Více

    ― Reklama ―

    Keď Kim Kardashian prvýkrát vstúpila na červený koberec v čiernom body značky Balenciaga, ktoré jej zakrývalo aj tvár, bolo jasné, že sa chystá veľký módny moment. Spojenie Kim a návrhára Demnu Gvasalia prerástlo bežné partnerstvo medzi celebritou a značkou. Ich vzťah sa stal kultúrnym fenoménom a zapísal sa do histórie rovnako ako Alexander McQueen a Kate Moss. Obaja redefinovali, čo znamená byť ikonou.

    Značka Balenciaga pod vedením Demnu Gvasalia nikdy nešla cestou elegancie. Návrhár od roku 2015 pretvoril módny dom v laboratórium estetických experimentov, ktoré oscilujú medzi dekonštrukciou luxusu a prehnaným streetwear. Kim Kardashian do tejto vízie zapadla úplne prirodzene. Bola tvárou kampaní, hviezdou show aj hlasom štýlu, ktorý presahoval bežné vnímanie červeného koberca. Na Met Gala v roku 2021 išla doslova bez mena a bez tváre, len ako silueta, koncept, artefakt.

    Kim Kardashian premenila každý look na kultúrnu udalosť. Stál za tým Kanye West?

    Módny vývoj slávnej modelky a podnikateľky Kim Kardashian je pritom neoddeliteľný od Kanyeho Westa. Sama Kim v show Keeping Up With the Kardashians priznala, že až vďaka nemu pochopila, čo je osobný štýl a hlavne, ako môže móda rozprávať o charaktere. Kanye West mal k Demnovi blízko už skôr.

    Spolupracoval s ním na kolekcii Yeezy Season 1. Neskôr Demna navrhol aj stage kostýmy pre Donda Listening events. Hoci je dnes Kim s Kanyem vo veľmi napätom vzťahu, jeho vplyv na jej módne smerovanie nemožno poprieť. Rovnako tak sa nedá oddeliť Demnov rukopis od Kanyeho brutalistických a futuristických vízií.

    Balenciaga v spojení s „Kim K“? Okamžite virálny moment

    Kim looky z dielne Balenciaga sa medzitým stali súčasťou vizuálneho slovníka modernej popkultúry. Zaujala všetkým od zmieneného Met Gala v čiernom bodysuitu až po latexové sety v sýto ružovej farbe, ktoré si obliekla počas Saturday Night Live, kde sa navyše objavila v monogramovanom overalovom catsuite s ostrými ramenami. To všetko pomohlo definovať novú estetiku „Balenciaga girl“.

    Na Parížsky fashion week dorazila v páskovej vankúšovej róbe pripomínajúcej zvieraciu kazajku, s ultra štíhlymi slnečnými okuliarmi a maskou. Nezabudnuteľný je aj jej strieborný „armor-dress“ z show couture kolekcie, ktorý vyzeral ako tekutý kov. Práve tieto odvážne, nekompromisné siluety stvorili z Kim ikonu, nasledujúcu vlastný naratív, ktorý sa nikdy nebojí preháňať, deformovať, ani šokovať.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Saba Bakhia (@sababakhia)

    Nie vždy je všetko ružové. Došlo aj na extrémny škandál

    Jedným z najzásadnejších momentov v módnej kapitole Demna Gvasalia a Kim Kardashian však bola kríza. V novembri 2022 totiž značka Balenciaga čelila ostrej kritike kvôli reklamám, v ktorých boli zobrazené deti s plyšovými medvedíkmi v bondage oblečení, a dokumentom týkajúcim sa detskej pornografie.

    Kim na tento šokujúci incident reagovala obozretne, ale jasne: „Ako matka štyroch detí mnou obrazy hlboko otriasli. Bezpečnosť detí musí mať najvyššiu prioritu,“ uviedla a ocenila, že značka kampane stiahla a vydala ospravedlnenie. Vtedy prehlásila, že vzťah so značkou „prehodnotí“, ak Balenciaga prijme skutočnú zodpovednosť a podnikne nevyhnutné opatrenia pre ochranu detí.

