Více

    ― Reklama ―

    Zatiaľ čo svet gurmánov si pojem fermentácia spája s pohárom kimči alebo kefíru, kozmetický priemysel ho posúva na novú úroveň. Bakteriálny proces, ktorý zabezpečuje transformáciu zložiek do vstrebateľnejšej formy, sa vkráda do prípravkov starostlivosti o pleť. Fermentované zložky sľubujú intenzívnejšiu účinnosť a jemnejšie pôsobenie. Trend, ktorý znie ako výstrelok, vychádza z dávnych tradícií východnej medicíny.

    Fermentácia sa v kozmetickom priemysle neobjavila náhodou. Rastúci dôraz na prírodné zloženie, účinnosť a šetrnosť k pokožke a planéte núti značky hľadať nové spôsoby. Fermentácia vyniká ako dômyselná kombinácia tradície a inovácie. Zatiaľ čo syntetické zložky môžu pleť zaťažovať, fermentované výťažky s ňou doslova harmonizujú. Vďaka nim je starostlivosť o pleť jemná a zároveň intenzívna, čo je presne to, čo dnešná kozmetika potrebuje a neustále hľadá.

    Starý princíp dopĺňa nové zloženie. Fermentácia ako staronová kozmetická inovácia

    Na prvý pohľad môže celý proces znieť zvláštne. Kto by chcel na svoju pleť aplikovať niečo, čo prešlo procesom fermentácie? Ale práve fermentácia mení zložky ako zelený čaj, ryža, morské riasy alebo výťažky z kvetov na biologicky aktívnejšie formy. Počas tejto premeny vznikajú aminokyseliny, antioxidanty a peptidy, zložky, ktoré vaša pleť dokáže oveľa lepšie využiť.

    Zdroj: Ksisters

    Kozmetika s fermentovanými zložkami je preto účinnejšia a rýchlejšie preniká do hlbších vrstiev pokožky, no napriek tomu je často vhodná pre citlivejšiu pleť. Zatiaľ čo bežné výťažky z vyššie uvedených zložiek môžu zostať len na povrchu, fermentované zložky pôsobia ako pomyselný kľúč od zamknutých dverí a presne vedia, kam majú na vašej pleti zamieriť.

    Opäť sme pri kórejských koreňoch. Fermentácia dosiahla globálny boom až teraz

    Najčastejšie sa teda fermentujú zložky, ktoré majú vo svete kozmetiky samy o sebe dobré meno. Napríklad ryžová voda, známa svojimi zmäkčujúcimi účinkami, alebo zelený čaj, plný antioxidantov. Veľmi obľúbený je aj fermentovaný filtrát z galaktomycét, kvasiniek, ktoré sa produkujú pri výrobe saké. Tento zázračný extrakt preslávila najmä japonská kozmetika, ale dnes ho možno nájsť aj v cenovo dostupnejších verziách, napríklad v produktoch Cosrx. Galaktomycézy zjemňujú štruktúru pleti, vyrovnávajú jej tón a podporujú prirodzenú obnovu buniek.

    Zdroj: COSRX

    Trend fermentovanej krásy teda pochádza z Južnej Kórei. Práve tam sa kozmetické značky inšpirovali tradičnými metódami spracovania potravín a aplikovali ich na starostlivosť o pleť. Priekopníkmi boli značky ako Missha, Su:m37 a Amorepacific, ktoré používajú fermentované zložky už viac ako desať rokov. Dnes ich však možno nájsť aj v portfóliách západných značiek, ako sú Lancôme a Sisley. Fermentované zložky teda nie sú len doménou špecializovaných výrobkov, ale stávajú sa novým štandardom pre vysokoúčinnú starostlivosť. Mimoriadne obľúbené sú aj toniká s fermentovanými zložkami.

