Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Spoločnosť Rolex oznámila, že po 137 rokoch ukončí činnosť získanej značky Carl F. Bucherer. Napriek investíciám vo výške stoviek miliónov švajčiarskych frankov sa výrobcovi luxusných hodiniek nepodarilo dosiahnuť vysnívaný zisk. Spoločnosť Rolex prevzala značku v roku 2023 v rámci akvizície reťazca Bucherer AG, ale teraz ju nechá postupne zaniknúť.

    Približne 250 predajní luxusnej značky Carl F. Bucherer bude v blízkej budúcnosti zatvorených alebo nahradených inými značkami z portfólia spoločnosti Rolex. Hoci zamestnanci už boli informovaní, spoločnosť Rolex zatiaľ nevydala verejné vyhlásenie. Ukončenie značky naznačuje posun v stratégii spoločnosti Rolex smerom k maloobchodu a väčšej kontrole nad distribúciou a tvorbou luxusných hodiniek. Je pravdepodobné, že do svojho predaja v roku 2023 prijme podobnú stratégiu ako Bucherer.

    Dva roky finančných problémov. Zákazníci zažívajú značné sklamanie

    Luxusná značka Carl F. Bucherer vznikla už v roku 1888 a stala sa tak jedným z najstarších švajčiarskych výrobcov luxusných hodiniek. Po celú dobu svojej existencie bola v exkluzívnom vlastníctve zakladajúcej rodiny, avšak až do jej pomerne nedávneho predaja spoločnosti Rolex, a to v roku 2023. Vedenie Rolex ju vtedy úspešne získalo už od tretej generácie pôvodného vlastníka, Jörga Bucherer.

    Zdroj: Bucherer

    Napriek investícii odhadovanej na 250 miliónov švajčiarskych frankov však značka od predaja, t. j. odkedy začala fungovať pod názvom Rolex, zápasí s finančnými problémami. Ako už bolo uvedené, nebola preto schopná dosiahnuť potrebnú ziskovosť. Ťažké ekonomické problémy viedli spoločnosť Rolex k nečakanému rozhodnutiu, ktoré sa dotklo stoviek zostávajúcich verných zákazníkov.

    A čo bude nasledovať? Spoločnosť Rolex akoby nevedela, ako sa má na trhu správať

    Ukončenie činnosti spoločnosti Carl F. Bucherer predstavuje významný medzník v histórii švajčiarskeho hodinárstva. Značka mala zastúpenie v desiatkach krajín po celom svete. Hoci sa jej predajne postupne zatvoria, niektoré z nich nahradia iné značky z portfólia spoločnosti Rolex. Očakávame preto aj väčšie zameranie na sesterskú značku Tudor. Cenovo dostupnejšia značka založená spoločnosťou Rolex by mohla obnoviť finančné straty.

    Zdroj: Bucherer

    Zakúpenie spoločnosti Bucherer v roku 2023 predstavovalo pre Rolex významný prienik do maloobchodného sektora. Spoločnosti poskytlo priame napojenie na zákazníkov a väčšiu kontrolu nad distribúciou, najmä v segmente použitých hodiniek. Očakáva sa, že sa hodinársky velikán bude snažiť zaplniť vzniknutú medzeru inými značkami. Momentálne na oficiálnych stránkach Bucherer si môžete zakúpiť napríklad šperky a hodinky Bulgari či Cartier.

    Zdroje: HypeBeast, Rvolution Watch, Forbes, BOF

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Koniec veľkej éry. Rolex ukončuje značku Carl F. Bucherer

    ― Reklama ―

    Spoločnosť Rolex oznámila, že po 137 rokoch ukončí činnosť získanej značky Carl F. Bucherer. Napriek investíciám vo výške stoviek miliónov švajčiarskych frankov sa výrobcovi luxusných hodiniek nepodarilo dosiahnuť vysnívaný zisk. Spoločnosť Rolex prevzala značku v roku 2023 v rámci akvizície reťazca Bucherer AG, ale teraz ju nechá postupne zaniknúť.

    Približne 250 predajní luxusnej značky Carl F. Bucherer bude v blízkej budúcnosti zatvorených alebo nahradených inými značkami z portfólia spoločnosti Rolex. Hoci zamestnanci už boli informovaní, spoločnosť Rolex zatiaľ nevydala verejné vyhlásenie. Ukončenie značky naznačuje posun v stratégii spoločnosti Rolex smerom k maloobchodu a väčšej kontrole nad distribúciou a tvorbou luxusných hodiniek. Je pravdepodobné, že do svojho predaja v roku 2023 prijme podobnú stratégiu ako Bucherer.

