Více

    ― Reklama ―

    Predstava jednoduchého života tradičnej manželky zaujala sociálne siete. TikTok sa zaplnil videami žien v domácnosti, ktoré sa bez námahy starajú o deti a pre svojich pracujúcich manželov varia vynaliezavé recepty. Trend Tradwife však nie je len o estetických videách s domácimi koláčmi alebo ručne vyrábaným maslom. Oživuje problematický koncept, že žena patrí iba do domácnosti.

    Myšlienka žien v domácnosti opäť získava na popularite

    Populárny termín Tradwife, čiže tradičná manželka, označuje ženy, ktoré v manželskom zväzku vyznávajú „tradičné“ rodové úlohy. Ich život sa tak točí okolo povinností v domácnosti a starostlivosti o manžela alebo deti.

    Pečenie koláčov, varenie päťchodovej večere pre partnera, ktorý finančne zabezpečuje domácnosť, a výrobu domáceho masla zvládajú tieto ženy vždy s make-upom, nadýchanými vlasmi, manikúrou a dokonalými romantickými šatami s volánikmi.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Estee Williams (@esteecwilliams)

    Tento trend nedávno nabral na obrátkach vďaka modelke a influencerke Nare Smithovej, ktorá sa preslávila svojimi estetickými videami a výrobou domáceho opaľovacieho krému, sušienok Oreo a kukuričných lupienkov.

    Influencerka Estee Williams tiež zdieľa obsah s vyslovene kresťanským a republikánskym podtónom. Na TikToku propaguje predstavu reprezentatívnej, podriadenej a tradičnej manželky, ktorá sa oblieka a líči podľa manželových preferencií a do posilňovne chodí len v jeho sprievode.

    Tradičné manželky propagujú nerealistickú fantáziu

    Estetika Tradwife je však oveľa zložitejšia, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Nesie so sebou oveľa hlbší politický, náboženský a patriarchálny kontext. Nie je preto prekvapujúce, že na Tiktoku a v médiách vyvolala kontroverziu.

    Okrem toho, že viera, politické preferencie alebo feminizmus sú osobnou voľbou, problematickosť tohto trendu spočíva aj v spôsobe, akým je zobrazovaný na sociálnych sieťach. Propaguje fantázie a životné štýly, ktoré sú vzdialené od reality.

    Z videa sa zdá, že tradičné manželky majú čas tráviť hodiny výrobou vlastného masla, žuvačkových lízatiek alebo cereálií pre svoje deti. Mnohí sa tak pochopiteľne čudujú, prečo vo videách nezachytávajú aj menej atraktívne činnosti, ako je umývanie toalety alebo vynášanie odpadkov. A kto stráži ich ratolesti, zatiaľ čo natáča video, ako s gráciou zbierajú zeleninu zo svojej pestrej záhradky?

    Tento trend roztáča nebezpečnú špirálu perfekcionizmu

    Nadmerný perfekcionizmus na sociálnych sieťach sa začína rozširovať nielen na vzhľad a telesný vzhľad, ale aj na starostlivosť o domácnosť a materstvo. Dokonale upravené a oblečené manželky s piatimi deťmi a domácnosťou bez jediného smietka nás kŕmia nerealistickou predstavou o domácom živote, ktorá je falošná a vyvoláva v nás pocit nedostatočnosti.

    Ďalším dôležitým aspektom je finančné zabezpečenie tradičných manželiek, ktoré sú v tomto smere závislé od svojich manželov. Pravdou však je, že v súčasnosti je pre mnohé rodiny nedostupné žiť len z jedného platu.

    Nekritické prijímanie tohto trendu tiež ignoruje skutočnosť, že influenceri Tradwives napriek svojmu statusu ženy v domácnosti majú príjem z tvorby obsahu. V mnohých prípadoch tiež patria do bohatej rodiny, ktorá nemá problém financovať navonok dokonalý, vysnívaný a luxusný život oddanej manželky.