    Zdroje: Korean Glamour, Pure District, Plné zdravie, Kocosbeauty, YouTube

    Fermentácia vo svete kozmetiky? Sľubuje vyššiu účinnosť skin care

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Zatiaľ čo svet gurmánov si pojem fermentácia spája s pohárom kimči alebo kefíru, kozmetický priemysel ho posúva na novú úroveň. Bakteriálny proces, ktorý zabezpečuje transformáciu zložiek do vstrebateľnejšej formy, sa vkráda do prípravkov starostlivosti o pleť. Fermentované zložky sľubujú intenzívnejšiu účinnosť a jemnejšie pôsobenie. Trend, ktorý znie ako výstrelok, vychádza z dávnych tradícií východnej medicíny.

    Fermentácia sa v kozmetickom priemysle neobjavila náhodou. Rastúci dôraz na prírodné zloženie, účinnosť a šetrnosť k pokožke a planéte núti značky hľadať nové spôsoby. Fermentácia vyniká ako dômyselná kombinácia tradície a inovácie. Zatiaľ čo syntetické zložky môžu pleť zaťažovať, fermentované výťažky s ňou doslova harmonizujú. Vďaka nim je starostlivosť o pleť jemná a zároveň intenzívna, čo je presne to, čo dnešná kozmetika potrebuje a neustále hľadá.

    Starý princíp dopĺňa nové zloženie. Fermentácia ako staronová kozmetická inovácia

    Na prvý pohľad môže celý proces znieť zvláštne. Kto by chcel na svoju pleť aplikovať niečo, čo prešlo procesom fermentácie? Ale práve fermentácia mení zložky ako zelený čaj, ryža, morské riasy alebo výťažky z kvetov na biologicky aktívnejšie formy. Počas tejto premeny vznikajú aminokyseliny, antioxidanty a peptidy, zložky, ktoré vaša pleť dokáže oveľa lepšie využiť.

    Zdroj: Ksisters

    Kozmetika s fermentovanými zložkami je preto účinnejšia a rýchlejšie preniká do hlbších vrstiev pokožky, no napriek tomu je často vhodná pre citlivejšiu pleť. Zatiaľ čo bežné výťažky z vyššie uvedených zložiek môžu zostať len na povrchu, fermentované zložky pôsobia ako pomyselný kľúč od zamknutých dverí a presne vedia, kam majú na vašej pleti zamieriť.

    Opäť sme pri kórejských koreňoch. Fermentácia dosiahla globálny boom až teraz

    Najčastejšie sa teda fermentujú zložky, ktoré majú vo svete kozmetiky samy o sebe dobré meno. Napríklad ryžová voda, známa svojimi zmäkčujúcimi účinkami, alebo zelený čaj, plný antioxidantov. Veľmi obľúbený je aj fermentovaný filtrát z galaktomycét, kvasiniek, ktoré sa produkujú pri výrobe saké. Tento zázračný extrakt preslávila najmä japonská kozmetika, ale dnes ho možno nájsť aj v cenovo dostupnejších verziách, napríklad v produktoch Cosrx. Galaktomycézy zjemňujú štruktúru pleti, vyrovnávajú jej tón a podporujú prirodzenú obnovu buniek.

    Zdroj: COSRX

    Trend fermentovanej krásy teda pochádza z Južnej Kórei. Práve tam sa kozmetické značky inšpirovali tradičnými metódami spracovania potravín a aplikovali ich na starostlivosť o pleť. Priekopníkmi boli značky ako Missha, Su:m37 a Amorepacific, ktoré používajú fermentované zložky už viac ako desať rokov. Dnes ich však možno nájsť aj v portfóliách západných značiek, ako sú Lancôme a Sisley. Fermentované zložky teda nie sú len doménou špecializovaných výrobkov, ale stávajú sa novým štandardom pre vysokoúčinnú starostlivosť. Mimoriadne obľúbené sú aj toniká s fermentovanými zložkami.

    Zdroje: Korean Glamour, Pure District, Plné zdravie, Kocosbeauty, YouTube

    ― Reklama ―

    Chanel odhalil recyklačný program Nevold. Na vyriešenie nadprodukcie však nestačí

    Módny dom Chanel urobil krok smerom k udržateľnejšej budúcnosti. Zaviedol komplexný recyklačný program Nevold zameraný na efektívne spracovanie textilného odpadu, nepoužitých materiálov a nepredaného tovaru. Pre značku Chanel predstavuje riešenie na boj proti nedostatku vzácnych materiálov, ako je kašmír, hodváb a koža. Kritici však tvrdia, že recyklácia nevyrieši najväčší problém sveta módy, teda nadprodukciu.

