Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Podnikateľka Kylie Jenner je v módnom priemysle ako doma. Nielen, že má vlastnú značku oblečenia, ale často sa objavuje aj na obálkach časopisov a v kampaniach. Nedávno sa stala tvárou značky Miu Miu. Tá však namiesto masovej chvály zožala vlnu kritiky. Nevydarené vizuály, ktoré nakoniec potopili brand aj Jenner, otvorili širšiu diskusiu o tom, ako súčasné kampane upozaďujú oblečenie a tvorivosť na úkor virálnych momentov.

    Jesenná kampaň ako predmet kritiky. Kylie Jenner nie je Miu Miu Girl

    Najnovšia kampaň značky Miu Miu venovaná jesennej kolekcii určite vzbudila pozornosť na sociálnych sieťach, tentoraz však neželaným spôsobom. Tvárou kampane, ktorú navrhla Miuccia Prada a zachytila objektívom fotografa Lengua, je pre značku mimoriadne nezvyčajná osobnosť: podnikateľka Kylie Jenner.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Miu Miu (@miumiu)

    Pôvodný zámer reklamy s názvom Femininities o individualite a búraní rodových stereotypov zatienili nešťastné vizuály zobrazujúce Jenner v kŕčovitých, rozpačitých a znudene pôsobiacich pózach. Lavína negatívnych ohlasov na seba nenechala čakať. Obsadenie Jenner do kampane značky známej svojou quirky a veľmi niche estetikou možno prirovnať k pokusu násilne napasovať kúsok puzzle do zlej skladačky.

    Príkladom pre Miu Miu by mohla byť švédska značka Acne Studios, ktorá podnikateľku obsadila do svojej kampane pre džínsovú kolekciu v roku 2023. Jemne provokatívne, úderné a dynamické vizuály pôsobili nenútene a zároveň vyžarovali jej osobnosť. Do skladačky tentokrát zapadol aj vhodný styling v podobe oblečenia, ktoré nepôsobilo, akoby sa v ňom Jenner topila.

    Móda sa zasekla v bludnom kruhu. Nápaditosť ide bokom, víťazí virál

    Kylie Jenner a jej dominancia na obálkach časopisov aj v reklamách vynáša na povrch niekoľko neduhov, ktorých sa módny priemysel zjavne nedokáže len tak zbaviť. Móda ako jeden z hlavných kultúrnych hýbateľov súčasného sveta sa ocitla v zajatí sociálnych sietí. Získaná pozornosť používateľov sa stáva hlavným nástrojom, pomocou ktorého môžu značky zostať relevantné v nekonečnom mori obsahu.

    Oblečenie a kreatívne koncepty, ktoré za ním stoja, už nehrajú hlavnú úlohu. Dôležitejšie sú virálne momenty, celebrity a dych vyrážajúce miesta, ktoré zabezpečujú angažovanosť na sociálnych sieťach. Príkladom je značka Coperni a jej prehliadka v parížskom Disneylande, ktorú uzavrela Kylie Jenner. Buďme úprimní, neodniesli sme si z nej nič okrem ikonického ružového zámku v pozadí a Jenner v čiernych šatách.

    Zdroj: Coperni

    V mnohých prípadoch sa snaha obsadiť za každú cenu hviezdne tváre, ktoré sa často so značkou vôbec nespájajú, javí skôr ako účelový marketingový ťah. Cieľom je zviditeľniť sa, nie vytvoriť niečo zmysluplné s estetickou a intelektuálnou hodnotou. Aby nás však módny priemysel opäť zaujal, musel by sa nad sebou zamyslieť a prestať uprednostňovať zisk pred skutočnou originalitou.

