Více

    ― Reklama ―

    Módny svet je neúprosný a neustále presúva svoju pozornosť z jedného trendu na ďalší. Snaha zaujať v ňom preto často dosahuje nové rozmery. Príkladom je nedávna kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvôli hre so slovami čelí reklama tvrdej kritike, ktorá za ňou vidí podporu eugeniky. Značka v pondelok zverejnila svoju prvú reakciu.

    Značka American Eagle už viac ako týždeň čelí ostrej kritike. Médiá a používatelia sociálnych sietí analyzujú jej najnovšiu kampaň, v ktorej účinkuje herečka Sydney Sweeney. Spoločnosť v pondelok zverejnila svoju prvú odpoveď na ostré komentáre, ktoré ju obviňujú z podpory eugeniky. Dôvodom vlny odporu voči kontroverznej reklame je predovšetkým jej úderný slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Sydney Sweeney (@sydney_sweeney)

    V preklade teda: „Sydney Sweeney má skvelé džínsy“. Slovo jeans znie ovšem v angličtine rovnako ako „genes“, teda gény, čím vytvára hru so slovami. Herečka prehlasuje i ďalšie slogany, napríklad: „Mám skvelé džínsy… a vy teraz môžete tiež.“ Inokedy zase v kampani hovorí: „Gény sú predávané z rodičov na deti a často určujú vlastnosti ako farbu vlasov, osobnosť alebo farbu očí. Moje džínsy sú modré.“

    Zdroj: American Eagle

    Je teda jasné, že značka slová „jeans“ a „genes“ zamieňa zámerne. Práve to je pre niektorých problém. Keďže má známa herečka blond vlasy, svetlú farbu pleti a modré oči, majú kritici kampane za to, že sa jedná o až príliš necitlivý odkaz na eugeniku a brutálny nacistický režim a s ním spojenú genocídu. Dvadsaťsedemročná herečka sa k vlne kritiky zatiaľ oficiálne nevyjadrila.

    Značka American Eagle riskuje. Rozhodne však na seba pritiahla pozornosť

    Zástupcovia American Eagle v pondelok na oficiálnom instagramovom účte prehlásili: „Kampaň je a vždy bola iba o džínsoch. (…) Budeme naďalej oslavovať, ako všetci nosia ich AE džínsy so sebavedomím, po svojom. Skvelé džínsy vyzerajú skvelo na všetkých.“ Americká spoločnosť vo svojich kampaniach dlhodobo podporuje diverzitu a rovnoprávnosť. Okrem toho je jej exekutívny riaditeľ žid.

    Dá sa teda predpokladať, že značka nemala za cieľ podporovať nacistickú propagandu. Napriek tomu kritici reklamu odsudzujú ako necitlivú, a to predovšetkým v kontexte súčasnej politickej situácie. Marketingoví experti poukazujú na to, že značka zle prečítala svoju cieľovú skupinu, čo sú predovšetkým dospievajúci a generácia Z. Iným sa zase zdá, že internetová generácia nepochopí „srandu“.

    Kampaň potom celkom jasne vychádza z inej kontroverznej reklamy, i keď inšpiráciu sama nepriznáva. Až príliš nápadne sa ovšem podobá kontroverznej kampani Calvin Klein s vtedy pätnásťročnou modelkou Brooke Shields z 80. rokov minulého storočia. Modelka v nej zaujíma podobné pózy a rovnako ako teraz Sydney Sweeney zamieňa slová „genes“ a „jeans“. American Eagle sa tak celkom iste podarilo, rovnako ako kedysi Calvinovi Kleinovi, pritiahnuť pozornosť nielen módneho sveta.

    Zdroje: WWD, New York Post, Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    American Eagle čelí kritike. Na vine je kontroverzná reklama so Sydney Sweeney

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módny svet je neúprosný a neustále presúva svoju pozornosť z jedného trendu na ďalší. Snaha zaujať v ňom preto často dosahuje nové rozmery. Príkladom je nedávna kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvôli hre so slovami čelí reklama tvrdej kritike, ktorá za ňou vidí podporu eugeniky. Značka v pondelok zverejnila svoju prvú reakciu.

