Více

    ― Reklama ―

    Baťov továrenský komplex v Zlíne, známy aj pod názvom Svit, ožil 22. marca módnymi prehliadkami. Industriálne priestory privítali návštevníkov 13. ročníka módnej akcie Dotek. Témou charitatívneho podujatia, ktoré viedli študenti Fakulty multimediálnych komunikácií Univerzity Tomáša Baťu, bol Prológ. Pre organizáciu Aliancia žien s rakovinou prsníka sa vyzbierala rekordná suma viac ako 161-tisíc korún.

    Spojenie módy a charitatívneho sektora. Najväčší úspech mala vesta vydražená za 70-tisíc korún

    Unikátny koncept jednodňového Fashion Eventu Dotek ponúkol workshopy so zakladateľkou PR agentúry Artspeak Olgou Burešovou, fotografom Kubom Zemanom a choreografkou a režisérkou módnych prehliadok Moninou Nevrlou. Tichá aukcia potom odštartovala galavečer plný študentských módnych prehliadok, na ktorý voľne nadviazala benefičná dražba. Moderátorkou bola tentoraz novinárka Adéla Šponerová, ktorá mala na sebe šaty od českej návrhárky Barbory Rosy.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Tohtoročná téma módneho podujatia niesla názov Prológ, čo znamená úvodnú kapitolu vlastného príbehu a náznak prechodu do ďalšej časti príbehu. Na aukcii sa podarilo vydražiť oblečenie, šperky a keramiku za rekordnú sumu viac ako 161 000 korún pre Alianciu žien s rakovinou prsníka. Mimoriadne vzrušujúca bola súťaž o vestu autorky Niny Peschlovej, ktorá sa nakoniec vydražila za 70-tisíc korún.

    Opustené priestory ožili módnymi prehliadkami. Svoj talent predviedlo deväť študentiek módneho návrhárstva

    Očakávané módne predstavenie odštartovala kolekcia Na vinici od Apoleny Novákovej, ktorá sa pohrávala s motívmi vinohradníckeho prostredia. Oblečenie tak umne rozprávalo autentický príbeh rodinného vinárskeho remesla, najmä prostredníctvom starostlivo zvolených farieb, potlačí a detailov v podobe záhradníckych rukavíc či fliaš vo vreckách oversized pracovnej vesty.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Aj ďalšie prehliadky boli tematicky zamerané na nostalgickú a snovú poetiku. Eliška Štukavcová a Marie Smirnova predstavili súbor Cesty tradície. Atmosféru pohanského sviatku Ivana Kupala divákom sprostredkovali voľné ľanové modely v bielych a zemitých tónoch, ktorým chýbali akékoľvek obmedzujúce strihy. Zjavné bolo aj prepojenie s prírodou cez prvky koreňov a kvetov.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Tamara Koperová vo svojej kolekcii Snívam, teda som skúmala hranice medzi realitou a snami. Pocit sladkej dezorientácie tesne po prebudení sa odrazil v pastelových farbách a padnutých ženských siluetách. Dvojica Sofia Blahútová a Linda Minarčíková vytvorila celok prepojený poéziou s názvom Zrkadlo balady. Blahútová predstaví svoje návrhy na MBPFW aj ako finalistka súťaže Van Graaf Junior Talent.

    Téma Prológ rezonovala. Dizajnéri ju stelesnili prostredníctvom obrazov rodinného napätia a feministického hnutia

    So sociálnymi otázkami s dôrazom na práva žien sa konfrontovali Klára Kozderková v kolekcii Express Yourself a duo Ema Strnadová a Zuzana Hliněná v kolekcii s názvom Le Destin Fatal de la Femme. Samotné kúsky a štylizovaná chôdza modeliek nám pripomenuli teatrálne prehliadky Maison Margiela pod taktovkou kreatívneho riaditeľa Johna Galliana.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Aj kolekcia Denisy Šopíkovej Daughters of Resistance podchytila súčasné otázky rovnosti a moderného feministického odporu. Modely s dôrazom na power dressing a módu ženského pohľadu boli jasným dôkazom toho, že odev môže slúžiť ako nástroj odporu a vyjadrenie slobody.

