Více

    ― Reklama ―

    Sarah Burton je módny fenomén, ktorý pôsobí takmer magicky. Vie prenášať tradíciu do prítomnosti s takým citom, že zaujme odborníkov aj tých, ktorí by inak módny svet neriešili. Sila jej práce nespočíva v efektných dozvukoch, ale precíznosti, emóciách a tajnej alchýmii medzi minulosťou a budúcnosťou. Teraz módny dom Givenchy neveriacky sleduje, aké tajomstvá vyplávajú z jej rukopisu na povrch.

    Cesta Sarah Burton sa nezačala v parížskych salónoch, ale v ateliéri, kde vládla surová romantika a geniálny chaos Alexandra McQueena. Práve tam sa Sarah Burton naučila vytvárať módu, ktorá je bolestne krásna a zároveň neúprosne dramatická. Roky po boku majstra jej dali schopnosť chápať vzor ako poéziu a látku ako plátno pre emócie. Keď potom McQueenov módny dom „osirel“, dala mu novú tvár. Menej deštruktívnu, ale o to silnejšiu. Teraz sa zdá, že túto schopnosť chce využiť na čele Givenchy.

    McQueenova pravá ruka. Sarah Burton prevzala opraty značky s plnou parou

    Sarah Burton nastúpila do McQueenovho ateliéru už v roku 1996 a rýchlo sa stala jeho najbližšou spolupracovníčkou. Zatiaľ čo on vytváral výbuchy extravagancie, ona im pridávala štruktúru. Tí, ktorí sledovali ich súhru, vedeli, že výsledné dielo funguje ako alchýmia. McQueenov radikalizmus a Burtonovej cit pre detail sa navzájom dopĺňali ako dva póly magnetu. Keď talentovaný návrhár v roku 2010 tragicky zomrel, módny svet sa obával, že jeho značka zanikne. Ale práve Burton ju udržala pri živote.

    Zdroj: Alexander McQueen

    Ako nová kreatívna riaditeľka značky sa ujala kormidla s pevným rešpektom a silou. Jej kolekcie boli poctou zosnulému návrhárovi, ale zároveň otvorili značku novým klientom. Už neponúkala len temnú poéziu plnú ostrých kontrastov. Návrhárka priniesla ženskosť, jemnosť a schopnosť rezonovať s tradičnou ženou. Vrcholom bolo, keď navrhla svadobné šaty Kate Middleton. Moment, ktorý posunul značku do úplne inej ligy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by (@_kmiddy)

    Prechod do Givenchy. V čom tkvie kúzlo geniálnej ikony?

    V roku 2023 oznámila Sarah Burtonová svoj odchod od značky Alexander McQueen. Hoci mnohí očakávali, že si dá pauzu, prišla ďalšia veľká novinka. Stala sa kreatívnou riaditeľkou značky Givenchy. Jej debut bol návratom do archívov 50. rokov, keď Hubert de Givenchy budoval svoju éru. Burton opäť ukázala, že jej schopnosť nadviazať na tradíciu funguje. Siluety presýpacích hodín, minimalistické uzly a čisté línie sa vrátili do moderného šatníka. Značka Givenchy dostala novú tvár, ktorá rešpektuje históriu, a pritom pôsobí súčasne.

    Zdroj: Givenchy

    Čo ale spája éru Burton u McQueena a jej prvé kroky v Givenchy, je cit pre balanc medzi drámou a nositeľnosťou. Vie sa ponoriť do archívu a vytiahnuť z neho to, čo potrebujeme aj dnes. U McQueena pretavila brutálnu romantiku v ženskú priamočiaru eleganciu, u Givenchy minimalistický chic do éterickej sily.

    Dizajnérka už v ére McQueena experimentovala s 3D tlačou, ktorú použila na vytvorenie detailov pripomínajúcich prírodné štruktúry, od kostí až po morské organizmy. Miluje folklórne motívy a často sa inšpiruje britskými tradíciami, napríklad čipkami z Nottinghamu, ktoré preniesla do haute couture. Prekvapivo sa vyhýba okázalému vystupovaniu a médiám. Jej tvorba hovorí za ňu. A aj keď navrhla jedny z najslávnejších svadobných šiat sveta, sama preferuje jednoduchosť a nenápadnú eleganciu.