    A ako to bude ďalej? Zostane Kim Kardashian verná Demnovi, alebo domu Balenciaga?

    Tento rok však prišiel zlom. Vedenie Balencaiga v januári oznámilo, že Demna značku po takmer dekáde opúšťa a mieri do čela Gucci. Zásadná zmena prichádza v dobe, keď Gucci hľadá nový smer po poklese predajov a značka potrebuje čerstvú identitu. Kim je pritom od januára 2024 oficiálna ambasádorka Balenciaga. Vzťah k značke má teda rovnako zmluvnú rovinu. Lenže jej skutočná lojalita, a to je v móde to najzásadnejšie, je zrejme k víziám Demny, nie k logu na štítku.

    Zdroj: Profimedia

    Otázkou zostáva, či pôjde Kim za Demnom do Gucci, alebo zostane tvárou Balenciaga, ktorá ju toľkokrát postavila do svetla reflektorov? Zatiaľ zostáva ticho. V dobe, keď je móda čím ďalej tým viac o príbehoch, symboloch a pozíciách v kultúrnej krajine, môže jej ďalší krok definovať novú éru popkultúry. Gen Z toto spojenie miluje práve pre jeho autenticitu a odvahu. Nech už cesta ikonického dua povedie kamkoľvek, jedno je isté. Kim a Demna napísali kapitolu módy, ktorá bude rezonovať aj dlho potom, čo ich posledný look opustí červený koberec.

    Zdroje: People, Daily Mail, Page Six, WWD, Dazed, Instagram, YouTube

    Kim Kardashian ako kultúrna zbraň značky Balenciaga. Čo bude ďalej?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Keď Kim Kardashian prvýkrát vstúpila na červený koberec v čiernom body značky Balenciaga, ktoré jej zakrývalo aj tvár, bolo jasné, že sa chystá veľký módny moment. Spojenie Kim a návrhára Demnu Gvasalia prerástlo bežné partnerstvo medzi celebritou a značkou. Ich vzťah sa stal kultúrnym fenoménom a zapísal sa do histórie rovnako ako Alexander McQueen a Kate Moss. Obaja redefinovali, čo znamená byť ikonou.

    Značka Balenciaga pod vedením Demnu Gvasalia nikdy nešla cestou elegancie. Návrhár od roku 2015 pretvoril módny dom v laboratórium estetických experimentov, ktoré oscilujú medzi dekonštrukciou luxusu a prehnaným streetwear. Kim Kardashian do tejto vízie zapadla úplne prirodzene. Bola tvárou kampaní, hviezdou show aj hlasom štýlu, ktorý presahoval bežné vnímanie červeného koberca. Na Met Gala v roku 2021 išla doslova bez mena a bez tváre, len ako silueta, koncept, artefakt.

    Kim Kardashian premenila každý look na kultúrnu udalosť. Stál za tým Kanye West?

    Módny vývoj slávnej modelky a podnikateľky Kim Kardashian je pritom neoddeliteľný od Kanyeho Westa. Sama Kim v show Keeping Up With the Kardashians priznala, že až vďaka nemu pochopila, čo je osobný štýl a hlavne, ako môže móda rozprávať o charaktere. Kanye West mal k Demnovi blízko už skôr.

    Spolupracoval s ním na kolekcii Yeezy Season 1. Neskôr Demna navrhol aj stage kostýmy pre Donda Listening events. Hoci je dnes Kim s Kanyem vo veľmi napätom vzťahu, jeho vplyv na jej módne smerovanie nemožno poprieť. Rovnako tak sa nedá oddeliť Demnov rukopis od Kanyeho brutalistických a futuristických vízií.

    Balenciaga v spojení s „Kim K“? Okamžite virálny moment

    Kim looky z dielne Balenciaga sa medzitým stali súčasťou vizuálneho slovníka modernej popkultúry. Zaujala všetkým od zmieneného Met Gala v čiernom bodysuitu až po latexové sety v sýto ružovej farbe, ktoré si obliekla počas Saturday Night Live, kde sa navyše objavila v monogramovanom overalovom catsuite s ostrými ramenami. To všetko pomohlo definovať novú estetiku „Balenciaga girl“.

