Více

    ― Reklama ―

    Výskumný tím organizácie Klarna zverejnil výskum poukazujúci na tohtoročné nákupné trendy vianočnej sezóny. Jeho výsledky poukazujú na to, že zákazníci budú kvôli trvajúcej zlej ekonomickej situácii opatrnejší. Nákupy si tak oveľa lepšie rozmyslia. Využívať budú tiež rôzne zľavy alebo službu „kúp teraz, zaplať neskôr“. Časť z nich si na pomoc prizve aj umelú inteligenciu.

    Zákazníci budú pri svojich tohtoročných vianočných nákupoch viac opatrní. Donúti ich k tomu predovšetkým vedomie o trvale neistých vyhliadkach svetovej ekonomiky. Aspoň taký záver ponúkol najnovší výskum organizácie Klarna, ktorá do neho zapojila viac než 15 tisíc účastníkov z rôznych štátov. Podľa nej potom asi 60 percent z nich vyhlásilo, že ich sviatočné nákupné zvyky ovplyvnili rastúce ceny.

    Zákazníci z USA hodlajú však utrácať za darčeky viac než tí z Veľkej Británie, Nemecka alebo Francúzska. Objem nakupovania sa bude líšiť tiež podľa generácií. Také rozdiely totiž odrážajú aj rozpočty, ktoré majú rôzne vekové skupiny k dispozícii. Napríklad u mileniálov je najmenej pravdepodobné, že znížia svoje výdavky za „nepotrebné“ produkty. Väčšina nakupujúcich bude ale všeobecne hľadať spôsoby, ako utrácať čo najmenej.

    Čím ďalej viac z nich preto využíva špeciálne možnosti platieb, ako je funkcia „kúp teraz, zaplať neskôr“ (buy now, pay later). Také služby sú často bez úrokov, a preto zákazníkov toľko lákajú. „Viac než polovica spotrebiteľov v USA je opatrná ohľadom svojich dlhov. Takmer každý druhý pochybuje o tom, že dokáže svoje účty z vianočných nákupov celkom splatiť,“ popísala ďalej riaditeľka sekcie Severná Amerika organizácie Klarna Kristina Elkhazin.

    K inteligentným nákupom využívajú zákazníci umelú inteligenciu. Porovnávajú ceny aj samotné značky

    Podobné výsledky potvrdili aj opýtaní z Veľkej Británie. Na 52 percent tamných zákazníkov preto plánuje tento rok dodržať svoj vianočný rozpočet. Ďalším trendom siahajúcim naprieč kontinentmi je túžba nakupujúcich využívať nástroje umelej inteligencie (AI). Pomôžu im nájsť najlepšie ponuky alebo zľavy platné pri mnohými očakávanej akcii Black Friday. Asi 50 percent z účastníkov naklonených AI by ju využilo tiež pre porovnanie cien.

    Vo Veľkej Británii zase 35 percent opýtaných ťahá k AI to, že im podobné funkcie ušetrí čas. Viac než 20 percent z nich navyše vďaka takým nástrojom objaví produkty, ktoré by inak nenašli. Trend spomaľujúcich nákupov potom pozorujú tiež ďalšie firmy a organizácie. Napríklad americká Národná maloobchodná federácia oznámila, že predaje vzrastú v novembri a decembri o tri až štyri percentá. Minulý rok pritom dosiahli na 5,4 percenta.

    Zdroj: WWD, Retail Times, The Washington Post, YouTube, X

    Vysoké ceny menia nákupné trendy. Tento rok budú zákazníci opatrní pri vianočných nákupoch

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Výskumný tím organizácie Klarna zverejnil výskum poukazujúci na tohtoročné nákupné trendy vianočnej sezóny. Jeho výsledky poukazujú na to, že zákazníci budú kvôli trvajúcej zlej ekonomickej situácii opatrnejší. Nákupy si tak oveľa lepšie rozmyslia. Využívať budú tiež rôzne zľavy alebo službu „kúp teraz, zaplať neskôr“. Časť z nich si na pomoc prizve aj umelú inteligenciu.

    Zákazníci budú pri svojich tohtoročných vianočných nákupoch viac opatrní. Donúti ich k tomu predovšetkým vedomie o trvale neistých vyhliadkach svetovej ekonomiky. Aspoň taký záver ponúkol najnovší výskum organizácie Klarna, ktorá do neho zapojila viac než 15 tisíc účastníkov z rôznych štátov. Podľa nej potom asi 60 percent z nich vyhlásilo, že ich sviatočné nákupné zvyky ovplyvnili rastúce ceny.

    Zákazníci z USA hodlajú však utrácať za darčeky viac než tí z Veľkej Británie, Nemecka alebo Francúzska. Objem nakupovania sa bude líšiť tiež podľa generácií. Také rozdiely totiž odrážajú aj rozpočty, ktoré majú rôzne vekové skupiny k dispozícii. Napríklad u mileniálov je najmenej pravdepodobné, že znížia svoje výdavky za „nepotrebné“ produkty. Väčšina nakupujúcich bude ale všeobecne hľadať spôsoby, ako utrácať čo najmenej.