    Značka American Eagle už viac ako týždeň čelí ostrej kritike. Médiá a používatelia sociálnych sietí analyzujú jej najnovšiu kampaň, v ktorej účinkuje herečka Sydney Sweeney. Spoločnosť v pondelok zverejnila svoju prvú odpoveď na ostré komentáre, ktoré ju obviňujú z podpory eugeniky. Dôvodom vlny odporu voči kontroverznej reklame je predovšetkým jej úderný slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Sydney Sweeney (@sydney_sweeney)

    V preklade teda: „Sydney Sweeney má skvelé džínsy“. Slovo jeans znie ovšem v angličtine rovnako ako „genes“, teda gény, čím vytvára hru so slovami. Herečka prehlasuje i ďalšie slogany, napríklad: „Mám skvelé džínsy… a vy teraz môžete tiež.“ Inokedy zase v kampani hovorí: „Gény sú predávané z rodičov na deti a často určujú vlastnosti ako farbu vlasov, osobnosť alebo farbu očí. Moje džínsy sú modré.“

    Zdroj: American Eagle

    Je teda jasné, že značka slová „jeans“ a „genes“ zamieňa zámerne. Práve to je pre niektorých problém. Keďže má známa herečka blond vlasy, svetlú farbu pleti a modré oči, majú kritici kampane za to, že sa jedná o až príliš necitlivý odkaz na eugeniku a brutálny nacistický režim a s ním spojenú genocídu. Dvadsaťsedemročná herečka sa k vlne kritiky zatiaľ oficiálne nevyjadrila.

    Značka American Eagle riskuje. Rozhodne však na seba pritiahla pozornosť

    Zástupcovia American Eagle v pondelok na oficiálnom instagramovom účte prehlásili: „Kampaň je a vždy bola iba o džínsoch. (…) Budeme naďalej oslavovať, ako všetci nosia ich AE džínsy so sebavedomím, po svojom. Skvelé džínsy vyzerajú skvelo na všetkých.“ Americká spoločnosť vo svojich kampaniach dlhodobo podporuje diverzitu a rovnoprávnosť. Okrem toho je jej exekutívny riaditeľ žid.

    Dá sa teda predpokladať, že značka nemala za cieľ podporovať nacistickú propagandu. Napriek tomu kritici reklamu odsudzujú ako necitlivú, a to predovšetkým v kontexte súčasnej politickej situácie. Marketingoví experti poukazujú na to, že značka zle prečítala svoju cieľovú skupinu, čo sú predovšetkým dospievajúci a generácia Z. Iným sa zase zdá, že internetová generácia nepochopí „srandu“.

    Kampaň potom celkom jasne vychádza z inej kontroverznej reklamy, i keď inšpiráciu sama nepriznáva. Až príliš nápadne sa ovšem podobá kontroverznej kampani Calvin Klein s vtedy pätnásťročnou modelkou Brooke Shields z 80. rokov minulého storočia. Modelka v nej zaujíma podobné pózy a rovnako ako teraz Sydney Sweeney zamieňa slová „genes“ a „jeans“. American Eagle sa tak celkom iste podarilo, rovnako ako kedysi Calvinovi Kleinovi, pritiahnuť pozornosť nielen módneho sveta.

    Zdroje: WWD, New York Post, Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Torpedo tenisky dávajú zbohom objemu. Na rade je aerodynamika

    V móde sa často striedajú extrémy. Po ére objemných tenisiek, robustných podrážok a neprehliadnuteľnej siluety prichádza protipól. Torpedo tenisky, ako sa hovorí novému typu subtílnej obuvi, sa tento rok stávajú odpoveďou na únavu z chunky sneaker trendu. Sú štíhle, hladké, dokonca aerodynamické. Prinášajú späť istú samozrejmosť a nenápadnú eleganciu, ktorá kontrastuje s energickým a často prehnaným štýlom generácie Z.

