Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.
Louis Vuitton dostáva vlastnú encyklopédiu. From Louis to Vuitton, kniha vydaná spriazneným nakladateľstvom Assouline, predstavuje rozsiahlu vizuálnu štúdiu o remesle, estetike a vývoji značky od roku 1854. Spisovateľ Arthur Dreyfus sa vracia k samotnému zakladateľovi, štrnásťročnému Louisovi, ktorý opustil dedinu Anchay a vydal sa do Paríža, kde vznikla jeho prvá dielňa na Rue Neuve-des-Capucines. Práve tu začína príbeh, ktorý zmenil podobu cestovania, ready-to-wear aj luxusu ako takého.
Jednotlivé éry návrhárov, každá zvlášť. Louis Vuitton ukrýva históriu v 54 kapitolách
Kniha je rozdelená do 54 tematických kapitol. Od monogramu a ikonických kufrov po architektúru butikov a výtvarný jazyk kampaní. Každá téma funguje samostatne, čitateľ sa tak môže pohybovať naprieč stránkami bez pevného poradia. Dreyfus volí štruktúru, ktorá pripomína múzeum otvorené do všetkých strán. Bez začiatku a konca, ale s jasnou víziou. Inými slovami si môžete nalistovať to, čo vás práve zaujíma.

Zdroj: Louis Vuitton
Jednotlivé kapitoly zachytávajú aj prínos tvorcov, ktorí formovali súčasnú tvár značky Louis Vuitton. Marc Jacobs definoval éru ready-to-wear, Nicolas Ghesquière priniesol precízny futurizmus a Virgil Abloh posunul pánsku kolekciu do kultúrneho diskurzu. Pharrell Williams, súčasný kreatívny riaditeľ pánskej sekcie Louis Vuitton, rozširuje vizuálny jazyk a imidž značky a pretvára ho pre novú generáciu zákazníkov. Podľa zahraničných médií sú potom stránky venované jednotlivým dizajnérom naozaj obsiahle.
Dekorácia a encyklopédia v jednom. From Louis to Vuitton ozdobí každý interiér
Publikácia sa venuje aj architektúre a dizajnu obchodov po celom svete. Od parížskeho Maison Champs-Élysées po futuristickú Ginzu v Tokiu, každý priestor predstavuje vlastnú interpretáciu značky. Kombináciu technológie, materiálov a svetla. Dreyfus v knihe sleduje, ako sa retail mení v estetický zážitok, v ktorom každý detail reprezentuje rukopis Louis Vuitton. Navyše prvýkrát „odtajnňuje“, akým spôsobom sú butiky postavené a realizované. Ako čitateľ sa dostávate k fotografiám, ktoré nikde inde nenájdete.

Zdroj: Louis Vuitton
Tematickú líniu tvorí rovnako vzťah značky k cestovaniu, športu a inováciám. Módny dom Louis Vuitton sa v knihe objavuje ako partner Formuly 1 a Amerického pohára, teda ako výrobca trofejí aj tvorca jedinečných kolekcií inšpirovaných pohybom. Súčasťou najnovšej publikácie je tiež kapitola o ekologickej iniciatíve Committed Journey, ktorá redefinuje prístup značky k výrobe a zodpovednosti.


Zdroj: Louis Vuitton
From Louis to Vuitton vychádza s citrónovožltou obálkou a slipcase v motíve Damier. Esteticky pôsobí ako dizajnový objekt aj historický dokument. Publikácia je dostupná vo francúzštine, angličtine, čínštine a japonštine v obchodoch Louis Vuitton, v sieti vydavateľstva Assouline, ale aj online. Patrí k titulom, ktoré sa jednoznačne objavia na tohtoročných zoznamoch darčekov všetkých zberateľov, cestovateľov aj milovníkov módy.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Zdroje: Dazed, PAUSE, Daily Front Row, Instagram