    Čím ďalej viac z nich preto využíva špeciálne možnosti platieb, ako je funkcia „kúp teraz, zaplať neskôr“ (buy now, pay later). Také služby sú často bez úrokov, a preto zákazníkov toľko lákajú. „Viac než polovica spotrebiteľov v USA je opatrná ohľadom svojich dlhov. Takmer každý druhý pochybuje o tom, že dokáže svoje účty z vianočných nákupov celkom splatiť,“ popísala ďalej riaditeľka sekcie Severná Amerika organizácie Klarna Kristina Elkhazin.

    K inteligentným nákupom využívajú zákazníci umelú inteligenciu. Porovnávajú ceny aj samotné značky

    Podobné výsledky potvrdili aj opýtaní z Veľkej Británie. Na 52 percent tamných zákazníkov preto plánuje tento rok dodržať svoj vianočný rozpočet. Ďalším trendom siahajúcim naprieč kontinentmi je túžba nakupujúcich využívať nástroje umelej inteligencie (AI). Pomôžu im nájsť najlepšie ponuky alebo zľavy platné pri mnohými očakávanej akcii Black Friday. Asi 50 percent z účastníkov naklonených AI by ju využilo tiež pre porovnanie cien.

    Vo Veľkej Británii zase 35 percent opýtaných ťahá k AI to, že im podobné funkcie ušetrí čas. Viac než 20 percent z nich navyše vďaka takým nástrojom objaví produkty, ktoré by inak nenašli. Trend spomaľujúcich nákupov potom pozorujú tiež ďalšie firmy a organizácie. Napríklad americká Národná maloobchodná federácia oznámila, že predaje vzrastú v novembri a decembri o tri až štyri percentá. Minulý rok pritom dosiahli na 5,4 percenta.

    Zdroj: WWD, Retail Times, The Washington Post, YouTube, X

    ― Reklama ―

    Súkromie je passé. Toto leto diktuje transparentné kabelky

    Priehľadné materiály si držia svoje miesto na zozname módnych trendov už niekoľko sezón. Toto leto sa napríklad vrátili v podobe dávno zabudnutých plastových jelly sandals. Zdá sa však, že ich sláva sa tým nekončí. Na obzore je nová posadnutosť tohto leta. Do popredia sa dostávajú priehľadné kabelky, a to v niekoľkých rôznych štýloch.

    Na spoločnosť Loro Piana dohliada súd. Značka čelí obvineniam zo zneužívania pracovníkov

    Ďalšia talianska značka sa ocitla pod dohľadom Milánskeho súdu. Tentokrát ide o módny dom Loro Piana, ktorý je podozrivý zo zneužívania pracovníkov vo svojom dodávateľskom reťazci. Značka mala spolupracovať s výrobcami, ktorí zamestnancom neumožnili bezpečné pracovné prostredie. Spoločnosť vyhlásila, že si toho nebola vedomá.

    Pinterest vydal prvú správu pre mužov. Odhalil ich meniacu sa maskulinitu

    Mileniáli a generácia Z prepisujú, čo znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaná správa platformy Pinterest. Vydala totiž prvú štúdiu popisujúcu najčastejšie vyhľadávania jej mužských používateľov. Tí sa čím ďalej viac zaujímajú o self care, wellness a zdravý životný štýl. Zaujíma ich ale aj móda, DIY a moderné technológie alebo ako byť lepším rodičom.

    Nuda neprichádza do úvahy. Keď estetiku quiet luxury uchopíte správne

    Že luxus nemusí kričať vieme už dávno. Na scéne je preto čoraz obľúbenejší quiet luxury, teda nielen módny, ale predovšetkým životný štýl. Odpoveď na preplnenosť trendy a sezónnymi výstrelkami leží v diskrétnej elegancii. Pozor, nemusí však znamenať nudu. Premyslený tichý luxus vie osviežiť šatník a otáčať hlavy okoloidúcich.

    Prestrite hosťom leto. Slnečné lúče žiadajú hravý jedálenský stôl

    Slnkom nasýtené mesiace volajú po hravosti, ktorá žiadnemu inému ročnému obdobiu nesadne tak nenútene ako práve letu. Túžba uvoľniť hranice a poddať sa takmer detskej naivite prestupuje nielen do našich šatníkov či make-up taštičiek, ale aj do našej domácnosti. Prestrite si tento rok stôl, ktorý perfektne zachytí nezameniteľnú atmosféru leta.

    Parížsky haute couture week je späť. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paríž v pondelok privítal ďalší zo svojich exkluzívnych haute couture týždňov módy. Odštartovala ho prehliadka z dielne Schiaparelli, ktorá podľa návrhára Daniela Roseberryho predstavovala koniec jednej kapitoly známej značky. Módny dom Iris Van Herpen pre zmenu prekvapil návrhmi pripomínajúcimi podmorský svet. Súčasťou jednej z rób sa dokonca stali živé riasy.

