Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Baťov továrenský komplex v Zlíne, známy aj pod názvom Svit, ožil 22. marca módnymi prehliadkami. Industriálne priestory privítali návštevníkov 13. ročníka módnej akcie Dotek. Témou charitatívneho podujatia, ktoré viedli študenti Fakulty multimediálnych komunikácií Univerzity Tomáša Baťu, bol Prológ. Pre organizáciu Aliancia žien s rakovinou prsníka sa vyzbierala rekordná suma viac ako 161-tisíc korún.

    Spojenie módy a charitatívneho sektora. Najväčší úspech mala vesta vydražená za 70-tisíc korún

    Unikátny koncept jednodňového Fashion Eventu Dotek ponúkol workshopy so zakladateľkou PR agentúry Artspeak Olgou Burešovou, fotografom Kubom Zemanom a choreografkou a režisérkou módnych prehliadok Moninou Nevrlou. Tichá aukcia potom odštartovala galavečer plný študentských módnych prehliadok, na ktorý voľne nadviazala benefičná dražba. Moderátorkou bola tentoraz novinárka Adéla Šponerová, ktorá mala na sebe šaty od českej návrhárky Barbory Rosy.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Tohtoročná téma módneho podujatia niesla názov Prológ, čo znamená úvodnú kapitolu vlastného príbehu a náznak prechodu do ďalšej časti príbehu. Na aukcii sa podarilo vydražiť oblečenie, šperky a keramiku za rekordnú sumu viac ako 161 000 korún pre Alianciu žien s rakovinou prsníka. Mimoriadne vzrušujúca bola súťaž o vestu autorky Niny Peschlovej, ktorá sa nakoniec vydražila za 70-tisíc korún.

    Opustené priestory ožili módnymi prehliadkami. Svoj talent predviedlo deväť študentiek módneho návrhárstva

    Očakávané módne predstavenie odštartovala kolekcia Na vinici od Apoleny Novákovej, ktorá sa pohrávala s motívmi vinohradníckeho prostredia. Oblečenie tak umne rozprávalo autentický príbeh rodinného vinárskeho remesla, najmä prostredníctvom starostlivo zvolených farieb, potlačí a detailov v podobe záhradníckych rukavíc či fliaš vo vreckách oversized pracovnej vesty.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Aj ďalšie prehliadky boli tematicky zamerané na nostalgickú a snovú poetiku. Eliška Štukavcová a Marie Smirnova predstavili súbor Cesty tradície. Atmosféru pohanského sviatku Ivana Kupala divákom sprostredkovali voľné ľanové modely v bielych a zemitých tónoch, ktorým chýbali akékoľvek obmedzujúce strihy. Zjavné bolo aj prepojenie s prírodou cez prvky koreňov a kvetov.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Tamara Koperová vo svojej kolekcii Snívam, teda som skúmala hranice medzi realitou a snami. Pocit sladkej dezorientácie tesne po prebudení sa odrazil v pastelových farbách a padnutých ženských siluetách. Dvojica Sofia Blahútová a Linda Minarčíková vytvorila celok prepojený poéziou s názvom Zrkadlo balady. Blahútová predstaví svoje návrhy na MBPFW aj ako finalistka súťaže Van Graaf Junior Talent.

    Téma Prológ rezonovala. Dizajnéri ju stelesnili prostredníctvom obrazov rodinného napätia a feministického hnutia

    So sociálnymi otázkami s dôrazom na práva žien sa konfrontovali Klára Kozderková v kolekcii Express Yourself a duo Ema Strnadová a Zuzana Hliněná v kolekcii s názvom Le Destin Fatal de la Femme. Samotné kúsky a štylizovaná chôdza modeliek nám pripomenuli teatrálne prehliadky Maison Margiela pod taktovkou kreatívneho riaditeľa Johna Galliana.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Aj kolekcia Denisy Šopíkovej Daughters of Resistance podchytila súčasné otázky rovnosti a moderného feministického odporu. Modely s dôrazom na power dressing a módu ženského pohľadu boli jasným dôkazom toho, že odev môže slúžiť ako nástroj odporu a vyjadrenie slobody.

