Více
  • SPRÁVY

― Reklama ―

Parížsky týždeň módy hneď na druhý deň odhalil prehliadky dvoch legendárnych módnych domov. Kreatívna riaditeľka Dior Maria Grazia Chiuri v najnovšej kolekcii oslávila prácu návrhára Marca Bohan. Vzdala preto hold móde 60. rokov minulého storočia. Anthony Vaccarello zase v návrhoch pre Saint Laurent perfektne vyzdvihol koncept krehkosti aj transparentnosti.

Dior oslávil módnu revolúciu 60. rokov 20. storočia. Odkázal aj na svoju prvú ready-to-wear kolekciu

Druhá polovica 60. rokov minulého storočia predstavovala pre značku Dior dôležité obdobie. Jej vtedajší kreatívny riaditeľ Marc Bohan sa totiž rozhodol pre radikálny krok. V roku 1967 vytvoril pre slávny módny dom prvú ready-to-wear kolekciu. Prehliadka s názvom Miss Dior tak zásadne zmenila históriu. Vysokú módu totiž urobila dostupnejšiu. Zároveň však uvoľnila predstavy o vtedajšej dámskej móde.

Zdroj: Reuters

Týmto zásadným zmenám sa rozhodla vzdať hold súčasná kreatívna riaditeľka značky Dior Maria Grazia Chiuri vo svojej najnovšej kolekcii. „Podľa môjho názoru sa vplyv a talent Marca Bohana často podceňuje. Jeho práca však bola feministická dávno predtým, ako ženy začali páliť podprsenky,“ komentovala svoj zámer podľa The Fashion Network. Niektoré z jej návrhov preto niesli nápis Miss Dior, odkazujúci na spomínanú revolučnú prehliadku.

Medzi ďalšie kúsky Dior prehliadky patrili aj klasické trenčkoty, šaty v „áčkovom“ strihu aj sukne po kolená. Väčšina kolekcie sa navyše niesla v béžových a pieskových odtieňoch. Chiuri tým odkazovala na prácu umelkyne Gabrielly Crespi, ktorá s Bohanom spolupracovala. Na prehliadke potom nechýbalo ani množstvo celebrít. Zastavila sa na nej napríklad aj herečka a ambasádorka značky Jennifer Lawrence.

Saint Laurent venoval kolekciu krehkosti. Zachytil ju úchvatnými transparentnými vzormi

Úplne úchvatnú prehliadku predstavil aj módny dom Saint Laurent. Jeho kreatívny riaditeľ Anthony Vaccarello ju venoval predovšetkým dvom konceptom, a to transparentnosti a krehkosti. Zhodou náhod tým najnovšiu šou prepojil aj so súčasnou výstavou YSL s názvom Transparencies. V Paríži ju potom od jej otvorenia na začiatku februára navštívilo 14 000 návštevníkov.

Zdroj: Reuters

Úspech priehľadných materiálov je teda viac ako zrejmý. Nie je tak prekvapením, že návštevníkov Parížskeho týždňa módy oslovila aj Vaccarello posledná tvorba. Väčšina z modeliek potom predviedla košele, topy, šaty alebo puzdrové sukne z priehľadného a jemného materiálu. Kúsky vytvárali skvelý kontrast s výraznými obrovskými kabátmi a kožuchmi.

Zdroj: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

Foto:Reuters

PFW: Dior vzdal hold módnej revolúcii 60. rokov a Saint Laurent zachytil transparentnú krehkosť

― Reklama ―

― Reklama ―

― Reklama ―

Parížsky týždeň módy hneď na druhý deň odhalil prehliadky dvoch legendárnych módnych domov. Kreatívna riaditeľka Dior Maria Grazia Chiuri v najnovšej kolekcii oslávila prácu návrhára Marca Bohan. Vzdala preto hold móde 60. rokov minulého storočia. Anthony Vaccarello zase v návrhoch pre Saint Laurent perfektne vyzdvihol koncept krehkosti aj transparentnosti.

