Parížsky týždeň módy hneď na druhý deň odhalil prehliadky dvoch legendárnych módnych domov. Kreatívna riaditeľka Dior Maria Grazia Chiuri v najnovšej kolekcii oslávila prácu návrhára Marca Bohan. Vzdala preto hold móde 60. rokov minulého storočia. Anthony Vaccarello zase v návrhoch pre Saint Laurent perfektne vyzdvihol koncept krehkosti aj transparentnosti.
Dior oslávil módnu revolúciu 60. rokov 20. storočia. Odkázal aj na svoju prvú ready-to-wear kolekciu
Druhá polovica 60. rokov minulého storočia predstavovala pre značku Dior dôležité obdobie. Jej vtedajší kreatívny riaditeľ Marc Bohan sa totiž rozhodol pre radikálny krok. V roku 1967 vytvoril pre slávny módny dom prvú ready-to-wear kolekciu. Prehliadka s názvom Miss Dior tak zásadne zmenila históriu. Vysokú módu totiž urobila dostupnejšiu. Zároveň však uvoľnila predstavy o vtedajšej dámskej móde.
Zdroj: Reuters
Týmto zásadným zmenám sa rozhodla vzdať hold súčasná kreatívna riaditeľka značky Dior Maria Grazia Chiuri vo svojej najnovšej kolekcii. „Podľa môjho názoru sa vplyv a talent Marca Bohana často podceňuje. Jeho práca však bola feministická dávno predtým, ako ženy začali páliť podprsenky,“ komentovala svoj zámer podľa The Fashion Network. Niektoré z jej návrhov preto niesli nápis Miss Dior, odkazujúci na spomínanú revolučnú prehliadku.
Medzi ďalšie kúsky Dior prehliadky patrili aj klasické trenčkoty, šaty v „áčkovom“ strihu aj sukne po kolená. Väčšina kolekcie sa navyše niesla v béžových a pieskových odtieňoch. Chiuri tým odkazovala na prácu umelkyne Gabrielly Crespi, ktorá s Bohanom spolupracovala. Na prehliadke potom nechýbalo ani množstvo celebrít. Zastavila sa na nej napríklad aj herečka a ambasádorka značky Jennifer Lawrence.
Saint Laurent venoval kolekciu krehkosti. Zachytil ju úchvatnými transparentnými vzormi
Úplne úchvatnú prehliadku predstavil aj módny dom Saint Laurent. Jeho kreatívny riaditeľ Anthony Vaccarello ju venoval predovšetkým dvom konceptom, a to transparentnosti a krehkosti. Zhodou náhod tým najnovšiu šou prepojil aj so súčasnou výstavou YSL s názvom Transparencies. V Paríži ju potom od jej otvorenia na začiatku februára navštívilo 14 000 návštevníkov.
Zdroj: Reuters
Úspech priehľadných materiálov je teda viac ako zrejmý. Nie je tak prekvapením, že návštevníkov Parížskeho týždňa módy oslovila aj Vaccarello posledná tvorba. Väčšina z modeliek potom predviedla košele, topy, šaty alebo puzdrové sukne z priehľadného a jemného materiálu. Kúsky vytvárali skvelý kontrast s výraznými obrovskými kabátmi a kožuchmi.
Zdroj: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube