Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Bývalá kreatívna riaditeľka Dior, Maria Grazia Chiuri, sa vracia ku svojim koreňom. Nastúpi totiž do čela Fendi, teda značky, u ktorej pred takmer 36 rokmi odštartovala svoju kariéru. Tentokrát sa však chopí vedenia dámskych, pánskych, ale aj haute couture kolekcií. Nahradí Silviu Venturini Fendi, ktorá svoju finálnu kolekciu odhalila na nedávnom Milánskom týždni módy.

    Vedenie spoločnosti Fendi v pondelok potvrdilo špekulácie módnych expertov. Tí už niekoľko mesiacov špekulovali, že vedenie slávnej rímskej značky prevezme bývalá kreatívna riaditeľka značky Dior Maria Grazia Chiuri. Tá opustila trón francúzskej značky v máji tohto roku, takže bolo len otázkou času, kedy oznámi svoju novú pozíciu. Nahradí tak dizajnérku značky Fendi Silviu Venturini, ktorá stála na čele značky až do minulého týždňa.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fendi (@fendi)

    Po Milánskom týždni módy, kde tiež predstavila svoju finálnu kolekciu, totiž oznámila, že prestúpi do pozície čestnej prezidentky značky. Zmeny vo vedení Fendi však módna scéna očakávala už od jesene minulého roka, keď z pozície kreatívneho riaditeľa dámskych ready-to-wear, haute couture a kožušinových kolekcií odišiel návrhár Kim Jones. Maria Grazia Chiuri sa potom k Fendi navráti po takmer 36 rokoch.

    Zdroj: Fendi

    „Do Fendi sa vraciam so cťou a radosťou, s privilégiom, že som mohla začať svoju kariéru pod vedením zakladateliek módneho domu, piatich sestier,“ komentovala šesťdesiatjedenročná návrhárka novinku podľa WWD. Svoju kariéru v rímskej značke začala v roku 1989 a pomohla definovať jej ikonické doplnky vrátane legendárnej kabelky Baguette. V roku 1999 však odišla do spoločnosti Valentino.

    Fendi čaká jednotná vláda. Prvú kolekciu odhalí Maria Grazia Chiuri vo februári

    Maria Grazia Chiuri zostala v módnom dome Valentino 17 rokov, z toho osem viedla spolu s návrhárom Pierpaolom Picciolim, súčasným kreatívnym riaditeľom značky Balenciaga. V roku 2016 však návrhárka odišla do značky Dior, kde pôsobila ako prvá žena v pozícii riaditeľky dámskych a haute couture kolekcií, a to po dobu deviatich rokov. Návrhár Jonathan Anderson od nej potom prevzal žezlo na jar tohto roku.

    Maria Grazia Chiuri tak pomohla napísať dôležitú kapitolu značky Dior, ktorú definovali predovšetkým feministické príbehy, ale aj komerčnejší prístup k ikonickým návrhom. Svoju prvú kolekciu pre módny dom Fendi predstaví vo februári budúceho roka na Milánskom týždni módy. V júni bude nasledovať pánska kolekcia a v júli haute couture. Fendi tak vstúpi do novej éry definovanej jednotnou módnou vládou.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Wallpaper, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Fendi má nové vedenie. Do čela značky nastúpi Maria Grazia Chiuri

    ― Reklama ―

    Bývalá kreatívna riaditeľka Dior, Maria Grazia Chiuri, sa vracia ku svojim koreňom. Nastúpi totiž do čela Fendi, teda značky, u ktorej pred takmer 36 rokmi odštartovala svoju kariéru. Tentokrát sa však chopí vedenia dámskych, pánskych, ale aj haute couture kolekcií. Nahradí Silviu Venturini Fendi, ktorá svoju finálnu kolekciu odhalila na nedávnom Milánskom týždni módy.