    Zdroje: The New York Times, The Washington Post, CNBC, Business of Fashion, TikTok, Instagram

    Trend Tradwife vyvoláva kritiku na viacerých frontoch. Propaguje nerealistické štandardy sociálnych sietí

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Predstava jednoduchého života tradičnej manželky zaujala sociálne siete. TikTok sa zaplnil videami žien v domácnosti, ktoré sa bez námahy starajú o deti a pre svojich pracujúcich manželov varia vynaliezavé recepty. Trend Tradwife však nie je len o estetických videách s domácimi koláčmi alebo ručne vyrábaným maslom. Oživuje problematický koncept, že žena patrí iba do domácnosti.

    Myšlienka žien v domácnosti opäť získava na popularite

    Populárny termín Tradwife, čiže tradičná manželka, označuje ženy, ktoré v manželskom zväzku vyznávajú „tradičné“ rodové úlohy. Ich život sa tak točí okolo povinností v domácnosti a starostlivosti o manžela alebo deti.

    Pečenie koláčov, varenie päťchodovej večere pre partnera, ktorý finančne zabezpečuje domácnosť, a výrobu domáceho masla zvládajú tieto ženy vždy s make-upom, nadýchanými vlasmi, manikúrou a dokonalými romantickými šatami s volánikmi.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Estee Williams (@esteecwilliams)

    Tento trend nedávno nabral na obrátkach vďaka modelke a influencerke Nare Smithovej, ktorá sa preslávila svojimi estetickými videami a výrobou domáceho opaľovacieho krému, sušienok Oreo a kukuričných lupienkov.

    Influencerka Estee Williams tiež zdieľa obsah s vyslovene kresťanským a republikánskym podtónom. Na TikToku propaguje predstavu reprezentatívnej, podriadenej a tradičnej manželky, ktorá sa oblieka a líči podľa manželových preferencií a do posilňovne chodí len v jeho sprievode.

    Tradičné manželky propagujú nerealistickú fantáziu

    Estetika Tradwife je však oveľa zložitejšia, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Nesie so sebou oveľa hlbší politický, náboženský a patriarchálny kontext. Nie je preto prekvapujúce, že na Tiktoku a v médiách vyvolala kontroverziu.

    Okrem toho, že viera, politické preferencie alebo feminizmus sú osobnou voľbou, problematickosť tohto trendu spočíva aj v spôsobe, akým je zobrazovaný na sociálnych sieťach. Propaguje fantázie a životné štýly, ktoré sú vzdialené od reality.

    Z videa sa zdá, že tradičné manželky majú čas tráviť hodiny výrobou vlastného masla, žuvačkových lízatiek alebo cereálií pre svoje deti. Mnohí sa tak pochopiteľne čudujú, prečo vo videách nezachytávajú aj menej atraktívne činnosti, ako je umývanie toalety alebo vynášanie odpadkov. A kto stráži ich ratolesti, zatiaľ čo natáča video, ako s gráciou zbierajú zeleninu zo svojej pestrej záhradky?

    Tento trend roztáča nebezpečnú špirálu perfekcionizmu

    Nadmerný perfekcionizmus na sociálnych sieťach sa začína rozširovať nielen na vzhľad a telesný vzhľad, ale aj na starostlivosť o domácnosť a materstvo. Dokonale upravené a oblečené manželky s piatimi deťmi a domácnosťou bez jediného smietka nás kŕmia nerealistickou predstavou o domácom živote, ktorá je falošná a vyvoláva v nás pocit nedostatočnosti.

    Ďalším dôležitým aspektom je finančné zabezpečenie tradičných manželiek, ktoré sú v tomto smere závislé od svojich manželov. Pravdou však je, že v súčasnosti je pre mnohé rodiny nedostupné žiť len z jedného platu.

    Nekritické prijímanie tohto trendu tiež ignoruje skutočnosť, že influenceri Tradwives napriek svojmu statusu ženy v domácnosti majú príjem z tvorby obsahu. V mnohých prípadoch tiež patria do bohatej rodiny, ktorá nemá problém financovať navonok dokonalý, vysnívaný a luxusný život oddanej manželky.

