Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ceny luxusných použitých švajčiarskych hodiniek, od značiek ako Rolex, Patek Philiipe a Audemars Piguet, naďalej klesajú. Najnovšie reporty potvrdili, že v uplynulom roku dosiahli najnižšiu hodnotu za posledné tri roky. Na vine je predovšetkým pomalší rast svetovej ekonomiky či vysoké úrokové sadzby. Značka Cartier však zatiaľ zlacňovaniu unikla.

    Trh s použitými luxusnými hodinkami sa oplatí sledovať. Často môže odhaliť stav nielen obchodu s jednotlivými modelmi, ale aj luxusného sektora ako celku. Nedávne správy potvrdili problémy vyplývajúce z pomalého rastu svetovej ekonomiky a zvyšovania úrokových sadzieb. Ceny luxusných použitých švajčiarskych hodiniek totiž naďalej klesajú.

    Modely z dielne Rolex, Patek Philippe aj Audemars Piguet tak v minulom roku zaznamenali na trhu s použitým luxusným tovarom najnižšie ceny za posledné tri roky. Napríklad Bloomberg Subdial Watch Index, sledujúci ceny 50 najobchodovanejších modelov, spadol vlani o takmer šesť percent, teda na najnižšiu hodnotu od roku 2021. Podobné výsledky potvrdila aj obchodná platforma Subdial.

    Podľa nej index modelov Rolex za posledný rok klesol o päť percent. Patek Philippe zaznamenal na trhu s použitými hodinkami štvorpercentný pokles, zatiaľ čo značka Audemars Piguet stratila 7,5 percenta. Pritom pokles cien v roku 2024 nebol najväčší, v rokoch 2023 a 2022 došlo k oveľa väčším zníženiam. Napriek tomu je to už tretí rok, čo hodnota luxusných použitých hodiniek klesá.

    Na trhu vyniká iba Cartier. Zberateľov zaujali drobné hodinky

    Naposledy dosiahli použité modely značiek Rolex, Patek Philippe a Audemars Piguet svoj vrchol počas globálnej pandémie. V rokoch 2020 a 2021 sa ich ceny vyšplhali na rekordné hodnoty. Bolo to spôsobené najmä ochotou zákazníkov minúť peniaze, ktoré ušetrili vďaka povinnej karanténe. Všetko sa však zmenilo v apríli 2022, keď ceny týchto modelov zasiahlo prudké zníženie.

    Otázkou teda zostáva, ako sa bude trhu s použitými luxusnými švajčiarskymi hodinkami dariť tento rok. Jedinou značkou, ktorá medzi nimi zatiaľ vyniká, je Cartier. Jej index totiž od januára 2023 vykazuje rast. Za posledné dva roky tak vzrástol o štyri percentá. V posledných rokoch sa predajcovia a zberatelia viac zaujímajú o menšie a rôzne tvarované luxusné hodinky.

    Zdroje: The Fashion Network, Business of Fashion, Swiss Info, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Luxusné použité švajčiarske hodinky lákajú na nízke ceny. Vlani klesli na trojročné minimum

    ― Reklama ―

    Ceny luxusných použitých švajčiarskych hodiniek, od značiek ako Rolex, Patek Philiipe a Audemars Piguet, naďalej klesajú. Najnovšie reporty potvrdili, že v uplynulom roku dosiahli najnižšiu hodnotu za posledné tri roky. Na vine je predovšetkým pomalší rast svetovej ekonomiky či vysoké úrokové sadzby. Značka Cartier však zatiaľ zlacňovaniu unikla.

    Trh s použitými luxusnými hodinkami sa oplatí sledovať. Často môže odhaliť stav nielen obchodu s jednotlivými modelmi, ale aj luxusného sektora ako celku. Nedávne správy potvrdili problémy vyplývajúce z pomalého rastu svetovej ekonomiky a zvyšovania úrokových sadzieb. Ceny luxusných použitých švajčiarskych hodiniek totiž naďalej klesajú.

