Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Alessandro Michele predstavuje fascinujúce spojenie intelektu a extravagancie. Rodák z Ríma s dušou zberateľa príbehov vdýchol Gucci sviežosť, ktorá sa zapísala do dejín módnej scény a teraz formuje novú éru u Valentino. Jeho vízie prekračujú rámec trendov a premieňajú značky na poetické priestory, kde sa mieša filozofia, romantika a nečakaná sloboda.

    Kariéra Alessandra Michele sa rozvíja ako román, v ktorom sa prelína osud talentovaného študenta kostýmového návrhárstva, objaviteľa starých archívov a majstra fantázie. Každá kapitola jeho návrhárskej cesty od módneho domu Gucci až do čela Valentino vystihuje jeho schopnosť meniť kód luxusu a zároveň prepájať módu s myšlienkami, ktoré zostávajú ešte dlho v pamäti.

    Alessandro Michele pracoval po boku majstrov. Od Karla Lagerfelda po Toma Forda

    Michele vyrastal v Ríme obklopený svetom filmu, ktorý v ňom prebudil zmysel pre obraz a scénu. Štúdium na miestnej Akadémii kostýmov a módy mu otvorilo cestu do ateliérov, kde začal snívať o vlastnom vizuálnom jazyku. Prvé skúsenosti získal v Les Copains a potom vo Fendi, kde pracoval po boku Karla Lagerfelda a Silvie Venturini Fendi. V roku 2002 si jeho detailnú prácu všimol Tom Ford a pozval ho do tímu Gucci, kde sa postupne dostal na vrchol kreatívneho vedenia.

    Zdroj: Reuters

    Gucci potreboval nový dych a Michele v jeho čele premenil značku na kultúrny fenomén. Už prvá kolekcia pre rok 2015 predviedla, že romantická estetika môže byť rovnako dravá ako streetwear. Bohaté vzory, genderovo fluidné siluety a cit pre historické citácie vytvorili vizuálny jazyk, ktorý okamžite pritiahol pozornosť médií aj mladšej generácie. Módny dom Gucci sa premenil na značku schopnú pretaviť dedičstvo v pulzujúcu energiu a ponúknuť luxus, ktorý sme nikdy predtým nevideli.

    Zdroj: Gucci

    Pod jeho vedením vznikol tiež projekt Gucci Garden vo Florencii, teda živý priestor prepájajúci módu, umenie a gastronómiu. Michele spojil archívne poklady s avantgardnými inštaláciami, čím dal návštevníkom možnosť doslova vstúpiť do jeho imaginácie. Rovnakú energiu priniesol do kolekcií, kde barokové výšivky, výrazné okuliare a ikonické double G logo fungovali ako symbol dialógu medzi archívom a prítomnosťou. Každý detail pôsobil ako šifrovaný odkaz o slobode a fantázii.

    Prehliadky a jeho osobnosť boli úchvatné. Michele sa nebál experimentovať

    Veľkolepé prehliadky, ako napríklad prehliadka Gucci Cruise v Palazzo Pitti, vždy umne spájali hudbu, architektúru a modely do scénografie, ktorá prekračovala hranice klasickej prezentácie. Diváci sa ocitli v divadle snov, kde sa luxus premenil na umelecký rituál. Schopnosť vytvoriť ucelený vizuálny svet potvrdila, že značka Gucci pod Michelovým vedením fungovala ako kultúrne hnutie s vlastným jazykom. Ikonická bola aj jeho prehliadka s „twins“ modelmi.

    V roku 2019 rozšíril značku o Gucci Beauty a prvú kolekciu luxusných šperkov, čím posilnil myšlienku mnohotvárnej krásy. Ďalším krokom bola renovácia historického archívu v Palazzo Settimani. To odhalilo jeho úctu k histórii a túžbu po dialógu s koreňmi. Každý projekt pôsobil ako starostlivo premyslená kapitola, ktorá skladala mozaiku jeho prístupu k detailom a odvahy spochybňovať normy.

    Zdroj: Gucci

    Po siedmich rokoch, počas ktorých zásadne zmenil tvár značky Gucci, sa Michele vydal v ústrety novej výzve. V knihe La vita delle forme, Teoria del reincanto zhrnul svoj pohľad na módu ako na priestor opätovného očarenia, kde sa estetika mení na filozofické gesto. Tento prístup preniesol do módneho domu Valentino, ktorého kreatívne vedenie prevzal v roku 2024, čím otvoril novú kapitolu svojho módneho príbehu.

