Päťdňový módny zhon Londýnskeho fashion weeku uzavrel v pondelok večer módny dom Burberry. Kreatívny riaditeľ Daniel Lee tentokrát zameral svoju pozornosť na „šesťdesiatky“. Pre nadchádzajúcu jar a leto totiž naservíroval kolekciu, ktorá vzdala hold nielen vtedajšej dobe, ale aj britskej hudobnej scéne. Na móle nechýbali pestré farby ani minisukne.
Kreatívny riaditeľ Burberry, Daniel Lee, ukončil päťdňový Londýnsky týždeň módy v pestrofarebnom štýle. Svoju kolekciu pre budúcu jar a leto totiž pretkal retro atmosférou. Poctil ňou nielen 60. roky minulého storočia, ale aj britskú hudobnú scénu. „Chcel som osláviť milostnú aférku medzi módou a hudbou,“ vyhlásil podľa serveru WWD návrhár. Inšpiráciou mu boli taktiež známe britské hudobné festivaly.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Pri tvorbe najnovšej kolekcie ovšem čerpal aj z baletu divadla Sadler’s Wells s názvom Quadrophenia: A Mod Ballet. „Hudobníci vždy mali neuveriteľný štýl a spoločne s módou tvoria naozaj silnú kultúru,“ popísal ďalej dizajnér. Na prehliadkovom móle preto nechýbali kúsky hodné typickej rock star. Či už išlo o kožené nohavice, minisukne a šaty, alebo krátke kožené a denim kabátiky.







Zdroj: Reuters
To všetko prepájali výrazné Pop Art farby, ako je žiarivo zelená, žltá, levanduľová alebo žiarivo modrá. Perfektne dokresľovali atmosféru lokácie, teda obrieho stanu v Kensington Gardens, ktorý ukrýval blankytne modrú oblohu posiatu bielymi mrakmi. „Od festivalov cez štadióny až po koncerty pod šírym nebom, každé leto v Spojenom kráľovstve ožíva štýlom a zvukom,“ dodal Lee.
Najnovšia Burberry kolekcia srší hravosťou. Má ale aj veľký komerčný potenciál
Britský módny návrhár opäť dokázal, že sa vie hrať. Do kolekcie zapracoval nečakané prvky, ako šál a kabát posiaty tarotovými kartami, dlhé vejúce šály, tričká s grafickými potlačami kvetín alebo trblietavé mini šaty bez rukávov. Pohral sa aj so siluetou, ktorú výrazne zúžil. „Ako návrhári sme naučení ísť do nadrozmerných veľkostí. Keď vidíte model v niečom menšom, nemá to taký dopad,“ vysvetlil.
Okrem toho však v kolekcii zažiarila aj klasika značky Burberry, ako sú dlhé nepremokavé trenčkoty a kockované kabáty. Výsledkom je teda kolekcia, ktorá funguje na móle, ale má aj veľký komerčný potenciál. Pretože to je presne to, čo britský módny dom potrebuje. Dlhodobo totiž bojuje nielen s klesajúcimi tržbami, ale aj s klesajúcim dopytom v nepriaznivom ekonomickom prostredí.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Hypebeast, Instagram, YouTube