    Vedenie spoločnosti Fendi v pondelok potvrdilo špekulácie módnych expertov. Tí už niekoľko mesiacov špekulovali, že vedenie slávnej rímskej značky prevezme bývalá kreatívna riaditeľka značky Dior Maria Grazia Chiuri. Tá opustila trón francúzskej značky v máji tohto roku, takže bolo len otázkou času, kedy oznámi svoju novú pozíciu. Nahradí tak dizajnérku značky Fendi Silviu Venturini, ktorá stála na čele značky až do minulého týždňa.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fendi (@fendi)

    Po Milánskom týždni módy, kde tiež predstavila svoju finálnu kolekciu, totiž oznámila, že prestúpi do pozície čestnej prezidentky značky. Zmeny vo vedení Fendi však módna scéna očakávala už od jesene minulého roka, keď z pozície kreatívneho riaditeľa dámskych ready-to-wear, haute couture a kožušinových kolekcií odišiel návrhár Kim Jones. Maria Grazia Chiuri sa potom k Fendi navráti po takmer 36 rokoch.

    Zdroj: Fendi

    „Do Fendi sa vraciam so cťou a radosťou, s privilégiom, že som mohla začať svoju kariéru pod vedením zakladateliek módneho domu, piatich sestier,“ komentovala šesťdesiatjedenročná návrhárka novinku podľa WWD. Svoju kariéru v rímskej značke začala v roku 1989 a pomohla definovať jej ikonické doplnky vrátane legendárnej kabelky Baguette. V roku 1999 však odišla do spoločnosti Valentino.

    Fendi čaká jednotná vláda. Prvú kolekciu odhalí Maria Grazia Chiuri vo februári

    Maria Grazia Chiuri zostala v módnom dome Valentino 17 rokov, z toho osem viedla spolu s návrhárom Pierpaolom Picciolim, súčasným kreatívnym riaditeľom značky Balenciaga. V roku 2016 však návrhárka odišla do značky Dior, kde pôsobila ako prvá žena v pozícii riaditeľky dámskych a haute couture kolekcií, a to po dobu deviatich rokov. Návrhár Jonathan Anderson od nej potom prevzal žezlo na jar tohto roku.

    Maria Grazia Chiuri tak pomohla napísať dôležitú kapitolu značky Dior, ktorú definovali predovšetkým feministické príbehy, ale aj komerčnejší prístup k ikonickým návrhom. Svoju prvú kolekciu pre módny dom Fendi predstaví vo februári budúceho roka na Milánskom týždni módy. V júni bude nasledovať pánska kolekcia a v júli haute couture. Fendi tak vstúpi do novej éry definovanej jednotnou módnou vládou.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Wallpaper, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Trápia vás vrásky po dvadsiatke? Riešenie si vyžaduje pozornosť a disciplínu

    Prvé vrásky, ktoré sa do vašej pleti vkradnú už v dvadsiatke, vedia prekvapiť. Pleť, ktorá sa ešte nedávno prebúdzala s ranným jasom, reaguje na životný rytmus, stres aj slnko. Každý pohľad do zrkadla pripomína, že aj mladá koža má svoj vlastný kalendár. Signály, ktoré vysiela, sú jemné, ale aj tak presné. Práve v nich sa ukrýva návod, ako s pleťou vedome pracovať už teraz.

    Capri nohavice prekračujú hranice šatníkov. Vstupujú aj do pánskej módy?

    Zdá sa, že jeden z dominantných trendov tohto leta nehodlá ustúpiť do pozadia. Capri nohavice až do nedávna dominovali predovšetkým dámskym šatníkom. Postupne ale prekračujú pomyselnú hranicu a derú sa tiež na pánsku scénu. Najčastejší je ich baggy variant, ale vidieť sú ovšem aj odvážnejšie užšie siluety. Ide o pokračovanie trendu, alebo vzostup pred pádom?