    Na Parížsky fashion week dorazila v páskovej vankúšovej róbe pripomínajúcej zvieraciu kazajku, s ultra štíhlymi slnečnými okuliarmi a maskou. Nezabudnuteľný je aj jej strieborný „armor-dress“ z show couture kolekcie, ktorý vyzeral ako tekutý kov. Práve tieto odvážne, nekompromisné siluety stvorili z Kim ikonu, nasledujúcu vlastný naratív, ktorý sa nikdy nebojí preháňať, deformovať, ani šokovať.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Saba Bakhia (@sababakhia)

    Nie vždy je všetko ružové. Došlo aj na extrémny škandál

    Jedným z najzásadnejších momentov v módnej kapitole Demna Gvasalia a Kim Kardashian však bola kríza. V novembri 2022 totiž značka Balenciaga čelila ostrej kritike kvôli reklamám, v ktorých boli zobrazené deti s plyšovými medvedíkmi v bondage oblečení, a dokumentom týkajúcim sa detskej pornografie.

    Kim na tento šokujúci incident reagovala obozretne, ale jasne: „Ako matka štyroch detí mnou obrazy hlboko otriasli. Bezpečnosť detí musí mať najvyššiu prioritu,“ uviedla a ocenila, že značka kampane stiahla a vydala ospravedlnenie. Vtedy prehlásila, že vzťah so značkou „prehodnotí“, ak Balenciaga prijme skutočnú zodpovednosť a podnikne nevyhnutné opatrenia pre ochranu detí.

    A ako to bude ďalej? Zostane Kim Kardashian verná Demnovi, alebo domu Balenciaga?

    Tento rok však prišiel zlom. Vedenie Balencaiga v januári oznámilo, že Demna značku po takmer dekáde opúšťa a mieri do čela Gucci. Zásadná zmena prichádza v dobe, keď Gucci hľadá nový smer po poklese predajov a značka potrebuje čerstvú identitu. Kim je pritom od januára 2024 oficiálna ambasádorka Balenciaga. Vzťah k značke má teda rovnako zmluvnú rovinu. Lenže jej skutočná lojalita, a to je v móde to najzásadnejšie, je zrejme k víziám Demny, nie k logu na štítku.

    Zdroj: Profimedia

    Otázkou zostáva, či pôjde Kim za Demnom do Gucci, alebo zostane tvárou Balenciaga, ktorá ju toľkokrát postavila do svetla reflektorov? Zatiaľ zostáva ticho. V dobe, keď je móda čím ďalej tým viac o príbehoch, symboloch a pozíciách v kultúrnej krajine, môže jej ďalší krok definovať novú éru popkultúry. Gen Z toto spojenie miluje práve pre jeho autenticitu a odvahu. Nech už cesta ikonického dua povedie kamkoľvek, jedno je isté. Kim a Demna napísali kapitolu módy, ktorá bude rezonovať aj dlho potom, čo ich posledný look opustí červený koberec.

    Zdroje: People, Daily Mail, Page Six, WWD, Dazed, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Zrodené z mora, poháňané svetlom. Iris van Herpen oživuje haute couture

    Keď Iris van Herpen otvorila svoju kolekciu Sympoiesis na Paris Haute Couture Week podmanivým živým lookom, svet módy sa na chvíľu zastavil. Pred publikom sa vynorila modelka odetá do bioluminiscenčného zázraku tvoreného 125 miliónmi rias, ktoré reagujú na svetlo a teplotu. Výsledkom nie je iba odev, ale živý organizmus.

    Svet zrýchľuje, generácia Z spomaľuje. Ručné práce sú späť

    V dobe, keď sú naše dni preplnené notifikáciami a nekonečným skrolovaním, sa mladá generácia obracia k činnostiam pripomínajúcim dobu pred nástupom inteligentných technológií. Generácia Z si nachádza cestu k tvorivým koníčkom, ktoré nie sú len estetické, ale aj terapeutické. Jedná sa o širší kultúrny signál, že si ako spoločnosť začíname vážiť autenticitu a pokoj. Ručné práce do tohto modelu perfektne zapadajú.

