Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zabudnite na časy, keď turizmus v Južnej Kórei znamenal výlet po stopách K-popu či tradičného hanboku. Dnes sem mieria davy z celého sveta kvôli niečomu úplne inému. Beauty turizmus predstavuje novú ekonomickú víziu budúcnosti. V čom je ale Kórea lepšia než iné vyspelé štáty? Ako jediná krajina masívne študuje estetickú presnosť, high-tech omladzovanie i neinvazívnu chirurgiu, ktorá dokáže vyzerať ako jemný filter.

    Kozmetický turizmus sa v Južnej Kórei mení na ekonomické zlato. Tamojšia vláda odhaduje, že v priebehu niekoľkých rokov by sa mohol stať jedným z hlavných ťahúňov štátneho HDP. Už teraz sa čísla pohybujú v státisícoch. Toľko ľudí ročne priletí do krajiny nie za zážitkami, ale za botoxom, liftingom, chemickým pílingom alebo laserom. A pri ceste späť domov si do kufra pribalia minimálne dvadsaťkilové zásoby kórejskej kozmetiky.

    Soul ako mekka krásy. Beauty turizmus mení podstatu cestovania do Kórey

    Juhokórejské kliniky nie sú len o krok vpred. Definujú novú estetickú medicínu. A robia to rovnakým spôsobom, akým kedysi nanovo definovali trh s krásou. Inými slovami, v Kórei sa teraz nepredáva iný tvar nosa, ale komplexná kultúra starostlivosti, dôvera v precíznosť a predovšetkým viditeľné výsledky bez rekonvalescencie.

    Zdroj: Pexels

    V krajine s najvyšším počtom plastických operácií na počet obyvateľov sa z beauty turizmu stal veľmi sebavedomý produkt. Investuje sa do špičkových kliník, tlmočníckych služieb, balíčkov all-inclusive i digitálnych kampaní. Aj preto sa v súčasnosti hovorí o tom, že Soul bude do roku 2030 nielen metropolou krásy, ale aj jedným z najziskovejších miest na svete.

    Zdroj: Pexels

    Kto do Kórey mieri? Klientela z Japonska, Vietnamu, ale čím ďalej častejšie aj z Európy a USA. Mnohí prídu na zákrok, iní len na nákup. Ale utráca sa v oboch prípadoch. Nejde už len o klasické značky K-beauty. Zatiaľ čo my ešte testujeme séra z virálnych e-shopov, zahraniční beauty fanúšikovia nakupujú profesionálnu skin care, ktorá sa u nás ani nepredáva, a to v lekárňach či špecializovaných štúdiách.

    Ako beauty turizmus vyzerá v číslach? Kórea chce 700 tisíc pacientov ročne

    A aký veľký je kozmetický biznis? Len výdavky zahraničných klientov dosiahli v apríli tohto roka rekordných 187,7 miliardy wonov(134 miliónov dolárov), čo je o 83 percent viac ako vlani. Priemerný cudzinec minie na dermatológiu 1,25 milióna wonov a na plastickú chirurgiu 2,14 milióna wonov. Údaje uviedla webová stránka Open Korea.

    Výsledky prirodzene priťahujú pozornosť. Kórejská vláda dlhodobo podporuje rozvoj medicínskeho turizmu. Zmiernila vízové obmedzenia, zaviedla daňové výhody pre zahraničných klientov a podporuje agentúry a kliniky vybavené viacjazyčnými službami. V roku 2023 navštívilo Južnú Kóreu kvôli estetickým zákrokom rekordných 606 000 cudzincov, pričom 17 % z nich podstúpilo plastickú operáciu. A cieľ štátu? Do roku 2027 dosiahnuť počet 700 000 pacientov ročne.

    Zdroje: Business Insider, Open Korea, Research Gate, Medical Departures, YouTube

    Autor článku:

    Južná Kórea má nový ekonomický pilier. Beauty turizmus mieri do extrémnych výšin

    ― Reklama ―

    Zabudnite na časy, keď turizmus v Južnej Kórei znamenal výlet po stopách K-popu či tradičného hanboku. Dnes sem mieria davy z celého sveta kvôli niečomu úplne inému. Beauty turizmus predstavuje novú ekonomickú víziu budúcnosti. V čom je ale Kórea lepšia než iné vyspelé štáty? Ako jediná krajina masívne študuje estetickú presnosť, high-tech omladzovanie i neinvazívnu chirurgiu, ktorá dokáže vyzerať ako jemný filter.

