Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Balenciaga sa opäť hlási o slovo vo svete parfumov. Tentoraz nie raz, ale s desiatimi vôňami, ktoré sa chcú stať súčasnými ikonami. Súčasťou kolekcie je aj znovuzrodenie legendárneho parfumu Le Dix, ktorému Cristóbal Balenciaga venoval rovnakú starostlivosť ako svojim couture modelom v roku 1947. Návrat do segmentu krásy dopĺňa aj otvorenie prvej parfumérie na historickej adrese módneho domu.

    Nová éra vôní Balenciaga prichádza v čase, keď sa značka pripravuje na debut Pierpaola Piccioliho ako svojho nového kreatívneho riaditeľa. Synergia medzi módou a vôňou tak zdôrazňuje kontinuitu, tradíciu a odvahu inovovať. Módny dom sa vracia k vlastným archívom, aby posilnil svoj luxusný imidž, a zároveň zavádza nový jazyk, v ktorom sa haute couture otláča aj do flakónov.

    Balenciaga Le Dix. Privítajte najzásadnejšiu vôňu celej kolekcie

    Prvý parfum Cristóbala Balenciaga niesol meno Le Dix. Názov získal podľa parížskej adresy, kde návrhár v roku 1937 otvoril svoj prvý obchod. Po desaťročiach ticha sa značka rozhodla vrátiť k tomuto zásadnému odkazu a venovala 15 rokov archívnemu pátraniu, ktoré nakoniec viedlo k objavu pôvodného flakónu s lákavou esenciou. Na jeho základe vznikla nová interpretácia vône.

    Zdroj: Kering

    Parfum ponúka sofistikovanú kompozíciu, v ktorej sa prelínajú fialky s modernými aldehydmi. To všetko dopĺňajú tóny kadidla. Nemenej dôležitý je aj vizuál. Ponúka ručne viazanú stuhu, sklenenú zátku, čierny štítok a krabičku so zámerne patinovaným povrchom. Balenciaga tak zrkadlí rešpekt k detailu. DNA značky je totiž rovnaké ako v dobe, keď Cristóbal navrhoval svoje prvé couture modely.

    Deväť nových vôní, deväť odlišných charakterov. Vedenie Balenciaga do toho išlo po hlave

    Popri Le Dix predstavuje vedenie značky deväť ďalších parfémov, z ktorých každý má svoj vlastný príbeh a odkazuje na ducha značky. Napríklad vôňa Getaria evokuje rodné mesto zakladateľa značky na baskickom pobreží. Parfém Cristóbal zachytáva rafinovanosť a tichú autoritu jeho osobnosti, zatiaľ čo No Comment pripomína dizajnérsky mlčanlivý prístup k prezentácii kolekcií. Kompozície sa líšia tónmi a farbami, ale spája ich jasná snaha spojiť remeselnú zručnosť s Balenciagovou modernou víziou.

    Zdroj: Kering

    Jednotlivé fľaše sú potom navrhnuté ako jedinečné zberateľské predmety. Opätovne naplniteľné, s nadčasovou siluetou a decentným dizajnom, ktorý jasne zvýrazňuje samotný obsah. Najnovšia kolekcia parfémov sa tak stáva priamou paralelou k módnym líniám slávnej luxusnej značky. Je to haute couture ukrytá vo flakóne, ktorý pôsobí ako rozšírenie vysnívaného šatníka o ďalšiu zmyslovú vrstvu.

    Parfém oslávil svoju premiéru 10. septembra otvorením prvej parfumérie na Avenue George V, symbolicky v dome, kde Balenciaga tvoril svoju históriu. Ceny sa začínajú na 55 eurách za cestovný sprej a končia na 260 eurách za 100 mililitrov parfumovanej vody. Distribúcia sa spočiatku zameria na vybrané butiky v Európe a Severnej Amerike a e-shop značky, neskôr sa plánuje rozšírenie do Ázie a na Blízky východ.

    Zdroje: Business of Fashion, WWD, Kering, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Balenciaga otvára novú kapitolu vôní. Parfémy ukrývajú DNA značky

    ― Reklama ―

    Balenciaga sa opäť hlási o slovo vo svete parfumov. Tentoraz nie raz, ale s desiatimi vôňami, ktoré sa chcú stať súčasnými ikonami. Súčasťou kolekcie je aj znovuzrodenie legendárneho parfumu Le Dix, ktorému Cristóbal Balenciaga venoval rovnakú starostlivosť ako svojim couture modelom v roku 1947. Návrat do segmentu krásy dopĺňa aj otvorenie prvej parfumérie na historickej adrese módneho domu.

