Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Baťov továrenský komplex v Zlíne, známy aj pod názvom Svit, ožil 22. marca módnymi prehliadkami. Industriálne priestory privítali návštevníkov 13. ročníka módnej akcie Dotek. Témou charitatívneho podujatia, ktoré viedli študenti Fakulty multimediálnych komunikácií Univerzity Tomáša Baťu, bol Prológ. Pre organizáciu Aliancia žien s rakovinou prsníka sa vyzbierala rekordná suma viac ako 161-tisíc korún.

    Spojenie módy a charitatívneho sektora. Najväčší úspech mala vesta vydražená za 70-tisíc korún

    Unikátny koncept jednodňového Fashion Eventu Dotek ponúkol workshopy so zakladateľkou PR agentúry Artspeak Olgou Burešovou, fotografom Kubom Zemanom a choreografkou a režisérkou módnych prehliadok Moninou Nevrlou. Tichá aukcia potom odštartovala galavečer plný študentských módnych prehliadok, na ktorý voľne nadviazala benefičná dražba. Moderátorkou bola tentoraz novinárka Adéla Šponerová, ktorá mala na sebe šaty od českej návrhárky Barbory Rosy.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Tohtoročná téma módneho podujatia niesla názov Prológ, čo znamená úvodnú kapitolu vlastného príbehu a náznak prechodu do ďalšej časti príbehu. Na aukcii sa podarilo vydražiť oblečenie, šperky a keramiku za rekordnú sumu viac ako 161 000 korún pre Alianciu žien s rakovinou prsníka. Mimoriadne vzrušujúca bola súťaž o vestu autorky Niny Peschlovej, ktorá sa nakoniec vydražila za 70-tisíc korún.

    Opustené priestory ožili módnymi prehliadkami. Svoj talent predviedlo deväť študentiek módneho návrhárstva

    Očakávané módne predstavenie odštartovala kolekcia Na vinici od Apoleny Novákovej, ktorá sa pohrávala s motívmi vinohradníckeho prostredia. Oblečenie tak umne rozprávalo autentický príbeh rodinného vinárskeho remesla, najmä prostredníctvom starostlivo zvolených farieb, potlačí a detailov v podobe záhradníckych rukavíc či fliaš vo vreckách oversized pracovnej vesty.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Aj ďalšie prehliadky boli tematicky zamerané na nostalgickú a snovú poetiku. Eliška Štukavcová a Marie Smirnova predstavili súbor Cesty tradície. Atmosféru pohanského sviatku Ivana Kupala divákom sprostredkovali voľné ľanové modely v bielych a zemitých tónoch, ktorým chýbali akékoľvek obmedzujúce strihy. Zjavné bolo aj prepojenie s prírodou cez prvky koreňov a kvetov.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Tamara Koperová vo svojej kolekcii Snívam, teda som skúmala hranice medzi realitou a snami. Pocit sladkej dezorientácie tesne po prebudení sa odrazil v pastelových farbách a padnutých ženských siluetách. Dvojica Sofia Blahútová a Linda Minarčíková vytvorila celok prepojený poéziou s názvom Zrkadlo balady. Blahútová predstaví svoje návrhy na MBPFW aj ako finalistka súťaže Van Graaf Junior Talent.

    Téma Prológ rezonovala. Dizajnéri ju stelesnili prostredníctvom obrazov rodinného napätia a feministického hnutia

    So sociálnymi otázkami s dôrazom na práva žien sa konfrontovali Klára Kozderková v kolekcii Express Yourself a duo Ema Strnadová a Zuzana Hliněná v kolekcii s názvom Le Destin Fatal de la Femme. Samotné kúsky a štylizovaná chôdza modeliek nám pripomenuli teatrálne prehliadky Maison Margiela pod taktovkou kreatívneho riaditeľa Johna Galliana.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Aj kolekcia Denisy Šopíkovej Daughters of Resistance podchytila súčasné otázky rovnosti a moderného feministického odporu. Modely s dôrazom na power dressing a módu ženského pohľadu boli jasným dôkazom toho, že odev môže slúžiť ako nástroj odporu a vyjadrenie slobody.