    Zdroje: WWD, Instagram, Grazia, L’OFFICIEL, The Independant, YouTube

    Poznáte módnu návrhárku Sarah Burtonovú? Dáva značkám extrémnu estetickú silu

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sarah Burton je módny fenomén, ktorý pôsobí takmer magicky. Vie prenášať tradíciu do prítomnosti s takým citom, že zaujme odborníkov aj tých, ktorí by inak módny svet neriešili. Sila jej práce nespočíva v efektných dozvukoch, ale precíznosti, emóciách a tajnej alchýmii medzi minulosťou a budúcnosťou. Teraz módny dom Givenchy neveriacky sleduje, aké tajomstvá vyplávajú z jej rukopisu na povrch.

    Cesta Sarah Burton sa nezačala v parížskych salónoch, ale v ateliéri, kde vládla surová romantika a geniálny chaos Alexandra McQueena. Práve tam sa Sarah Burton naučila vytvárať módu, ktorá je bolestne krásna a zároveň neúprosne dramatická. Roky po boku majstra jej dali schopnosť chápať vzor ako poéziu a látku ako plátno pre emócie. Keď potom McQueenov módny dom „osirel“, dala mu novú tvár. Menej deštruktívnu, ale o to silnejšiu. Teraz sa zdá, že túto schopnosť chce využiť na čele Givenchy.

    McQueenova pravá ruka. Sarah Burton prevzala opraty značky s plnou parou

    Sarah Burton nastúpila do McQueenovho ateliéru už v roku 1996 a rýchlo sa stala jeho najbližšou spolupracovníčkou. Zatiaľ čo on vytváral výbuchy extravagancie, ona im pridávala štruktúru. Tí, ktorí sledovali ich súhru, vedeli, že výsledné dielo funguje ako alchýmia. McQueenov radikalizmus a Burtonovej cit pre detail sa navzájom dopĺňali ako dva póly magnetu. Keď talentovaný návrhár v roku 2010 tragicky zomrel, módny svet sa obával, že jeho značka zanikne. Ale práve Burton ju udržala pri živote.

    Zdroj: Alexander McQueen

    Ako nová kreatívna riaditeľka značky sa ujala kormidla s pevným rešpektom a silou. Jej kolekcie boli poctou zosnulému návrhárovi, ale zároveň otvorili značku novým klientom. Už neponúkala len temnú poéziu plnú ostrých kontrastov. Návrhárka priniesla ženskosť, jemnosť a schopnosť rezonovať s tradičnou ženou. Vrcholom bolo, keď navrhla svadobné šaty Kate Middleton. Moment, ktorý posunul značku do úplne inej ligy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by (@_kmiddy)

    Prechod do Givenchy. V čom tkvie kúzlo geniálnej ikony?

    V roku 2023 oznámila Sarah Burtonová svoj odchod od značky Alexander McQueen. Hoci mnohí očakávali, že si dá pauzu, prišla ďalšia veľká novinka. Stala sa kreatívnou riaditeľkou značky Givenchy. Jej debut bol návratom do archívov 50. rokov, keď Hubert de Givenchy budoval svoju éru. Burton opäť ukázala, že jej schopnosť nadviazať na tradíciu funguje. Siluety presýpacích hodín, minimalistické uzly a čisté línie sa vrátili do moderného šatníka. Značka Givenchy dostala novú tvár, ktorá rešpektuje históriu, a pritom pôsobí súčasne.

    Zdroj: Givenchy

    Čo ale spája éru Burton u McQueena a jej prvé kroky v Givenchy, je cit pre balanc medzi drámou a nositeľnosťou. Vie sa ponoriť do archívu a vytiahnuť z neho to, čo potrebujeme aj dnes. U McQueena pretavila brutálnu romantiku v ženskú priamočiaru eleganciu, u Givenchy minimalistický chic do éterickej sily.

    Dizajnérka už v ére McQueena experimentovala s 3D tlačou, ktorú použila na vytvorenie detailov pripomínajúcich prírodné štruktúry, od kostí až po morské organizmy. Miluje folklórne motívy a často sa inšpiruje britskými tradíciami, napríklad čipkami z Nottinghamu, ktoré preniesla do haute couture. Prekvapivo sa vyhýba okázalému vystupovaniu a médiám. Jej tvorba hovorí za ňu. A aj keď navrhla jedny z najslávnejších svadobných šiat sveta, sama preferuje jednoduchosť a nenápadnú eleganciu.