Dior oslávil módnu revolúciu 60. rokov 20. storočia. Odkázal aj na svoju prvú ready-to-wear kolekciu

Druhá polovica 60. rokov minulého storočia predstavovala pre značku Dior dôležité obdobie. Jej vtedajší kreatívny riaditeľ Marc Bohan sa totiž rozhodol pre radikálny krok. V roku 1967 vytvoril pre slávny módny dom prvú ready-to-wear kolekciu. Prehliadka s názvom Miss Dior tak zásadne zmenila históriu. Vysokú módu totiž urobila dostupnejšiu. Zároveň však uvoľnila predstavy o vtedajšej dámskej móde.

Zdroj: Reuters

Týmto zásadným zmenám sa rozhodla vzdať hold súčasná kreatívna riaditeľka značky Dior Maria Grazia Chiuri vo svojej najnovšej kolekcii. „Podľa môjho názoru sa vplyv a talent Marca Bohana často podceňuje. Jeho práca však bola feministická dávno predtým, ako ženy začali páliť podprsenky,“ komentovala svoj zámer podľa The Fashion Network. Niektoré z jej návrhov preto niesli nápis Miss Dior, odkazujúci na spomínanú revolučnú prehliadku.

Medzi ďalšie kúsky Dior prehliadky patrili aj klasické trenčkoty, šaty v „áčkovom“ strihu aj sukne po kolená. Väčšina kolekcie sa navyše niesla v béžových a pieskových odtieňoch. Chiuri tým odkazovala na prácu umelkyne Gabrielly Crespi, ktorá s Bohanom spolupracovala. Na prehliadke potom nechýbalo ani množstvo celebrít. Zastavila sa na nej napríklad aj herečka a ambasádorka značky Jennifer Lawrence.

Saint Laurent venoval kolekciu krehkosti. Zachytil ju úchvatnými transparentnými vzormi

Úplne úchvatnú prehliadku predstavil aj módny dom Saint Laurent. Jeho kreatívny riaditeľ Anthony Vaccarello ju venoval predovšetkým dvom konceptom, a to transparentnosti a krehkosti. Zhodou náhod tým najnovšiu šou prepojil aj so súčasnou výstavou YSL s názvom Transparencies. V Paríži ju potom od jej otvorenia na začiatku februára navštívilo 14 000 návštevníkov.

Zdroj: Reuters

Úspech priehľadných materiálov je teda viac ako zrejmý. Nie je tak prekvapením, že návštevníkov Parížskeho týždňa módy oslovila aj Vaccarello posledná tvorba. Väčšina z modeliek potom predviedla košele, topy, šaty alebo puzdrové sukne z priehľadného a jemného materiálu. Kúsky vytvárali skvelý kontrast s výraznými obrovskými kabátmi a kožuchmi.

Zdroj: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

― Reklama ―

Naloďte sa na nový trend. Tohtoročnú jar ovládne námornícka fisherman estetika

Tohtoročná jar pohltí vlna námorníckeho štýlu. Takzvaná fisherman estetika spája to najlepšie z minuloročnej "Coastal Grandma", klasického tichého luxusu aj morom inšpirovaných prvkov. Jej nástup nadiktovala už predpoveď platformy Pinterest na rok 2025, potvrdili ju ale aj prehliadky z dielne Jean Paul Gaultier, Miu Miu alebo Louis Vuitton.

Milánsky dizajn week preťal dva svety. Akcia spája luxusný interiér a módu

Miláno je nielen jedným z hlavných miest módy, ale aj metropolou, ktorá spája to najlepšie zo sveta kultúry, architektúry a luxusných interiérov. Milánsky týždeň dizajnu, na ktorom sa tradične zúčastňujú popredné svetové módne domy, je symbolom prepojenia rôznych scén. Tentoraz svoje vlastné výstavy alebo prezentácie predstavili značky ako Gucci, Loro Piana, Loewe a Louis Vuitton.

