Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zabudnite na časy, keď turizmus v Južnej Kórei znamenal výlet po stopách K-popu či tradičného hanboku. Dnes sem mieria davy z celého sveta kvôli niečomu úplne inému. Beauty turizmus predstavuje novú ekonomickú víziu budúcnosti. V čom je ale Kórea lepšia než iné vyspelé štáty? Ako jediná krajina masívne študuje estetickú presnosť, high-tech omladzovanie i neinvazívnu chirurgiu, ktorá dokáže vyzerať ako jemný filter.

    Kozmetický turizmus sa v Južnej Kórei mení na ekonomické zlato. Tamojšia vláda odhaduje, že v priebehu niekoľkých rokov by sa mohol stať jedným z hlavných ťahúňov štátneho HDP. Už teraz sa čísla pohybujú v státisícoch. Toľko ľudí ročne priletí do krajiny nie za zážitkami, ale za botoxom, liftingom, chemickým pílingom alebo laserom. A pri ceste späť domov si do kufra pribalia minimálne dvadsaťkilové zásoby kórejskej kozmetiky.

    Soul ako mekka krásy. Beauty turizmus mení podstatu cestovania do Kórey

    Juhokórejské kliniky nie sú len o krok vpred. Definujú novú estetickú medicínu. A robia to rovnakým spôsobom, akým kedysi nanovo definovali trh s krásou. Inými slovami, v Kórei sa teraz nepredáva iný tvar nosa, ale komplexná kultúra starostlivosti, dôvera v precíznosť a predovšetkým viditeľné výsledky bez rekonvalescencie.

    Zdroj: Pexels

    V krajine s najvyšším počtom plastických operácií na počet obyvateľov sa z beauty turizmu stal veľmi sebavedomý produkt. Investuje sa do špičkových kliník, tlmočníckych služieb, balíčkov all-inclusive i digitálnych kampaní. Aj preto sa v súčasnosti hovorí o tom, že Soul bude do roku 2030 nielen metropolou krásy, ale aj jedným z najziskovejších miest na svete.

    Zdroj: Pexels

    Kto do Kórey mieri? Klientela z Japonska, Vietnamu, ale čím ďalej častejšie aj z Európy a USA. Mnohí prídu na zákrok, iní len na nákup. Ale utráca sa v oboch prípadoch. Nejde už len o klasické značky K-beauty. Zatiaľ čo my ešte testujeme séra z virálnych e-shopov, zahraniční beauty fanúšikovia nakupujú profesionálnu skin care, ktorá sa u nás ani nepredáva, a to v lekárňach či špecializovaných štúdiách.

    Ako beauty turizmus vyzerá v číslach? Kórea chce 700 tisíc pacientov ročne

    A aký veľký je kozmetický biznis? Len výdavky zahraničných klientov dosiahli v apríli tohto roka rekordných 187,7 miliardy wonov(134 miliónov dolárov), čo je o 83 percent viac ako vlani. Priemerný cudzinec minie na dermatológiu 1,25 milióna wonov a na plastickú chirurgiu 2,14 milióna wonov. Údaje uviedla webová stránka Open Korea.

    Výsledky prirodzene priťahujú pozornosť. Kórejská vláda dlhodobo podporuje rozvoj medicínskeho turizmu. Zmiernila vízové obmedzenia, zaviedla daňové výhody pre zahraničných klientov a podporuje agentúry a kliniky vybavené viacjazyčnými službami. V roku 2023 navštívilo Južnú Kóreu kvôli estetickým zákrokom rekordných 606 000 cudzincov, pričom 17 % z nich podstúpilo plastickú operáciu. A cieľ štátu? Do roku 2027 dosiahnuť počet 700 000 pacientov ročne.

    Zdroje: Business Insider, Open Korea, Research Gate, Medical Departures, YouTube

    Autor článku:

    Južná Kórea má nový ekonomický pilier. Beauty turizmus mieri do extrémnych výšin

    ― Reklama ―

    Zabudnite na časy, keď turizmus v Južnej Kórei znamenal výlet po stopách K-popu či tradičného hanboku. Dnes sem mieria davy z celého sveta kvôli niečomu úplne inému. Beauty turizmus predstavuje novú ekonomickú víziu budúcnosti. V čom je ale Kórea lepšia než iné vyspelé štáty? Ako jediná krajina masívne študuje estetickú presnosť, high-tech omladzovanie i neinvazívnu chirurgiu, ktorá dokáže vyzerať ako jemný filter.

