opäť zažiarila vyhasnutá hviezda. Šesťdesiatjedenročný herec Brad Pitt odhalil v niekoľkých nedávnych outfitoch prekvapivú zmenu štýlu. Klasické čierne obleky a kúsky v štýle tichého luxusu vymenil za rôznorodé textúry, výrazné farby a hravé kombinácie. Premenu má na svedomí okrem iného aj stylista Taylor McNeill.

    TikTok ako šikovná reklama. Beauty značkám prináša organický rast

    Platforma Spate vysledovala 10 najpopulárnejších beauty značiek, ktoré za uplynulý rok na sociálnej sieti TikTok zaznamenali organický rast. Ide o pozornosť, ktorú spoločnosti nezískavajú skrz dohodnuté spolupráce či platené reklamy. Používatelia o nich len často hovoria alebo ich odporúčajú svojim sledujúcim, čím okolo nich vytvárajú potrebný "hype".

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    Burberry oslavuje známky obnovy. Značka zaznamenala zlepšenie predaja

    Módny dom Burberry už niekoľko sezón zápasí s nízkym predajom a klesajúcim dopytom. Pred rokom bol preto do funkcie generálneho riaditeľa vymenovaný Josh Shulman, aby vypracoval plán obnovy značky. Zdá sa, že sa jeho úsilie o návrat k britským koreňom a ikonickým produktom vypláca. Burberry zaznamenal v druhom štvrťroku zlepšujúce sa predaje.

    Digitálny detox je nový luxus. Offline zóna môže vyrásť aj vnútri bytu

    Hoci sú technológie neoddeliteľnou súčasťou každodenného života aj práce, občas je zvuk notifikácií hlasnejší než vlastné myšlienky. Offline zóna vo chvíli preťaženia prichádza ako symbol luxusu. Režim nerušiť už nie je len o vypnutí telefónu. Ideálne by mal byť váš zaslúžený oddych spojený s miestom, kde sa digitálny svet na chvíľu úplne zastaví.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―