    Páni, letu kraľuje pyžamo. Pohodlie konečne dostáva nový rozmer

    Talianske slnko, mestské ulice a plážové promenády majú tento rok jedno spoločné. Pyžamo. Nie, nejde o omyl pri rannom venčení psa, ale o jeden z najvýraznejších trendov tohtoročného Milánskeho týždňa módy. Spoločnosť Dolce & Gabbana vo svojej pánskej kolekcii na jar a leto 2026 urobila z nočnej uniformy hlavný denný look. Kto by si kedy pomyslel, že klasický prúžkovaný set do postele sa stane symbolom moderného štýlu?

    Čo spája Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadné momenty Jonathana Andersona

    Málokto v dnešnej móde prekvapí tak rafinovane ako Jonathan Anderson. Írsky návrhár, ktorý odišiel z Loewe a stal sa šéfom módneho impéria Dior, za sebou zanecháva kolekciu momentov, ktoré sa vryli do pamäti módnych fanúšikov a internetu. Jeho tvorba je plná irónie, symboliky a balansovania medzi umením a nositeľnosťou. Práve to robí Andersona jedným z najzásadnejších návrhárov poslednej dekády.

    Michael Rider sa dostal do centra pozornosti. Odhalil debut pre Celine

    Ďalší zo slávnych módnych domov sa dočkal novej kapitoly. Nový kreatívny riaditeľ Celine, Michael Rider, odhalil v nedeľu popoludní svoju debutovú kolekciu. Umne v nej spojil tradíciu značky, jej predchádzajúce éry aj štipku vlastného štýlu. Jedná sa o vydarený začiatok návrhára, ktorý pre spoločnosť pracoval už skôr, a to pod taktovkou ikonickej Phoebe Philo.

    Prevoňajú domov a vyčistia hlavu. Vône prinášajúce spirituálny zážitok

    Niektoré vône dokážu viac než len prevoňať domov. Vonné tyčinky, vykurovadlá alebo esenciálne oleje zároveň sľubujú skľudnenie mysle a očistenie od negatívnej energie. Ich používanie má korene v duchovných tradíciách celého sveta. Okrem toho dizajnový doplnok v podobe aromalampy alebo štýlového stojana urobí vo vašej domácnosti dojem.

    Tiché a trvalé znepokojenie. V Prahe sa začala výstava Davida Lyncha Up in Flames.

    Od konca júna môžete v pražskom DOXe navštíviť výstavu amerického umelca Davida Lyncha s názvom Up in Flames. Ide o prvú ucelenú prezentáciu jeho tvorby v Českej republike. Na Lynchove kresby, fotografie, litografie, akvarely a krátke experimentálne a animované filmy plné melanchólie a tajomstva sa môžete tešiť až do februára.

    Beauty svet má novú hviezdu. Sperma z lososa sľubuje trendy glass skin

    Sociálna sieť TikTok objavila ďalší beauty trend. Tentokrát sa však nejedná o náhodný experiment, ale osvedčenú ingredienciu kórejskej kozmetiky. Novoobjavenou hviezdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z neho extrahovaná, známa ako PDRN, napomáha k pevnejšej a hydratovanej pleti. Prispieva tak k vysnívanému looku "glass skin".

    Utečte pred horúčavou do kín. Leto ponúka potenciálne filmové hity

    Horúce letné dni bohužiaľ nemožno všetky stráviť na pláži, len kúsok od chladivých vĺn priesvitného mora. Ak chcete uniknúť pred dotieravým teplom, ukryte sa do kín, kde na vás čakajú potenciálne hity tohto leta. Ponuka chystaných filmov má všetko, čo si môžete priať, od napínavých hororov cez klasické thrillery až po hravé komédie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmovej aj módnej scéne

    Hviezda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módnou ikonou. Herec si získal priazeň internetu už vďaka svojej charizme a úspešným úlohám. V poslednej dobe na seba ale strháva pozornosť aj kvôli prekvapivým outfitom. Zabodoval vďaka žabkám a šiltovke na červenom koberci, ale aj okuliarom z nového filmu Jurassic World Rebirth.

    Donatella opúšťa svoj trón. S Versace sa rozlúčila svojou poslednou kampaňou

    Taliansky módny dom Versace už na jar oznámil to, čo už bolo dlho jasné. Doterajšia kreatívna riaditeľka značky Donatella Versace sa rozhodla odísť zo svojej pozície. Namiesto toho sa ujme úlohy globálnej ambasádorky a svoj trón odovzdá talentovanému návrhárovi Dario Vitale. Návrhárka sa teraz oficiálne lúči, a to svojou najnovšou kampaňou.

    Postavte si letný šatník bez výčitiek. Namiesto trendu oblečte udržateľnosť

    Svet módy už niekoľko rokov ovládajú mikrotrendy, posilnené sociálnymi sieťami, ktorým sa dá len ťažko uniknúť. Ak však nehľadáte ďalší kúsok, ktorý čoskoro zapadne do hlbín vášho šatníka, alebo si nemôžete dovoliť míňať na efemérne virálne modely, obráťte svoju pozornosť na udržateľné značky. Uprednostnite udržateľnosť, ktorá vydrží viac ako jednu sezónu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―