Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nie je ničím výnimočným, že vašu stránku na sociálnych sieťach zaplaví estetický hrnček so zelenou penou. V posledných rokoch sa matcha vymanila z tradičných japonských ceremoniálov a začala dominovať všetkým zákutiam internetu a trendy kaviarňam. Dokonalé matcha latte si môžete vychutnať aj v pohodlí domova, stačí dodržiavať základné pravidlá.

    Nie je vôbec ťažké nechať sa zlákať esteticky vyzerajúcimi šálkami a pohármi s lákavým matcha latte. Z hromady videí a fotografií na sociálnych sieťach sa často môže zdať, že ide o prekvapivo jednoduchý nápoj. Je to pravda, ale len vtedy, ak pri jeho príprave dodržíte správny postup. Stačí totiž len pár zlých krokov a môžete vytvoriť nevábny a po tráve chutiaci koktail.

    Matcha sľubuje lákavé benefity. Dodá umiernenejšiu dávku energie

    Matcha je prášok vyrobený z japonského zeleného čaju. Na rozdiel od neho sú však jeho prínosy výraznejšie, pretože trávite priamo listy, nielen ich extrakt. Výrazne zelený nápoj potom sľubuje rôzne výhody, napríklad zníženie krvného tlaku a rizika srdcových ochorení. Môže tiež podporiť metabolizmus alebo dodať energiu, ale miernejším spôsobom ako tradičná káva.

    Zdroj: Cap Beauty, Pique

    Aby ste si svoje vysnívané matcha latte vychutnali naplno, musíte si vybrať správne ingrediencie. Vyhnite sa lacnej matche, ktorú spoznáte nielen podľa prekvapivo nízkej ceny, ale aj podľa neatraktívneho a nevýrazného zeleného odtieňa. Kvalitná matcha má sýtozelenú farbu. Siahnite po tých s označením „ceremonial grade“ alebo po tých, ktoré pochádzajú len z jednej destinácie.

    Na prípravu sa poriadne vybavte. Túto malú investíciu nebudete ľutovať

    Zásadným krokom na ceste za perfektným matcha latte sú jednotlivé pomôcky. Aj keď sa ich najskôr pokúsite obísť, výsledok bez nich nikdy nebude rovnaký. Zainvestujte preto do tradičnej japonskej metličky, ktorá si s drobným práškom hravo poradí. Stačí pomocou nej vo väčšej miske opisovať tvar písmena Z a do pol minúty máte hotovo. Presypanie prášku cez jemné sitko potom prácu zjednoduší.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Gotcha Matcha (@gotchamatcha_de)

    Hodiť sa bude aj drobná lyžička alebo naberačka, ktorá vám pomôže odhadnúť správne množstvo. Okrem správnych pomocníkov dbajte aj na to, aby ste matchu nezalievali príliš horúcou vodou, ideálna je tá s teplotou asi 80 stupňov. Pokiaľ máte radšej sladšie nápoje, pridajte k matcha a mlieku aj syrup alebo med. Na záver sa o matchu dobre starajte a po otvorení ju uschovajte v chladničke.

    @kristeacafe už nikdy viac nepite -matcha. naučte sa, ako si dokonale pripraviť matcha latte doma s týmto receptom ✨ #matcharecipe #matchalatte #matchalatte #howto ♬ supïdo by frozy – frozy

    Zdroje: Bon Appétit, Love and Lemons, Erin Parekh, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Pexels

    Matcha latte zmení váš život. Len nepokazte jeho správnu prípravu

    ― Reklama ―

    Nie je ničím výnimočným, že vašu stránku na sociálnych sieťach zaplaví estetický hrnček so zelenou penou. V posledných rokoch sa matcha vymanila z tradičných japonských ceremoniálov a začala dominovať všetkým zákutiam internetu a trendy kaviarňam. Dokonalé matcha latte si môžete vychutnať aj v pohodlí domova, stačí dodržiavať základné pravidlá.

    Nie je vôbec ťažké nechať sa zlákať esteticky vyzerajúcimi šálkami a pohármi s lákavým matcha latte. Z hromady videí a fotografií na sociálnych sieťach sa často môže zdať, že ide o prekvapivo jednoduchý nápoj. Je to pravda, ale len vtedy, ak pri jeho príprave dodržíte správny postup. Stačí totiž len pár zlých krokov a môžete vytvoriť nevábny a po tráve chutiaci koktail.

    Matcha sľubuje lákavé benefity. Dodá umiernenejšiu dávku energie

    Matcha je prášok vyrobený z japonského zeleného čaju. Na rozdiel od neho sú však jeho prínosy výraznejšie, pretože trávite priamo listy, nielen ich extrakt. Výrazne zelený nápoj potom sľubuje rôzne výhody, napríklad zníženie krvného tlaku a rizika srdcových ochorení. Môže tiež podporiť metabolizmus alebo dodať energiu, ale miernejším spôsobom ako tradičná káva.

    Zdroj: Cap Beauty, Pique

    Aby ste si svoje vysnívané matcha latte vychutnali naplno, musíte si vybrať správne ingrediencie. Vyhnite sa lacnej matche, ktorú spoznáte nielen podľa prekvapivo nízkej ceny, ale aj podľa neatraktívneho a nevýrazného zeleného odtieňa. Kvalitná matcha má sýtozelenú farbu. Siahnite po tých s označením „ceremonial grade“ alebo po tých, ktoré pochádzajú len z jednej destinácie.

    Na prípravu sa poriadne vybavte. Túto malú investíciu nebudete ľutovať

    Zásadným krokom na ceste za perfektným matcha latte sú jednotlivé pomôcky. Aj keď sa ich najskôr pokúsite obísť, výsledok bez nich nikdy nebude rovnaký. Zainvestujte preto do tradičnej japonskej metličky, ktorá si s drobným práškom hravo poradí. Stačí pomocou nej vo väčšej miske opisovať tvar písmena Z a do pol minúty máte hotovo. Presypanie prášku cez jemné sitko potom prácu zjednoduší.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Gotcha Matcha (@gotchamatcha_de)

    Hodiť sa bude aj drobná lyžička alebo naberačka, ktorá vám pomôže odhadnúť správne množstvo. Okrem správnych pomocníkov dbajte aj na to, aby ste matchu nezalievali príliš horúcou vodou, ideálna je tá s teplotou asi 80 stupňov. Pokiaľ máte radšej sladšie nápoje, pridajte k matcha a mlieku aj syrup alebo med. Na záver sa o matchu dobre starajte a po otvorení ju uschovajte v chladničke.

    @kristeacafe už nikdy viac nepite -matcha. naučte sa, ako si dokonale pripraviť matcha latte doma s týmto receptom ✨ #matcharecipe #matchalatte #matchalatte #howto ♬ supïdo by frozy – frozy

    Zdroje: Bon Appétit, Love and Lemons, Erin Parekh, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    ― Reklama ―