    Ústrednou témou Niny Peschlovej a jej práce Nesúď ma! sa stali predsudky vytvorené na základe vzhľadu. Formálne oblečenie odrážalo jej osobný príbeh a rodinné napätie spôsobené atypickým štýlom Peschlovej ako tínedžerky, ktorý ostro kontrastoval s kancelárskym zázemím jej matky.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    S prológom v pravom zmysle slova, t. j. ako úvodnou časťou knihy, sa pohrávala Anna Rosemary v knihe Prológ verzus čitateľ. V seriáli naznačila boj medzi prológom a čitateľom a dynamiku medzi týmito dvoma prvkami. Rozmarinová koncepčne čerpala z diskusií na sociálnej sieti Reddit, kde používatelia často kritizujú túto pasáž knihy.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Peter Polanský

    Zdroje: Fashion Event Dotek, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.sk/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    Zlín ako kolíska mladej českej módy. Areál Svit privítal 13. ročník módnej akcie Dotek

    ― Reklama ―

    Baťov továrenský komplex v Zlíne, známy aj pod názvom Svit, ožil 22. marca módnymi prehliadkami. Industriálne priestory privítali návštevníkov 13. ročníka módnej akcie Dotek. Témou charitatívneho podujatia, ktoré viedli študenti Fakulty multimediálnych komunikácií Univerzity Tomáša Baťu, bol Prológ. Pre organizáciu Aliancia žien s rakovinou prsníka sa vyzbierala rekordná suma viac ako 161-tisíc korún.

    Spojenie módy a charitatívneho sektora. Najväčší úspech mala vesta vydražená za 70-tisíc korún

    Unikátny koncept jednodňového Fashion Eventu Dotek ponúkol workshopy so zakladateľkou PR agentúry Artspeak Olgou Burešovou, fotografom Kubom Zemanom a choreografkou a režisérkou módnych prehliadok Moninou Nevrlou. Tichá aukcia potom odštartovala galavečer plný študentských módnych prehliadok, na ktorý voľne nadviazala benefičná dražba. Moderátorkou bola tentoraz novinárka Adéla Šponerová, ktorá mala na sebe šaty od českej návrhárky Barbory Rosy.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Tohtoročná téma módneho podujatia niesla názov Prológ, čo znamená úvodnú kapitolu vlastného príbehu a náznak prechodu do ďalšej časti príbehu. Na aukcii sa podarilo vydražiť oblečenie, šperky a keramiku za rekordnú sumu viac ako 161 000 korún pre Alianciu žien s rakovinou prsníka. Mimoriadne vzrušujúca bola súťaž o vestu autorky Niny Peschlovej, ktorá sa nakoniec vydražila za 70-tisíc korún.

    Opustené priestory ožili módnymi prehliadkami. Svoj talent predviedlo deväť študentiek módneho návrhárstva

    Očakávané módne predstavenie odštartovala kolekcia Na vinici od Apoleny Novákovej, ktorá sa pohrávala s motívmi vinohradníckeho prostredia. Oblečenie tak umne rozprávalo autentický príbeh rodinného vinárskeho remesla, najmä prostredníctvom starostlivo zvolených farieb, potlačí a detailov v podobe záhradníckych rukavíc či fliaš vo vreckách oversized pracovnej vesty.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Aj ďalšie prehliadky boli tematicky zamerané na nostalgickú a snovú poetiku. Eliška Štukavcová a Marie Smirnova predstavili súbor Cesty tradície. Atmosféru pohanského sviatku Ivana Kupala divákom sprostredkovali voľné ľanové modely v bielych a zemitých tónoch, ktorým chýbali akékoľvek obmedzujúce strihy. Zjavné bolo aj prepojenie s prírodou cez prvky koreňov a kvetov.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Tamara Koperová vo svojej kolekcii Snívam, teda som skúmala hranice medzi realitou a snami. Pocit sladkej dezorientácie tesne po prebudení sa odrazil v pastelových farbách a padnutých ženských siluetách. Dvojica Sofia Blahútová a Linda Minarčíková vytvorila celok prepojený poéziou s názvom Zrkadlo balady. Blahútová predstaví svoje návrhy na MBPFW aj ako finalistka súťaže Van Graaf Junior Talent.

