Značka Coperni vie, ako vytvoriť virálny moment a posunúť hranice nemožného. Či už to boli šaty modelky Belly Hadid v spreji, alebo robotickí psi na módnej prehliadke. Tentokrát sa však jej zakladatelia Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydať komerčnejším smerom a predstaviť kolekciu odevov napustených synbiotickou zmesou, ktorú by ste inak našli vo svojej chladničke.
Odev prestáva byť iba odevom. Stáva sa aktívnou skincare ingredienciou
V zmene nových kolekcií, ktoré sa na nás valia z týždňov módy, môže byť pre značky obtiažne vyniknúť. To však neplatí pre parížsky módny dom Coperni, ktorý pre sezónu jar/leto 2026 opäť boduje. V rámci nej totiž predstavil kolekciu s názvom C+ Carewear. Na prvý pohľad sa jedná o obyčajné kusy oblečenia. Skrývajú však prekvapivú superschopnosť.


Zdroj: Coperni
Topy, body a legíny v čiernej a šedej farbe sú obohatené o synbiotickú zmes probiotík a prebiotík, ktorá sa postupne uvoľňuje. Inovatívna patentovaná elastická tkanina vznikla v spolupráci s priekopníckou švajčiarskou spoločnosťou HeiQ, ktorá sa zaoberá biotechnológiami.
Coperni ťaží z wellness boomu. Prekvapuje však cenovou dostupnosťou
Ako u každej inej revolučnej myšlienky sa zakladatelia značky Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli pozrieť sa na veci z iného uhla a položili si otázku: „Čo keby oblečenie mohlo robiť viac než nás len obliekať, čo keby sa o nás mohlo starať?“ C+ Carewear sľubuje svojim nositeľom hydratáciu, posilnenie kožnej bariéry a postupné zmiernenie začervenania a suchosti.
Tajomstvo tejto inovatívnej technológie spočíva v jej aktivácii telesným teplom a trením pri kontakte s kožou. To umožňuje „dobrým“ baktériám postupne prechádzať z odevu na pokožku nositeľa. Podľa Vaillanta a Meyera bolo najväčšou výzvou vytvoriť produkt, ktorý funguje po technologickej stránke, ale nie na úkor estetiky alebo pohodlia pri samotnom nosení.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Podľa značky zostávajú odevy s aktívnymi zložkami plne funkčné až 40 praní. Zaujímavá je aj ich cena. V porovnaní s lounge a athleisure kúskami od iných prémiových značiek je prekvapivo „nízka“. Napriek tomu, že ide o revolučnú biotechnologickú inováciu od značky vysokej módy, akou je Coperni. Napríklad C+ Body sa oficiálne predáva za 150 eur, zatiaľ čo ostatné kúsky stoja 180 eur.
Zdroje: Coperni, Business of Fashion, Dazed, Instagram

