Více

    ― Reklama ―

    TikTok síce #SkinnyTok zakázal, ale obsah nabádajúci k nezdravej štíhlosti z platformy nezmizol. Aj za ďalšími často nevinnými hashtagmi sa skrýva tlak priblížiť sa telesnému ideálu. Kult štíhlosti nahradil roky presadzovanú „body positivity“. Problém môžu predstavovať okrem iného aj lieky používané na chudnutie, ako je napríklad Mounjaro. Je preto dôležité k obsahu, ktorý na sociálnych sieťach vidíme, pristupovať kriticky.

    Hoci sa naša spoločnosť v posledných rokoch snaží viesť diskusiu smerom k prijatiu našich tiel takých, aké sú, súčasné trendy dlhodobú snahu často podkopávajú. Populárne estetiky, ktoré dominujú sociálnym sieťam, v skutočnosti odporujú princípom „body positivity“ a telesnej diverzity. Fixácia na „dokonalý“ vzhľad zostáva hlboko zakorenená, len sa vracia pod novými názvami.

    TikTok skinny unsplash

    Zdroj: Unsplash

    Hashtag #SkinnyTok bol sociálnou sieťou TikTok zablokovaný v júni tohto roka po tlaku francúzskej vlády, konkrétne ministerky pre digitálne záležitosti Clary Chappaz. Po jednaní v európskej centrále v Dubline platforma oznámila, že zákaz bude platiť globálne, pretože hashtag porušuje komunitné pravidlá a je spájaný s obsahom propagujúcim nezdravé chudnutie.

    Obsah podnecujúci extrémnu štíhlosť však z platformy rozhodne nezmizol. Kult štíhlosti aj nezdravý vzťah k jedlu sa totiž často skrývajú taktiež za ďalšími, občas zdanlivo nevinnými trendmi, ako sú #clean girl“, #75hard, #pinkpilatesgirl, #summerglowup, #whatieatinaday a mnohými ďalšími.

    Trendy nás vedú k často nezdravým vzorom s cieľom dosiahnuť spoločensky prijateľnejší obraz nášho tela. Sociálne médiá tak estetizujú toxický životný štýl, ktorý sa navonok prezentuje ako sebakontrola a disciplína. V skutočnosti však videá podporujú zvyšujúce sa nároky na telo a výkon, čo v extrémnych prípadoch môže viesť k poruchám príjmu potravy.

    Vyvolávanie nespokojnosti ako obchodná stratégia. Túžba po ideále vedie k extrémnym riešeniam

    Len minimum užívateľov sociálnych sietí rozpozná spúšťače poruchy príjmu potravy a nerealistický obsah tak konzumujú nevedomky. Podľa mnohých odborníkov má porovnávanie s ľuďmi na sociálnych sieťach priamy dopad na duševné zdravie mladých ľudí a vzťah k ich telu.

    Tlak na zapadnutie do určitej estetiky úzko súvisí s marketingom. Platí totiž jednoduchý princíp: „Musíš na sebe niečo nenávidieť, aby sme ti mohli ponúknuť riešenie.“ Na tomto pocite nedostatočnosti stavia mnoho značiek svoju komunikáciu. Influenceri, ktorí tieto estetiky stelesňujú, často nadväzujú partnerstvá s firmami, ktoré sľubujú zázračný vzhľad, či už ide o set na cvičenie, alebo doplnky stravy.

    Zdroj: Frankies Bikini, Unsplash

    Ešte väčší problém však predstavujú lieky používané na chudnutie, ako je napríklad populárny Ozempic a Mounjaro. Lieky boli pôvodne vyvinuté pre liečbu diabetu 2. typu, ale stali sa populárnymi aj ako prostriedok k rýchlemu chudnutiu. Priazeň si získavajú aj u influencerov. Ich rastúca obľuba však budí medzi odborníkmi stále väčšie obavy.

    Medzi vedľajšie účinky môže patriť nevoľnosť, žalúdočné ťažkosti a zvýšené riziko problémov s obličkami a pankreasom. Zaznamenalo sa aj možné narušenie dopamínového systému v mozgu, ktoré vedie k depresii. Komplikácie môžu nastať nenápadne, ale ak sa nezachytia včas, sú veľmi vážne. Prerušenie liečby navyše často vedie k návratu hmotnosti, čím dochádza k „weight cyclingu“, kedy ľudia opakovane chudnú, a potom zase priberajú.