Udeľovanie cien Anděl ako prehliadka prírodných javov. Akcia opäť nemala s módou nič spoločné

Zaujíma vás, kde je možné pozorovať takzvanú elitu národa v jej "prirodzených" módnych kreáciách? Ak áno, stačí si počkať na odovzdávanie cien Anděl. Toto podujatie jednoducho nemá s módou nič spoločné. Na červenom koberci sa opäť striedali mračná nevkusu, tornáda gýča a záplavy otáznikov. Eleganciu vystriedala kalamita, ktorá si zaslúži skôr varovanie Českého hydrometeorologického ústavu než módnych redaktorov.

Girl boss ako životný štýl. Cieľavedomú ženu tvorí správne oblečenie aj umenie relaxácie

Fenomén girl boss dávno opustil virálny priestor sociálnych sietí a namiesto toho vstúpil do skutočných životov. Schopné a samostatné ženy nie sú žiadnou novinkou, ale dnešná doba im dáva väčší priestor na vyniknutie. Definíciou takej ženy je jej pracovitosť, zároveň však vyzerá stále upravene a má skoro vždy dobrú náladu. Je vôbec možné dosiahnuť takéto skóre?

Narodeniny s nádychom luxusu. Pharrell Williams vydáva kolekciu šampanského s Moët & Chandon

Značka Moët & Chandon sa rozhodla uctiť si svoje narodeniny. Tentoraz si na pomoc prizvala Pharrella Williamsa, ktorý pre značku navrhol špeciálnu kolekciu a stal sa jej tvárou. Ikonické fľaše z tekutého zlata pri tejto príležitosti doplnil pôsobivými mašľami. Skutočnou čerešničkou na torte však bol zberateľský kúsok v hodnote 30 000 eur.

Zlín ako kolíska mladej českej módy. Areál Svit privítal 13. ročník módnej akcie Dotek

Baťov továrenský komplex v Zlíne, známy aj pod názvom Svit, ožil 22. marca módnymi prehliadkami. Industriálne priestory privítali návštevníkov 13. ročníka módnej akcie Dotek. Témou charitatívneho podujatia, ktoré viedli študenti Fakulty multimediálnych komunikácií Univerzity Tomáša Baťu, bol Prológ. Pre organizáciu Aliancia žien s rakovinou prsníka sa vyzbierala rekordná suma viac ako 161-tisíc korún.

Nastavte jari nohy. Nadchádzajúcej sezóne dominujú priehľadné sukne

Niektoré trendy sotva stihnú zažiariť na módnej scéne, iné jej dominujú niekoľko sezón. Medzi druhý typ obľúbených kúskov patria aj priehľadné sukne. Svetové módne domy ich dominanciu predpovedali už vo svojich kolekciách na minulú jeseň. Zdá sa však, že budú v popredí aj túto jar. Nebojte sa teda ukázať svoje nohy v odvážnom kúsku.

Inšpirácia na leto. Béžové plavky alebo korálkové vzory budú hitom

Hoci oslavujeme blížiacu sa jar, nasledujúce ročné obdobie tu bude rýchlosťou blesku. Pokiaľ chcete byť kráľovnou bazénov a wellness, inšpirujte sa u módnych značiek a ich trendov. Ani plavky sa totiž nevyhli predikciám, tento rok sa tak môžeme tešiť na viac ako zaujímavé kúsky. Nebudú chýbať divoké potlače ani jednoduchý minimalizmus.

Móda v kocke: Adidas spája sily s Bad Bunny a Breitling naverboval Austina Butlera

Okrem módneho domu Calvin Klein oznámila partnerstvo so spevákom Bad Bunny aj spoločnosť Adidas. Spoločne vytvorili módne topánky Ballerina. Značka hodiniek Breitling pre zmenu spolupracovala s hercom Austinom Butlerom. Dior mieri s výstavou do Južnej Kórey a Jacquemus láka na bowling s Neiman Marcus. Chanel predstavuje svoj nový parfém Eau Splendide.

