Více

    ― Reklama ―

    Predstava jednoduchého života tradičnej manželky zaujala sociálne siete. TikTok sa zaplnil videami žien v domácnosti, ktoré sa bez námahy starajú o deti a pre svojich pracujúcich manželov varia vynaliezavé recepty. Trend Tradwife však nie je len o estetických videách s domácimi koláčmi alebo ručne vyrábaným maslom. Oživuje problematický koncept, že žena patrí iba do domácnosti.

    Myšlienka žien v domácnosti opäť získava na popularite

    Populárny termín Tradwife, čiže tradičná manželka, označuje ženy, ktoré v manželskom zväzku vyznávajú „tradičné“ rodové úlohy. Ich život sa tak točí okolo povinností v domácnosti a starostlivosti o manžela alebo deti.

    Pečenie koláčov, varenie päťchodovej večere pre partnera, ktorý finančne zabezpečuje domácnosť, a výrobu domáceho masla zvládajú tieto ženy vždy s make-upom, nadýchanými vlasmi, manikúrou a dokonalými romantickými šatami s volánikmi.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Estee Williams (@esteecwilliams)

    Tento trend nedávno nabral na obrátkach vďaka modelke a influencerke Nare Smithovej, ktorá sa preslávila svojimi estetickými videami a výrobou domáceho opaľovacieho krému, sušienok Oreo a kukuričných lupienkov.

    Influencerka Estee Williams tiež zdieľa obsah s vyslovene kresťanským a republikánskym podtónom. Na TikToku propaguje predstavu reprezentatívnej, podriadenej a tradičnej manželky, ktorá sa oblieka a líči podľa manželových preferencií a do posilňovne chodí len v jeho sprievode.

    Tradičné manželky propagujú nerealistickú fantáziu

    Estetika Tradwife je však oveľa zložitejšia, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Nesie so sebou oveľa hlbší politický, náboženský a patriarchálny kontext. Nie je preto prekvapujúce, že na Tiktoku a v médiách vyvolala kontroverziu.

    Okrem toho, že viera, politické preferencie alebo feminizmus sú osobnou voľbou, problematickosť tohto trendu spočíva aj v spôsobe, akým je zobrazovaný na sociálnych sieťach. Propaguje fantázie a životné štýly, ktoré sú vzdialené od reality.

    Z videa sa zdá, že tradičné manželky majú čas tráviť hodiny výrobou vlastného masla, žuvačkových lízatiek alebo cereálií pre svoje deti. Mnohí sa tak pochopiteľne čudujú, prečo vo videách nezachytávajú aj menej atraktívne činnosti, ako je umývanie toalety alebo vynášanie odpadkov. A kto stráži ich ratolesti, zatiaľ čo natáča video, ako s gráciou zbierajú zeleninu zo svojej pestrej záhradky?

    Tento trend roztáča nebezpečnú špirálu perfekcionizmu

    Nadmerný perfekcionizmus na sociálnych sieťach sa začína rozširovať nielen na vzhľad a telesný vzhľad, ale aj na starostlivosť o domácnosť a materstvo. Dokonale upravené a oblečené manželky s piatimi deťmi a domácnosťou bez jediného smietka nás kŕmia nerealistickou predstavou o domácom živote, ktorá je falošná a vyvoláva v nás pocit nedostatočnosti.

    Ďalším dôležitým aspektom je finančné zabezpečenie tradičných manželiek, ktoré sú v tomto smere závislé od svojich manželov. Pravdou však je, že v súčasnosti je pre mnohé rodiny nedostupné žiť len z jedného platu.

    Nekritické prijímanie tohto trendu tiež ignoruje skutočnosť, že influenceri Tradwives napriek svojmu statusu ženy v domácnosti majú príjem z tvorby obsahu. V mnohých prípadoch tiež patria do bohatej rodiny, ktorá nemá problém financovať navonok dokonalý, vysnívaný a luxusný život oddanej manželky.

    Zdroje: The New York Times, The Washington Post, CNBC, Business of Fashion, TikTok, Instagram

    Trend Tradwife vyvoláva kritiku na viacerých frontoch. Propaguje nerealistické štandardy sociálnych sietí

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Predstava jednoduchého života tradičnej manželky zaujala sociálne siete. TikTok sa zaplnil videami žien v domácnosti, ktoré sa bez námahy starajú o deti a pre svojich pracujúcich manželov varia vynaliezavé recepty. Trend Tradwife však nie je len o estetických videách s domácimi koláčmi alebo ručne vyrábaným maslom. Oživuje problematický koncept, že žena patrí iba do domácnosti.