    Téma Prológ rezonovala. Dizajnéri ju stelesnili prostredníctvom obrazov rodinného napätia a feministického hnutia

    So sociálnymi otázkami s dôrazom na práva žien sa konfrontovali Klára Kozderková v kolekcii Express Yourself a duo Ema Strnadová a Zuzana Hliněná v kolekcii s názvom Le Destin Fatal de la Femme. Samotné kúsky a štylizovaná chôdza modeliek nám pripomenuli teatrálne prehliadky Maison Margiela pod taktovkou kreatívneho riaditeľa Johna Galliana.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Aj kolekcia Denisy Šopíkovej Daughters of Resistance podchytila súčasné otázky rovnosti a moderného feministického odporu. Modely s dôrazom na power dressing a módu ženského pohľadu boli jasným dôkazom toho, že odev môže slúžiť ako nástroj odporu a vyjadrenie slobody.

    Ústrednou témou Niny Peschlovej a jej práce Nesúď ma! sa stali predsudky vytvorené na základe vzhľadu. Formálne oblečenie odrážalo jej osobný príbeh a rodinné napätie spôsobené atypickým štýlom Peschlovej ako tínedžerky, ktorý ostro kontrastoval s kancelárskym zázemím jej matky.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    S prológom v pravom zmysle slova, t. j. ako úvodnou časťou knihy, sa pohrávala Anna Rosemary v knihe Prológ verzus čitateľ. V seriáli naznačila boj medzi prológom a čitateľom a dynamiku medzi týmito dvoma prvkami. Rozmarinová koncepčne čerpala z diskusií na sociálnej sieti Reddit, kde používatelia často kritizujú túto pasáž knihy.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Peter Polanský

    Zdroje: Fashion Event Dotek, Instagram

    ― Reklama ―

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Pánske parfémy tejto sezóny vás prekvapia. Rozvoňajú citrusy aj luxusný koňak

    Jeseň okrem nových módnych inšpirácií prináša aj parfumové novinky a dlho očakávané twisty zabehnutých klasík. Nielen dámy, ale aj páni sa majú na čo tešiť. Tohtoročné vône sa držia drevitých a jantárových tónov, často ale s prekvapivým záverom. Či už ide o citrus alebo koňak, isté je, že si muži vyberú svojho favorita ako do kancelárie, tak na formálnu večeru.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdýchol móde fantáziu

    Alessandro Michele predstavuje fascinujúce spojenie intelektu a extravagancie. Rodák z Ríma s dušou zberateľa príbehov vdýchol Gucci sviežosť, ktorá sa zapísala do dejín módnej scény a teraz formuje novú éru u Valentino. Jeho vízie prekračujú rámec trendov a premieňajú značky na poetické priestory, kde sa mieša filozofia, romantika a nečakaná sloboda.

    Ferragamo ako óda na Harlem. Značka postavila kolekciu na Lole Todd

    Maximilian Davis vytvoril pre Ferragamo atmosféru, ktorá dýcha energiou jazzového veku a zároveň transformuje jeho vizuálny jazyk do moderny. V sále s mäkkým kobercom sa tak odohrávala scéna, kde sa lesk striedal s architektúrou strihov a svetlo kĺzalo po textúrach ako noty. Línia pôsobila ako rytmická báseň, pričom každý pohľad mal svoj vlastný verš. Bola to pripomienka toho, ako sa dá tradícia umne prepísať do nového príbehu.

    ― Reklama ―