    Nová éra vôní Balenciaga prichádza v čase, keď sa značka pripravuje na debut Pierpaola Piccioliho ako svojho nového kreatívneho riaditeľa. Synergia medzi módou a vôňou tak zdôrazňuje kontinuitu, tradíciu a odvahu inovovať. Módny dom sa vracia k vlastným archívom, aby posilnil svoj luxusný imidž, a zároveň zavádza nový jazyk, v ktorom sa haute couture otláča aj do flakónov.

    Balenciaga Le Dix. Privítajte najzásadnejšiu vôňu celej kolekcie

    Prvý parfum Cristóbala Balenciaga niesol meno Le Dix. Názov získal podľa parížskej adresy, kde návrhár v roku 1937 otvoril svoj prvý obchod. Po desaťročiach ticha sa značka rozhodla vrátiť k tomuto zásadnému odkazu a venovala 15 rokov archívnemu pátraniu, ktoré nakoniec viedlo k objavu pôvodného flakónu s lákavou esenciou. Na jeho základe vznikla nová interpretácia vône.

    Zdroj: Kering

    Parfum ponúka sofistikovanú kompozíciu, v ktorej sa prelínajú fialky s modernými aldehydmi. To všetko dopĺňajú tóny kadidla. Nemenej dôležitý je aj vizuál. Ponúka ručne viazanú stuhu, sklenenú zátku, čierny štítok a krabičku so zámerne patinovaným povrchom. Balenciaga tak zrkadlí rešpekt k detailu. DNA značky je totiž rovnaké ako v dobe, keď Cristóbal navrhoval svoje prvé couture modely.

    Deväť nových vôní, deväť odlišných charakterov. Vedenie Balenciaga do toho išlo po hlave

    Popri Le Dix predstavuje vedenie značky deväť ďalších parfémov, z ktorých každý má svoj vlastný príbeh a odkazuje na ducha značky. Napríklad vôňa Getaria evokuje rodné mesto zakladateľa značky na baskickom pobreží. Parfém Cristóbal zachytáva rafinovanosť a tichú autoritu jeho osobnosti, zatiaľ čo No Comment pripomína dizajnérsky mlčanlivý prístup k prezentácii kolekcií. Kompozície sa líšia tónmi a farbami, ale spája ich jasná snaha spojiť remeselnú zručnosť s Balenciagovou modernou víziou.

    Zdroj: Kering

    Jednotlivé fľaše sú potom navrhnuté ako jedinečné zberateľské predmety. Opätovne naplniteľné, s nadčasovou siluetou a decentným dizajnom, ktorý jasne zvýrazňuje samotný obsah. Najnovšia kolekcia parfémov sa tak stáva priamou paralelou k módnym líniám slávnej luxusnej značky. Je to haute couture ukrytá vo flakóne, ktorý pôsobí ako rozšírenie vysnívaného šatníka o ďalšiu zmyslovú vrstvu.

    Parfém oslávil svoju premiéru 10. septembra otvorením prvej parfumérie na Avenue George V, symbolicky v dome, kde Balenciaga tvoril svoju históriu. Ceny sa začínajú na 55 eurách za cestovný sprej a končia na 260 eurách za 100 mililitrov parfumovanej vody. Distribúcia sa spočiatku zameria na vybrané butiky v Európe a Severnej Amerike a e-shop značky, neskôr sa plánuje rozšírenie do Ázie a na Blízky východ.

    Zdroje: Business of Fashion, WWD, Kering, Instagram

    ― Reklama ―

    Necítite parfum viac ako pár hodín? Zachráni vás vrstvenie vôní

    Niektoré obľúbené doplnky sa nemusia trblietať na míle ďaleko. Napríklad parfém je jednou zo súčastí outfitu, bez ktorej mnohí z nás nevychádzajú z domu. Niekedy však stačí prísť do kancelárie alebo na stretnutie a príjemné tóny sa z vašej pokožky pomaly vytratia. Kľúčom k úspechu je vrstvenie, na ktoré mnoho ľudí zabúda. Jednoduché nanesenie parfumu sa zrazu stane rituálom krásy, ktorý zaručí viacero komplimentov.