    V mnohých prípadoch sa nám snaha za každú cenu obsadiť hviezdne tváre, ktoré často s danou značkou vôbec nesúznia, javí skôr ako účelový marketingový ťah. Cieľom je zviditeľniť sa, nie vytvoriť niečo zmysluplné s estetickou aj intelektuálnou hodnotou. Na to, aby na nás reklamy opäť urobili dojem, by sa však módny priemysel musel na chvíľu zamyslieť a prestať uprednostňovať zisk pred skutočnou originalitou.

    Zdroje: Miu Miu, Acne Studios, Instagram, Youtube

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.sk/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohorela. Prečo sú módne kampane čím ďalej nudnejšie?

    ― Reklama ―

    Podnikateľka Kylie Jenner je v módnom priemysle ako doma. Nielen, že má vlastnú značku oblečenia, ale často sa objavuje aj na obálkach časopisov a v kampaniach. Nedávno sa stala tvárou značky Miu Miu. Tá však namiesto masovej chvály zožala vlnu kritiky. Nevydarené vizuály, ktoré nakoniec potopili brand aj Jenner, otvorili širšiu diskusiu o tom, ako súčasné kampane upozaďujú oblečenie a tvorivosť na úkor virálnych momentov.

    Jesenná kampaň ako predmet kritiky. Kylie Jenner nie je Miu Miu Girl

    Najnovšia kampaň značky Miu Miu venovaná jesennej kolekcii určite vzbudila pozornosť na sociálnych sieťach, tentoraz však neželaným spôsobom. Tvárou kampane, ktorú navrhla Miuccia Prada a zachytila objektívom fotografa Lengua, je pre značku mimoriadne nezvyčajná osobnosť: podnikateľka Kylie Jenner.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Miu Miu (@miumiu)

    Pôvodný zámer reklamy s názvom Femininities o individualite a búraní rodových stereotypov zatienili nešťastné vizuály zobrazujúce Jenner v kŕčovitých, rozpačitých a znudene pôsobiacich pózach. Lavína negatívnych ohlasov na seba nenechala čakať. Obsadenie Jenner do kampane značky známej svojou quirky a veľmi niche estetikou možno prirovnať k pokusu násilne napasovať kúsok puzzle do zlej skladačky.

    Príkladom pre Miu Miu by mohla byť švédska značka Acne Studios, ktorá podnikateľku obsadila do svojej kampane pre džínsovú kolekciu v roku 2023. Jemne provokatívne, úderné a dynamické vizuály pôsobili nenútene a zároveň vyžarovali jej osobnosť. Do skladačky tentokrát zapadol aj vhodný styling v podobe oblečenia, ktoré nepôsobilo, akoby sa v ňom Jenner topila.

    Móda sa zasekla v bludnom kruhu. Nápaditosť ide bokom, víťazí virál

    Kylie Jenner a jej dominancia na obálkach časopisov aj v reklamách vynáša na povrch niekoľko neduhov, ktorých sa módny priemysel zjavne nedokáže len tak zbaviť. Móda ako jeden z hlavných kultúrnych hýbateľov súčasného sveta sa ocitla v zajatí sociálnych sietí. Získaná pozornosť používateľov sa stáva hlavným nástrojom, pomocou ktorého môžu značky zostať relevantné v nekonečnom mori obsahu.

    Oblečenie a kreatívne koncepty, ktoré za ním stoja, už nehrajú hlavnú úlohu. Dôležitejšie sú virálne momenty, celebrity a dych vyrážajúce miesta, ktoré zabezpečujú angažovanosť na sociálnych sieťach. Príkladom je značka Coperni a jej prehliadka v parížskom Disneylande, ktorú uzavrela Kylie Jenner. Buďme úprimní, neodniesli sme si z nej nič okrem ikonického ružového zámku v pozadí a Jenner v čiernych šatách.

    Zdroj: Coperni

    V mnohých prípadoch sa snaha obsadiť za každú cenu hviezdne tváre, ktoré sa často so značkou vôbec nespájajú, javí skôr ako účelový marketingový ťah. Cieľom je zviditeľniť sa, nie vytvoriť niečo zmysluplné s estetickou a intelektuálnou hodnotou. Aby nás však módny priemysel opäť zaujal, musel by sa nad sebou zamyslieť a prestať uprednostňovať zisk pred skutočnou originalitou.