    Myšlienka žien v domácnosti opäť získava na popularite

    Populárny termín Tradwife, čiže tradičná manželka, označuje ženy, ktoré v manželskom zväzku vyznávajú „tradičné“ rodové úlohy. Ich život sa tak točí okolo povinností v domácnosti a starostlivosti o manžela alebo deti.

    Pečenie koláčov, varenie päťchodovej večere pre partnera, ktorý finančne zabezpečuje domácnosť, a výrobu domáceho masla zvládajú tieto ženy vždy s make-upom, nadýchanými vlasmi, manikúrou a dokonalými romantickými šatami s volánikmi.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Estee Williams (@esteecwilliams)

    Tento trend nedávno nabral na obrátkach vďaka modelke a influencerke Nare Smithovej, ktorá sa preslávila svojimi estetickými videami a výrobou domáceho opaľovacieho krému, sušienok Oreo a kukuričných lupienkov.

    Influencerka Estee Williams tiež zdieľa obsah s vyslovene kresťanským a republikánskym podtónom. Na TikToku propaguje predstavu reprezentatívnej, podriadenej a tradičnej manželky, ktorá sa oblieka a líči podľa manželových preferencií a do posilňovne chodí len v jeho sprievode.

    Tradičné manželky propagujú nerealistickú fantáziu

    Estetika Tradwife je však oveľa zložitejšia, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Nesie so sebou oveľa hlbší politický, náboženský a patriarchálny kontext. Nie je preto prekvapujúce, že na Tiktoku a v médiách vyvolala kontroverziu.

    Okrem toho, že viera, politické preferencie alebo feminizmus sú osobnou voľbou, problematickosť tohto trendu spočíva aj v spôsobe, akým je zobrazovaný na sociálnych sieťach. Propaguje fantázie a životné štýly, ktoré sú vzdialené od reality.

    Z videa sa zdá, že tradičné manželky majú čas tráviť hodiny výrobou vlastného masla, žuvačkových lízatiek alebo cereálií pre svoje deti. Mnohí sa tak pochopiteľne čudujú, prečo vo videách nezachytávajú aj menej atraktívne činnosti, ako je umývanie toalety alebo vynášanie odpadkov. A kto stráži ich ratolesti, zatiaľ čo natáča video, ako s gráciou zbierajú zeleninu zo svojej pestrej záhradky?

    Tento trend roztáča nebezpečnú špirálu perfekcionizmu

    Nadmerný perfekcionizmus na sociálnych sieťach sa začína rozširovať nielen na vzhľad a telesný vzhľad, ale aj na starostlivosť o domácnosť a materstvo. Dokonale upravené a oblečené manželky s piatimi deťmi a domácnosťou bez jediného smietka nás kŕmia nerealistickou predstavou o domácom živote, ktorá je falošná a vyvoláva v nás pocit nedostatočnosti.

    Ďalším dôležitým aspektom je finančné zabezpečenie tradičných manželiek, ktoré sú v tomto smere závislé od svojich manželov. Pravdou však je, že v súčasnosti je pre mnohé rodiny nedostupné žiť len z jedného platu.

    Nekritické prijímanie tohto trendu tiež ignoruje skutočnosť, že influenceri Tradwives napriek svojmu statusu ženy v domácnosti majú príjem z tvorby obsahu. V mnohých prípadoch tiež patria do bohatej rodiny, ktorá nemá problém financovať navonok dokonalý, vysnívaný a luxusný život oddanej manželky.

    Zdroje: The New York Times, The Washington Post, CNBC, Business of Fashion, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Wellness svet má tento rok jasno. Za kráľovnú trendov menoval hydratáciu

    Pitná voda ešte nikdy nebola taká sexy. Svet wellness tento rok vyzdvihol hydratáciu do popredia. Jej rituál už teda nezahŕňa len módny hrnček alebo fľašu. Namiesto toho zahŕňa celý rad "nevyhnutných" doplnkov, od elektrolytov cez rôzne príchute až po jedlé trblietky. Sociálna sieť TikTok tak z tejto rutiny urobila nový trend, bez ktorého sa nezaobídete.

