Více

    Sledujte nás na Instagrame

    Výskumný tím organizácie Klarna zverejnil výskum poukazujúci na tohtoročné nákupné trendy vianočnej sezóny. Jeho výsledky poukazujú na to, že zákazníci budú kvôli trvajúcej zlej ekonomickej situácii opatrnejší. Nákupy si tak oveľa lepšie rozmyslia. Využívať budú tiež rôzne zľavy alebo službu „kúp teraz, zaplať neskôr“. Časť z nich si na pomoc prizve aj umelú inteligenciu.

    Zákazníci budú pri svojich tohtoročných vianočných nákupoch viac opatrní. Donúti ich k tomu predovšetkým vedomie o trvale neistých vyhliadkach svetovej ekonomiky. Aspoň taký záver ponúkol najnovší výskum organizácie Klarna, ktorá do neho zapojila viac než 15 tisíc účastníkov z rôznych štátov. Podľa nej potom asi 60 percent z nich vyhlásilo, že ich sviatočné nákupné zvyky ovplyvnili rastúce ceny.

    Zákazníci z USA hodlajú však utrácať za darčeky viac než tí z Veľkej Británie, Nemecka alebo Francúzska. Objem nakupovania sa bude líšiť tiež podľa generácií. Také rozdiely totiž odrážajú aj rozpočty, ktoré majú rôzne vekové skupiny k dispozícii. Napríklad u mileniálov je najmenej pravdepodobné, že znížia svoje výdavky za „nepotrebné“ produkty. Väčšina nakupujúcich bude ale všeobecne hľadať spôsoby, ako utrácať čo najmenej.

    Čím ďalej viac z nich preto využíva špeciálne možnosti platieb, ako je funkcia „kúp teraz, zaplať neskôr“ (buy now, pay later). Také služby sú často bez úrokov, a preto zákazníkov toľko lákajú. „Viac než polovica spotrebiteľov v USA je opatrná ohľadom svojich dlhov. Takmer každý druhý pochybuje o tom, že dokáže svoje účty z vianočných nákupov celkom splatiť,“ popísala ďalej riaditeľka sekcie Severná Amerika organizácie Klarna Kristina Elkhazin.

    K inteligentným nákupom využívajú zákazníci umelú inteligenciu. Porovnávajú ceny aj samotné značky

    Podobné výsledky potvrdili aj opýtaní z Veľkej Británie. Na 52 percent tamných zákazníkov preto plánuje tento rok dodržať svoj vianočný rozpočet. Ďalším trendom siahajúcim naprieč kontinentmi je túžba nakupujúcich využívať nástroje umelej inteligencie (AI). Pomôžu im nájsť najlepšie ponuky alebo zľavy platné pri mnohými očakávanej akcii Black Friday. Asi 50 percent z účastníkov naklonených AI by ju využilo tiež pre porovnanie cien.

    Vo Veľkej Británii zase 35 percent opýtaných ťahá k AI to, že im podobné funkcie ušetrí čas. Viac než 20 percent z nich navyše vďaka takým nástrojom objaví produkty, ktoré by inak nenašli. Trend spomaľujúcich nákupov potom pozorujú tiež ďalšie firmy a organizácie. Napríklad americká Národná maloobchodná federácia oznámila, že predaje vzrastú v novembri a decembri o tri až štyri percentá. Minulý rok pritom dosiahli na 5,4 percenta.

    Zdroj: WWD, Retail Times, The Washington Post, YouTube, X

    Vysoké ceny menia nákupné trendy. Tento rok budú zákazníci opatrní pri vianočných nákupoch

    Značka Victoria’s Secret potvrdila svoj comeback. Po šiestich rokoch predstavila svoju ikonickú šou

    Očakávané týždne módy sú síce už dávno za nami, neznamená to však, že je všetkým šou koniec. V utorok to dokázala značka Victoria's Secret, ktorá po šiestich rokoch vrátila na módnu scénu svoju slávnu prehliadku. V porovnaní so svojimi staršími sestrami bola oveľa inkluzívnejšia, a tak zožala značný úspech.

    Topánky môžete nosiť na desiatky spôsobov. Nové kombinácie oživia váš štýl

    Topánky sú jedným z kúskov šatníka, ktoré nikdy nevyjdú z módy. Nielenže sú úžasne praktické na nadchádzajúcu sezónu, ale vyzerajú aj elegantne a pozdvihnú každý outfit. Z času na čas však môže byť zábavné zmeniť zaužívané spôsoby obliekania a inšpirovať sa nosením jednoduchých čižiem v trochu inom štýle.

    Nenechajte sa zlákať. Jesenné trendy, ktorým je na čase dať zbohom

    Obrátky mikro trendov sa nikdy neprestanú otáčať. Nie je teda vôbec jednoduché vyhnúť sa nutkaniu, že náš šatník nebude kompletný bez kúpy ďalšieho módneho kúsku. Niektoré hity tejto jesene však za styling ani investíciu nestojia. Vyhnite sa nákupu, ktorý budete neskôr ľutovať.

    Páni majú na jeseň jasno. Ich šatník pripomína šatník ich starých otcov

    Táto jeseň prináša pánom jasnú správu. Zabudnite na minimalistické trendy a oversized streetwear strihy. Na scénu sa vracia niečo oveľa zábavnejšie, nostalgickejšie a (priznajme si to) trochu zvláštne. Štýl eklektického dedka si nachádza cestu aj k mladším ročníkom a mení spôsob vnímania pánskeho štýlu.