    Majster fantázie pokračuje u Valentino. Opäť žiari so svojím rukopisom

    Prvá kolekcia Valentino na jar a leto 2025 priniesla spojenie rímskej elegancie s návrhárovou charakteristickou poetikou. Sýte farby, bohaté textúry a rafinované strihy zvýraznili Michelovu schopnosť spojiť dedičstvo značky s jeho odvážnou energiou. Módny dom Valentino tak vstúpil do obdobia, ktoré rozvíjalo rafinovanú extravaganciu a hlboký zmysel pre estetickú rozprávačskú formu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

    Každý projekt Alessandra Michele pôsobí ako dialóg medzi DNA značiek a ultra romantickou víziou. Jeho talent vtlačiť značkám osobný myšlienkový vesmír doslova posúva hranice vnímania módy. Cesta od rímskych ateliérov ku globálnym shows potvrdzuje, že móda môže fungovať ako priestor, kde sa snenie premieňa na hmatateľnú realitu aj v posledných dekádach, kedy je veľmi ťažké uspieť.

    Zdroje: WWD, L’OFFICIEL, Grazia, Dazed, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdýchol móde fantáziu

    ― Reklama ―

    Alessandro Michele predstavuje fascinujúce spojenie intelektu a extravagancie. Rodák z Ríma s dušou zberateľa príbehov vdýchol Gucci sviežosť, ktorá sa zapísala do dejín módnej scény a teraz formuje novú éru u Valentino. Jeho vízie prekračujú rámec trendov a premieňajú značky na poetické priestory, kde sa mieša filozofia, romantika a nečakaná sloboda.

    Kariéra Alessandra Michele sa rozvíja ako román, v ktorom sa prelína osud talentovaného študenta kostýmového návrhárstva, objaviteľa starých archívov a majstra fantázie. Každá kapitola jeho návrhárskej cesty od módneho domu Gucci až do čela Valentino vystihuje jeho schopnosť meniť kód luxusu a zároveň prepájať módu s myšlienkami, ktoré zostávajú ešte dlho v pamäti.

    Alessandro Michele pracoval po boku majstrov. Od Karla Lagerfelda po Toma Forda

    Michele vyrastal v Ríme obklopený svetom filmu, ktorý v ňom prebudil zmysel pre obraz a scénu. Štúdium na miestnej Akadémii kostýmov a módy mu otvorilo cestu do ateliérov, kde začal snívať o vlastnom vizuálnom jazyku. Prvé skúsenosti získal v Les Copains a potom vo Fendi, kde pracoval po boku Karla Lagerfelda a Silvie Venturini Fendi. V roku 2002 si jeho detailnú prácu všimol Tom Ford a pozval ho do tímu Gucci, kde sa postupne dostal na vrchol kreatívneho vedenia.

    Zdroj: Reuters

    Gucci potreboval nový dych a Michele v jeho čele premenil značku na kultúrny fenomén. Už prvá kolekcia pre rok 2015 predviedla, že romantická estetika môže byť rovnako dravá ako streetwear. Bohaté vzory, genderovo fluidné siluety a cit pre historické citácie vytvorili vizuálny jazyk, ktorý okamžite pritiahol pozornosť médií aj mladšej generácie. Módny dom Gucci sa premenil na značku schopnú pretaviť dedičstvo v pulzujúcu energiu a ponúknuť luxus, ktorý sme nikdy predtým nevideli.

    Zdroj: Gucci

    Pod jeho vedením vznikol tiež projekt Gucci Garden vo Florencii, teda živý priestor prepájajúci módu, umenie a gastronómiu. Michele spojil archívne poklady s avantgardnými inštaláciami, čím dal návštevníkom možnosť doslova vstúpiť do jeho imaginácie. Rovnakú energiu priniesol do kolekcií, kde barokové výšivky, výrazné okuliare a ikonické double G logo fungovali ako symbol dialógu medzi archívom a prítomnosťou. Každý detail pôsobil ako šifrovaný odkaz o slobode a fantázii.

    Prehliadky a jeho osobnosť boli úchvatné. Michele sa nebál experimentovať

    Veľkolepé prehliadky, ako napríklad prehliadka Gucci Cruise v Palazzo Pitti, vždy umne spájali hudbu, architektúru a modely do scénografie, ktorá prekračovala hranice klasickej prezentácie. Diváci sa ocitli v divadle snov, kde sa luxus premenil na umelecký rituál. Schopnosť vytvoriť ucelený vizuálny svet potvrdila, že značka Gucci pod Michelovým vedením fungovala ako kultúrne hnutie s vlastným jazykom. Ikonická bola aj jeho prehliadka s „twins“ modelmi.

    V roku 2019 rozšíril značku o Gucci Beauty a prvú kolekciu luxusných šperkov, čím posilnil myšlienku mnohotvárnej krásy. Ďalším krokom bola renovácia historického archívu v Palazzo Settimani. To odhalilo jeho úctu k histórii a túžbu po dialógu s koreňmi. Každý projekt pôsobil ako starostlivo premyslená kapitola, ktorá skladala mozaiku jeho prístupu k detailom a odvahy spochybňovať normy.