    Dva roky finančných problémov. Zákazníci zažívajú značné sklamanie

    Luxusná značka Carl F. Bucherer vznikla už v roku 1888 a stala sa tak jedným z najstarších švajčiarskych výrobcov luxusných hodiniek. Po celú dobu svojej existencie bola v exkluzívnom vlastníctve zakladajúcej rodiny, avšak až do jej pomerne nedávneho predaja spoločnosti Rolex, a to v roku 2023. Vedenie Rolex ju vtedy úspešne získalo už od tretej generácie pôvodného vlastníka, Jörga Bucherer.

    Zdroj: Bucherer

    Napriek investícii odhadovanej na 250 miliónov švajčiarskych frankov však značka od predaja, t. j. odkedy začala fungovať pod názvom Rolex, zápasí s finančnými problémami. Ako už bolo uvedené, nebola preto schopná dosiahnuť potrebnú ziskovosť. Ťažké ekonomické problémy viedli spoločnosť Rolex k nečakanému rozhodnutiu, ktoré sa dotklo stoviek zostávajúcich verných zákazníkov.

    A čo bude nasledovať? Spoločnosť Rolex akoby nevedela, ako sa má na trhu správať

    Ukončenie činnosti spoločnosti Carl F. Bucherer predstavuje významný medzník v histórii švajčiarskeho hodinárstva. Značka mala zastúpenie v desiatkach krajín po celom svete. Hoci sa jej predajne postupne zatvoria, niektoré z nich nahradia iné značky z portfólia spoločnosti Rolex. Očakávame preto aj väčšie zameranie na sesterskú značku Tudor. Cenovo dostupnejšia značka založená spoločnosťou Rolex by mohla obnoviť finančné straty.

    Zdroj: Bucherer

    Zakúpenie spoločnosti Bucherer v roku 2023 predstavovalo pre Rolex významný prienik do maloobchodného sektora. Spoločnosti poskytlo priame napojenie na zákazníkov a väčšiu kontrolu nad distribúciou, najmä v segmente použitých hodiniek. Očakáva sa, že sa hodinársky velikán bude snažiť zaplniť vzniknutú medzeru inými značkami. Momentálne na oficiálnych stránkach Bucherer si môžete zakúpiť napríklad šperky a hodinky Bulgari či Cartier.

    Zdroje: HypeBeast, Rvolution Watch, Forbes, BOF

    ― Reklama ―

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    TikTok Highlights: Jesenný trend vracia na scénu lásku k učeniu

    Sociálnu sieť TikTok túto jeseň pohltil nový trend. Koncept nazývaný "personal curriculums" vzbudzuje v používateľoch stratenú lásku k učeniu, vzdelávaniu a rozvíjaniu seba samého. V jeho srdci leží jednoduchý predpoklad, teda vytvorenie vlastného rozvrhu ľubovoľných "predmetov". Môže ísť o túžbu naučiť sa lepšie variť, záhradničiť alebo konečne pochopiť fyzikálne zákony.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    Farby hrajú bez pravidiel. Budúca sezóna štartuje novú éru vizuálnej identity

    Farby sa na kolekciách pre sezónu SS26 vracajú v plnej sile, rozbíjajú monotónnosť a formulujú nový vizuálny jazyk doslova bez pravidiel. Na prehliadkových mólach sa miešajú citrusové tóny s pastelovými akcentmi a sýte odtiene fialovej či chartreuse a ich vrstvenie prekračuje očakávania. Ich comeback nie je o návrate ku klasickému tónu, ale ochote experimentovať. Farebná odvaha sa stala neoddeliteľnou súčasťou nového estetického naratívu.

    JW Anderson má novú múzu. V novej kampani žiari John Malkovich

    Módna kampaň získala neobvyklú tvár. Legendárny herec John Malkovich sa stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje jej rezortnú a jarnú kolekciu pre rok 2026, ale predovšetkým kabelku Loafer Bag. Spoločnosť tým rozširuje svoju novú image, ktorú odhalila potom, čo jej zakladateľ Jonathan Anderson prijal ponuku šéfovať dámskej i pánskej divízii Dior.

    Chanel chráni červené koraly. Značka predĺžila partnerský výskum v Monaku

    Klenot oceánov. Aj tak je známy červený koral zo Stredozemného mora, Corallium rubrum. Klimatická zmena, znečistenie a nadmerný rybolov však podkopávajú jeho krásu, ale aj dôležitú úlohu v podmorskom ekosystéme. O jeho bližšie poznanie, sľubujúce nové možnosti jeho ochrany, sa usiluje aj módny dom Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výskum s Monaco Scientific Center.

    Móda pozná výsledky tretieho štvrťroka. Zverejnil ich Kering, Hermès aj L’Oréal

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    ― Reklama ―