    Sarah Burton vydala ďalší debut. Pre Givenchy predstavila prvú kampaň

    Nová kreatívna riaditeľka značky Givenchy, návrhárka Sarah Burton, odhalila svoju debutovú prehliadku v marci tohto roku. Po odhalení kolekcie na túto jeseň teda teraz zverejňuje svoju prvú kampaň. Do hlavných úloh obsadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, ktorá má na konte aj populárny film Babygirl.

    Dizajnérsky kolotoč zmien je na konci. Z korunovania však vynechal ženy

    Od minulého roka sa na módnej scéne uskutočňujú zdanlivo nekončiace zmeny vo vedení najznámejších módnych značiek. Netrpezlivé sledovanie dlho očakávaných noviniek sa však skončilo. Väčšina predtým uvoľnených vedúcich pozícií tak bola úspešne obsadená. Nemožno si však nevšimnúť, že na vysnívaných módnych trónoch chýbajú hlavne ženy.

    Nostalgia sa opäť hlási o slovo. Oživila zabudnuté anklets

    Ďalší aktuálny letný trend potvrdil, že tohtoročnej módnej scéne dominuje nostalgia. Modelky aj it-girls priniesli späť dávno zabudnuté anklets. Náramky na členky si mnohí z nás spájajú skôr s radostným detstvom a letnými tábormi než elegantným doplnkom. Súčasné variácie kedysi populárneho šperku však sľubujú všetko od hravosti až po nadčasovosť.

    Bottega Veneta vzdáva hold ikonickému vzoru. Intrecciato oslavuje 50 rokov

    Slávny prepletaný vzor intrecciato patrí medzi najviac klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slúži ako okamžité poznávacie znamenie jednej z najúspešnejších talianskych značiek, Bottega Veneta. Spoločnosť tento rok vzdáva svojmu ikonickému detailu hold, keďže oslavuje 50 rokov. Predstavila preto špeciálnu kampaň, založenú na význame tradičného remesla.

    Séria Sirény rozpráva príbeh prostredníctvom módy. Jeho kostýmy prezrádzajú tajomstvo deja

    Po úspešnom seriáli White Lotus nastupujú na scénu nové projekty, taktiež stavané na tematike najbohatších vrstiev spoločnosti a ich následnej kritike. Podobný príbeh sa rozhodol vyrozprávať aj nový mini seriál Sirens, lákajúci predovšetkým na svoj svižný dej. Ten skvele dopĺňajú aj kostýmy, ktoré hravo naznačujú, kam postavy nenávratne smerujú.

    Módne značky hľadia vpred. Ponúkajú resort kolekcie pre jar 2026

    Špeciálne cruise a resort kolekcie fungujú ako pomyselný most medzi hlavnými ready-to-wear kolekciami. Zatiaľ čo najväčšie módne domy na ich počesť usporadúvajú špeciálne prehliadky, ostatné luxusné značky zostávajú pri kampaniach. Mnohé z nich preto nedávno odhalili najnovšie návrhy pre jar budúceho roka. Inšpiráciu čerpajú z histórie, tarotových kariet, Paríža či módy 90. rokov.

    Pozor na Labubu bez certifikácie. Z roztomilého plyšového zvieratka sa stáva toxický démon

    Keď sa na trhu objaví nová kultová senzácia, málokedy sa niekto pýta, čo za sebou zanechá. Labubu, postavička pôvodne určená pre zberateľov umenia a dizajnu, sa behom chvíle pretavila v lavínu napodobenín, ktoré zaplavujú medzinárodný trh. V Česku sa s týmito "fejkami" stretávame v podobe plyšákov, príveskov na kľúče či obalov na mobil. Všetky ale niečo spája. Úplne chýbajúce informácie o výrobcovi, zložení a bezpečnosti.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánske hodinky zmenšujú ciferník

    Dávno preč sú časy, keď štýlový pánsky outfit museli podčiarkovať maximálne trblietavé hodinky. Luxus dnes hovorí iným jazykom. Medzi stereotypne maskulínne modely prenikli nové trendové kúsky. Na rozdiel od svojich predchodcov ich zdobí menší ciferník, ktorý viac pripomína dámske hodinky. Do svojich lookov ich už zaradila nejedna pánska módna ikona.