    Páni, tento rok je trendom zažiariť. Je to aj vaša svadba

    Tradičné svadobné outfity už dávno nie sú "cool". Vďaka neustálemu boju za rodovú rovnoprávnosť sa dnes na svadbách rozhodne netočí všetko len okolo nevesty. Pánska svadobná móda sa rýchlo mení a naberá na odvahe. Moderné svadobné outfity pre mužov ponúka napríklad značka Tanner Fletcher. Trendu "It’s his wedding too" však v posledných týždňoch kraľuje profesionálny hráč NFL Kylen Granson a jeho biely plášť.

    Módny dom Pucci vstáva z mŕtvych. Vyhlasuje Pucci Girl Summer.

    Popkultúrne estetiky v posledných rokoch smelo ovládajú nielen naše instagramové feedy, ale aj životný štýl a šatník. V lete 2023 sme boli posadnutí Barbiecore, zatiaľ čo minulý rok sa niesol v znamení Brat Summer, pod taktovkou speváčky Charli XCX. Aký trend ale kraľuje tohtoročnému letu? No predsa štýl Pucci Girl Summer, ktorý si získal sympatie internetových it-girls ako Hailey Bieber alebo Alexandra Saint Mleux.

    Armani spúšťa ďalší projekt. V Emirátoch postaví svoje prvé plážové vily

    Módne domy často nezostávajú iba pri móde a s radosťou zasahujú aj do ďalších častí luxusného odvetvia. V poslednej dobe čoraz častejšie investujú do súkromných rezortov, rezidencií alebo klubov. Výnimkou nie je ani Giorgio Armani. Taliansky návrhár totiž oznámil plány na výstavbu svojich prvých plážových víl na svete, a to v Spojených arabských emirátoch.

    Čo znamená pánsky streetwear? Jeho finálna premena trvala roky

    Pánsky streetwear prešiel dlhú cestu od ulíc, kde kedysi vládli oversized hoodies a baggy jeans, až po súčasnú podobu, ktorá pripomína skôr sofistikovanejšiu verziu gentlemanovho šatníka. Jeho DNA stále patrí mestu, ale formu čerpá z tradície. Zahŕňa saká aj košele, topánky s aerodynamickou siluetou namiesto masívnych tvarov a kombinácie, ktoré by ešte pred niekoľkými rokmi v rovnakom kontexte vyzerali nemiestne.

    Móda v kocke: Fabergé má nového majiteľa a Burberry sa vracia do mesta

    Módny dom Burberry ohlasuje koniec leta. Po kampaniach naplnených festivalovou atmosférou putuje späť do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a jej značka Being Frenshe vydávajú produkty na pery a ruský výrobca luxusných šperkov Fabergé má nového majiteľa. Aukčná sieň Julien’s Auctions potom usporiadala dražbu kúskov Whitney Houston.

    Flip phone je späť. Vracia sa v modernej a futuristickej podobe

    Kedysi pôsobil ako nevyhnutný módny doplnok Paris Hilton. Dnes sa k nemu vracia generácia Z, módny svet aj technologické značky. Vyklápací telefón, kedysi symbol štýlu a neskôr relikt doby, sa stáva ikonou, ktorá už dávno neslúži len na volanie. Flip phone v sebe teraz spája nostalgiu s modernou technológiou a estetiku s presvedčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávajú zbohom objemu. Na rade je aerodynamika

    V móde sa často striedajú extrémy. Po ére objemných tenisiek, robustných podrážok a neprehliadnuteľnej siluety prichádza protipól. Torpedo tenisky, ako sa hovorí novému typu subtílnej obuvi, sa tento rok stávajú odpoveďou na únavu z chunky sneaker trendu. Sú štíhle, hladké, dokonca aerodynamické. Prinášajú späť istú samozrejmosť a nenápadnú eleganciu, ktorá kontrastuje s energickým a často prehnaným štýlom generácie Z.

