Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módny dom Bottega Veneta predstavil nové tváre kampane „Craft is Our Language“. Medzi hlavné mená tentoraz patrí raper Tyler, The Creator a kultový taliansky režisér Dario Argento. Ide o potvrdenie trendu, že luxusné módne domy oslovujú tvorcov z rôznych kútov kultúrneho sveta. Najmä rapová scéna má už roky nesporný vplyv na vnímanie štýlu, estetiky a hodnôt značky a Bottega Veneta nie je výnimkou.

    Módny dom Bottega Veneta ukazuje, že luxus a popkultúra už nie sú oddelené svety. Značky nestavajú na známych tvárach len kvôli sláve, ale preto, že reprezentujú špecifické estetické postoje. Najnovší ambasádor spoločnosti, Tyler, The Creator, je v tomto ohľade dokonalý. Jeho schopnosť tvoriť čokoľvek mimo zavedených kategórií a zároveň presahovať do módy, dizajnu a filmu z neho robí štýlovú jednotku. Dario Argento potom prináša úplne iný druh symboliky, tajomstva, filmového remesla a napätia, ktoré sú pre značku prekvapivo kompatibilné.

    Bottega Veneta spája perfektných umelcov naprieč odbormi. Kampaň nafotil Jack Davison

    Kampaň „Craft is Our Language“ nafotil britský fotograf Jack Davison. Uctieva v nej detaily, remeslo a ľudský dotyk. Vizuály predstavujú známe i menej známe tváre vo chvíľach jednoduchého, ale symbolického gesta. Presnejšie povedané, zachytávajú zdvihnuté ruky, dotyk a gesto spojenia. Práve v týchto detailoch má Bottega Veneta svoje korene, príkladom je Intrecciato, ikonický pletený vzor, ktorý tento rok oslavuje 50 rokov. Okrem celebrít sa v kampani objavujú aj samotní remeselníci značky. Tí, ktorí stoja za špičkovým spracovaním produktov, ktoré módny dom preslávili.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by new Bottega Veneta (@newbottega)

    Je zaujímavé, že módne domy sa čoraz častejšie obracajú na rapových umelcov ako kultúrne ikony. Tyler, The Creator je v poslednom čase štýlovým fenoménom, ktorý definuje mladistvú pánsku módu a mieša farby, siluety a konvencie. Napríklad pri navrhovaní kolekcie pre Louis Vuitton v roku 2024 zdôraznil, že chce vytvoriť oblečenie, ktoré by sám nosil, a preto ručne nakreslil každý monogram. Táto filozofia rezonuje s hodnotami značky Bottega Veneta, ktorá kladie dôraz na autentický dizajn. Tylerova účasť na kampani tak pôsobí veľmi prirodzene.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Režisér Dario Argento zasa prináša prvky napätia a temnej krásy. Jeho účasť ukazuje, že aj Bottega Veneta chce hovoriť jazykom filmu, atmosféry a hlbšieho významu. Spojenie so svetom hororu, emócií a obrazových symbolov posúva značku smerom k umeleckému vyjadreniu. Kampaň navyše prichádza v čase, keď sa pozornosť obracia k novej kreatívnej riaditeľke Louise Trotter, ktorej rukopis bude predstavený na septembrovom týždni módy v Miláne. Dovtedy si Bottega Veneta upevňuje svoju pozíciu značky, ktorá je neokázalá, elegantná, ale zároveň veľmi súčasná.

    Zdroje: Bottega Veneta, Culted, WWD, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Bottega Veneta oslavuje novú kampaň. V čele stojí Tyler, The Creator a Dario Argento

    ― Reklama ―

    Módny dom Bottega Veneta predstavil nové tváre kampane „Craft is Our Language“. Medzi hlavné mená tentoraz patrí raper Tyler, The Creator a kultový taliansky režisér Dario Argento. Ide o potvrdenie trendu, že luxusné módne domy oslovujú tvorcov z rôznych kútov kultúrneho sveta. Najmä rapová scéna má už roky nesporný vplyv na vnímanie štýlu, estetiky a hodnôt značky a Bottega Veneta nie je výnimkou.

    Módny dom Bottega Veneta ukazuje, že luxus a popkultúra už nie sú oddelené svety. Značky nestavajú na známych tvárach len kvôli sláve, ale preto, že reprezentujú špecifické estetické postoje. Najnovší ambasádor spoločnosti, Tyler, The Creator, je v tomto ohľade dokonalý. Jeho schopnosť tvoriť čokoľvek mimo zavedených kategórií a zároveň presahovať do módy, dizajnu a filmu z neho robí štýlovú jednotku. Dario Argento potom prináša úplne iný druh symboliky, tajomstva, filmového remesla a napätia, ktoré sú pre značku prekvapivo kompatibilné.

    Bottega Veneta spája perfektných umelcov naprieč odbormi. Kampaň nafotil Jack Davison

    Kampaň „Craft is Our Language“ nafotil britský fotograf Jack Davison. Uctieva v nej detaily, remeslo a ľudský dotyk. Vizuály predstavujú známe i menej známe tváre vo chvíľach jednoduchého, ale symbolického gesta. Presnejšie povedané, zachytávajú zdvihnuté ruky, dotyk a gesto spojenia. Práve v týchto detailoch má Bottega Veneta svoje korene, príkladom je Intrecciato, ikonický pletený vzor, ktorý tento rok oslavuje 50 rokov. Okrem celebrít sa v kampani objavujú aj samotní remeselníci značky. Tí, ktorí stoja za špičkovým spracovaním produktov, ktoré módny dom preslávili.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by new Bottega Veneta (@newbottega)

    Je zaujímavé, že módne domy sa čoraz častejšie obracajú na rapových umelcov ako kultúrne ikony. Tyler, The Creator je v poslednom čase štýlovým fenoménom, ktorý definuje mladistvú pánsku módu a mieša farby, siluety a konvencie. Napríklad pri navrhovaní kolekcie pre Louis Vuitton v roku 2024 zdôraznil, že chce vytvoriť oblečenie, ktoré by sám nosil, a preto ručne nakreslil každý monogram. Táto filozofia rezonuje s hodnotami značky Bottega Veneta, ktorá kladie dôraz na autentický dizajn. Tylerova účasť na kampani tak pôsobí veľmi prirodzene.