    Nenechajme algoritmus určovať, kým sme. Kritické myslenie ako štít

    Sociálne siete fungujú ako digitálna scéna, kde prezentujeme svoje ideály, často v súlade s tým, čo „funguje“ algoritmicky, teda určitý vzhľad, tón alebo štýl. Táto forma prezentácie môže posilňovať psychologické javy, ako je potreba prijatia alebo sebahodnotenie skrz lajky a validáciu. Zároveň poskytuje priestor pre experimentovanie s identitou a s tým aj riziko, že sa budeme štylizovať podľa vonkajších očakávaní a estetiky, miesto autentického prejavu.

    @akedtis Komukoľvek, kto to potrebuje počuť, odkazujeme: Si dokonalá taká, aká si. Nestrácajte čas znepokojovaním sa nad svojím vzhľadom. Si krásna:) #selflove #bodypositivity #bodyimage #emmathompson #merylstreep #jenniferlawrence #fyp #fy #viral #fypシ゚ ♬ originálny zvuk – Anna:)

    V prostredí, kde algoritmy uprednostňujú esteticky zjednotený a často nereálny obsah, je dôležité konzumovať ho vedome a kriticky. Čas od času by sme sa mali zamyslieť nad tým, čo vlastne sledujeme a aký to má dopad na naše vnímanie nás samotných. Poďme preto znovu podporiť obsah, ktorý je otvorený k diverzite a rozmanitosti tiel aj rôznych životných štýlov.

    Zdroje: Lifestyle Sustainability Directory, BBC, Radio Wave, The Sun, Within Health, WashU Medicine, TikTok, Instagram 

    #SkinnyTok nezmizol so zákazom. Tvorcovia vesele estetizujú nezdravú štíhlosť

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    TikTok síce #SkinnyTok zakázal, ale obsah nabádajúci k nezdravej štíhlosti z platformy nezmizol. Aj za ďalšími často nevinnými hashtagmi sa skrýva tlak priblížiť sa telesnému ideálu. Kult štíhlosti nahradil roky presadzovanú „body positivity“. Problém môžu predstavovať okrem iného aj lieky používané na chudnutie, ako je napríklad Mounjaro. Je preto dôležité k obsahu, ktorý na sociálnych sieťach vidíme, pristupovať kriticky.

    Hoci sa naša spoločnosť v posledných rokoch snaží viesť diskusiu smerom k prijatiu našich tiel takých, aké sú, súčasné trendy dlhodobú snahu často podkopávajú. Populárne estetiky, ktoré dominujú sociálnym sieťam, v skutočnosti odporujú princípom „body positivity“ a telesnej diverzity. Fixácia na „dokonalý“ vzhľad zostáva hlboko zakorenená, len sa vracia pod novými názvami.

    TikTok skinny unsplash

    Zdroj: Unsplash

    Hashtag #SkinnyTok bol sociálnou sieťou TikTok zablokovaný v júni tohto roka po tlaku francúzskej vlády, konkrétne ministerky pre digitálne záležitosti Clary Chappaz. Po jednaní v európskej centrále v Dubline platforma oznámila, že zákaz bude platiť globálne, pretože hashtag porušuje komunitné pravidlá a je spájaný s obsahom propagujúcim nezdravé chudnutie.

    Obsah podnecujúci extrémnu štíhlosť však z platformy rozhodne nezmizol. Kult štíhlosti aj nezdravý vzťah k jedlu sa totiž často skrývajú taktiež za ďalšími, občas zdanlivo nevinnými trendmi, ako sú #clean girl“, #75hard, #pinkpilatesgirl, #summerglowup, #whatieatinaday a mnohými ďalšími.

    Trendy nás vedú k často nezdravým vzorom s cieľom dosiahnuť spoločensky prijateľnejší obraz nášho tela. Sociálne médiá tak estetizujú toxický životný štýl, ktorý sa navonok prezentuje ako sebakontrola a disciplína. V skutočnosti však videá podporujú zvyšujúce sa nároky na telo a výkon, čo v extrémnych prípadoch môže viesť k poruchám príjmu potravy.