    Kozmetický turizmus sa v Južnej Kórei mení na ekonomické zlato. Tamojšia vláda odhaduje, že v priebehu niekoľkých rokov by sa mohol stať jedným z hlavných ťahúňov štátneho HDP. Už teraz sa čísla pohybujú v státisícoch. Toľko ľudí ročne priletí do krajiny nie za zážitkami, ale za botoxom, liftingom, chemickým pílingom alebo laserom. A pri ceste späť domov si do kufra pribalia minimálne dvadsaťkilové zásoby kórejskej kozmetiky.

    Soul ako mekka krásy. Beauty turizmus mení podstatu cestovania do Kórey

    Juhokórejské kliniky nie sú len o krok vpred. Definujú novú estetickú medicínu. A robia to rovnakým spôsobom, akým kedysi nanovo definovali trh s krásou. Inými slovami, v Kórei sa teraz nepredáva iný tvar nosa, ale komplexná kultúra starostlivosti, dôvera v precíznosť a predovšetkým viditeľné výsledky bez rekonvalescencie.

    Zdroj: Pexels

    V krajine s najvyšším počtom plastických operácií na počet obyvateľov sa z beauty turizmu stal veľmi sebavedomý produkt. Investuje sa do špičkových kliník, tlmočníckych služieb, balíčkov all-inclusive i digitálnych kampaní. Aj preto sa v súčasnosti hovorí o tom, že Soul bude do roku 2030 nielen metropolou krásy, ale aj jedným z najziskovejších miest na svete.

    Zdroj: Pexels

    Kto do Kórey mieri? Klientela z Japonska, Vietnamu, ale čím ďalej častejšie aj z Európy a USA. Mnohí prídu na zákrok, iní len na nákup. Ale utráca sa v oboch prípadoch. Nejde už len o klasické značky K-beauty. Zatiaľ čo my ešte testujeme séra z virálnych e-shopov, zahraniční beauty fanúšikovia nakupujú profesionálnu skin care, ktorá sa u nás ani nepredáva, a to v lekárňach či špecializovaných štúdiách.

    Ako beauty turizmus vyzerá v číslach? Kórea chce 700 tisíc pacientov ročne

    A aký veľký je kozmetický biznis? Len výdavky zahraničných klientov dosiahli v apríli tohto roka rekordných 187,7 miliardy wonov(134 miliónov dolárov), čo je o 83 percent viac ako vlani. Priemerný cudzinec minie na dermatológiu 1,25 milióna wonov a na plastickú chirurgiu 2,14 milióna wonov. Údaje uviedla webová stránka Open Korea.

    Výsledky prirodzene priťahujú pozornosť. Kórejská vláda dlhodobo podporuje rozvoj medicínskeho turizmu. Zmiernila vízové obmedzenia, zaviedla daňové výhody pre zahraničných klientov a podporuje agentúry a kliniky vybavené viacjazyčnými službami. V roku 2023 navštívilo Južnú Kóreu kvôli estetickým zákrokom rekordných 606 000 cudzincov, pričom 17 % z nich podstúpilo plastickú operáciu. A cieľ štátu? Do roku 2027 dosiahnuť počet 700 000 pacientov ročne.

    Zdroje: Business Insider, Open Korea, Research Gate, Medical Departures, YouTube

    ― Reklama ―

    Necítite parfum viac ako pár hodín? Zachráni vás vrstvenie vôní

    Niektoré obľúbené doplnky sa nemusia trblietať na míle ďaleko. Napríklad parfém je jednou zo súčastí outfitu, bez ktorej mnohí z nás nevychádzajú z domu. Niekedy však stačí prísť do kancelárie alebo na stretnutie a príjemné tóny sa z vašej pokožky pomaly vytratia. Kľúčom k úspechu je vrstvenie, na ktoré mnoho ľudí zabúda. Jednoduché nanesenie parfumu sa zrazu stane rituálom krásy, ktorý zaručí viacero komplimentov.

