Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Koniec roka nevyhnutne sprevádza aj zhodnotenie uplynulých mesiacov. K oknu do minulosti preto pristúpila aj beauty scéna. Platforma CreatorIQ zverejnila svoj tradičný rebríček značiek, zostavený na základe ich Earned Media Value (EMV), teda metriky posudzujúcej hodnotu organického mediálneho pokrytia. Pomyselná korunka „virálnosti“ tento rok patrí L’Oréal Paris.

    Niektorí hodnotia uplynulý rok už začiatkom decembra, iní čakajú na prvé januárové dni. Beauty svet nazrel do minulosti v polovici decembra, a to vďaka štatistikám platformy CreatorIQ. Firma tradične vydáva rebríček, v ktorom hodnotí značky podľa takzvanej EMV, metriky určujúcej hodnotu ich organického mediálneho pokrytia. Jednoducho povedané, zoradí spoločnosti na základe engagementu a dosahu na sociálnych sieťach.

    Kráľovnou roka 2025 je L’Oréal Paris. Top desiatku opustili značky Fenty a YSL

    Hviezdou tohto roka sa podľa CreatorIQ jednoznačne stala spoločnosť L’Oréal Paris. Oproti minulému roku vyšplhala o deväť miest a z prvej priečky zosadila značku Charlotte Tilbury, ktorá obsadila ôsme miesto rebríčka definujúceho rok 2025. Zoznam top 10 miest zostal pomerne podobný tomu minulému. Opustili ho ale dve značky, Fenty Beauty a YSL Beauty. Na ich miesto nastúpili Rhode a Maybelline New York.

    Zdroj: Huda Beauty, Rare Beauty

    Na treťom mieste stála značka Huda Beauty, ktorú v zostupnom poradí nasledovali spoločnosti Rare Beauty, Rhode, Maybelline New York, Nyx Professional Makeup, MAC Cosmetics, Charlotte Tilbury, E.l.f. Beauty a ColourPop. Najčastejšie zastúpeným beauty konglomerátom sa stal L’Oréal, nasledovaný E.l.f. Beauty, pod ktorý spadá okrem rovnomennej značky aj Rhode z dielne influencerky a podnikateľky Hailey Bieber.

    Zdroj: Rhode, E.l.f. Beauty

    Za virálnymi momentmi stoja rôzne trendy. Od kórejskej kozmetiky po budget makeup

    Samostatný rebríček CreatorIQ tvoria značky zoradené nie podľa hodnoty metriky EMV, ale na základe jej rastu. Najrýchlejšie rastúcou spoločnosťou sa stala Sacheu Beauty, ktorá tento rok dobyla TikTok virálnym peel-off lip stain produktom. Oproti minulému roku vyšplhala o 231 percent. Medzi ďalšie značky oslavujúce tento rok rast EMV patria Medicube, Morphe, Byoma, Danessa Myricks Beauty, Eos či napríklad Shark Beauty.

    @instyle Cítime sa tak požehnane, že sme mohli byť svedkami toho, ako @Madelaine Petsch lúpe svoju @SACHEU Beauty US ♬ originálny zvuk – InStyle Magazine

    Zástupcovia CreatorIQ doplnili, že najvirálnejšie značky roka 2024 čerpali z popularity prírodnej kozmetiky a hnutia skin care. Tento rok však spoločnosti ťažili zo širšieho poľa charakteristík. Môžu ďakovať narastajúcej obľube kórejskej kozmetiky, vedecky podložených skin care produktov, fenoménu „budget makeup“ alebo produktov na vlasy. Podľa portálu WWD to potvrdil riaditeľ výskumu a dát CreatorIQ Alex Rawitz.

    Zdroje: WWD, MSN, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Beauty svet má jasno. CreatorIQ pozná najvirálnejšie značky roku 2025

    ― Reklama ―

    Koniec roka nevyhnutne sprevádza aj zhodnotenie uplynulých mesiacov. K oknu do minulosti preto pristúpila aj beauty scéna. Platforma CreatorIQ zverejnila svoj tradičný rebríček značiek, zostavený na základe ich Earned Media Value (EMV), teda metriky posudzujúcej hodnotu organického mediálneho pokrytia. Pomyselná korunka „virálnosti“ tento rok patrí L’Oréal Paris.