    Vogue čaká nová éra. Je Chloe Malle skutočnou Andy Sachs?

    Americkú edíciu Vogue vedie od začiatku Newyorského týždňa módy nová šéfredaktorka Chloe Malle. Stále však podlieha Anne Wintour, ktorá zostáva globálnou šéfredaktorkou. Čo môžeme očakávať od novej šéfredaktorky a akú má predstavu o budúcnosti módneho časopisu? Je možné, že Vogue prevzala skutočná verzia fiktívnej Andy Sachs?

    Ako si vybrať správny kožuch? Prípravy na jeseň a zimu sú v plnom prúde

    Kožuch sa stal jedným z hlavných pilierov jesennej a zimnej sezóny a jeho podoba sa mení podľa toho, kam smeruje váš osobný štýl. Luxusné, streetwear aj subkultúrne verzie majú spoločného menovateľa. Hrejivosť, výraz a možnosť stať sa hviezdou outfitu. Nie je potrebné robiť kompromisy, keď existuje verzia, ktorá dokonale ladí s vaším šatníkom.

    Hnedá je nová čierna. Tento rok definuje jesenný pánsky šatník

    Väčšina módnych trendov býva pominuteľná.  Investícia do extravagantných doplnkov, špecifickej obuvi alebo konkrétneho trička tak býva ošemetná. Našťastie však pánsku jesennú módu tento rok definuje hnedá farba, ktorá oslovuje svojou nadčasovosťou. Nenásilne doplní ostatné kúsky v šatníku a dokáže, že viete, aké odtiene dominujú módnym mólám.

    M.A.C Cosmetics má novú tvár. Kozmetickú značku bude zastupovať Doja Cat

    Speváčka Doja Cat odhalila novú beauty spoluprácu. Na uplynulom odovzdávaní ocenení MTV Video Music Awards potvrdila, že sa stala novou globálnou ambasádorkou spoločnosti M.A.C Cosmetics. Na červenom koberci totiž predviedla svoj klasický červený rúž v odtieni Lady Danger. Prizerajúcich sa však prekvapila, keď si z neho s chuťou odhryzla.

    Po stopách módnych ikon: Ako Marc Jacobs stelesnil módnu iróniu

    Marc Jacobs patrí medzi najvplyvnejších tvorcov súčasnej módy. Od 80. rokov až po súčasné prehliadky dokáže každej kolekcii vtlačiť vlastný osobitý charakter, značnú iróniu a pestrú odvahu. Jeho rukopis stojí na nečakaných kontrastoch. Či už medzi ulicou a haute couture, alebo popovou kultúrou a tradíciou. Práve vďaka tomu sa stal ikonickým návrhárom, ktorý sa nebojí experimentovať s farebnou paletou aj materiálovou extravaganciou.

    Protest na Parížskej nie je na mieste. Móda za nespokojnosť mladých nemôže

    Skupina MayDay minulý týždeň v Parížskej ulici usporiadala protest proti luxusu. Jej členovia sa obliekli do bielych kukiel a tričiek tvoriacich nápis "useless". Odkazovali na to, že drahé oblečenie odvádza pozornosť od dôležitejších hodnôt. Argument však pôsobí prázdno, pretože pravá príčina tlaku na mladých ľudí pramení inde. V tomto kontexte pôsobia luxusné butiky skôr ako kulisa, než aby boli zdrojom problému.

    Na větrné hůrce čaká nová adaptácia. Prvé ukážky rozdeľujú internet

    Prvé útržky očakávanej novej adaptácie románu Na větrné hůrce vyvolali v divákoch rozporuplné reakcie. Režisérka Emerald Fennell totiž poňala film vo svojom klasickom štýle. Oproti predlohe má teda o dosť viac sexuálny ráz. Fanúšikov knihy pobúrili nielen odvážne zábery, ale aj kontroverzné obsadenie. To všetko podčiarkol soundtrack z dielne Charli XCX.

    To najlepšie z Benátok. Na aké filmy sa môžete tešiť tentoraz?

