Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Módne spoločnosti si čoraz viac uvedomujú svoju zodpovednosť za životné prostredie. Príkladom je luxusný gigant LVMH, ktorý oznámil rozšírenie spolupráce s UNESCO. Predĺžil svoje predchádzajúce partnerstvo o päť rokov a prizval aj jednu zo svojich značiek, klenotnícky dom Tiffany & Co. Spoločne plánujú pracovať na projekte s názvom For the Beauty of Life, ktorý sa zameriava na ochranu svetových oceánov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Tiffany & Co. (@tiffanyandco)

    Ide o významné rozšírenie projektu, ktorý odštartoval už v roku 2019. Pod jeho pokračovanie sa podpísal riaditeľ image a životného prostredia LVMH Antoine Arnault a generálna riaditeľka UNESCO Audrey Azoulay. „Skupina hodlá pokračovať vo svojej úlohe integrátora a sprostredkovateľa formovania tohto obnoveného vzťahu s živými systémami,“ okomentoval novinku podľa serveru WWD Antoine Arnault.

    Zdroj: UNESCO, LVMH

    V srdci spolupráce leží snaha vytvoriť prírodné a kultúrne riešenia, ako je napríklad remeselníctvo alebo agrolesníctvo, ktoré berú do úvahy taktiež potreby lokálnych komunít. Podobný cieľ preto prevezme tiež Tiffany & Co. Foundation. Úlohou nadácie luxusnej značky bude totiž podpora rozvoja udržateľných plánov pre hospodárenie v morských oblastiach v rôznych regiónoch sveta, so špeciálnym zameraním na svetové oceány.

    UNESCO a LVMH majú jasný cieľ. Kľúčom k úspechu je zapojenie lokálnych komunít

    V minulosti sa do spolupráce LVMH s UNESCO zapojili aj ďalšie značky z portfólia luxusnej skupiny, napríklad Guerlain. Spoločnosť naučila 120 žien včeláreniu, a to v ôsmich rôznych štátoch. Christian Dior Couture zase pre zmenu podporil ochranu motýľov v Mexico Biosphere Reserve. „Našou zodpovednosťou je dávať prírode to, čo sme si vypožičali,“ vyhlásila potom riaditeľka environmentálneho rozvoja LVMH Hélène Valade.

    Zastrešujúcim cieľom spojenia LVMH a UNESCO je ukázať, akú rolu môže súkromný sektor hrať v ochrane životného prostredia. Samotné zásahy verejných inštitúcií totiž už dávno nestačia. Dôležitým bodom partnerstva je spomínaná podpora lokálnych komunít, ktoré poznajú dotknuté územie a biodiverzitu. S ich zaradením do programov, napríklad pomocou učenia nových zručností, existuje šanca na skutočne dlhodobé riešenia.

    Zdroje: WWD, LVMH, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    ― Reklama ―

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Módne spoločnosti si čoraz viac uvedomujú svoju zodpovednosť za životné prostredie. Príkladom je luxusný gigant LVMH, ktorý oznámil rozšírenie spolupráce s UNESCO. Predĺžil svoje predchádzajúce partnerstvo o päť rokov a prizval aj jednu zo svojich značiek, klenotnícky dom Tiffany & Co. Spoločne plánujú pracovať na projekte s názvom For the Beauty of Life, ktorý sa zameriava na ochranu svetových oceánov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Tiffany & Co. (@tiffanyandco)

    Ide o významné rozšírenie projektu, ktorý odštartoval už v roku 2019. Pod jeho pokračovanie sa podpísal riaditeľ image a životného prostredia LVMH Antoine Arnault a generálna riaditeľka UNESCO Audrey Azoulay. „Skupina hodlá pokračovať vo svojej úlohe integrátora a sprostredkovateľa formovania tohto obnoveného vzťahu s živými systémami,“ okomentoval novinku podľa serveru WWD Antoine Arnault.

    Zdroj: UNESCO, LVMH

    V srdci spolupráce leží snaha vytvoriť prírodné a kultúrne riešenia, ako je napríklad remeselníctvo alebo agrolesníctvo, ktoré berú do úvahy taktiež potreby lokálnych komunít. Podobný cieľ preto prevezme tiež Tiffany & Co. Foundation. Úlohou nadácie luxusnej značky bude totiž podpora rozvoja udržateľných plánov pre hospodárenie v morských oblastiach v rôznych regiónoch sveta, so špeciálnym zameraním na svetové oceány.