    Pivo ako štýlová inšpirácia. House of Guinness skúma odtiene čiernej a nenudí

    Prvú sériu fanúšikovia zhltli ako dobre načapovaný Guinness a už volajú po druhom kole. Na úspechu seriálu House of Guinness z produkcie Netflix sa do veľkej miery podieľa atraktívny vizuál. Tvorcovia sa nenechali chytiť do historickej pasce a na 19. storočie sa cielene pozerajú dnešnými očami. Prepojenie minulosti a súčasnosti v ich podaní funguje skvele.

    Retailboss hlási návrat k detailu. Brošne ako symbol dostupného luxusu

    Server Retailboss potvrdzuje, že brošne vstúpili do svojej renesancie s energiou, ktorá premieňa módny trh. Z doplnku, kedysi vnímaného ako odkaz na minulosť, sa stáva kľúčový symbol súčasného štýlu. Štatistiky ukazujú rast tržieb o viac než 200 percent za posledné tri mesiace. Tento skok vyjadruje hlbokú premenu vzťahu medzi módou a emóciou. Brošňa sa mení v tichý luxus, ktorý paradoxne rozpráva príbeh o maximalizme.

    Značka Schiaparelli opäť potvrdila svoje miesto. Runway uzavrela Kendall Jenner

    V Paríži sa opäť odohrala jedna z najočakávanejších prehliadok každej sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekciu Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka ďalej určuje tón súčasného umenia na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládol pokoj, ktorý sa v móde objaví len zriedka. Ako sme u módneho domu zvyknutí, každý model dokazoval, že presnosť a vízia sú kľúčovým prvkom krajčírskeho umenia. Prehliadka pôsobila ako pomyselná módna štúdia, nie ako tradičná runway.

    Burberry pripomína svoje dedičstvo. Oslavuje ho aj Olivia Colman

    Britský módny dom Burberry zakladá marketing na prepojení svojho viac ako 150 rokov starého dedičstva a modernej energie. Ponúka preto tradičné kockované trenčkoty a dlhé kabáty, to všetko v inovatívnom šate nových materiálov. Smerovanie luxusnej značky odráža rovnako jej najnovšia kampaň It’s always Burberry Weather. Zažiari v nej okrem iného aj herečka Olivia Colman.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresľuje identitu Jil Sander

    Hudba dokáže rozšíriť priestor kolekcie rovnako presne ako čisto strihaný kabát. Bochum Welt prináša do módy zvuk, ktorý vytvára atmosféru a vizuálny rytmus. Spolupráca s Jil Sander ukazuje, že minimalizmus má svoju vlastnú akustickú podobu. Zvuk už nie je len sprievodným prvkom, ale stáva sa súčasťou identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, ktorá pôsobí na zmysly zo všetkých strán.

    Oscar Isaac čerí vody internetu. Prekvapil elegantnou módnou otočkou

    Sociálne siete po nedávnom filmovom festivale v Benátkach zaplavili komentáre používateľov, ktorí si všimli nečakanú premenu. Prekvapil ich štýl herca Oscara Isaaca, ktorý stvárnil hlavnú postavu v očakávanom filme Frankenstein. Na červený koberec totiž priniesol perfektnú rovnováhu medzi žiadanou eleganciou a hravou uvoľnenosťou, posúvajúcu jeho look na vyššiu úroveň.

    Móda v kocke: Swarovski oslavuje 130 rokov a Polo Bar putuje do Londýna

    Aj keď sa séria svetových týždňov módy skončila, módnu scénu naďalej zaplavujú nové produkty. Fenty Skin vydáva svoju debutovú kolekciu na telo a Ralph Lauren mieri do Londýna. V roku 2028 tam plánuje otvoriť Polo Bar. Vivienne Westwood po prvýkrát otvorí Rijádsky týždeň módy a Swarovski oslavuje 130 rokov. Tom Ford vymenoval svoju prvú make-up umelkyňu, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    ― Reklama ―