Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Štvrtkový večer vo Florencii sa niesol v duchu módy. Značka Gucci predstavila v meste, kde bola v roku 1921 založená, svoju tohtoročnú očakávanú kolekciu. Ako naznačuje miesto, išlo o návrat ku koreňom. Preto sa inšpirovala aj renesanciou, ktorá symbolizuje nielen nové začiatky, ale aj dávnu históriu úchvatného talianskeho mesta.

    Tohtoročná cruise kolekcia módneho domu Gucci definuje renesanciu. Prejavilo sa to nielen v samotných návrhoch, ale aj vo vybranej lokalite. Značka totiž svoju prehliadku so špeciálnou dovolenkovou líniou preniesla do Florencie, kde bola v roku 1921 založená. V čase, keď netrpezlivo čakala na nový začiatok v dôsledku zmeny kreatívneho vedenia, sa tak symbolicky vrátila k svojim koreňom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    Renesancia navyše predstavuje obdobie rozkvetu, a to je presne to, po čom módny dom, ktorý už nejaký čas zápasí s klesajúcimi tržbami, túžil. Preto dúfa, že jeho nový šéf módy, návrhár Demna Gvasalia, prinesie vysnívané zisky. Na trón talianskej značky však nastúpi až v júli, takže najnovšiu kolekciu na plavbu navrhol dizajnérsky tím Gucci. Do každého návrhu ukryl niekoľko dôležitých odkazov.

    Gucci prepojil históriu s budúcnosťou. Eleganciu doplnil o štipku rebelstva

    Talianska značka usporiadala prehliadku vo svojom historickom archíve v Palazzo Settimanni, úchvatnej budove z 15. storočia. Kolekcia preto odrážala históriu s vrstvenými čipkami, bohatými brokátmi, hodvábnym zamatom a luxusným hodvábom. Bola tiež poctou remeselnej tradícii, ktorá sa s Florenciou spája od nepamäti. Dlhé a elegantné siluety opäť odrážali taliansku ležérnosť.

    Zdroj: Gucci

    Výsledkom bola kolekcia umne prepájajúca eleganciu a štipku rebelstva, ako to už má Gucci napokon vo zvyku. Dlhé siluety preto zvýrazňovali široké ramená, pripomínajúce estetiku 80. rokov minulého storočia. Oversized štruktúrované bundy, doplnené o jemné blúzky a široké nohavice, ale zároveň odkazovali aj na tvorbu Demny Gvasalia a vytvárali tak pomyselný most medzi históriou a budúcnosťou.

    Kľúčovým prvkom tohtoročnej cruise kolekcie sa stal aj najnovší model kabelky s názvom Giglio, ktorý v preklade z taliančiny znamená ľalia. Kvetina totiž už od stredoveku symbolizuje práve Florenciu. „Dnes sme vzdali hold kreativite, remeslu a dedičstvu,“ okomentoval potom prehliadku riaditeľ Gucci Stefano Cantino.

    Zdroje: WWD, Russh, Grazia Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Spoločnosť Gucci predstavila veľkolepý návrat. V tohtoročnej cruise kolekcii sa snaží o renesanciu

    ― Reklama ―

    Štvrtkový večer vo Florencii sa niesol v duchu módy. Značka Gucci predstavila v meste, kde bola v roku 1921 založená, svoju tohtoročnú očakávanú kolekciu. Ako naznačuje miesto, išlo o návrat ku koreňom. Preto sa inšpirovala aj renesanciou, ktorá symbolizuje nielen nové začiatky, ale aj dávnu históriu úchvatného talianskeho mesta.

    Tohtoročná cruise kolekcia módneho domu Gucci definuje renesanciu. Prejavilo sa to nielen v samotných návrhoch, ale aj vo vybranej lokalite. Značka totiž svoju prehliadku so špeciálnou dovolenkovou líniou preniesla do Florencie, kde bola v roku 1921 založená. V čase, keď netrpezlivo čakala na nový začiatok v dôsledku zmeny kreatívneho vedenia, sa tak symbolicky vrátila k svojim koreňom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    Renesancia navyše predstavuje obdobie rozkvetu, a to je presne to, po čom módny dom, ktorý už nejaký čas zápasí s klesajúcimi tržbami, túžil. Preto dúfa, že jeho nový šéf módy, návrhár Demna Gvasalia, prinesie vysnívané zisky. Na trón talianskej značky však nastúpi až v júli, takže najnovšiu kolekciu na plavbu navrhol dizajnérsky tím Gucci. Do každého návrhu ukryl niekoľko dôležitých odkazov.

    Gucci prepojil históriu s budúcnosťou. Eleganciu doplnil o štipku rebelstva

    Talianska značka usporiadala prehliadku vo svojom historickom archíve v Palazzo Settimanni, úchvatnej budove z 15. storočia. Kolekcia preto odrážala históriu s vrstvenými čipkami, bohatými brokátmi, hodvábnym zamatom a luxusným hodvábom. Bola tiež poctou remeselnej tradícii, ktorá sa s Florenciou spája od nepamäti. Dlhé a elegantné siluety opäť odrážali taliansku ležérnosť.

    Zdroj: Gucci

    Výsledkom bola kolekcia umne prepájajúca eleganciu a štipku rebelstva, ako to už má Gucci napokon vo zvyku. Dlhé siluety preto zvýrazňovali široké ramená, pripomínajúce estetiku 80. rokov minulého storočia. Oversized štruktúrované bundy, doplnené o jemné blúzky a široké nohavice, ale zároveň odkazovali aj na tvorbu Demny Gvasalia a vytvárali tak pomyselný most medzi históriou a budúcnosťou.

    Kľúčovým prvkom tohtoročnej cruise kolekcie sa stal aj najnovší model kabelky s názvom Giglio, ktorý v preklade z taliančiny znamená ľalia. Kvetina totiž už od stredoveku symbolizuje práve Florenciu. „Dnes sme vzdali hold kreativite, remeslu a dedičstvu,“ okomentoval potom prehliadku riaditeľ Gucci Stefano Cantino.

    Zdroje: WWD, Russh, Grazia Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    ― Reklama ―