    Vyvolávanie nespokojnosti ako obchodná stratégia. Túžba po ideále vedie k extrémnym riešeniam

    Len minimum užívateľov sociálnych sietí rozpozná spúšťače poruchy príjmu potravy a nerealistický obsah tak konzumujú nevedomky. Podľa mnohých odborníkov má porovnávanie s ľuďmi na sociálnych sieťach priamy dopad na duševné zdravie mladých ľudí a vzťah k ich telu.

    Tlak na zapadnutie do určitej estetiky úzko súvisí s marketingom. Platí totiž jednoduchý princíp: „Musíš na sebe niečo nenávidieť, aby sme ti mohli ponúknuť riešenie.“ Na tomto pocite nedostatočnosti stavia mnoho značiek svoju komunikáciu. Influenceri, ktorí tieto estetiky stelesňujú, často nadväzujú partnerstvá s firmami, ktoré sľubujú zázračný vzhľad, či už ide o set na cvičenie, alebo doplnky stravy.

    Zdroj: Frankies Bikini, Unsplash

    Ešte väčší problém však predstavujú lieky používané na chudnutie, ako je napríklad populárny Ozempic a Mounjaro. Lieky boli pôvodne vyvinuté pre liečbu diabetu 2. typu, ale stali sa populárnymi aj ako prostriedok k rýchlemu chudnutiu. Priazeň si získavajú aj u influencerov. Ich rastúca obľuba však budí medzi odborníkmi stále väčšie obavy.

    Medzi vedľajšie účinky môže patriť nevoľnosť, žalúdočné ťažkosti a zvýšené riziko problémov s obličkami a pankreasom. Zaznamenalo sa aj možné narušenie dopamínového systému v mozgu, ktoré vedie k depresii. Komplikácie môžu nastať nenápadne, ale ak sa nezachytia včas, sú veľmi vážne. Prerušenie liečby navyše často vedie k návratu hmotnosti, čím dochádza k „weight cyclingu“, kedy ľudia opakovane chudnú, a potom zase priberajú.

    Nenechajme algoritmus určovať, kým sme. Kritické myslenie ako štít

    Sociálne siete fungujú ako digitálna scéna, kde prezentujeme svoje ideály, často v súlade s tým, čo „funguje“ algoritmicky, teda určitý vzhľad, tón alebo štýl. Táto forma prezentácie môže posilňovať psychologické javy, ako je potreba prijatia alebo sebahodnotenie skrz lajky a validáciu. Zároveň poskytuje priestor pre experimentovanie s identitou a s tým aj riziko, že sa budeme štylizovať podľa vonkajších očakávaní a estetiky, miesto autentického prejavu.

    @akedtis Komukoľvek, kto to potrebuje počuť, odkazujeme: Si dokonalá taká, aká si. Nestrácajte čas znepokojovaním sa nad svojím vzhľadom. Si krásna:) #selflove #bodypositivity #bodyimage #emmathompson #merylstreep #jenniferlawrence #fyp #fy #viral #fypシ゚ ♬ originálny zvuk – Anna:)

    V prostredí, kde algoritmy uprednostňujú esteticky zjednotený a často nereálny obsah, je dôležité konzumovať ho vedome a kriticky. Čas od času by sme sa mali zamyslieť nad tým, čo vlastne sledujeme a aký to má dopad na naše vnímanie nás samotných. Poďme preto znovu podporiť obsah, ktorý je otvorený k diverzite a rozmanitosti tiel aj rôznych životných štýlov.

    Zdroje: Lifestyle Sustainability Directory, BBC, Radio Wave, The Sun, Within Health, WashU Medicine, TikTok, Instagram 

    ― Reklama ―

    Armani spúšťa ďalší projekt. V Emirátoch postaví svoje prvé plážové vily

    Módne domy často nezostávajú iba pri móde a s radosťou zasahujú aj do ďalších častí luxusného odvetvia. V poslednej dobe čoraz častejšie investujú do súkromných rezortov, rezidencií alebo klubov. Výnimkou nie je ani Giorgio Armani. Taliansky návrhár totiž oznámil plány na výstavbu svojich prvých plážových víl na svete, a to v Spojených arabských emirátoch.