    Zdroje: WWD, Instagram, Grazia, L’OFFICIEL, The Independant, YouTube

    ― Reklama ―

    Jar 2026 patrí ikonickej farbe Klein Blue. Vracia sa do módy aj dizajnu

    Sýto modrá farba s názvom International Klein Blue je späť na scéne. Zatiaľ čo tento rok sme ju mohli vídať predovšetkým v interiérovom dizajne, budúci rok zažiari opäť aj v móde. Potvrdil to tohtoročný Kodanský fashion week. Aká je história farby a prečo je považovaná za takú výnimočnú?

    Niche baleríny polarizujú módny svet. Na jeseň víťazí hravá kontroverzia

    S jeseňou prichádza chladnejšie počasie, ktoré ale stále necháva priestor pre hravé a chic outfity. V prechodnom období medzi letom a jeseňou využijete v botníku netradičné baleríny, od ikonických "tabis" cez športovo ladené five finger shoes až po elegantné šnurovacie modely. Túto jeseň platí jedno pravidlo. Čím kontroverznejšie, tým lepšie.

    Proenza Schouler má nové vedenie. Do čela značky vstúpi Rachel Scott

    Svet módy zachvátila ďalšia očakávaná zmena vo vedení luxusnej značky. Talentovaná návrhárka a zakladateľka značky Diotima Rachel Scott prevezme vedenie značky Proenza Schouler. Svoju prvú kolekciu na jeseň a zimu 2026 predstaví na jar budúceho roka. Náznaky jej práce však bude možné vidieť už na rýchlo sa blížiacom newyorskom týždni módy.

    Niečo tomu chýba? Neúplný outfit zachránite vďaka jednoduchým trikom

    Niektoré dni outfit jednoducho sadne. Inokedy sa ale na seba pozeráte do zrkadla a márne sa snažíte prísť na to, čo vašej siluete chýba. Podľa učebnice je všetko správne. Ladia farby, mejkap vyzerá čisto a oblečenie obopína správne miesta, vám ale v odraze aj tak niečo nesedí. Možno vám pomôže jeden z troch základných tipov, vďaka ktorým tento problém okamžite zmizne.

    Kofeín prenikol do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutná aróma práve uvarenej kávy, hlboké odtiene hnedej a drobná bodka ovseného mlieka. Presne taký dojem vyvolávajú outfity inšpirované populárnymi kofeínovými nápojmi. Ich trend oznámil vo svojej najnovšej správe Pinterest. Ponorte sa na jeseň do lookov pripomínajúcich odvážne espresso martini alebo o niečo jemnejšiu matchu.

    Maison Margiela má prvú hviezdnu tvár. Značku obliekla Miley Cyrus

    Slávny návrhár Martin Margiela postavil svoj módny dom na anonymite. Vyhýbal sa rozhovorom a po svojej smrti prenechal vedenie svojej spoločnosti neznámemu tímu návrhárov. Aj preto značka doteraz nikdy nenajala hviezdnu tvár. Zdá sa však, že časy sa menia. Miley Cyrus sa stala prvou ambasádorkou značky Maison Margiela.

    Krajčírska precíznosť v hlavnej úlohe. Phoebe Philo opäť servíruje majstrovskú kolekciu

    Na jesenné kolekcie sa vždy čaká s väčším napätím než na letné. Collection C od Phoebe Philo tento pocit premenila na čistú estetickú istotu. Každý prvok najnovšej kolekcie pôsobí ako starostlivo zvolený dôkaz toho, že textilná krása nevychádza z maximalizmu, ale z majstrovského zvládnutia detailu. Línie nového oblečenia sa pohybujú v priestore, kde sa umne stretáva ženskosť s architektonickou presnosťou.

    Trend, ktorý konečne vydrží? Fibremaxxing vyniesol do výšin vlákninu

    Sociálna sieť TikTok vytvorila ďalší zo svojich nikdy nekončiacich trendov. Fenomén v podobe #fibremaxxing nabáda k vyššej konzumácii vlákniny. Upozorňuje tak na to, čo mnohí výživoví poradcovia vedeli už dávno. Väčšina populácie nekonzumuje dostatok ovocia, zeleniny, strukovín či semienok. Je možné, že virálny hashtag len tak nezmizne?