    Medzinárodný filmový festival v Benátkach tento rok oslávil svoj 82. ročník. Hoci niektorí kritici označili tohtoročnú ponuku za pomerne slabú, našlo sa niekoľko filmov, ktoré vyvolali silné emócie a získali si divákov. Vybrali sme päť filmov, ktoré by ste si v najbližších mesiacoch nemali nechať ujsť. Od politicky naliehavého dokumentu cez čiernu satiru až po gotický veľkofilm.

    Móda v kocke: Naomi Campbell tancuje v Pucci a Tilda Swinton má vlastnú výstavu

    Pucci naverboval supermodelku Naomi Campbell, ktorá roztancovala jeho jesennú kolekciu. Značka Boucheron si zase za svoju tvár zvolila herečku Daisy Edgar Jones. Eye Filmmuseum v Amsterdame chystá výstavu o Tilde Swinton a La Galerie Dior pre zmenu odhalí exhibíciu s Azzedine Alaïa Foundation. Stella McCartney potom spolupracuje s Jeffom Koonsom.

    Pánske must-haves na jeseň 2025. Vedie nadčasová klasika

    Páni, prichádza jeseň a s ňou aj čas posunúť svoje outfity na vyššiu úroveň. Tohtoročná sezóna prináša štýl, ktorý je uvoľnený, ale pritom premyslený až do posledného detailu. Do hry sa vracajú nadčasové ikonické kúsky v modernom poňatí, s ktorými zažiarite. Pripravili sme pre vás preto zoznam kľúčových jesenných must-haves, ktoré zaistia, že budete vyzerať sebavedome a trendy pri každej príležitosti.

    Maximalizmus prenikol aj do interiérov. Na scénu vracia Art Deco

    Nedávny report platformy Pinterest potvrdil, že maximalizmus ovláda tiež trendy na poli interiérového dizajnu. Odkryl totiž nárast vyhľadávania inšpirácie spojenej so štýlom Art Deco. Hlboké farby, bohaté textúry a symetrické tvary, to všetko bude definovať jesenné domácnosti. Pritom nie je potrebná veľká renovácia, stačí len pár jednoduchých úprav.

    Prívesky s letom neodchádzajú. Na jeseň ozdobia aj rozviate sukne.

    Tento rok zaznamenal významný comeback príveskov, ktoré definujú počiatok milénia. Spočiatku sa začali objavovať na luxusných kabelkách, postupne ale presídlili rovnako na tenisky alebo sandále. Začína byť však jasné, že módnu scénu po úspešnom lete neopustia ani na jeseň. Tentokrát sa ale presunú na ďalší kúsok z vášho šatníka, a to sukne.

    Maison Margiela rozširuje portfólio. Dáva nový význam číslu 2

    Módny dom Maison Margiela prehlbuje svoje ikonické číselné radenie. Nedávno odhalil svoj nový sektor s názvom Line 2. Číslovka totiž doteraz žiadne projekty neukrývala. Značka pod ňou teraz ovšem hodlá schovávať umelecké inštalácie, kampane alebo rozhovory. Projekt odštartuje začiatkom septembra v Soule výstava s názvom Elsewhere, Rhem, Open Torso.

    Značka Oishii posúva hranice luxusu. Ponúka exkluzívne virálne jahody

    Sociálne siete v posledných mesiacoch zaplavili videá používateľov, ktorí s nečakaným očakávaním konzumujú jahody. Ide totiž o luxusné balenie ôsmich plodov z dielne značky Oishii, za ktoré mnohí zaplatia až 12 dolárov. Lákavé sú predovšetkým vďaka svojmu až dystopicky perfektnému tvaru, farbe a vôni. Pestované sú po celý rok vo vertikálnych farmách.

    Zomrel Giorgio Armani. Zanecháva za sebou legendárne módne dedičstvo

    Módny svet smúti. Vo štvrtok zomrel ikonický taliansky návrhár Giorgio Armani, a to vo veku 91 rokov. Zanechal tak za sebou legendárne dedičstvo, ktoré prepísalo módnu históriu. Svet prvýkrát uchvátil svojou dokonalou rovnováhou medzi elegantnými pánskymi návrhmi a bohatými haute couture kolekciami. Jeho rovnomenná značka tento rok oslávila 50. narodeniny.

    ― Reklama ―