    V mnohých prípadoch sa nám snaha za každú cenu obsadiť hviezdne tváre, ktoré často s danou značkou vôbec nesúznia, javí skôr ako účelový marketingový ťah. Cieľom je zviditeľniť sa, nie vytvoriť niečo zmysluplné s estetickou aj intelektuálnou hodnotou. Na to, aby na nás reklamy opäť urobili dojem, by sa však módny priemysel musel na chvíľu zamyslieť a prestať uprednostňovať zisk pred skutočnou originalitou.

    Zdroje: Miu Miu, Acne Studios, Instagram, Youtube

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Missoni búra vlastné hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysokej módy a ďalších odvetví luxusného priemyslu začínajú blednúť. Missoni je len jednou z mnohých legendárnych značiek, ktoré v poslednej dobe skúmajú svet exkluzívnych nehnuteľností. Módny dom koncom novembra oznámil svoju najnovšiu investíciu, a to rezidenčný projekt na Dubajských ostrovoch. Spolupracuje na ňom s tamojšou spoločnosťou Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konšpiračná teória naberá na obrátkach

    Internet pracuje v zvláštnom rytme. Chvíľu skĺzava k absurdite, chvíľu k fascinujúcej presnosti. Najnovšia virálna konšpiračná teória priraďuje Timothéeho Chalameta k anonymnému rapperovi EsDeeKid, hviezde súčasnej britskej scény. Obaja spája záhadná aura, rovnaké oči a schopnosť priťahovať pozornosť miliónov. Trend sa rozvíja rýchlosťou, ktorá pripomína skôr kultúrny experiment než klasický bulvárny príbeh. Vzniká tým fenomén, ktorý si nárokuje vlastné miesto v digitálnom panoptiku.

    Móda v kocke: Zomrela dizajnérka Pam Hogg a Jacquemus má svoju prvú skiwear kolekciu

    Zomrela škótska návrhárka Pam Hogg, ktorá obliekala Kate Moss, Kylie Minogue aj Rihannu. Jonathan Anderson odhalil prvú víziu pánskej kolekcie pre jeseň roku 2026 a Jacquemus spoločne s Nike predstavil svoju prvú skiwear kolekciu. Gucci zamieri so svojou budúcou cruise kolekciou do New Yorku a spoločnosť EssilorLuxottica je pripravená odkúpiť podiel značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Po stopách módnych ikon: Ako Nicolas Ghesquière zachránil módny dom Balenciaga

    Mal dvadsaťpäť rokov, pracoval z požičanej kancelárie a navrhoval oblečenie s presnosťou, ktorá pôsobila skôr ako plán než módna skica. Nicolas Ghesquière prevzal takmer zabudnutý dom Balenciaga a premenil ho na najprogresívnejšie laboratórium moderného luxusu. Zázemie skromné, ambície neobmedzené. Definoval novú epochu elegancie, v ktorej sa experiment stáva jazykom novej éry. S odstupom štvrťstoročia sa na jeho začiatok spomína ako na jeden z najdôležitejších momentov módy.

    Zima sa nezadržateľne blíži. Ako sa stať ľadovou kráľovnou tejto sezóny?

    Pomaly nám vonku prituhuje a všetci už oprašujeme kabáty a kožuchy na tohtoročnú zimu. Ak chcete vládnuť snehovému počasiu, zabudnite na minimalizmus a šeď. Presvieťte mráz a tmu trblietkami, metalickými tónmi, zvieracími vzormi a eleganciou hodnou kráľovnej. Či už si zvolíte look mestskej bohyne, alebo princeznej mrazu, nebojte sa svojho pôvabu a sily vlastného štýlu.

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    ― Reklama ―