    Zdroje: The New York Times, The Washington Post, CNBC, Business of Fashion, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Raňajky ako najdôležitejšie jedlo dňa. Longevity odborníci nesúhlasia

    Na raňajky má každý svoj názor. Niekto ich miluje, iný považuje za stratu času. Niekto raňajkuje hneď po prebudení, iný ranný rituál nechá až na jedenástu, alebo ho nepodstúpi vôbec. Zatiaľ čo večera je spoločenská udalosť a obed čas na pauzu, raňajky bývajú často prehliadané. Ale práve v tom tkvie ich čaro. Nie sú o pravidlách, ale o zvyku. A pritom je to práve prvé jedlo dňa, ktoré ukrýva silu určiť, ako sa budete cítiť celý deň.

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto a Rick Owens. Parížsky týždeň módy nekončí

    Paríž zaplavila móda a nikam sa nechystá. Tamojší týždeň pánskej módy ešte nekončí. Kolekciu pre jar a leto roku 2026 predstavil napríklad Rick Owens, ktorý modely v dekonštruovaných návrhoch nechal prejsť vodou. Dries Van Noten odhalil prvú pánsku kolekciu nového kreatívneho riaditeľa Juliana Klausnera a Yohji Yamamoto zreflektoval súčasné dianie.

    Páni, sandále sú povolené. Dokonca aj s ponožkami

    Letná sezóna 2025 prináša pre pánske chodidlá jednu jasnú správu. Ukazovať prsty je úplne v poriadku. Z červených kobercov miznú lakované poltopánky, namiesto nich nastupujú remienkové sandále, Birkenstocks, a dokonca aj žabky od luxusných značiek. Jonathan Bailey sa v Londýne ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatiaľ čo Simon Baker si v Sardínii vystačil s Birkenstock Kyoto.

    Sardinky dobývajú pevninu. Stali sa najnovšou obsesiou tohtoročného leta

    Sociálna sieť TikTok vytvorila ďalší trend inšpirovaný jedlom. Tentoraz to však nie je roztomilé ovocie alebo zelenina, ale sardinky. Postupne sa začali objavovať na plagátoch, krytoch telefónov, plážových taškách a oversized tričkách. Poukazujú nielen na pretrvávajúcu popularitu "coastal" a "fisherman" estetiky, ale aj na túžbu po osobitosti a letnej hravosti.

    Montblanc prenikol do sveta filmu. Prijal režiséra Wesa Andersona

    Luxusná značka Montblanc rozširuje svoje portfólio. V najnovšej kampani totiž objavuje filmovú scénu. Vo štvrtok odhalila spoluprácu so svetovo uznávaným režisérom Wesom Andersonom. Ten pre značku vytvoril špeciálny krátky film, doplnený aj o fotografie, a to za asistencie svojich obľúbených hercov. Režisér sa v kampani dokonca sám objavuje.

    Má nový Harry Potter šancu? Pripravovaný seriál budí kontroverzie

    Čarodejnícky svet Harryho Pottera sa opäť prebúdza k životu. Na sociálnych sieťach sa rozprúdili vášnivé diskusie o pripravovanom seriáli na motívy siedmich pôvodných kníh, ktorý by mal prísť na televízne obrazovky koncom roka 2026. Nedávne správy o obsadení vyvolali pochybnosti, či má najnovší projekt HBO u verných fanúšikov vôbec šancu.

    Marni má voľný trón. Módny dom oznámil odchod návrhára Francesca Risso

    Zdá sa, že kolotoč zmien kreatívnych riaditeľov ešte nekončí. Ticho, ktoré na módnej scéne nastalo po dosadení Jonathana Andersona do vedenia všetkých sekcií Dior, skončilo. Prerušilo ho nečakané oznámenie módneho domu Marni. Po takmer 10 rokoch sa lúči so svojím kreatívnym riaditeľom, Francescom Rissom. Kto ho nahradí, zatiaľ nie je známe.

    Krása strieda nádheru. Praktické SPF balzamy maskujú ochranu za elegantné líčenie

    Viac produktov v jednom je vždy praktická voľba. Nie vždy síce takýto výrobok nutne znamená perfektný účinok na všetkých frontoch, SPF balzamy sú určite jedným zo svätých grálov leta. Vylepšia každodennú kozmetickú rutinu nielen ochranou proti slnku, zároveň ponúknu buď decentné zafarbenie, alebo dokonca podmanivé zvýraznenie pier.