    Móda v kocke: Roberto Coin má novú tvár a Balenciaga víta jar 2026

    Herečka Dakota Johnson je najnovšou ambasádorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger medzitým nadviazal spoluprácu s hercom Damsonom Idrisom na špeciálnej kolekcii inšpirovanej F1. Módny dom Balenciaga odhalil resort kolekciu pre jar 2026 a Chanel predstavil sadu šperkov Reach for the Stars. Victoria Beckham potom dostala vlastnú šou na Netflixe.

    Leto korunovalo plavky roka. Zažiaria asymetrické jednodielne kúsky

    Každé letné obdobie má svojich favoritov, definujúcich slnečnými lúčmi pretkané dni. Tohtoročným vládcom plážových trendov sa jednoznačne stávajú jednoduché, elegantné, ale napriek tomu zvodné plavky. Jedná sa o jednodielne asymetrické modely na jedno rameno. Nielen, že skvele vystihnú akúkoľvek postavu, predstavujú perfektnú nadčasovú voľbu.

    Bottega Veneta oslavuje novú kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    Módny dom Bottega Veneta predstavil nové tváre kampane "Craft is Our Language". Medzi hlavné mená tentoraz patrí raper Tyler, The Creator a kultový taliansky režisér Dario Argento. Ide o potvrdenie trendu, že luxusné módne domy oslovujú tvorcov z rôznych kútov kultúrneho sveta. Najmä rapová scéna má už roky nesporný vplyv na vnímanie štýlu, estetiky a hodnôt značky a Bottega Veneta nie je výnimkou.

    Paríž očakáva zmeny. Týždeň haute couture módy mení svoje obrysy

    Parížsky týždeň haute couture módy zažíva tento rok veľké zmeny. Dôvodom je zdanlivo nekončiaci kolotoč presúvajúcich sa kreatívnych riaditeľov najslávnejších módnych domov. Na očakávanej udalosti tak bude chýbať Dior, Jean Paul Gaultier a Valentino. Na druhej strane Glenn Martens bude debutovať pre Maison Margiela a Demna Gvasalia sa rozlúči s Balenciagou.

    Maria Grazia Chiuri neponúkla len eleganciu. Dior priniesla aktívny feminizmus

    Maria Grazia Chiuri síce obliekala ženy do tylu, saténu a ikonických prvkov, jej skutočný prínos značke Dior však leží inde. V spôsobe, akým do prehliadok vtkala sociálne uvedomenie. V článku sa preto nepíše o čipke, ktorú použila na svojej poslednej prehliadke. Je o tom, ako módu ako jedna z mála premenila na feministický nástroj. A ako jej návrhy opakovane zdôrazňovali, že silueta nestačí. Treba aj silný postoj.

    Na trón nastúpil Jonathan Anderson. Bude vládnuť celému kráľovstvu Dior

    Módny dom Dior v pondelok ráno potvrdil dlhoročné špekulácie o nástupcovi kreatívnej riaditeľky Marie Grazie Chiuriovej. Ako mnohí očakávali, stal sa ním návrhár Jonathan Anderson, ktorý bol nedávno vymenovaný za šéfa pánskeho oddelenia slávnej značky. Prvýkrát od čias samotného Christiana Diora bude všetkým sekciám spoločnosti vládnuť jeden dizajnér.

    Kristen Stewart skúša režisérske kreslo. V Cannes uspela s The Chronology of Water

    Slávna herečka Kristen Stewart skúma nové odvetvia filmovej brandže. Na uplynulom festivale v Cannes ponúkla svoj prvý veľký režisérsky debut, teda film The Chronology of Water. Film skúma príbeh americkej spisovateľky bojujúcej s traumami z detstva i drogovou závislosťou Lidie Yuknavitch. Za svoj počin si Stewart vyslúžila standing ovation.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―