    Modely z dielne Rolex, Patek Philippe aj Audemars Piguet tak v minulom roku zaznamenali na trhu s použitým luxusným tovarom najnižšie ceny za posledné tri roky. Napríklad Bloomberg Subdial Watch Index, sledujúci ceny 50 najobchodovanejších modelov, spadol vlani o takmer šesť percent, teda na najnižšiu hodnotu od roku 2021. Podobné výsledky potvrdila aj obchodná platforma Subdial.

    Podľa nej index modelov Rolex za posledný rok klesol o päť percent. Patek Philippe zaznamenal na trhu s použitými hodinkami štvorpercentný pokles, zatiaľ čo značka Audemars Piguet stratila 7,5 percenta. Pritom pokles cien v roku 2024 nebol najväčší, v rokoch 2023 a 2022 došlo k oveľa väčším zníženiam. Napriek tomu je to už tretí rok, čo hodnota luxusných použitých hodiniek klesá.

    Na trhu vyniká iba Cartier. Zberateľov zaujali drobné hodinky

    Naposledy dosiahli použité modely značiek Rolex, Patek Philippe a Audemars Piguet svoj vrchol počas globálnej pandémie. V rokoch 2020 a 2021 sa ich ceny vyšplhali na rekordné hodnoty. Bolo to spôsobené najmä ochotou zákazníkov minúť peniaze, ktoré ušetrili vďaka povinnej karanténe. Všetko sa však zmenilo v apríli 2022, keď ceny týchto modelov zasiahlo prudké zníženie.

    Otázkou teda zostáva, ako sa bude trhu s použitými luxusnými švajčiarskymi hodinkami dariť tento rok. Jedinou značkou, ktorá medzi nimi zatiaľ vyniká, je Cartier. Jej index totiž od januára 2023 vykazuje rast. Za posledné dva roky tak vzrástol o štyri percentá. V posledných rokoch sa predajcovia a zberatelia viac zaujímajú o menšie a rôzne tvarované luxusné hodinky.

    Zdroje: The Fashion Network, Business of Fashion, Swiss Info, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Beauty segment posilňuje. V roku 2025 poháňala luxusný biznis krása

    Rok 2025 sa nesie v duchu premeny krásy na jeden z najvýraznejších pilierov globálneho luxusného trhu. Beauty segment získava status kľúčového motora rastu a mení obchodnú mapu veľkých značiek. Akvizície, nové kolekcie a strategické vstupy do kozmetiky posúvajú spoločnosti do sféry, kde sa psychológia stretáva s výkonom. V luxusnom svete dnes víťazí to, čo dokáže byť osobné, a práve krása túto rovnováhu stelesňuje.

    Ryža ako nová „it“ zložka parfumov. Svet vôní inklinuje k čistote

    Ryža sa stáva hviezdou modernej parfumérie. Púdrová, a pritom prekvapivo všestranná, otvára priestor pre nevšedné kompozície, ktoré kombinujú zmyslový komfort so sofistikovanou esenciou. Parfuméri využívajú ryžu na dosiahnutie hĺbky, ktorá výsledok delí od komerčných vôní. Masívna popularita vonných produktov s ryžou dokazuje, že food zložky definujú aktuálnu "estetiku" luxusných parfumov.

    Stranger Things mieri do finále. Comeback doplnia beauty aj módne spolupráce

    Koniec novembra privíta návrat populárneho seriálu Stranger Things. Na obrazovky sa vracia so svojou piatou a poslednou sériou, ktorá vyvrcholí posledný deň tohto roku. Veľké finále si žiada rovnako významné oslavy. Na pomoc preto priskočili beauty a módne značky, ktoré ponúkajú špeciálne spolupráce. Do Hawkins vás vtiahnu topánky, kabelky, prívesky alebo tematický make-up.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    Farby hrajú bez pravidiel. Budúca sezóna štartuje novú éru vizuálnej identity

    Farby sa na kolekciách pre sezónu SS26 vracajú v plnej sile, rozbíjajú monotónnosť a formulujú nový vizuálny jazyk doslova bez pravidiel. Na prehliadkových mólach sa miešajú citrusové tóny s pastelovými akcentmi a sýte odtiene fialovej či chartreuse a ich vrstvenie prekračuje očakávania. Ich comeback nie je o návrate ku klasickému tónu, ale ochote experimentovať. Farebná odvaha sa stala neoddeliteľnou súčasťou nového estetického naratívu.