    Čo znamená pánsky streetwear? Jeho finálna premena trvala roky

    Pánsky streetwear prešiel dlhú cestu od ulíc, kde kedysi vládli oversized hoodies a baggy jeans, až po súčasnú podobu, ktorá pripomína skôr sofistikovanejšiu verziu gentlemanovho šatníka. Jeho DNA stále patrí mestu, ale formu čerpá z tradície. Zahŕňa saká aj košele, topánky s aerodynamickou siluetou namiesto masívnych tvarov a kombinácie, ktoré by ešte pred niekoľkými rokmi v rovnakom kontexte vyzerali nemiestne.

    Móda v kocke: Fabergé má nového majiteľa a Burberry sa vracia do mesta

    Módny dom Burberry ohlasuje koniec leta. Po kampaniach naplnených festivalovou atmosférou putuje späť do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a jej značka Being Frenshe vydávajú produkty na pery a ruský výrobca luxusných šperkov Fabergé má nového majiteľa. Aukčná sieň Julien’s Auctions potom usporiadala dražbu kúskov Whitney Houston.

    Flip phone je späť. Vracia sa v modernej a futuristickej podobe

    Kedysi pôsobil ako nevyhnutný módny doplnok Paris Hilton. Dnes sa k nemu vracia generácia Z, módny svet aj technologické značky. Vyklápací telefón, kedysi symbol štýlu a neskôr relikt doby, sa stáva ikonou, ktorá už dávno neslúži len na volanie. Flip phone v sebe teraz spája nostalgiu s modernou technológiou a estetiku s presvedčením, že offline je nový luxus.

    Leto ovláda nový trend. Hodvábna šatka v páse ozvláštni každý outfit

    Lámete si hlavu s tým, ako dodať svojmu outfitu ešte o trochu väčší šmrnc? Využívanie kúskov, ktoré už máme doma, je opäť v móde! Znovuobjavenou hviezdou tohto leta je hodvábna šatka, ktorá tentoraz žiari uviazaná okolo pása. Spozorovať ju môžeme nielen na mnohých celebritách, nedávno sa objavila aj na Parížskom fashion weeku.

    Leto sa ešte neskončilo. Svetové beach clubs sú stelesnením tichého luxusu

    Povaľovanie sa na pláži môže byť pre mnohých cestovateľov čírou nudou. To však neplatí pre stále obľúbenejšie beach clubs. Šumenie mora, široká paleta aktivít a nekonečné šampanské, tak by sa dal zhrnúť zážitok z týchto rozprávkových miest. Nepredstavujte si celodenné párty. Existujú aj také kluby, z ktorých dýcha quiet luxury atmosféra na míle ďaleko.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohorela. Prečo sú módne kampane čím ďalej nudnejšie?

    Podnikateľka Kylie Jenner je v módnom priemysle ako doma. Nielen, že má vlastnú značku oblečenia, ale často sa objavuje aj na obálkach časopisov a v kampaniach. Nedávno sa stala tvárou značky Miu Miu. Tá však namiesto masovej chvály zožala vlnu kritiky. Nevydarené vizuály, ktoré nakoniec potopili brand aj Jenner, otvorili širšiu diskusiu o tom, ako súčasné kampane upozaďujú oblečenie a tvorivosť na úkor virálnych momentov.

    Skupina Capri má šancu na žiarivé zajtrajšky. Oslavuje výsledky z prvého štvrťroka

    Skupina Capri Holdings je na ceste za potenciálnymi lepšími zajtrajškami. Spoločnosť v stredu zverejnila výsledky z prvého štvrťroka, ktoré predčili očakávania analytikov. Dôvodom je predovšetkým zvyšujúci sa dopyt po kabelkách a obuvi z dielne Michael Kors. Firma nemá zďaleka vyhraté, jedná sa však o prvé známky, že by jej nová stratégia mohla fungovať.

    Thierry Mugler ako módny architekt. Ako prepísal pravidlá úzkeho pásu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečenie tak, ako sa navrhuje architektúra. S úmyslom vyvolať úžas, obdiv i odpor. Zatiaľ čo sa svet módy cyklicky točil medzi minimalizmom a extravaganciou, Mugler bol o zhruba tri galaxie ďalej. Jeho pásy neboli zúžením, boli explóziou kontroly. Ako z obyčajného ľudského trupu vytvoriť monument? Mugler poznal odpoveď. A zanechal ju v každom korzete, šve i nezabudnuteľnom prehliadkovom momente.

