Balenciaga sa opäť hlási o slovo vo svete parfumov. Tentoraz nie raz, ale s desiatimi vôňami, ktoré sa chcú stať súčasnými ikonami. Súčasťou kolekcie je aj znovuzrodenie legendárneho parfumu Le Dix, ktorému Cristóbal Balenciaga venoval rovnakú starostlivosť ako svojim couture modelom v roku 1947. Návrat do segmentu krásy dopĺňa aj otvorenie prvej parfumérie na historickej adrese módneho domu.
Nová éra vôní Balenciaga prichádza v čase, keď sa značka pripravuje na debut Pierpaola Piccioliho ako svojho nového kreatívneho riaditeľa. Synergia medzi módou a vôňou tak zdôrazňuje kontinuitu, tradíciu a odvahu inovovať. Módny dom sa vracia k vlastným archívom, aby posilnil svoj luxusný imidž, a zároveň zavádza nový jazyk, v ktorom sa haute couture otláča aj do flakónov.
Balenciaga Le Dix. Privítajte najzásadnejšiu vôňu celej kolekcie
Prvý parfum Cristóbala Balenciaga niesol meno Le Dix. Názov získal podľa parížskej adresy, kde návrhár v roku 1937 otvoril svoj prvý obchod. Po desaťročiach ticha sa značka rozhodla vrátiť k tomuto zásadnému odkazu a venovala 15 rokov archívnemu pátraniu, ktoré nakoniec viedlo k objavu pôvodného flakónu s lákavou esenciou. Na jeho základe vznikla nová interpretácia vône.

Zdroj: Kering
Parfum ponúka sofistikovanú kompozíciu, v ktorej sa prelínajú fialky s modernými aldehydmi. To všetko dopĺňajú tóny kadidla. Nemenej dôležitý je aj vizuál. Ponúka ručne viazanú stuhu, sklenenú zátku, čierny štítok a krabičku so zámerne patinovaným povrchom. Balenciaga tak zrkadlí rešpekt k detailu. DNA značky je totiž rovnaké ako v dobe, keď Cristóbal navrhoval svoje prvé couture modely.
Deväť nových vôní, deväť odlišných charakterov. Vedenie Balenciaga do toho išlo po hlave
Popri Le Dix predstavuje vedenie značky deväť ďalších parfémov, z ktorých každý má svoj vlastný príbeh a odkazuje na ducha značky. Napríklad vôňa Getaria evokuje rodné mesto zakladateľa značky na baskickom pobreží. Parfém Cristóbal zachytáva rafinovanosť a tichú autoritu jeho osobnosti, zatiaľ čo No Comment pripomína dizajnérsky mlčanlivý prístup k prezentácii kolekcií. Kompozície sa líšia tónmi a farbami, ale spája ich jasná snaha spojiť remeselnú zručnosť s Balenciagovou modernou víziou.

Zdroj: Kering
Jednotlivé fľaše sú potom navrhnuté ako jedinečné zberateľské predmety. Opätovne naplniteľné, s nadčasovou siluetou a decentným dizajnom, ktorý jasne zvýrazňuje samotný obsah. Najnovšia kolekcia parfémov sa tak stáva priamou paralelou k módnym líniám slávnej luxusnej značky. Je to haute couture ukrytá vo flakóne, ktorý pôsobí ako rozšírenie vysnívaného šatníka o ďalšiu zmyslovú vrstvu.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Parfém oslávil svoju premiéru 10. septembra otvorením prvej parfumérie na Avenue George V, symbolicky v dome, kde Balenciaga tvoril svoju históriu. Ceny sa začínajú na 55 eurách za cestovný sprej a končia na 260 eurách za 100 mililitrov parfumovanej vody. Distribúcia sa spočiatku zameria na vybrané butiky v Európe a Severnej Amerike a e-shop značky, neskôr sa plánuje rozšírenie do Ázie a na Blízky východ.
Zdroje: Business of Fashion, WWD, Kering, Instagram