    Tired Girl dáva únave zelenú. Ponúka autenticitu alebo ďalší prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očami, čierna linka a jemne ružové pery. Presne tak vyzerá nový populárny make-up look s názvom Tired Girl. Inšpiráciou je mu hlavne postava Wednesday Addams, jeho rastúcu obľubu má ale na svedomí aj silnejúca túžba po autenticite. Ponúka "unavený" vzhľad úľavu od požiadaviek spoločnosti, alebo sa jedná o ďalší mikro trend?

    Módny svet otvoril dvere jesene. Víta ho pomocou kreatívnych kampaní

    Hoci leto ponúka posledných pár slnečných dní, jeseň už prichádza. Potvrdzujú to aj najnovšie kampane známych značiek. Módny dom Alaïa napríklad predstavil kolekciu na filmových fotografiách, zatiaľ čo Chloé sa vracia k bohémskym 70. rokom. Tommy Hilfiger objavuje svet F1 a Antonio Marras cestuje domov.

    Uniforma v službách luxusu. Regimental jackets ovládnu jeseň a zimu

    Tohtoročná jeseň a zima prináša návrat vojenskej estetiky, tentokrát v spracovaní, ktoré osciluje medzi eleganciou a teatrálnosťou. Regimental jackets, saká inšpirované vojenskými uniformami, sa objavujú naprieč kolekciami Dior, Giorgio Armani, Chloé aj Valentino a stávajú sa symbolom sezóny. Výrazné ramená, zdobené gombíky a prísna silueta pôsobia ako uniforma do moderného módneho boja.

    Módne výstavy v zlatej ére. Vyberať si môžete naprieč metropolami

    Módne výstavy sa stali kultúrnymi udalosťami, ktoré priťahujú davy návštevníkov rovnako silno ako koncerty či premiéry. Galérie a múzeá sa premieňajú na pomyselné pódiá, na ktorých odev získava novú dimenziu a stáva sa symbolom estetiky, inovácie i kultúrnej identity. Tohtoročný rok potvrdzuje, že móda si vydobyla pevné miesto medzi veľkými umeleckými disciplínami a neustále prináša nové fascinujúce projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoode opäť vedú anti-woke témy

    Byť "woke" už v Hollywoode a americkej popkultúre nie je in. Po pomerne krátkej ére diverzity a inklúzie sa teraz priemysel vracia k viac tradičným naratívam. Namiesto menšinových hlasov či queer autorov dostávajú priestor projekty, ktoré spoliehajú na tradičnú istotu, teda atraktívne, sexuálne nespútané a väčšinovo biele postavy. Dôvodom posunu späť je okrem iného aj súčasná politika.

    Karl Lagerfeld opäť prekvapil. Do novej kampane obsadil Paris Hilton

    O značke Karl Lagerfeld nebolo v posledných mesiacoch príliš počuť. Teraz na seba však strháva pozornosť módneho sveta, a to vďaka čerstvej kampani pre tohtoročnú jeseň a zimu. Jej tvárou sa totiž stala preslávená podnikateľka a influencerka Paris Hilton. K zosnulému návrhárovi mala blízko a rovnako ako on pomohla definovať celú jednu éru.

    Keď túžba po odlišnosti vytvorí uniformu. Popularita Crocs, bohužiaľ, neumiera

    Pohodlie je ceneným módnym prvkom, ale niekedy prekračuje hranice vkusu. Plastová obuv, pôvodne vyrobená pre rybárov, sa v priebehu rokov stala viditeľným trendom. Crocsy sú roztomilé na deťoch a praktické na záhrade, ale už nejaký čas sa objavujú aj na prehliadkových mólach, v kolekciách celebrít a v limitovaných a rýchlo vypredaných edíciách.

    Nie je modeling ako modeling. Na čo si dať pozor pred vstupom do agentúry?

    Modeling je pre mnohých ľudí lákavý svet plný lesku, cestovania a tvárí na obálkach časopisov. Za blyštivými fotografiami sa ale často skrýva tvrdý biznis, v ktorom sa nováčikovia môžu ľahko popáliť. Než teda prikývnete na ponuku prvej agentúry, je dobré vedieť, čo je štandard, čo už je podozrivé a na aké detaily sa v zmluve zamerať. Správna príprava a informovanosť vám môžu ušetriť nielen peniaze, ale aj nervy a reputáciu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―