    Balenciaga otvára novú kapitolu vôní. Parfémy ukrývajú DNA značky

    Balenciaga sa opäť hlási o slovo vo svete parfumov. Tentoraz nie raz, ale s desiatimi vôňami, ktoré sa chcú stať súčasnými ikonami. Súčasťou kolekcie je aj znovuzrodenie legendárneho parfumu Le Dix, ktorému Cristóbal Balenciaga venoval rovnakú starostlivosť ako svojim couture modelom v roku 1947. Návrat do segmentu krásy dopĺňa aj otvorenie prvej parfumérie na historickej adrese módneho domu.

    Vogue čaká nová éra. Je Chloe Malle skutočnou Andy Sachs?

    Americkú edíciu Vogue vedie od začiatku Newyorského týždňa módy nová šéfredaktorka Chloe Malle. Stále však podlieha Anne Wintour, ktorá zostáva globálnou šéfredaktorkou. Čo môžeme očakávať od novej šéfredaktorky a akú má predstavu o budúcnosti módneho časopisu? Je možné, že Vogue prevzala skutočná verzia fiktívnej Andy Sachs?

    Ako si vybrať správny kožuch? Prípravy na jeseň a zimu sú v plnom prúde

    Kožuch sa stal jedným z hlavných pilierov jesennej a zimnej sezóny a jeho podoba sa mení podľa toho, kam smeruje váš osobný štýl. Luxusné, streetwear aj subkultúrne verzie majú spoločného menovateľa. Hrejivosť, výraz a možnosť stať sa hviezdou outfitu. Nie je potrebné robiť kompromisy, keď existuje verzia, ktorá dokonale ladí s vaším šatníkom.

    Jacquemus pripíja s Veuve Clicquot. Spoločne vzdávajú hold silným ženám

    Francúzsky módny dom Jacquemus a výrobca luxusného šampanského Veuve Clicquot predstavujú poetickú spoluprácu. V jej srdci leží limitovaná edícia fľaše La Grande Dame 2018 vintage a skulpturálny chladiaci set. Značky spája nielen láska pre tradíciu a remeslo, ale aj úcta k silným ženám. Oboje podčiarkuje obľúbenosť žltej farby, ktorá symbolizuje radosť.

    M.A.C Cosmetics má novú tvár. Kozmetickú značku bude zastupovať Doja Cat

    Speváčka Doja Cat odhalila novú beauty spoluprácu. Na uplynulom odovzdávaní ocenení MTV Video Music Awards potvrdila, že sa stala novou globálnou ambasádorkou spoločnosti M.A.C Cosmetics. Na červenom koberci totiž predviedla svoj klasický červený rúž v odtieni Lady Danger. Prizerajúcich sa však prekvapila, keď si z neho s chuťou odhryzla.

    Po stopách módnych ikon: Ako Marc Jacobs stelesnil módnu iróniu

    Marc Jacobs patrí medzi najvplyvnejších tvorcov súčasnej módy. Od 80. rokov až po súčasné prehliadky dokáže každej kolekcii vtlačiť vlastný osobitý charakter, značnú iróniu a pestrú odvahu. Jeho rukopis stojí na nečakaných kontrastoch. Či už medzi ulicou a haute couture, alebo popovou kultúrou a tradíciou. Práve vďaka tomu sa stal ikonickým návrhárom, ktorý sa nebojí experimentovať s farebnou paletou aj materiálovou extravaganciou.

    Protest na Parížskej nie je na mieste. Móda za nespokojnosť mladých nemôže

    Skupina MayDay minulý týždeň v Parížskej ulici usporiadala protest proti luxusu. Jej členovia sa obliekli do bielych kukiel a tričiek tvoriacich nápis "useless". Odkazovali na to, že drahé oblečenie odvádza pozornosť od dôležitejších hodnôt. Argument však pôsobí prázdno, pretože pravá príčina tlaku na mladých ľudí pramení inde. V tomto kontexte pôsobia luxusné butiky skôr ako kulisa, než aby boli zdrojom problému.

