Více

    ― Reklama ―

    Slávny prepletaný vzor intrecciato patrí medzi najviac klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slúži ako okamžité poznávacie znamenie jednej z najúspešnejších talianskych značiek, Bottega Veneta. Spoločnosť tento rok vzdáva svojmu ikonickému detailu hold, keďže oslavuje 50 rokov. Predstavila preto špeciálnu kampaň, založenú na význame tradičného remesla.

    Intrecciato nie je len vzor, ale symbol hodnôt, ktoré talianska značka Bottega Veneta predstavuje. Presne to sa spoločnosť snaží ukázať vo svojej najnovšej kampani s názvom Craft is Our Language, teda Remeslo je náš jazyk. Bola vydaná pri príležitosti 50. výročia slávneho detailu, ktorý bol vytvorený v roku 1975. Zachytáva známe osobnosti a priateľov módneho domu, ako aj prepletené ruky a rôzne gestá.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Bottega Veneta (@bottegavenetaworld)

    Tie majú symbolizovať samotný pletený vzor, ale aj vzájomnú prepojenosť, ktorá vzniká vďaka tradičnému remeselnému umeniu a kreativite, ktoré stoja v centre spoločnosti Bottega Veneta. „Intrecciato vnímame nielen ako techniku, ale aj ako metaforu,“ uviedla značka. Má predstavovať spoluprácu a kolektívneho ducha, ktoré prenikajú spoločnosťou. Zároveň je to odkaz na knihu Bruna Munariho.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Dizajnér totiž vydal knihu s názvom Supplemento al Dizionario Italiano, teda podrobnú štúdiu typických talianskych gest. Kampaň tak zároveň uctieva talianske korene značky. Objavujú sa v nej slávne osobnosti zo sveta filmu, umenia, literatúry, hudby alebo športu. Každý z nich zároveň obliekol intrecciato v podobe ikonického doplnku alebo klasického kúsku z módnych archívov Bottega Veneta.

    Na slávu musel intrecciato čakať. Parížski kupci vzor odmietali

    Intrecciato vytvoril jeden zo zakladateľov značky, Renzo Zengiaro. Bottega Veneta založil v meste Vicenza spolu s Michelom Taddei v roku 1966. V 70. rokoch začal spracovávať kožu typickú pre tamojší región, Veneto. Tá je vďaka svojej tenkej štruktúre ideálna pre pletenie a často sa používala na výrobu rukavíc alebo topánok. Na slávu si ale teraz už ikonický vzor musel počkať. Zákazníci ho spočiatku odmietali.

    Napríklad parížski kupci ho prirovnávali k slameným taškám. Vzor si ovšem našiel záujemcov v Japonsku a Spojených štátoch amerických. Postupne tak vyšplhal po rebríčku trendov, až sa stal najznámejším symbolom značky. Bottega Veneta plánuje tento rok vydať ešte druhú kampaň a taktiež špeciálnu knihu. Slúžiť má ako istý slovník, zachycujúci jazyk, remeslo, ale aj hodnoty módneho domu.

    Zdroje: The Fashion Network, Hypebeast, Hypebae, Instagram, YouTube

    Bottega Veneta vzdáva hold ikonickému vzoru. Intrecciato oslavuje 50 rokov

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Slávny prepletaný vzor intrecciato patrí medzi najviac klasické prvky tichého luxusu. Zároveň slúži ako okamžité poznávacie znamenie jednej z najúspešnejších talianskych značiek, Bottega Veneta. Spoločnosť tento rok vzdáva svojmu ikonickému detailu hold, keďže oslavuje 50 rokov. Predstavila preto špeciálnu kampaň, založenú na význame tradičného remesla.