    Móda v skratke: Julia Garner septembra v Gucci a Louboutin objavuje svet okuliarov

    Prvý aprílový deň priniesol niekoľko nových kampaní. Britská značka Mulberry plánuje špeciálnu kolekciu výrobkov pre psov. Ikonický návrhár obuvi Christian Louboutin pre zmenu ponúkne svoju prvú líniu slnečných okuliarov. Módny dom Gucci oslavuje 104. výročie výroby hodvábu projektom, v ktorom zažiari Julia Garner. Bulgari vycestuje na podujatie Hodinky a zázraky a TikTok Shop rozširuje svoju pôsobnosť.

    Módny priemysel na križovatke. Svet luxusu čelí hrozbe rastúcich ciel

    Začiatkom tohto roka analytici očakávali, že luxusný priemysel sa vráti k stabilnému rastu. Na konci prvého štvrťroka však museli svoje pôvodné odhady revidovať. Svet luxusu ohrozuje aj rastúca nacionalistická politika, najmä v Spojených štátoch a Číne. Okrem pretrvávajúcej hospodárskej nestability čelia aj rastúcim clám.

    Podceňované doplnky vedia zažiariť. Štýlové opasky premenia outfit na sofistikované majstrovské dielo

    O dôležitosti doplnkov by v dnešnej dobe už nemali existovať spory. Na prvý pohľad jednoduché prvky vedia často povzniesť celý outfit na inú úroveň, a naopak ich absencia kričí do sveta svojou neúplnosťou. Do kategórie pomocníkov patria aj opasky. Ich funkcia totiž dávno siaha ďaleko za tú čisto praktickú a často vykúzli vytúžený perfektný look.

    Jeseň podľa Paríža. Týždeň módy odkryl trendy tohtoročnej chladnej sezóny

    Hoci existuje viacero hlavných miest módy, Paríž možno považovať za ich neoficiálnu kráľovnú. Preto nie je divu, že sa oči módnych nadšencov upriamili na jeho nedávny týždeň módy. Na jeho základe totiž predpovedajú trendy, ktoré budú definovať tohtoročnú chladnú sezónu. Jeseň privíta mimoriadne nízke pásy, široké ramená, odvážne doplnky a divoké zvieracie vzory.

    Módny dom Versace sa rozlúčil s ikonou. Donatellu nahradí Dario Vitale

    Ďalší slávny módny dom mení svoje kreatívne vedenie. Tentoraz však ide o odchod skutočnej ikony. Taliansku značku Versace už nebude viesť sestra jej zakladateľky Donatella Versace. Po takmer troch desaťročiach ju nahradí návrhár Dario Vitale. Hoci jeho meno pozná len málokto, má za sebou úspešnú kariéru v spoločnosti Miu Miu.

    Kolekcia Coperni FW25 bola opäť extra. Herné stretnutie premenila na módne ihrisko

    Značka Coperni to opäť dokázala. Keď si myslíte, že Sebastien Meyer a Arnaud Vaillant vás už nemôžu prekvapiť, prídu s niečím, čo nielen šokuje, ale doslova posúva hranice módneho priemyslu. Po minuloročnej prehliadke v Disneylande sa vrhli do sveta hier a predstavili prehliadku, ktorá odráža sen každého fanúšika videohier. LAN párty sa premenila na módne ihrisko.

    Nasadnite do sedla. Jazdecký štýl mieri do šatníkov, ku kovbojom má ale ďaleko

    Jazdecký štýl nie je vo svete módy novinkou. Napríklad v minulom roku ho na prehliadkových mólach často reprezentovali najmä kovbojské modely. Na regáloch v obchodoch stále nájdete strapce a westernové čižmy. Tento trend sa však postupne mení na konzervatívnejší a na pohľad bohatší štýl. Je to sezóna takzvanej jazdeckej elegancie.