    Na větrné hůrce čaká nová adaptácia. Prvé ukážky rozdeľujú internet

    Prvé útržky očakávanej novej adaptácie románu Na větrné hůrce vyvolali v divákoch rozporuplné reakcie. Režisérka Emerald Fennell totiž poňala film vo svojom klasickom štýle. Oproti predlohe má teda o dosť viac sexuálny ráz. Fanúšikov knihy pobúrili nielen odvážne zábery, ale aj kontroverzné obsadenie. To všetko podčiarkol soundtrack z dielne Charli XCX.

    To najlepšie z Benátok. Na aké filmy sa môžete tešiť tentoraz?

    Medzinárodný filmový festival v Benátkach tento rok oslávil svoj 82. ročník. Hoci niektorí kritici označili tohtoročnú ponuku za pomerne slabú, našlo sa niekoľko filmov, ktoré vyvolali silné emócie a získali si divákov. Vybrali sme päť filmov, ktoré by ste si v najbližších mesiacoch nemali nechať ujsť. Od politicky naliehavého dokumentu cez čiernu satiru až po gotický veľkofilm.

    Móda v kocke: Naomi Campbell tancuje v Pucci a Tilda Swinton má vlastnú výstavu

    Pucci naverboval supermodelku Naomi Campbell, ktorá roztancovala jeho jesennú kolekciu. Značka Boucheron si zase za svoju tvár zvolila herečku Daisy Edgar Jones. Eye Filmmuseum v Amsterdame chystá výstavu o Tilde Swinton a La Galerie Dior pre zmenu odhalí exhibíciu s Azzedine Alaïa Foundation. Stella McCartney potom spolupracuje s Jeffom Koonsom.

    Pánske must-haves na jeseň 2025. Vedie nadčasová klasika

    Páni, prichádza jeseň a s ňou aj čas posunúť svoje outfity na vyššiu úroveň. Tohtoročná sezóna prináša štýl, ktorý je uvoľnený, ale pritom premyslený až do posledného detailu. Do hry sa vracajú nadčasové ikonické kúsky v modernom poňatí, s ktorými zažiarite. Pripravili sme pre vás preto zoznam kľúčových jesenných must-haves, ktoré zaistia, že budete vyzerať sebavedome a trendy pri každej príležitosti.

    Maximalizmus prenikol aj do interiérov. Na scénu vracia Art Deco

    Nedávny report platformy Pinterest potvrdil, že maximalizmus ovláda tiež trendy na poli interiérového dizajnu. Odkryl totiž nárast vyhľadávania inšpirácie spojenej so štýlom Art Deco. Hlboké farby, bohaté textúry a symetrické tvary, to všetko bude definovať jesenné domácnosti. Pritom nie je potrebná veľká renovácia, stačí len pár jednoduchých úprav.

    Prívesky s letom neodchádzajú. Na jeseň ozdobia aj rozviate sukne.

    Tento rok zaznamenal významný comeback príveskov, ktoré definujú počiatok milénia. Spočiatku sa začali objavovať na luxusných kabelkách, postupne ale presídlili rovnako na tenisky alebo sandále. Začína byť však jasné, že módnu scénu po úspešnom lete neopustia ani na jeseň. Tentokrát sa ale presunú na ďalší kúsok z vášho šatníka, a to sukne.

    Pánske baleríny priniesli organickú revolúciu. Zaplnia jesenné botníky

    Pánske baleríny sa na tohtoročných prehliadkach stali symbolom novej kapitoly. V dámskych botníkoch sa subtílna obuv objavuje už roky, tentoraz sa ale jej silueta preliala aj do pánskeho segmentu. Návštevníci fashion weekov dali najavo, že minimalistická elegancia plochej obuvi patrí do každého botníka. V okamihu, keď sa v balerínach začali objavovať známi umelci a trendsetteri, bolo jasné, že ide o nový obuvnícky smer.

    Značka Oishii posúva hranice luxusu. Ponúka exkluzívne virálne jahody

    Sociálne siete v posledných mesiacoch zaplavili videá používateľov, ktorí s nečakaným očakávaním konzumujú jahody. Ide totiž o luxusné balenie ôsmich plodov z dielne značky Oishii, za ktoré mnohí zaplatia až 12 dolárov. Lákavé sú predovšetkým vďaka svojmu až dystopicky perfektnému tvaru, farbe a vôni. Pestované sú po celý rok vo vertikálnych farmách.

    ― Reklama ―