    Zdroj: Gucci

    Po siedmich rokoch, počas ktorých zásadne zmenil tvár značky Gucci, sa Michele vydal v ústrety novej výzve. V knihe La vita delle forme, Teoria del reincanto zhrnul svoj pohľad na módu ako na priestor opätovného očarenia, kde sa estetika mení na filozofické gesto. Tento prístup preniesol do módneho domu Valentino, ktorého kreatívne vedenie prevzal v roku 2024, čím otvoril novú kapitolu svojho módneho príbehu.

    Majster fantázie pokračuje u Valentino. Opäť žiari so svojím rukopisom

    Prvá kolekcia Valentino na jar a leto 2025 priniesla spojenie rímskej elegancie s návrhárovou charakteristickou poetikou. Sýte farby, bohaté textúry a rafinované strihy zvýraznili Michelovu schopnosť spojiť dedičstvo značky s jeho odvážnou energiou. Módny dom Valentino tak vstúpil do obdobia, ktoré rozvíjalo rafinovanú extravaganciu a hlboký zmysel pre estetickú rozprávačskú formu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

    Každý projekt Alessandra Michele pôsobí ako dialóg medzi DNA značiek a ultra romantickou víziou. Jeho talent vtlačiť značkám osobný myšlienkový vesmír doslova posúva hranice vnímania módy. Cesta od rímskych ateliérov ku globálnym shows potvrdzuje, že móda môže fungovať ako priestor, kde sa snenie premieňa na hmatateľnú realitu aj v posledných dekádach, kedy je veľmi ťažké uspieť.

    Zdroje: WWD, L’OFFICIEL, Grazia, Dazed, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Vianoce očami Burberry. Daniel Lee vymenil trenčkoty za stromček

    Claridge's, luxusný hotel v centre Londýna, tradične zveruje zdobenie svojho vianočného stromčeka do rúk významnej osobnosti módnej scény. Tento rok kreatívny riaditeľ Burberry Daniel Lee premenil sviatočnú výzdobu podľa vlastnej vízie . Jednotlivé ozdoby odkazujú na dlhoročnú tradíciu značky, zatiaľ čo ikonický kockovaný vzor pohlcuje zvyšok luxusneho interiéru hotelového lobby.

    Shein pod paľbou. Čelí žalobe francúzskych obchodníkov aj výzve poslancov

    Problémy fast fashion reťazca Shein vo Francúzsku sa neskončili. Teraz čelí žalobe zo strany francúzskych maloobchodníkov. Právne kroky proti značke podniklo 12 federácií a niekoľko značiek. Olej do ohňa kritiky prilievajú aj miestni poslanci. Viac ako 80 z nich vydalo oficiálne vyhlásenie, v ktorom požadujú zákaz značky Shein v mene "ochrany pracovníkov, verejného zdravia a planéty".

    Bottega Veneta predstavuje Jenga set. Jeho cena je skutočne kozmická

    Bottega Veneta uvádza Jenga set, ktorý posúva domácu zábavu do sféry investičných objektov. Luxusný dom využíva svoje signifikantné prvky a transformuje známu hru do podoby kultivovaného dizajnového predmetu. Každý prvok získava charakter artefaktu, s dôrazom na materiál a presnosť spracovania. Súbor pôsobí ako tichý symbol vkusu a sebavedomého vykročenia do segmentu zábavy pre dospelých. Áno, značka uvádza, že nejde o hračku pre deti.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    Poznáte najľahšiu tkaninu na svete? Super Organza vznikla tak trochu „omylom“

    Super Organza patrí k najtenším a najľahším tkaninám, ktoré kedy človek vytvoril. Aj keď neplánovane. Pochádza z Japonska, z vývoja spoločnosti Amaike LLC, ktorej know-how vychádza z technologického inžinierstva v oblasti látok. Vlákna s hrúbkou jednej pätiny ľudského vlasu tvoria materiál s hmotnosťou piatich gramov na meter štvorcový. Prada ho použila pre jar 2024, zatiaľ čo Balenciaga ho zaradila do haute couture kolekcie pre jeseň 2025. V módnych domoch sa z technického zázraku stala vysoko žiadaná látka.

    Zlato, striebro a transformácia. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperkov

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a striebrom vyšívané, ale princezná to nie je, jasný pane. Aj tak by sa dala popísať práca Outhouse Jewellery, spoločnosti, ktorá redefinovala nosenie šperkov. Už vám nemusia len visieť z uší alebo zdobiť krk, do zlata sa môžete doslova obliecť a zažiariť s ním na každom večierku. Úspešná značka prichádza s novou revolučnou kolekciou Alchemy of 13.

    ― Reklama ―