    Make-up s nádychom nekonečného leta. Island Girl oddiali sychravú jeseň

    Aj keď sa už leto pomaly blíži ku koncu, vysnívaným dovolenkám ešte nie je koniec. Či už mierite do tropických krajín, alebo si len túžite uchovať kúsok leta, estetika Island Girl je to pravé pre vás. Beauty trend láka na všetko, čo na slnečných dňoch tak milujeme. Žiariacu pokožku, jemne rozstrapatené vlasy, exotické vône a jemne naružovelý make-up look.

    Nenachytajte sa na greenwashing. Ako vyzerať dobre s čistým svedomím?

    Greenwashing, vysoké ceny aj nedostatok transparentných informácií sťažujú cestu k udržateľnému šatníku. Hoci stále viac výrobcov reaguje na klimatickú krízu a podniká kroky k väčšej zodpovednosti, nie všetci o svojich aktivitách komunikujú pravdivo a otvorene. Napriek tomu existujú značky, ktoré dokazujú, že štýl a ohľaduplnosť k planéte sa nevylučujú. Ako začať robiť prvé zmysluplné kroky smerom k udržateľnejšiemu obliekaniu?

    Gucci čelí sporu s talianskymi odbormi. Po značke požadujú sľúbené bonusy

    Zamestnanci módneho domu Gucci hrozia štrajkami. Spolu s talianskymi odbormi totiž po značke požadujú sociálne bonusy, ktoré im mala sľúbiť ako súčasť dohôd, ktorých platnosť vypršala koncom roka 2024. Odbory ovšem argumentujú, že v prípade absencie novej zmluvy by dohoda mala naďalej platiť, čo sama talianska spoločnosť predtým naznačila.

    Navoňajte sa vzácnymi spomienkami. Netradičné letné parfumy zaistia večné prázdniny

    Či už sa vám letná dovolenka skončila, alebo stále túžite po slnečných lúčoch, v kozmetickom svete existujú kúzla, ktoré vedia toto obdobie navrátiť späť. Letné parfumy slúžia ako elixíry ďaleko nad úrovňou citrusových toaletných vôd z drogérie. Siahnite po dizajnérskom kúsku, vďaka ktorému si môžete kúsok leta ešte uchovať v krásnom flakóne.

    Módne peklo sa opäť otvára. Natáčanie filmu Diabol nosí Pradu 2 je v plnom prúde

    "Florals? For spring? Groundbreaking." Milovaná filmová klasika Diabol nosí Pradu sa po 20 rokoch konečne vracia s druhým dielom. A máme sa na čo tešiť. Uvidíme pôvodné herecké obsadenie, ale roly sa tentokrát obrátia. Natáčanie v súčasnosti prebieha v New Yorku a prvé zábery potvrdzujú, že Miranda Priestly ešte zďaleka nepovedala svoje posledné "That’s all."

    Späť do školy, späť do kancelárie. Luxusné značky myslia aj na papiernictvo pre dospelých

    Pomaly sa blížiaci september znamená veľkú zmenu v živote všetkých školákov. Hoci dospelí už prázdniny nemajú, aj pre nich predstavuje nadchádzajúce obdobie pomyselný nový štart, a to nielen v kancelárskom nasadení. Prečo si preto z back to school šialenstva neurobiť dôvod na radosť? Luxusné dizajnérske doplnky zo sveta papiernictva priamo lákajú k ich využitiu.

    Až po dno. Váš obľúbený drink o vás vypovedá viac, než si myslíte

    Voľba drinku siaha za hranice chuťovej preferencie. Pre mnoho ľudí sa jedná o gesto či osobné vyjadrenie. Často navyše platí, že to, čo pijete, rezonuje s tým, čo nosíte. Určité estetiky si žiadajú svieži Aperol Spritz, zatiaľ čo iné sa kúpu v soľnom krúžku tequily. Rovnako ako na ulici, aj v bare tak môžete hľadať inšpiráciu pre svoj ďalší outfit.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―