    UNESCO a LVMH majú jasný cieľ. Kľúčom k úspechu je zapojenie lokálnych komunít

    V minulosti sa do spolupráce LVMH s UNESCO zapojili aj ďalšie značky z portfólia luxusnej skupiny, napríklad Guerlain. Spoločnosť naučila 120 žien včeláreniu, a to v ôsmich rôznych štátoch. Christian Dior Couture zase pre zmenu podporil ochranu motýľov v Mexico Biosphere Reserve. „Našou zodpovednosťou je dávať prírode to, čo sme si vypožičali,“ vyhlásila potom riaditeľka environmentálneho rozvoja LVMH Hélène Valade.

    Zastrešujúcim cieľom spojenia LVMH a UNESCO je ukázať, akú rolu môže súkromný sektor hrať v ochrane životného prostredia. Samotné zásahy verejných inštitúcií totiž už dávno nestačia. Dôležitým bodom partnerstva je spomínaná podpora lokálnych komunít, ktoré poznajú dotknuté územie a biodiverzitu. S ich zaradením do programov, napríklad pomocou učenia nových zručností, existuje šanca na skutočne dlhodobé riešenia.

    Zdroje: WWD, LVMH, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    Prvý Pink Ball oživil Londýn. Britské múzeum dostáva za podujatie kritiku

    Exkluzívny Pink Ball zafarbil dňa 18. októbra priestory British Museum do všetkých odtieňov ružovej. Vôbec prvý galavečer v tamojších priestoroch kontrastoval s končiacou výstavou Ancient India: Living Traditions, ktorej témou náboženských tradícií sa taktiež inšpiroval. Svet luxusu tak vládol medzi historickými artefaktmi Londýna, čo však vyvolalo aj značnú kritiku.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    JW Anderson má novú múzu. V novej kampani žiari John Malkovich

    Módna kampaň získala neobvyklú tvár. Legendárny herec John Malkovich sa stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje jej rezortnú a jarnú kolekciu pre rok 2026, ale predovšetkým kabelku Loafer Bag. Spoločnosť tým rozširuje svoju novú image, ktorú odhalila potom, čo jej zakladateľ Jonathan Anderson prijal ponuku šéfovať dámskej i pánskej divízii Dior.

    TikTok Highlights: Úspešný deň pomôže odštartovať trendy rutina 3×3 by 12

    Sociálne siete milujú zjednodušovanie. Príkladom je trendy lifestyle rutina s názvom 3×3 by 12. V jej srdci ležia tri jednoduché ciele, ktoré je nutné dokončiť ešte predpoludním. Radí totiž prejsť aspoň tri tisíce krokov, vypiť tretinu vody z denného cieľa a zjesť 30 gramov proteínu. Autorka metódy sľubuje, že podobným štartom dňa dosiahnete zdravšie a šťastnejšie ja.

    Chanel chráni červené koraly. Značka predĺžila partnerský výskum v Monaku

    Klenot oceánov. Aj tak je známy červený koral zo Stredozemného mora, Corallium rubrum. Klimatická zmena, znečistenie a nadmerný rybolov však podkopávajú jeho krásu, ale aj dôležitú úlohu v podmorskom ekosystéme. O jeho bližšie poznanie, sľubujúce nové možnosti jeho ochrany, sa usiluje aj módny dom Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výskum s Monaco Scientific Center.

    Móda pozná výsledky tretieho štvrťroka. Zverejnil ich Kering, Hermès aj L’Oréal

    Luxusné módne skupiny zverejnili svoje výsledky z tretieho štvrťroka tohto roka. Zatiaľ čo Kering a Hermès oslavujú, L’Oréal prekvapil prepadom predajov. Spoločnosť odhalila čísla nedosahujúce na predpoklady analytikov. Predstaviteľov spoločnosti Kering pre zmenu potešil menší pokles tržieb, než sa očakávalo. Značka Hermès tentoraz vďačí za svoj rast kolekciám ready-to-wear.