    JW Anderson má novú múzu. V novej kampani žiari John Malkovich

    Módna kampaň získala neobvyklú tvár. Legendárny herec John Malkovich sa stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje jej rezortnú a jarnú kolekciu pre rok 2026, ale predovšetkým kabelku Loafer Bag. Spoločnosť tým rozširuje svoju novú image, ktorú odhalila potom, čo jej zakladateľ Jonathan Anderson prijal ponuku šéfovať dámskej i pánskej divízii Dior.

    TikTok Highlights: Úspešný deň pomôže odštartovať trendy rutina 3×3 by 12

    Sociálne siete milujú zjednodušovanie. Príkladom je trendy lifestyle rutina s názvom 3×3 by 12. V jej srdci ležia tri jednoduché ciele, ktoré je nutné dokončiť ešte predpoludním. Radí totiž prejsť aspoň tri tisíce krokov, vypiť tretinu vody z denného cieľa a zjesť 30 gramov proteínu. Autorka metódy sľubuje, že podobným štartom dňa dosiahnete zdravšie a šťastnejšie ja.

    Chanel chráni červené koraly. Značka predĺžila partnerský výskum v Monaku

    Klenot oceánov. Aj tak je známy červený koral zo Stredozemného mora, Corallium rubrum. Klimatická zmena, znečistenie a nadmerný rybolov však podkopávajú jeho krásu, ale aj dôležitú úlohu v podmorskom ekosystéme. O jeho bližšie poznanie, sľubujúce nové možnosti jeho ochrany, sa usiluje aj módny dom Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výskum s Monaco Scientific Center.

    Móda pozná výsledky tretieho štvrťroka. Zverejnil ich Kering, Hermès aj L’Oréal

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    Ako si vybrať správny sveter? Spoznajte rozdiel medzi kašmírom a mohérom

    S príchodom chladnejších dní sa pulz kvalitných svetrov presúva do prvej línie jesenných outfitov. Sveter je kľúčovým prvkom sezóny, symbolom pohodlia a elegancie. Práve voľba medzi mäkkým "kráľom vlákien" kašmírom a lesklým "aristokratom" mohérom predstavuje kľúčovú otázku. Prečo siahnuť po jednom alebo druhom? Na čo si dať pri výbere pozor? Prečítajte si o technických parametroch, estetických rozdieloch a praktických vlastnostiach jednotlivých materiálov.

    Pánsku módu Hermès opäť povedie žena. Diktovať ju bude Grace Wales Bonner

    Módny dom Hermès prekvapil svojou voľbou novej kreatívnej riaditeľky pánskej sekcie. Nevybral totiž interného zamestnanca, ako sa od tradičnej luxusnej značky očakávalo, ale úplne novú tvár. Stala sa ňou návrhárka Grace Wales Bonner, ktorá preslávila svoju tvorbu rovnomennou značkou a za svoju úspešnú kariéru pozbierala hneď niekoľko významných ocenení vo svete módy.

    King Kylie sa vracia! Potvrdzuje koniec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner sa znovu chopila žezla svojho alter ega King Kylie a prepísala vlastnú kapitolu popkultúry. Po 10 rokoch oživuje éru, ktorá definovala estetiku druhej dekády internetu. Čas, keď sa filtre miešali s realitou a selfie malo váhu módneho statementu. Slávna podnikateľka a modelka opäť pretvára vlastný obraz, tentokrát s vyzretou energiou ženy, ktorá si plne uvedomuje silu svojho vplyvu. Návrat King Kylie éry znovuobjavuje staronovú kapitolu.

    ― Reklama ―