    Kozmetický turizmus sa v Južnej Kórei mení na ekonomické zlato. Tamojšia vláda odhaduje, že v priebehu niekoľkých rokov by sa mohol stať jedným z hlavných ťahúňov štátneho HDP. Už teraz sa čísla pohybujú v státisícoch. Toľko ľudí ročne priletí do krajiny nie za zážitkami, ale za botoxom, liftingom, chemickým pílingom alebo laserom. A pri ceste späť domov si do kufra pribalia minimálne dvadsaťkilové zásoby kórejskej kozmetiky.

    Soul ako mekka krásy. Beauty turizmus mení podstatu cestovania do Kórey

    Juhokórejské kliniky nie sú len o krok vpred. Definujú novú estetickú medicínu. A robia to rovnakým spôsobom, akým kedysi nanovo definovali trh s krásou. Inými slovami, v Kórei sa teraz nepredáva iný tvar nosa, ale komplexná kultúra starostlivosti, dôvera v precíznosť a predovšetkým viditeľné výsledky bez rekonvalescencie.

    Zdroj: Pexels

    V krajine s najvyšším počtom plastických operácií na počet obyvateľov sa z beauty turizmu stal veľmi sebavedomý produkt. Investuje sa do špičkových kliník, tlmočníckych služieb, balíčkov all-inclusive i digitálnych kampaní. Aj preto sa v súčasnosti hovorí o tom, že Soul bude do roku 2030 nielen metropolou krásy, ale aj jedným z najziskovejších miest na svete.

    Zdroj: Pexels

    Kto do Kórey mieri? Klientela z Japonska, Vietnamu, ale čím ďalej častejšie aj z Európy a USA. Mnohí prídu na zákrok, iní len na nákup. Ale utráca sa v oboch prípadoch. Nejde už len o klasické značky K-beauty. Zatiaľ čo my ešte testujeme séra z virálnych e-shopov, zahraniční beauty fanúšikovia nakupujú profesionálnu skin care, ktorá sa u nás ani nepredáva, a to v lekárňach či špecializovaných štúdiách.

    Ako beauty turizmus vyzerá v číslach? Kórea chce 700 tisíc pacientov ročne

    A aký veľký je kozmetický biznis? Len výdavky zahraničných klientov dosiahli v apríli tohto roka rekordných 187,7 miliardy wonov(134 miliónov dolárov), čo je o 83 percent viac ako vlani. Priemerný cudzinec minie na dermatológiu 1,25 milióna wonov a na plastickú chirurgiu 2,14 milióna wonov. Údaje uviedla webová stránka Open Korea.

    Výsledky prirodzene priťahujú pozornosť. Kórejská vláda dlhodobo podporuje rozvoj medicínskeho turizmu. Zmiernila vízové obmedzenia, zaviedla daňové výhody pre zahraničných klientov a podporuje agentúry a kliniky vybavené viacjazyčnými službami. V roku 2023 navštívilo Južnú Kóreu kvôli estetickým zákrokom rekordných 606 000 cudzincov, pričom 17 % z nich podstúpilo plastickú operáciu. A cieľ štátu? Do roku 2027 dosiahnuť počet 700 000 pacientov ročne.

    Zdroje: Business Insider, Open Korea, Research Gate, Medical Departures, YouTube

    ― Reklama ―

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    Coperni prepisuje bodycare. Oblečenie napúšťa prospešnými baktériami

    Značka Coperni vie, ako vytvoriť virálny moment a posunúť hranice nemožného. Či už to boli šaty modelky Belly Hadid v spreji, alebo robotickí psi na módnej prehliadke. Tentokrát sa však jej zakladatelia Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydať komerčnejším smerom a predstaviť kolekciu odevov napustených synbiotickou zmesou, ktorú by ste inak našli vo svojej chladničke.

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    JW Anderson má novú múzu. V novej kampani žiari John Malkovich

    Módna kampaň získala neobvyklú tvár. Legendárny herec John Malkovich sa stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje jej rezortnú a jarnú kolekciu pre rok 2026, ale predovšetkým kabelku Loafer Bag. Spoločnosť tým rozširuje svoju novú image, ktorú odhalila potom, čo jej zakladateľ Jonathan Anderson prijal ponuku šéfovať dámskej i pánskej divízii Dior.

    TikTok Highlights: Úspešný deň pomôže odštartovať trendy rutina 3×3 by 12

    Sociálne siete milujú zjednodušovanie. Príkladom je trendy lifestyle rutina s názvom 3×3 by 12. V jej srdci ležia tri jednoduché ciele, ktoré je nutné dokončiť ešte predpoludním. Radí totiž prejsť aspoň tri tisíce krokov, vypiť tretinu vody z denného cieľa a zjesť 30 gramov proteínu. Autorka metódy sľubuje, že podobným štartom dňa dosiahnete zdravšie a šťastnejšie ja.

    ― Reklama ―