    Leto si vyžaduje zvýšenú starostlivosť. Aj pánska kozmetika si žiada zmeny

    Letné lúče neznamenajú iba sľubne trblietajúcu sa hladinu jazier, rozpúšťajúcu sa lahodnú zmrzlinu a teplom presýtené dni. Spolu s ich silou prichádza aj potreba obnoviť vašu kozmetickú taštičku. Výnimkou nie je ani pánska skin care, ktorá si v nasledujúcich horúcich mesiacoch žiada revíziu. Bez hydratačných či upokojujúcich pomocníkov sa nezaobídete.

    Prečo by ste mali poznať umelkyňu Lisu Jahovic? Pretvára predmety na kinetické sochy

    Veci, ktoré väčšina ľudí prehliadne, ona pozoruje so znepokojujúcou intenzitou. Lisa Jahovic, britská umelkyňa pôsobiaca v Londýne, sa nešpecializuje na monumentálne plátna, ani kričiace inštalácie. Jej disciplína sa ťažko zaraďuje. Osciluje medzi fotografiou, filmom a sochárstvom, a pritom zostáva osobitá. Zatiaľ čo iní umelci hľadajú inšpiráciu v mimoriadnych udalostiach, Jahovic sa obracia k obyčajným veciam.

    Móda v kocke: Carolina Herrera víta nový parfum a Max Mara láka na Cruise 2026

    Taliansky módny dom Max Mara predstavil vo svojej cruise kolekcii pre rok 2026 vrchol talianskej elegancie. Prekvapivo nenútenú resort radu vydal pre Valentino aj návrhár Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádza nový parfum La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Márii Antoinette.

    Leto v znamení detoxu. Interiérové trendy čerpajú z vidieka

    Preťaženie sociálnymi sieťami, túžba po hlbokom odpočinku a návrat k dávnym koreňom. To všetko definuje toto leto nielen v oblasti módy. Interiérové trendy diktujú únik k prírodným materiálom, tlmeným tónom a vintage úlovkom. Ako inšpirácia slúži idylický vidiecky život plný domáceho chleba a šťavnatých úlovkov zo starostlivo ošetrovanej záhrady.

    Zdanie často klame. Pri týchto kúskoch si online nákupy radšej odpusťte

    Online nákupy majú množstvo nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výber, vo väčšine prípadov jednoducho vyhrávajú na plnej čiare. Existujú však módne kúsky, pri ktorých sa pohodlnosť pri nákupe nevypláca. Nie vždy je možné veľkosť, strih a farbu odhadnúť virtuálne. Oveľa lepšiu službu vám urobia "staré dobré" kamenné predajne.

    Módny priemysel sa musí zmeniť. Prechádza krízou devastujúcej nadprodukcie

    Škodlivé dopady módneho priemyslu na životné prostredie nie sú žiadnym tajomstvom. Napriek tomu je jeden z najväčších problémov módnej scény často v tichosti odsunutý do pozadia. Práve naň upozornil report udržateľnej show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmujúcu krízu nadprodukcie, ktorá za sebou zanecháva hromady oblečenia, zaplavujúce preplnené skládky.

    Saint Laurent objavuje neprebádané. Módny dom odštartoval filmovú produkciu

    Anthony Vaccarello, kreatívny riaditeľ módneho domu Saint Laurent, spojil dve francúzske kultúrne posadnutosti, módu a film. V roku 2023 založil produkčnú spoločnosť Saint Laurent Productions, ktorá má na konte už niekoľko filmov uvedených na filmovom festivale v Cannes vrátane kontroverzného filmu Emilia Pérez. Odvážny krok vstúpiť do sveta filmu potvrdzuje usilovnú snahu značky rozšíriť svoj vplyv aj za hranice módy.

    Módny dom Hermès odhalil svoje vrstvy. V Šanghaji oslovil modernú ženu

    Luxusná značka Hermès prvýkrát prekročila hranice Číny. Koncom minulého týždňa predstavila v Šanghaji druhú kapitolu svojej kolekcie na tohtoročnú jeseň a zimu. Na rozdiel od jej prvej časti, ktorá sa držala skôr klasickej jazdeckej estetiky a francúzskej elegancie, ponúkla doslova mnohovrstvovú variáciu modernej ženy, ktorá je každý deň pripravená na všetko.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―