    Niektorí hodnotia uplynulý rok už začiatkom decembra, iní čakajú na prvé januárové dni. Beauty svet nazrel do minulosti v polovici decembra, a to vďaka štatistikám platformy CreatorIQ. Firma tradične vydáva rebríček, v ktorom hodnotí značky podľa takzvanej EMV, metriky určujúcej hodnotu ich organického mediálneho pokrytia. Jednoducho povedané, zoradí spoločnosti na základe engagementu a dosahu na sociálnych sieťach.

    Kráľovnou roka 2025 je L’Oréal Paris. Top desiatku opustili značky Fenty a YSL

    Hviezdou tohto roka sa podľa CreatorIQ jednoznačne stala spoločnosť L’Oréal Paris. Oproti minulému roku vyšplhala o deväť miest a z prvej priečky zosadila značku Charlotte Tilbury, ktorá obsadila ôsme miesto rebríčka definujúceho rok 2025. Zoznam top 10 miest zostal pomerne podobný tomu minulému. Opustili ho ale dve značky, Fenty Beauty a YSL Beauty. Na ich miesto nastúpili Rhode a Maybelline New York.

    Zdroj: Huda Beauty, Rare Beauty

    Na treťom mieste stála značka Huda Beauty, ktorú v zostupnom poradí nasledovali spoločnosti Rare Beauty, Rhode, Maybelline New York, Nyx Professional Makeup, MAC Cosmetics, Charlotte Tilbury, E.l.f. Beauty a ColourPop. Najčastejšie zastúpeným beauty konglomerátom sa stal L’Oréal, nasledovaný E.l.f. Beauty, pod ktorý spadá okrem rovnomennej značky aj Rhode z dielne influencerky a podnikateľky Hailey Bieber.

    Zdroj: Rhode, E.l.f. Beauty

    Za virálnymi momentmi stoja rôzne trendy. Od kórejskej kozmetiky po budget makeup

    Samostatný rebríček CreatorIQ tvoria značky zoradené nie podľa hodnoty metriky EMV, ale na základe jej rastu. Najrýchlejšie rastúcou spoločnosťou sa stala Sacheu Beauty, ktorá tento rok dobyla TikTok virálnym peel-off lip stain produktom. Oproti minulému roku vyšplhala o 231 percent. Medzi ďalšie značky oslavujúce tento rok rast EMV patria Medicube, Morphe, Byoma, Danessa Myricks Beauty, Eos či napríklad Shark Beauty.

    @instyle Cítime sa tak požehnane, že sme mohli byť svedkami toho, ako @Madelaine Petsch lúpe svoju @SACHEU Beauty US ♬ originálny zvuk – InStyle Magazine

    Zástupcovia CreatorIQ doplnili, že najvirálnejšie značky roka 2024 čerpali z popularity prírodnej kozmetiky a hnutia skin care. Tento rok však spoločnosti ťažili zo širšieho poľa charakteristík. Môžu ďakovať narastajúcej obľube kórejskej kozmetiky, vedecky podložených skin care produktov, fenoménu „budget makeup“ alebo produktov na vlasy. Podľa portálu WWD to potvrdil riaditeľ výskumu a dát CreatorIQ Alex Rawitz.

    Zdroje: WWD, MSN, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Ako vyzerá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu

    Ranč Cerro Pelon Toma Forda je rozhodne miesto, kde by každý chcel stráviť aspoň pár hodín svojho života. Atmosféra veľkolepého domu pripomína futuristický Divoký západ a vyzýva návštevníkov, aby skočili do sedla a uháňali do zapadajúceho slnka. Táto luxusná rezidencia sa rozprestiera v Novom Mexiku a je teraz v rukách anonymného majiteľa. Ako takýto luxus vyzerá?

