Zabudnite na časy, keď turizmus v Južnej Kórei znamenal výlet po stopách K-popu či tradičného hanboku. Dnes sem mieria davy z celého sveta kvôli niečomu úplne inému. Beauty turizmus predstavuje novú ekonomickú víziu budúcnosti. V čom je ale Kórea lepšia než iné vyspelé štáty? Ako jediná krajina masívne študuje estetickú presnosť, high-tech omladzovanie i neinvazívnu chirurgiu, ktorá dokáže vyzerať ako jemný filter.
Kozmetický turizmus sa v Južnej Kórei mení na ekonomické zlato. Tamojšia vláda odhaduje, že v priebehu niekoľkých rokov by sa mohol stať jedným z hlavných ťahúňov štátneho HDP. Už teraz sa čísla pohybujú v státisícoch. Toľko ľudí ročne priletí do krajiny nie za zážitkami, ale za botoxom, liftingom, chemickým pílingom alebo laserom. A pri ceste späť domov si do kufra pribalia minimálne dvadsaťkilové zásoby kórejskej kozmetiky.
Soul ako mekka krásy. Beauty turizmus mení podstatu cestovania do Kórey
Juhokórejské kliniky nie sú len o krok vpred. Definujú novú estetickú medicínu. A robia to rovnakým spôsobom, akým kedysi nanovo definovali trh s krásou. Inými slovami, v Kórei sa teraz nepredáva iný tvar nosa, ale komplexná kultúra starostlivosti, dôvera v precíznosť a predovšetkým viditeľné výsledky bez rekonvalescencie.

Zdroj: Pexels
V krajine s najvyšším počtom plastických operácií na počet obyvateľov sa z beauty turizmu stal veľmi sebavedomý produkt. Investuje sa do špičkových kliník, tlmočníckych služieb, balíčkov all-inclusive i digitálnych kampaní. Aj preto sa v súčasnosti hovorí o tom, že Soul bude do roku 2030 nielen metropolou krásy, ale aj jedným z najziskovejších miest na svete.

Zdroj: Pexels
Kto do Kórey mieri? Klientela z Japonska, Vietnamu, ale čím ďalej častejšie aj z Európy a USA. Mnohí prídu na zákrok, iní len na nákup. Ale utráca sa v oboch prípadoch. Nejde už len o klasické značky K-beauty. Zatiaľ čo my ešte testujeme séra z virálnych e-shopov, zahraniční beauty fanúšikovia nakupujú profesionálnu skin care, ktorá sa u nás ani nepredáva, a to v lekárňach či špecializovaných štúdiách.
Ako beauty turizmus vyzerá v číslach? Kórea chce 700 tisíc pacientov ročne
A aký veľký je kozmetický biznis? Len výdavky zahraničných klientov dosiahli v apríli tohto roka rekordných 187,7 miliardy wonov(134 miliónov dolárov), čo je o 83 percent viac ako vlani. Priemerný cudzinec minie na dermatológiu 1,25 milióna wonov a na plastickú chirurgiu 2,14 milióna wonov. Údaje uviedla webová stránka Open Korea.
Výsledky prirodzene priťahujú pozornosť. Kórejská vláda dlhodobo podporuje rozvoj medicínskeho turizmu. Zmiernila vízové obmedzenia, zaviedla daňové výhody pre zahraničných klientov a podporuje agentúry a kliniky vybavené viacjazyčnými službami. V roku 2023 navštívilo Južnú Kóreu kvôli estetickým zákrokom rekordných 606 000 cudzincov, pričom 17 % z nich podstúpilo plastickú operáciu. A cieľ štátu? Do roku 2027 dosiahnuť počet 700 000 pacientov ročne.
Zdroje: Business Insider, Open Korea, Research Gate, Medical Departures, YouTube