    Archív prestal byť spomienkou. Dnes definuje to, čo považujeme za nové

    Trend slow fashion nie je tým hlavným dôvodom, prečo návrhári v poslednej dobe siahajú do vlastných archívov. Marketingové oddelenia reagujú na rastúci záujem o vizuály z minulého storočia. Fotografie a videá z 80. a 90. rokov zbierajú na sociálnych sieťach státisíce lajkov a zdieľaní. Práve takéto okamihy dokazujú, že verejnosť stále miluje dobovú pompéznosť a ikonický glamour z čias, keď trh nebol taký presýtený ako dnes.

    Adidas a Willy Chavarria sa ospravedlňujú. Mexiko ich obviňuje z privlastnenia si tradičnej obuvi

    Spoločnosť Adidas a návrhár Willy Chavarria čelia tvrdej kritike po tom, čo odhalili najnovšiu spoluprácu v podobe tenisiek Oaxaca Slip On. Ide o obuv, ktorá odkazuje na tradičné kožené mexické "huarache" sandále. Inšpiráciu však tvorcovia spočiatku neuznali. Cez víkend však vydali oficiálne ospravedlnenie po tom, čo ich Mexiko obvinilo z kultúrneho privlastňovania.

    Jachty ako symbol luxusného leta. Nesú v sebe príbeh aj odraz dnešného sveta

    Ležíte na prove, príjemne vás ovieva morský vánok, na pokožku vám dopadajú slnečné lúče a tyrkysová hladina sa pod vami leskne. Sociálne médiá oslavujú jachty ako symbol dokonalého leta. Trend jachtingu má bohatú históriu. Kým kedysi jachty ohromovali zlatými detailmi, dnes vyniká ich tichá elegancia. Jachty odrážajú hodnoty a náladu doby. Transformujú sa spolu s našou predstavou o skutočnom bohatstve.

    Thierry Mugler ako módny architekt. Ako prepísal pravidlá úzkeho pásu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečenie tak, ako sa navrhuje architektúra. S úmyslom vyvolať úžas, obdiv i odpor. Zatiaľ čo sa svet módy cyklicky točil medzi minimalizmom a extravaganciou, Mugler bol o zhruba tri galaxie ďalej. Jeho pásy neboli zúžením, boli explóziou kontroly. Ako z obyčajného ľudského trupu vytvoriť monument? Mugler poznal odpoveď. A zanechal ju v každom korzete, šve i nezabudnuteľnom prehliadkovom momente.

    Make-up s nádychom nekonečného leta. Island Girl oddiali sychravú jeseň

    Aj keď sa už leto pomaly blíži ku koncu, vysnívaným dovolenkám ešte nie je koniec. Či už mierite do tropických krajín, alebo si len túžite uchovať kúsok leta, estetika Island Girl je to pravé pre vás. Beauty trend láka na všetko, čo na slnečných dňoch tak milujeme. Žiariacu pokožku, jemne rozstrapatené vlasy, exotické vône a jemne naružovelý make-up look.

    Nenachytajte sa na greenwashing. Ako vyzerať dobre s čistým svedomím?

    Greenwashing, vysoké ceny aj nedostatok transparentných informácií sťažujú cestu k udržateľnému šatníku. Hoci stále viac výrobcov reaguje na klimatickú krízu a podniká kroky k väčšej zodpovednosti, nie všetci o svojich aktivitách komunikujú pravdivo a otvorene. Napriek tomu existujú značky, ktoré dokazujú, že štýl a ohľaduplnosť k planéte sa nevylučujú. Ako začať robiť prvé zmysluplné kroky smerom k udržateľnejšiemu obliekaniu?

    Gucci čelí sporu s talianskymi odbormi. Po značke požadujú sľúbené bonusy

    Zamestnanci módneho domu Gucci hrozia štrajkami. Spolu s talianskymi odbormi totiž po značke požadujú sociálne bonusy, ktoré im mala sľúbiť ako súčasť dohôd, ktorých platnosť vypršala koncom roka 2024. Odbory ovšem argumentujú, že v prípade absencie novej zmluvy by dohoda mala naďalej platiť, čo sama talianska spoločnosť predtým naznačila.