    Ústrednou témou Niny Peschlovej a jej práce Nesúď ma! sa stali predsudky vytvorené na základe vzhľadu. Formálne oblečenie odrážalo jej osobný príbeh a rodinné napätie spôsobené atypickým štýlom Peschlovej ako tínedžerky, ktorý ostro kontrastoval s kancelárskym zázemím jej matky.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    S prológom v pravom zmysle slova, t. j. ako úvodnou časťou knihy, sa pohrávala Anna Rosemary v knihe Prológ verzus čitateľ. V seriáli naznačila boj medzi prológom a čitateľom a dynamiku medzi týmito dvoma prvkami. Rozmarinová koncepčne čerpala z diskusií na sociálnej sieti Reddit, kde používatelia často kritizujú túto pasáž knihy.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Peter Polanský

    Zdroje: Fashion Event Dotek, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.sk/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    Zlín ako kolíska mladej českej módy. Areál Svit privítal 13. ročník módnej akcie Dotek

    ― Reklama ―

    Baťov továrenský komplex v Zlíne, známy aj pod názvom Svit, ožil 22. marca módnymi prehliadkami. Industriálne priestory privítali návštevníkov 13. ročníka módnej akcie Dotek. Témou charitatívneho podujatia, ktoré viedli študenti Fakulty multimediálnych komunikácií Univerzity Tomáša Baťu, bol Prológ. Pre organizáciu Aliancia žien s rakovinou prsníka sa vyzbierala rekordná suma viac ako 161-tisíc korún.

    Spojenie módy a charitatívneho sektora. Najväčší úspech mala vesta vydražená za 70-tisíc korún

    Unikátny koncept jednodňového Fashion Eventu Dotek ponúkol workshopy so zakladateľkou PR agentúry Artspeak Olgou Burešovou, fotografom Kubom Zemanom a choreografkou a režisérkou módnych prehliadok Moninou Nevrlou. Tichá aukcia potom odštartovala galavečer plný študentských módnych prehliadok, na ktorý voľne nadviazala benefičná dražba. Moderátorkou bola tentoraz novinárka Adéla Šponerová, ktorá mala na sebe šaty od českej návrhárky Barbory Rosy.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Tohtoročná téma módneho podujatia niesla názov Prológ, čo znamená úvodnú kapitolu vlastného príbehu a náznak prechodu do ďalšej časti príbehu. Na aukcii sa podarilo vydražiť oblečenie, šperky a keramiku za rekordnú sumu viac ako 161 000 korún pre Alianciu žien s rakovinou prsníka. Mimoriadne vzrušujúca bola súťaž o vestu autorky Niny Peschlovej, ktorá sa nakoniec vydražila za 70-tisíc korún.

    Opustené priestory ožili módnymi prehliadkami. Svoj talent predviedlo deväť študentiek módneho návrhárstva

    Očakávané módne predstavenie odštartovala kolekcia Na vinici od Apoleny Novákovej, ktorá sa pohrávala s motívmi vinohradníckeho prostredia. Oblečenie tak umne rozprávalo autentický príbeh rodinného vinárskeho remesla, najmä prostredníctvom starostlivo zvolených farieb, potlačí a detailov v podobe záhradníckych rukavíc či fliaš vo vreckách oversized pracovnej vesty.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Aj ďalšie prehliadky boli tematicky zamerané na nostalgickú a snovú poetiku. Eliška Štukavcová a Marie Smirnova predstavili súbor Cesty tradície. Atmosféru pohanského sviatku Ivana Kupala divákom sprostredkovali voľné ľanové modely v bielych a zemitých tónoch, ktorým chýbali akékoľvek obmedzujúce strihy. Zjavné bolo aj prepojenie s prírodou cez prvky koreňov a kvetov.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Tamara Koperová vo svojej kolekcii Snívam, teda som skúmala hranice medzi realitou a snami. Pocit sladkej dezorientácie tesne po prebudení sa odrazil v pastelových farbách a padnutých ženských siluetách. Dvojica Sofia Blahútová a Linda Minarčíková vytvorila celok prepojený poéziou s názvom Zrkadlo balady. Blahútová predstaví svoje návrhy na MBPFW aj ako finalistka súťaže Van Graaf Junior Talent.

    Téma Prológ rezonovala. Dizajnéri ju stelesnili prostredníctvom obrazov rodinného napätia a feministického hnutia

    So sociálnymi otázkami s dôrazom na práva žien sa konfrontovali Klára Kozderková v kolekcii Express Yourself a duo Ema Strnadová a Zuzana Hliněná v kolekcii s názvom Le Destin Fatal de la Femme. Samotné kúsky a štylizovaná chôdza modeliek nám pripomenuli teatrálne prehliadky Maison Margiela pod taktovkou kreatívneho riaditeľa Johna Galliana.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Aj kolekcia Denisy Šopíkovej Daughters of Resistance podchytila súčasné otázky rovnosti a moderného feministického odporu. Modely s dôrazom na power dressing a módu ženského pohľadu boli jasným dôkazom toho, že odev môže slúžiť ako nástroj odporu a vyjadrenie slobody.