Výstava v Antverpách odkrýva gender. Skúma jeho vplyv na módu aj dizajn

Historické predstavy o mieste ženy v spoločnosti sa prirodzene odrážali v jej šatníku. Nová výstava v Múzeu módy v Antverpách (MoMu) však odhaľuje, ako sa na tomto procese podieľal aj interiér. Na základe prác belgických dizajnérov a architektov tak skúma prepojenie pohlavia, módy, ale aj dizajnu.

Jednoduché, ale účinné. So zladenými setmi už nemusíte vymýšľať outfity

V jednoduchosti je naozaj krása. Dôkazom toho sú aj tento rok populárne zladené sety. V módnom svete sa s nimi roztrhlo vrece, a tak dvojdielne a viacdielne komplety nájdete naprieč oblečením na doma aj spoločenskými odevmi. Vďaka trendom navyše existuje mnoho možností ako medzi materiálmi, tak vzormi, stačí si len vybrať podľa príležitosti.

TikTok opäť zviditeľnil koncept „zdravej“ Almond Mom. Zahráva sa s ohňom

Sociálna sieť TikTok opäť vyniesla na svetlo sveta zdanlivo nevinný pojem Almond Mom. Je to termín pre matky, ktoré prepadli prísnej kultúre diét a "zdravého" stravovania. V skutočnosti však ide o nebezpečné praktiky, ktoré ovplyvňujú aj ich deti, väčšinou dcéry. Čo však súčasný trend oznamuje a prečo je lepšie sa mu vyhnúť?

Vpustite do svojho domova jar. Oživte ho módnymi interiérovými doplnkami

S blížiacou sa jarou prichádza čas na nové projekty. Medzi ne môže patriť aj renovácia vášho v zime unudeného domu. Nemusí však ísť o veľkú rekonštrukciu alebo investíciu. Vaše izby rozžiari nálož trendových interiérových doplnkov, ktoré doslova kričia po slnečných dňoch. Zamerajte sa predovšetkým na výrazné odtiene, ale aj hravé a nezvyčajné tvary.

Milovníci módy ocenili tradíciu. Report Tagwalk odhalil úspech Fendi a Burberry

Väčšina pozornosti módnej scény sa uplynulé týždne módy upierala na značky zažívajúce zmeny vo vedení. Report spoločnosti Tagwalk, sledujúci najviac vyhľadávané prehliadky svojich používateľov, ale zistil, že sa módnym domom vyplatil aj dôraz na tradíciu. Medzi päť najvyhľadávanejších prehliadok sa dostali prehliadky značiek Fendi a Burberry, ktoré zdôrazňujú ich DNA.

Módny dom Versace sa rozlúčil s ikonou. Donatellu nahradí Dario Vitale

Ďalší slávny módny dom mení svoje kreatívne vedenie. Tentoraz však ide o odchod skutočnej ikony. Taliansku značku Versace už nebude viesť sestra jej zakladateľky Donatella Versace. Po takmer troch desaťročiach ju nahradí návrhár Dario Vitale. Hoci jeho meno pozná len málokto, má za sebou úspešnú kariéru v spoločnosti Miu Miu.

Kolekcia Coperni FW25 bola opäť extra. Herné stretnutie premenila na módne ihrisko

Značka Coperni to opäť dokázala. Keď si myslíte, že Sebastien Meyer a Arnaud Vaillant vás už nemôžu prekvapiť, prídu s niečím, čo nielen šokuje, ale doslova posúva hranice módneho priemyslu. Po minuloročnej prehliadke v Disneylande sa vrhli do sveta hier a predstavili prehliadku, ktorá odráža sen každého fanúšika videohier. LAN párty sa premenila na módne ihrisko.

― Reklama ―

― Reklama ―