    Navoňajte sa vzácnymi spomienkami. Netradičné letné parfumy zaistia večné prázdniny

    Či už sa vám letná dovolenka skončila, alebo stále túžite po slnečných lúčoch, v kozmetickom svete existujú kúzla, ktoré vedia toto obdobie navrátiť späť. Letné parfumy slúžia ako elixíry ďaleko nad úrovňou citrusových toaletných vôd z drogérie. Siahnite po dizajnérskom kúsku, vďaka ktorému si môžete kúsok leta ešte uchovať v krásnom flakóne.

    Módne peklo sa opäť otvára. Natáčanie filmu Diabol nosí Pradu 2 je v plnom prúde

    "Florals? For spring? Groundbreaking." Milovaná filmová klasika Diabol nosí Pradu sa po 20 rokoch konečne vracia s druhým dielom. A máme sa na čo tešiť. Uvidíme pôvodné herecké obsadenie, ale roly sa tentokrát obrátia. Natáčanie v súčasnosti prebieha v New Yorku a prvé zábery potvrdzujú, že Miranda Priestly ešte zďaleka nepovedala svoje posledné "That’s all."

    Móda v kocke: Beyoncé a Levi’s mieria do finále a Martha Stewart má skin care kolekciu

    Značka Dyson skúma svet beauty a vydáva vlastné produkty na vlasy. Spoločnosť Skims pre zmenu uviedla virálny shapewear na tvár. Rovnako Martha Stewart má novinku, a to vlastnú skin care kolekciu. Speváčka Beyoncé a Levi’s vchádzajú do finálnej kapitoly spolupráce, pomocou krátkeho filmu. V Kodani potom odštartoval tamojší fashion week.

    Späť do školy, späť do kancelárie. Luxusné značky myslia aj na papiernictvo pre dospelých

    Pomaly sa blížiaci september znamená veľkú zmenu v živote všetkých školákov. Hoci dospelí už prázdniny nemajú, aj pre nich predstavuje nadchádzajúce obdobie pomyselný nový štart, a to nielen v kancelárskom nasadení. Prečo si preto z back to school šialenstva neurobiť dôvod na radosť? Luxusné dizajnérske doplnky zo sveta papiernictva priamo lákajú k ich využitiu.

    Až po dno. Váš obľúbený drink o vás vypovedá viac, než si myslíte

    Voľba drinku siaha za hranice chuťovej preferencie. Pre mnoho ľudí sa jedná o gesto či osobné vyjadrenie. Často navyše platí, že to, čo pijete, rezonuje s tým, čo nosíte. Určité estetiky si žiadajú svieži Aperol Spritz, zatiaľ čo iné sa kúpu v soľnom krúžku tequily. Rovnako ako na ulici, aj v bare tak môžete hľadať inšpiráciu pre svoj ďalší outfit.

    Generačný konflikt na móle Prada. Mileniáli chápu depression hair inak ako gen Z

    Nedávna show značky Prada na Milánskom týždni módy vyvolala debatu nie kvôli samotným návrhom, ale účesom-neúčesom modeliek. Ich vlasy vyzerali, ako by na mólo dorazili rovno z postele a ich majiteľky nemali energiu na akúkoľvek úpravu. Ihneď dostali nálepku depression hair. Návrhári v reakcii na kritiku štýl označili za takzvaný depressive chic. Lenže je vôbec možné považovať depresiu za niečo "šik"?

    Pamela Anderson oslavuje prirodzenú krásu. Boduje so značkou Sonsie

    Herečka Pamela Anderson na seba už dlhší čas strháva pozornosť. Dôvodom však nie je výrazný make-up alebo outfity. Naopak, päťdesiatosemročná hviezda žiari pomocou zdravej pleti bez známky beauty produktov. Jej nedávno objavený životný štýl potom perfektne dopĺňa skin care značka Sonsie, ktorú založila s Marie von Behrens-Felipe.

    Pánsku módu čaká revolúcia. Žabky prechádzajú z pláže na módne móla

    Klasická letná obuv získala upgrade. Uplynulé pánske módne prehliadky posunuli žabky na novú úroveň. Tie sa tak okrem pláží môžu novo tešiť na prechádzky po meste, či dokonca červenom koberci. Tohtoročný aj budúci pánsky letný šatník sa bez nich preto nezaobíde. Populárnu obuv do svojej ponuky zaradili aj značky ako The Row, Louis Vuitton či Prada.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―