    Winter is coming. Na mráz vás pripraví Haider Ackermann a Canada Goose

    Haider Ackermann opäť posúva hranice zimnej módy. Kolumbijsko-francúzsky dizajnér uviedol svoju už tretiu zimnú kolekciu pre značku Canada Goose. Tentokrát však zvolil odvážne farby. Skombinoval totiž fluorescenčné jarné tóny s klasickými tlmenými zemitými odtieňmi, ktoré dodajú trochu optimizmu a potrebného tepla do inak pochmúrnych zimných dní.

    Keď tradícia notuje dizajnu. Robyn Lynch predstavuje uniformy pre Guinness

    Írska dizajnérka Robyn Lynch pretvára klasické uniformy Guinness Storehouse. Jej kolekcia spája funkčnosť s estetickými detailmi. Inšpiráciu pre nezvyčajný projekt čerpala z írskej histórie a kultúry a dala tak vzniknúť niečomu neotrelému, napriek tomu elegantnému. Dielo reflektuje nielen bohaté dedičstvo svetovo uznávaného pivovaru, ale aj osobitý štýl talentovanej návrhárky.

    TikTok Highlights: Tváre ako z Mrázika. Zimný make-up diktuje omrzliny

    Používatelia sociálnej siete TikTok vypustili do sveta ďalší zo svojich extrémne znejúcich make-up trendov. Tváre inšpirované spálením po hodinách vyhrievania sa na slnku tentoraz nahradila nová sezónna variácia. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odtieň rúžu, za ktorý by sa nemusela hanbiť ani Marfuša z Mrázika. Nechajte svoje tváre pomyselne zmrznúť a dodajte im ružový odtieň.

    TikTok Highlights: Zimné nechty, ktoré zdivočeli. Hailey Bieber búra tradíciu

    Influencerka a podnikateľka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží príliš na tom, aký odtieň lícenky, očných tieňov alebo rúžu zvolí. Svojou možno pôvodne aj bezmyšlienkovitou voľbou odštartuje nový virálny trend. Výnimkou nie sú ani jej zimné nechty, ktoré vyzývajú tradíciu na súboj. Jemné trblietky alebo uhladený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvieracou potlačou.

    Pinterest číta rok 2026. Predpovedá nostalgiu a optimistický eskapizmus

    Dnešná doba plná neustáleho zhonu a o pozornosť bojujúcich sociálnych sietí žiada autenticitu, pohodlie a optimizmus. Presne tieto hodnoty definujú podľa najnovšej predpovede platformy Pinterest rýchlo sa blížiaci rok 2026. Odvíjajú sa od nich preto aj trendy, ktoré nás majú budúci rok sprevádzať. Patrí medzi ne temná knižná estetika, neladiace nechty alebo neutíchajúca láska ku kapuste.

    Nudný maloobchod je mŕtvy. Retail prechádza extrémnou premenou

    Maloobchod vstúpil do obdobia, v ktorom sa úspech obchodov odvíja od atmosféry a výrazného priestorového riešenia. Zákazník sleduje autentickosť miesta a reaguje na prostredie, ktoré má charakter a jasnú identitu. Luxusné domy aj fast fashion reťazce pracujú s interiérom ako s nástrojom prežívania módy. Obchody sa preto pod ich víziou menia na ucelené mestské udalosti.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    Rekapitulácia namiesto priateľstva. Pasca menom catch-up prechádza z TikToku do reality

    Na TikToku fičia videá typu "let’s catch up", v ktorých tvorcovia sumarizujú svoj život do pár minút. Lenže kultúra rýchlych aktualizácií sa nenápadne presúva aj do offline sveta. Priateľstvá dospelých sa menia na sériu "catch-up stretnutí", ktoré pripomínajú malé status meetingy viac než chvíle skutočného prepojenia. A práve sociálna sieť TikTok trend nielen pomenovala, ale aj normalizovala.

    ― Reklama ―