    Móda v kocke: Jacquemus oslávil 15. výročie a Moncler v Grenobli opäť zažiaril

    Pokojné dni po skončení sezóny týždňa módy narušilo niekoľko módnych noviniek. Jacquemus obnovil ikonické modely pri príležitosti 15. výročia svojho vzniku. Jonathan Anderson sa rozlúčil s Loewe svojou najnovšou spoluprácou a značka Monos nadviazala spoluprácu s Adrienom Brodym. Moncler medzitým predstavil svoju najnovšiu kolekciu v Grenobli a Mugler zvažuje nové vedenie.

    Duran Lantink preberá módnu scénu. Je horúcim kandidátom u Jean Paul Gaultier

    Na obzore je ďalšia zmena vo vedení globálnych značiek. Módny dom Jean Paul Gaultier bude od roku 2020 pôsobiť bez kreatívneho riaditeľa. Teraz sa však špekuluje, že by si mohol konečne vybrať svojho nástupcu. Horúcim kandidátom je predovšetkým návrhár Duran Lantink. Ten sa môže pochváliť podobne avantgardným a hravým štýlom ako zakladateľ spoločnosti.

    Značka Coperni posúva hranice. Predstavila Tamagotchi kabelku a Meta smart okuliare

    Módny dom Coperni vyniká inovatívnym a technocentrickým prístupom k móde. Nebolo to inak ani na jeho nedávnej prehliadke na túto jeseň a zimu, ktorá sa konala v prostredí zinscenovanej LAN párty. Značka spolupracovala so spoločnosťami Meta, Ray-Ban a Bandai. Na móle tak zažiarili jedinečné inteligentné okuliare a kabelka Tamagoči.

    Seán McGirr pokračuje vo svojej tajomnej línii. Alexander McQueen FW25 je ódou na viktoriánsku eleganciu

    SpoločnosťAlexander McQueen predstavila na parížskom týždni módy svoju kolekciu na jeseň a zimu 2025 pod vedením nového kreatívneho riaditeľa Seána McGirr. Návrhár, ktorý v módnom dome pôsobí už tretiu sezónu, sa inšpiroval viktoriánskou érou a dandysmom a vytvoril kolekciu, ktorá spája historické prvky s modernou estetikou.

    Niekedy berieme oblečenie až veľmi vážne. Chcem, aby ženy po mojich šatách siahli aj po rokoch, myslí si autorka Zkomnaty

    Pri zrode brnenskej značky Zkomnaty stála láska k vintage a túžba po udržateľnej móde. Jej autorka Viviana Bordásová šije nadčasové kúsky, ktoré sa nebudete báť vziať do divadla ani na pizzu. Je presvedčená, že niekedy berieme oblečenie príliš vážne. Talentovaná návrhárka svoj jedinečný prístup k móde ukazuje vo svojich kolekciách, ktoré sa pohybujú medzi štýlovou nadčasovou klasikou a hravými limitovanými edíciami.

    Mobil ako pravá ruka. Oháknite denného pomocníka do trendy obalu

    Doplnky sú nepostrádateľnou súčasťou outfitu. Bez nich často výsledný look vyzerá neúplný, ako keby mu niečo chýbalo. Jedným z takýchto doplnkov môže byť ľahko aj váš mobil. Na výber existuje nepreberné množstvo šikovných detailov, ktoré sa nezastavujú len pri obyčajných krytoch. Môžete využiť prívesky, kabelky, skrátka čokoľvek, čo bude ladiť.

    Romantické rande a priateľské stretnutia. Vyberte sa na piknik so štýlovou výbavou

    Kto by nemal rád piknik? Posedenie v prírode, slnečné počasie, chutné jedlo a minimum príprav. Miesto, kde nakrájané ovocie, fľaša prosecca a oblátky vyzerajú ako kráľovská hostina. S blížiacou sa jarou nastáva obdobie hodovania pod holým nebom, preto sa vopred vybavte a pripravte sa na tohtoročnú sezónu piknikov so všetkým, čo k tomu patrí.

    Módna runway má novú kráľovnú. Tohtoročným prehliadkam vládne Mona Tougaard

    Už niekoľko rokov dobýva módnu scénu, ale tento rok sa s najväčšou pravdepodobnosťou stane jej kráľovnou. Modelka Mona Tougaard obráža módne móla a na uplynulých týždňoch módy nechýbala na tých najdôležitejších prehliadkach. S vrodenou nenútenosťou uzavrela napríklad show pre Schiaparelli alebo Versace. Postupne sa tak šplhá na úplný vrchol.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―