    Intrecciato nie je len vzor, ale symbol hodnôt, ktoré talianska značka Bottega Veneta predstavuje. Presne to sa spoločnosť snaží ukázať vo svojej najnovšej kampani s názvom Craft is Our Language, teda Remeslo je náš jazyk. Bola vydaná pri príležitosti 50. výročia slávneho detailu, ktorý bol vytvorený v roku 1975. Zachytáva známe osobnosti a priateľov módneho domu, ako aj prepletené ruky a rôzne gestá.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Bottega Veneta (@bottegavenetaworld)

    Tie majú symbolizovať samotný pletený vzor, ale aj vzájomnú prepojenosť, ktorá vzniká vďaka tradičnému remeselnému umeniu a kreativite, ktoré stoja v centre spoločnosti Bottega Veneta. „Intrecciato vnímame nielen ako techniku, ale aj ako metaforu,“ uviedla značka. Má predstavovať spoluprácu a kolektívneho ducha, ktoré prenikajú spoločnosťou. Zároveň je to odkaz na knihu Bruna Munariho.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Dizajnér totiž vydal knihu s názvom Supplemento al Dizionario Italiano, teda podrobnú štúdiu typických talianskych gest. Kampaň tak zároveň uctieva talianske korene značky. Objavujú sa v nej slávne osobnosti zo sveta filmu, umenia, literatúry, hudby alebo športu. Každý z nich zároveň obliekol intrecciato v podobe ikonického doplnku alebo klasického kúsku z módnych archívov Bottega Veneta.

    Na slávu musel intrecciato čakať. Parížski kupci vzor odmietali

    Intrecciato vytvoril jeden zo zakladateľov značky, Renzo Zengiaro. Bottega Veneta založil v meste Vicenza spolu s Michelom Taddei v roku 1966. V 70. rokoch začal spracovávať kožu typickú pre tamojší región, Veneto. Tá je vďaka svojej tenkej štruktúre ideálna pre pletenie a často sa používala na výrobu rukavíc alebo topánok. Na slávu si ale teraz už ikonický vzor musel počkať. Zákazníci ho spočiatku odmietali.

    Napríklad parížski kupci ho prirovnávali k slameným taškám. Vzor si ovšem našiel záujemcov v Japonsku a Spojených štátoch amerických. Postupne tak vyšplhal po rebríčku trendov, až sa stal najznámejším symbolom značky. Bottega Veneta plánuje tento rok vydať ešte druhú kampaň a taktiež špeciálnu knihu. Slúžiť má ako istý slovník, zachycujúci jazyk, remeslo, ale aj hodnoty módneho domu.

    Zdroje: The Fashion Network, Hypebeast, Hypebae, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Bangle all the way. Masívne náramky sa valcujú módne doplnky

    Náramky v štýle bangles sa vyšplhali na pomyselný vrchol módnych doplnkov. Módne móla určené pre tohtoročnú jar a leto zaplavili okrem pôsobivých kúskov oblečenia aj výrazné náramky. Značky Saint Laurent, Balmain, Victoria Beckham alebo Hermès ukazujú, že tento rok bude o čo stáť. Zvezte sa na vlne masívnych šperkov zdobiacich opálené ruky.

    Miu Miu zachraňuje Prada Group. Luxusná skupina oslavuje rastúce predaje

    Luxusné značky dlhodobo bojujú s nízkym dopytom a trvajúcou infláciou. Niektorým sa však aj napriek nepriaznivej situácii naďalej darí. Výsledky z uplynulého polroka oslavuje napríklad Prada Group. Skupina totiž v stredu oznámila rastúce predaje a stabilné zisky. Ďakovať za to môže predovšetkým spoločnosti Miu Miu, ktorá je jej najväčším ťahúňom.

    Rozhovor: Česko má talentov dosť. Kreatívne kolekcie ale brzdí konzervatívny trh, mieni Žofie Soldánová z Naiad

    Žofie Soldánová, návrhárka českej značky Naiad, verí, že každá žena v každom veku má svoju vlastnú krásu. Z toho vychádza aj jej tvorba, prostredníctvom ktorej chce ženám ponúknuť možnosť cítiť sa étericky a zároveň silne. Je presvedčená, že česká módna scéna má obrovský potenciál. Miestny trh je však konzervatívny a návrhárom trochu zväzuje ruky, pretože musia nájsť správnu rovnováhu medzi kreativitou a predajnosťou.