    Ako si vybrať správny sveter? Spoznajte rozdiel medzi kašmírom a mohérom

    S príchodom chladnejších dní sa pulz kvalitných svetrov presúva do prvej línie jesenných outfitov. Sveter je kľúčovým prvkom sezóny, symbolom pohodlia a elegancie. Práve voľba medzi mäkkým "kráľom vlákien" kašmírom a lesklým "aristokratom" mohérom predstavuje kľúčovú otázku. Prečo siahnuť po jednom alebo druhom? Na čo si dať pri výbere pozor? Prečítajte si o technických parametroch, estetických rozdieloch a praktických vlastnostiach jednotlivých materiálov.

    Amerika sa zmenšuje. Ozempic mení zaužívané veľkosti oblečenia

    Liek na chudnutie Ozempic pretvára americký módny trh. Už sa to preukázateľne odráža aj v číslach. Módny biznis má preto ďalšiu možnosť ukázať, že sa vie dokonale prispôsobiť dobe. Zvýšený dopyt po menších veľkostiach trápi hlavne maloobchod, pretože zásoby na sklade prestali zodpovedať telám zákazníkov. Na druhej strane luxusná móda zmenšovanie veľkostí víta.

    Pánsku módu Hermès opäť povedie žena. Diktovať ju bude Grace Wales Bonner

    Módny dom Hermès prekvapil svojou voľbou novej kreatívnej riaditeľky pánskej sekcie. Nevybral totiž interného zamestnanca, ako sa od tradičnej luxusnej značky očakávalo, ale úplne novú tvár. Stala sa ňou návrhárka Grace Wales Bonner, ktorá preslávila svoju tvorbu rovnomennou značkou a za svoju úspešnú kariéru pozbierala hneď niekoľko významných ocenení vo svete módy.

    King Kylie sa vracia! Potvrdzuje koniec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner sa znovu chopila žezla svojho alter ega King Kylie a prepísala vlastnú kapitolu popkultúry. Po 10 rokoch oživuje éru, ktorá definovala estetiku druhej dekády internetu. Čas, keď sa filtre miešali s realitou a selfie malo váhu módneho statementu. Slávna podnikateľka a modelka opäť pretvára vlastný obraz, tentokrát s vyzretou energiou ženy, ktorá si plne uvedomuje silu svojho vplyvu. Návrat King Kylie éry znovuobjavuje staronovú kapitolu.

    JW Anderson má novú tvár. Značka diktuje vlastné luxusné tempo

    Pre mnohých bolo sklamaním, keď návrhár Jonathan Anderson začiatkom leta oznámil koniec runway prehliadok svojej značky JW Anderson. Uviedol totiž taktiež, že hodlá svoju úspešnú spoločnosť presmerovať. Jej nová tvár však teraz dokazuje, že chýbajúce módne shows dokáže hravo prekonať. S radosťou si diktuje svoje tempo, ktoré je síce pomalšie, ale zato exkluzívnejšie.

    Zamestnanci Kering v Taliansku štrajkujú. Protestujú proti neochote vyjednávať

    Luxusnú skupinu Kering čakajú štrajky. Jej zamestnanci v Taliansku naplánovali na utorok štvorhodinový protest, ktorý má poukázať na nevôľu vyjednávať zo strany vedenia spoločnosti. Podľa tamojších odborov totiž neprejavuje ochotu vstúpiť do dialógu o požadovaných zmenách. V centre prejednávaných problémov sú okrem iného nezhody ohľadom možností práce na diaľku.

    Strapce udávajú rytmus jari a letu 2026. Objavte horúci trend tohtoročných mól

    Strapce opäť vstúpili na móla s energiou, ktorá premenila krok na gesto a látku na melódiu. Jarná a letná sezóna 2026 je nimi doslova pretkaná. Línie odevov sa od Milána až po Londýn rozvlnili do plynulého pohybu, v ktorom sa remeselníctvo mieša s voľnosťou. Strapce symbolizujú prirodzenú dynamiku a zmyslový prepych. V každom šve je cítiť rytmus, ktorý nespieva do kroku, ale vyzýva k tancu.

    Na krídlach prekvapenia. Týždne módy zaskočili domácou estetikou aj vojenskými prvkami

    Prekvapenie sa zrejme stáva novým meradlom estetiky. V kolekciách nedávnych svetových fashion weekov sa objavuje kreatívna odvaha, ktorá posúva hranice očakávaní. Elegantné uniformné odkazy sa miešajú s domestikovanou nostalgiou, materiály sa vracajú v nových podobách a moment prekvapenia získava status skutočného kurátorského gesta.

    ― Reklama ―