Módny dom Bottega Veneta predstavil nové tváre kampane „Craft is Our Language“. Medzi hlavné mená tentoraz patrí raper Tyler, The Creator a kultový taliansky režisér Dario Argento. Ide o potvrdenie trendu, že luxusné módne domy oslovujú tvorcov z rôznych kútov kultúrneho sveta. Najmä rapová scéna má už roky nesporný vplyv na vnímanie štýlu, estetiky a hodnôt značky a Bottega Veneta nie je výnimkou.
Módny dom Bottega Veneta ukazuje, že luxus a popkultúra už nie sú oddelené svety. Značky nestavajú na známych tvárach len kvôli sláve, ale preto, že reprezentujú špecifické estetické postoje. Najnovší ambasádor spoločnosti, Tyler, The Creator, je v tomto ohľade dokonalý. Jeho schopnosť tvoriť čokoľvek mimo zavedených kategórií a zároveň presahovať do módy, dizajnu a filmu z neho robí štýlovú jednotku. Dario Argento potom prináša úplne iný druh symboliky, tajomstva, filmového remesla a napätia, ktoré sú pre značku prekvapivo kompatibilné.
Bottega Veneta spája perfektných umelcov naprieč odbormi. Kampaň nafotil Jack Davison
Kampaň „Craft is Our Language“ nafotil britský fotograf Jack Davison. Uctieva v nej detaily, remeslo a ľudský dotyk. Vizuály predstavujú známe i menej známe tváre vo chvíľach jednoduchého, ale symbolického gesta. Presnejšie povedané, zachytávajú zdvihnuté ruky, dotyk a gesto spojenia. Práve v týchto detailoch má Bottega Veneta svoje korene, príkladom je Intrecciato, ikonický pletený vzor, ktorý tento rok oslavuje 50 rokov. Okrem celebrít sa v kampani objavujú aj samotní remeselníci značky. Tí, ktorí stoja za špičkovým spracovaním produktov, ktoré módny dom preslávili.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Je zaujímavé, že módne domy sa čoraz častejšie obracajú na rapových umelcov ako kultúrne ikony. Tyler, The Creator je v poslednom čase štýlovým fenoménom, ktorý definuje mladistvú pánsku módu a mieša farby, siluety a konvencie. Napríklad pri navrhovaní kolekcie pre Louis Vuitton v roku 2024 zdôraznil, že chce vytvoriť oblečenie, ktoré by sám nosil, a preto ručne nakreslil každý monogram. Táto filozofia rezonuje s hodnotami značky Bottega Veneta, ktorá kladie dôraz na autentický dizajn. Tylerova účasť na kampani tak pôsobí veľmi prirodzene.





Zdroj: Bottega Veneta
Režisér Dario Argento zasa prináša prvky napätia a temnej krásy. Jeho účasť ukazuje, že aj Bottega Veneta chce hovoriť jazykom filmu, atmosféry a hlbšieho významu. Spojenie so svetom hororu, emócií a obrazových symbolov posúva značku smerom k umeleckému vyjadreniu. Kampaň navyše prichádza v čase, keď sa pozornosť obracia k novej kreatívnej riaditeľke Louise Trotter, ktorej rukopis bude predstavený na septembrovom týždni módy v Miláne. Dovtedy si Bottega Veneta upevňuje svoju pozíciu značky, ktorá je neokázalá, elegantná, ale zároveň veľmi súčasná.
Zdroje: Bottega Veneta, Culted, WWD, Instagram