    Pánske tašky budúcej sezóny? Kraľuje im tradícia a funkčnosť

    Časy, keď si muži vystačili s vreckami, sú už minulosťou. Pánske tašky, a najmä takzvané shoulder bags, opäť dávajú o sebe vedieť. Na prehliadkach pre túto jeseň a zimu sa objavili v toľkých variáciách, až pôsobia skôr ako rozhodný návrat k základom než ako skúšobný trend. Zároveň však nepôsobia nostalgicky. V modernom čítaní sa stávajú spoločníkom, ktorý vie, čo robí. Dizajnovo, prakticky aj esteticky.

    Želáte si čerstvé pečivo? Gurmánske parfémy dobývajú svet aj naše zmysly

    Teplý croissant, čerstvo upečený chlieb s maslom alebo kúsok narodeninovej torty. Vôňa pečiva je jedným z najvýraznejších parfumových trendov tohto roka. Symbolizuje totiž pokoj, pohodu a návrat do detstva. V dobe, keď je jedlo často spájané s prehnanou sebakontrolou, prichádzajú hrejivé vône ako nežná útecha. Aké parfémy stoja za skúšku?

    Biele tenisky na červenom koberci? Je to neúctivé a jasné faux pas

    Na filmovom festivale v Karlových Varoch sa rok čo rok opakuje jeden zvláštny fenomén. Slávnostné delegácie prichádzajúce na premiéry pôsobia štylisticky trochu nekonzistentne. Zatiaľ čo hlavné hviezdy sa skvejú vo večerných šatách, filmoví strihači majú niekedy na sebe len krátke nohavice a šľapky. Najvýraznejšia je však iná kombinácia: honosná róba a biele tenisky. Čo si o tom myslíme my v redakcii?

    Paríž má predbežný rozvrh. Jeho jesenný fashion week prekypuje debutmi

    S postupujúcim letom rastú aj očakávania módnej scény. Septembrové týždne módy prinesú niekoľko dôležitých debutov. A zdá sa, že väčšina z nich bude odhalená v Paríži. Organizátor tamojšieho fashion weeku, Fédération de la Haute Couture de la Mode, vo štvrtok zverejnil predbežný kalendár, podľa ktorého podujatie odhalí deväť premiér nových kreatívnych riaditeľov.

    Ako prežiť trópy s eleganciou? Ovládnite business dresscode aj v lete

    Slnko páli už od rána a vy viete, že vás čaká náročný deň v kancelárii. Kombinácia, ktorá môže v letných mesiacoch spôsobiť utrpenie aj tým najštýlovejším jedincom. Ale aj v lete môžete zažiariť s pracovným oblečením, ktoré je ľahké a elegantné zároveň. Stačí siahnuť po správnych materiáloch a s niekoľkými nadčasovými kúskami ľahko vytvoríte vlastný letný capsule wardrobe.

    Personal branding nie je len pre celebrity. Staňte sa ikonou svojej sociálnej bubliny

    Byť zapamätateľný je v dospelom svete silnou zbraňou. Čokoľvek, v čom ste dobrí, sa môže stať vaším poznávacím znamením. Pomôže vám v tom aj takzvaný personal branding. Trend, rezonujúci hlavne na sociálnej sieti TikTok, sa stáva nástrojom osobného prejavu a môže pracovať vo váš prospech. Štýl totiž ďaleko presahuje rámec obyčajnej módy.

    Móda v kocke: Kendall Jenner žiari pre Pradu a Londýn vystaví šatník Alžbety II.

    Módny dom Prada zverejnil kampaň na túto jeseň, v ktorej okrem iných žiari aj Kendall Jenner. Návrhárka Phoebe Philo odhalila svoju štvrtú kolekciu a MM6 Maison Margiela obnovil spoluprácu s Dr. Martens. Londýn na jar privíta výstavu odhaľujúcu šatník kráľovnej Alžbety II. A značka American Eagle vymenovala herečku Sydney Sweeney za svoju ambasádorku.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    TikTok ako šikovná reklama. Beauty značkám prináša organický rast

    Platforma Spate vysledovala 10 najpopulárnejších beauty značiek, ktoré za uplynulý rok na sociálnej sieti TikTok zaznamenali organický rast. Ide o pozornosť, ktorú spoločnosti nezískavajú skrz dohodnuté spolupráce či platené reklamy. Používatelia o nich len často hovoria alebo ich odporúčajú svojim sledujúcim, čím okolo nich vytvárajú potrebný "hype".

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―