    Archív prestal byť spomienkou. Dnes definuje to, čo považujeme za nové

    Trend slow fashion nie je tým hlavným dôvodom, prečo návrhári v poslednej dobe siahajú do vlastných archívov. Marketingové oddelenia reagujú na rastúci záujem o vizuály z minulého storočia. Fotografie a videá z 80. a 90. rokov zbierajú na sociálnych sieťach státisíce lajkov a zdieľaní. Práve takéto okamihy dokazujú, že verejnosť stále miluje dobovú pompéznosť a ikonický glamour z čias, keď trh nebol taký presýtený ako dnes.

    Adidas a Willy Chavarria sa ospravedlňujú. Mexiko ich obviňuje z privlastnenia si tradičnej obuvi

    Spoločnosť Adidas a návrhár Willy Chavarria čelia tvrdej kritike po tom, čo odhalili najnovšiu spoluprácu v podobe tenisiek Oaxaca Slip On. Ide o obuv, ktorá odkazuje na tradičné kožené mexické "huarache" sandále. Inšpiráciu však tvorcovia spočiatku neuznali. Cez víkend však vydali oficiálne ospravedlnenie po tom, čo ich Mexiko obvinilo z kultúrneho privlastňovania.

    Jachty ako symbol luxusného leta. Nesú v sebe príbeh aj odraz dnešného sveta

    Ležíte na prove, príjemne vás ovieva morský vánok, na pokožku vám dopadajú slnečné lúče a tyrkysová hladina sa pod vami leskne. Sociálne médiá oslavujú jachty ako symbol dokonalého leta. Trend jachtingu má bohatú históriu. Kým kedysi jachty ohromovali zlatými detailmi, dnes vyniká ich tichá elegancia. Jachty odrážajú hodnoty a náladu doby. Transformujú sa spolu s našou predstavou o skutočnom bohatstve.

    Relax s pridanou hodnotou. Objavte v letnej pauze feministické knihy

    Letné čítanie zvyčajne evokuje vášnivé romány alebo dobrodružné príbehy. Vytúžená prestávka však môže slúžiť aj ako vhodný čas na vzdelávanie. Spojte oddych so vzdelávaním a otvorte toto leto feministické knihy, ktoré vás jednoducho nepustia. Môžete sa dozvedieť viac o úlohe intimity nielen vo vzťahoch, menštruácii či toxických aspektoch ženskosti.

    Spoilery zatĺkajú klinec do rakvy filmov. Ničia sociálne siete zážitok z kina?

    Natáčanie pokračovania ikonického filmu Diabol nosí Pradu vyvolalo nielen vlnu nadšenia, ale aj kritiky. Nekonečné spoliery v podobe fotiek z natáčania a podrobných analýz jednotlivých outfitov vyvolávajú obavy nielen zo strany zarytých fanúšikov. Čo s takým tempom z ešte len chystaného filmu zostane? A nekazia sociálne siete klasické filmové kúzlo?

    Od smetných košov k Pradě. Harris Dickinson žiari pred aj za kamerou

    Keď Prada v januári oznámila, že jednou z jej nových tvárí bude britský herec Harris Dickinson, značka stavila na jeho civilnosť. V kampani nezosobňuje žiadnu úlohu, je hlavnou postavou svojho vlastného príbehu. A skutočne sa ujala. Dickinson na festivale v Cannes uviedol vydarený režisérsky debut Pobuda. Chystá sa tiež na rolu Johna Lennona a špekuluje sa, že by mohol byť novým agentom 007.

    Zastavte nákupy s expiráciou. Poďakuje vám peňaženka aj váš štýl

    Vo svete módy čelíme neustálemu tlaku. Nielen, že sa striedajú sezóny, ale aj mikro trendy. Čo sa v pondelok objaví na TikToku, môže byť v stredu vypredané a v piatok zastaralé. Kolobeh vytvára negatívny fenomén, takzvané nákupy s expiráciou. Produkty, ktoré nie sú stvorené pre dlhodobé nosenie, ale momentálne uspokojenie. Akoby sme si namiesto oblečenia kupovali krátkodobý dopamínový boost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―