    Ústrednou témou Niny Peschlovej a jej práce Nesúď ma! sa stali predsudky vytvorené na základe vzhľadu. Formálne oblečenie odrážalo jej osobný príbeh a rodinné napätie spôsobené atypickým štýlom Peschlovej ako tínedžerky, ktorý ostro kontrastoval s kancelárskym zázemím jej matky.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    S prológom v pravom zmysle slova, t. j. ako úvodnou časťou knihy, sa pohrávala Anna Rosemary v knihe Prológ verzus čitateľ. V seriáli naznačila boj medzi prológom a čitateľom a dynamiku medzi týmito dvoma prvkami. Rozmarinová koncepčne čerpala z diskusií na sociálnej sieti Reddit, kde používatelia často kritizujú túto pasáž knihy.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Peter Polanský

    Zdroje: Fashion Event Dotek, Instagram

    ― Reklama ―

    Pinterest spustil osobného asistenta. Pomôže s nákupom aj psychickou pohodou

    Nová funkcia Pinterest Assistant pretvára spôsob, akým nakupujeme online. Vizuálny AI sprievodca redefinuje nákupný digitálny priestor a mení každú interakciu s platformou Pinterest v osobný dialóg s estetickou víziou. Používateľ vstupuje do prostredia, kde technológia chápe jeho vkus rovnako citlivo ako ľudský poradca. Personalizácia prebieha okamžite a každé odporúčanie rezonuje s individuálnym štýlom. Pomocník premieňa scénu digitálneho nakupovania v priestor, kde estetika a praktickosť splývajú.

    Rapper Rilès vydal nový album. Spracovanie pripomína umelecký rituál

    Francúzsky rapper Rilès premenil vydanie svojho nového albumu THE 25th HOUR na vizuálnu udalosť, akú Paríž dlho nezažila. V galérii Ellia Art Gallery si sadol na 24 hodín a 42 minút k pásu, po ktorom plynuli tisíce prázdnych vinylových obalov. Každý z viac ako 20 tisíc kusov označil odtlačkom svojej ruky potretej červenou farbou, čím ich premenil na limitovanú edíciu aj symbol ľudskej vytrvalosti. Tento čin nadväzuje na jeho predchádzajúce vystúpenie, keď za jeden deň na bežiacom páse prebehol viac ako 200 kilometrov.

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Ryža ako nová „it“ zložka parfumov. Svet vôní inklinuje k čistote

    Ryža sa stáva hviezdou modernej parfumérie. Púdrová, a pritom prekvapivo všestranná, otvára priestor pre nevšedné kompozície, ktoré kombinujú zmyslový komfort so sofistikovanou esenciou. Parfuméri využívajú ryžu na dosiahnutie hĺbky, ktorá výsledok delí od komerčných vôní. Masívna popularita vonných produktov s ryžou dokazuje, že food zložky definujú aktuálnu "estetiku" luxusných parfumov.

    Stranger Things mieri do finále. Comeback doplnia beauty aj módne spolupráce

    Koniec novembra privíta návrat populárneho seriálu Stranger Things. Na obrazovky sa vracia so svojou piatou a poslednou sériou, ktorá vyvrcholí posledný deň tohto roku. Veľké finále si žiada rovnako významné oslavy. Na pomoc preto priskočili beauty a módne značky, ktoré ponúkajú špeciálne spolupráce. Do Hawkins vás vtiahnu topánky, kabelky, prívesky alebo tematický make-up.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    Prvý Pink Ball oživil Londýn. Britské múzeum dostáva za podujatie kritiku

    Exkluzívny Pink Ball zafarbil dňa 18. októbra priestory British Museum do všetkých odtieňov ružovej. Vôbec prvý galavečer v tamojších priestoroch kontrastoval s končiacou výstavou Ancient India: Living Traditions, ktorej témou náboženských tradícií sa taktiež inšpiroval. Svet luxusu tak vládol medzi historickými artefaktmi Londýna, čo však vyvolalo aj značnú kritiku.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    ― Reklama ―