    Zdroj: Bottega Veneta

    Režisér Dario Argento zasa prináša prvky napätia a temnej krásy. Jeho účasť ukazuje, že aj Bottega Veneta chce hovoriť jazykom filmu, atmosféry a hlbšieho významu. Spojenie so svetom hororu, emócií a obrazových symbolov posúva značku smerom k umeleckému vyjadreniu. Kampaň navyše prichádza v čase, keď sa pozornosť obracia k novej kreatívnej riaditeľke Louise Trotter, ktorej rukopis bude predstavený na septembrovom týždni módy v Miláne. Dovtedy si Bottega Veneta upevňuje svoju pozíciu značky, ktorá je neokázalá, elegantná, ale zároveň veľmi súčasná.

    Zdroje: Bottega Veneta, Culted, WWD, Instagram

    ― Reklama ―

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    Coperni prepisuje bodycare. Oblečenie napúšťa prospešnými baktériami

    Značka Coperni vie, ako vytvoriť virálny moment a posunúť hranice nemožného. Či už to boli šaty modelky Belly Hadid v spreji, alebo robotickí psi na módnej prehliadke. Tentokrát sa však jej zakladatelia Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydať komerčnejším smerom a predstaviť kolekciu odevov napustených synbiotickou zmesou, ktorú by ste inak našli vo svojej chladničke.

    Zomrela Marina Yee. Ako členka Antverpskej šestky prepísala pravidlá módy

    Svet módy opustila významná návrhárska ikona, dizajnérka Marina Yee. Zomrela 1. novembra po boji s rakovinou vo veku 67 rokov. Bola známa najmä ako členka slávnej Antverpskej šestky, skupiny, ktorá koncom 80. rokov 20. storočia prepísala pravidlá módy. Väčšinu svojej kariéry však strávila mimo pozornosti módneho sveta, ako učiteľka na renomovaných univerzitách.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    Marina Abramović odkrýva nový projekt. Balkan Erotic Epic rozpráva dávne rituály

    Srbská umelkyňa Marina Abramović, ktorá sa objavila na scéne v 70. rokoch 20. storočia, svojím umením borí hranice všednosti. Hoci kedysi začínala ako obyčajná maliarka, počas svojej kariéry si vyslúžila prezývku "matka performance". Vo svete umenia je známa najmä svojimi radikálnymi a nečakanými počinmi, naposledy štvorhodinovým rituálom Balkan Erotic Epic, ktorý divákov prevedie folklórom starého Balkánu.

    Najluxusnejší vlak Európy má upgrade. Putuje z Paríža až k pobrežiu Amalfi

    So šampanským v ruke opustíte ruch veľkomesta a rušné ulice Paríža a vydáte sa na vytúženú dovolenku. Vychutnáte si nielen malebnú trasu najluxusnejšieho vlaku v Európe, ale aj úchvatnú krásu slnečného talianskeho pobrežia Amalfi. Presne tak vyzerá najnovšia ponuka benátskeho Simplon-Orient-Expressu, ktorá odštartuje začiatkom budúceho mája.

    Front row zážitok z pohodlia gauča. Je Apple Vision Pro budúcnosťou módy?

    Predstavte si, že sedíte v prvom rade na módnej prehliadke, bez toho, aby ste opustili svoju obývačku. Táto fantázia sa teraz stáva skutočnosťou, a to vďaka zariadeniu Apple Vision Pro, ktoré stiera hranice medzi realitou a digitálnym svetom. Nie je teda prekvapením, že módny priemysel si rýchlo všimol jeho potenciál. Značky ako Gucci, Balenciaga či Rimowa už experimentujú s vlastnými aplikáciami a my sme sa rozhodli niektoré z nich vyskúšať.

    JW Anderson má novú múzu. V novej kampani žiari John Malkovich

    Módna kampaň získala neobvyklú tvár. Legendárny herec John Malkovich sa stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje jej rezortnú a jarnú kolekciu pre rok 2026, ale predovšetkým kabelku Loafer Bag. Spoločnosť tým rozširuje svoju novú image, ktorú odhalila potom, čo jej zakladateľ Jonathan Anderson prijal ponuku šéfovať dámskej i pánskej divízii Dior.

    TikTok Highlights: Úspešný deň pomôže odštartovať trendy rutina 3×3 by 12

    Sociálne siete milujú zjednodušovanie. Príkladom je trendy lifestyle rutina s názvom 3×3 by 12. V jej srdci ležia tri jednoduché ciele, ktoré je nutné dokončiť ešte predpoludním. Radí totiž prejsť aspoň tri tisíce krokov, vypiť tretinu vody z denného cieľa a zjesť 30 gramov proteínu. Autorka metódy sľubuje, že podobným štartom dňa dosiahnete zdravšie a šťastnejšie ja.

    ― Reklama ―