    Ústrednou témou Niny Peschlovej a jej práce Nesúď ma! sa stali predsudky vytvorené na základe vzhľadu. Formálne oblečenie odrážalo jej osobný príbeh a rodinné napätie spôsobené atypickým štýlom Peschlovej ako tínedžerky, ktorý ostro kontrastoval s kancelárskym zázemím jej matky.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    S prológom v pravom zmysle slova, t. j. ako úvodnou časťou knihy, sa pohrávala Anna Rosemary v knihe Prológ verzus čitateľ. V seriáli naznačila boj medzi prológom a čitateľom a dynamiku medzi týmito dvoma prvkami. Rozmarinová koncepčne čerpala z diskusií na sociálnej sieti Reddit, kde používatelia často kritizujú túto pasáž knihy.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Peter Polanský

    Zdroje: Fashion Event Dotek, Instagram

    Zlín ako kolíska mladej českej módy. Areál Svit privítal 13. ročník módnej akcie Dotek

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Baťov továrenský komplex v Zlíne, známy aj pod názvom Svit, ožil 22. marca módnymi prehliadkami. Industriálne priestory privítali návštevníkov 13. ročníka módnej akcie Dotek. Témou charitatívneho podujatia, ktoré viedli študenti Fakulty multimediálnych komunikácií Univerzity Tomáša Baťu, bol Prológ. Pre organizáciu Aliancia žien s rakovinou prsníka sa vyzbierala rekordná suma viac ako 161-tisíc korún.

    Spojenie módy a charitatívneho sektora. Najväčší úspech mala vesta vydražená za 70-tisíc korún

    Unikátny koncept jednodňového Fashion Eventu Dotek ponúkol workshopy so zakladateľkou PR agentúry Artspeak Olgou Burešovou, fotografom Kubom Zemanom a choreografkou a režisérkou módnych prehliadok Moninou Nevrlou. Tichá aukcia potom odštartovala galavečer plný študentských módnych prehliadok, na ktorý voľne nadviazala benefičná dražba. Moderátorkou bola tentoraz novinárka Adéla Šponerová, ktorá mala na sebe šaty od českej návrhárky Barbory Rosy.

    Zobraziť tento príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Tohtoročná téma módneho podujatia niesla názov Prológ, čo znamená úvodnú kapitolu vlastného príbehu a náznak prechodu do ďalšej časti príbehu. Na aukcii sa podarilo vydražiť oblečenie, šperky a keramiku za rekordnú sumu viac ako 161 000 korún pre Alianciu žien s rakovinou prsníka. Mimoriadne vzrušujúca bola súťaž o vestu autorky Niny Peschlovej, ktorá sa nakoniec vydražila za 70-tisíc korún.

    Opustené priestory ožili módnymi prehliadkami. Svoj talent predviedlo deväť študentiek módneho návrhárstva

    Očakávané módne predstavenie odštartovala kolekcia Na vinici od Apoleny Novákovej, ktorá sa pohrávala s motívmi vinohradníckeho prostredia. Oblečenie tak umne rozprávalo autentický príbeh rodinného vinárskeho remesla, najmä prostredníctvom starostlivo zvolených farieb, potlačí a detailov v podobe záhradníckych rukavíc či fliaš vo vreckách oversized pracovnej vesty.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Aj ďalšie prehliadky boli tematicky zamerané na nostalgickú a snovú poetiku. Eliška Štukavcová a Marie Smirnova predstavili súbor Cesty tradície. Atmosféru pohanského sviatku Ivana Kupala divákom sprostredkovali voľné ľanové modely v bielych a zemitých tónoch, ktorým chýbali akékoľvek obmedzujúce strihy. Zjavné bolo aj prepojenie s prírodou cez prvky koreňov a kvetov.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Tamara Koperová vo svojej kolekcii Snívam, teda som skúmala hranice medzi realitou a snami. Pocit sladkej dezorientácie tesne po prebudení sa odrazil v pastelových farbách a padnutých ženských siluetách. Dvojica Sofia Blahútová a Linda Minarčíková vytvorila celok prepojený poéziou s názvom Zrkadlo balady. Blahútová predstaví svoje návrhy na MBPFW aj ako finalistka súťaže Van Graaf Junior Talent.

    Téma Prológ rezonovala. Dizajnéri ju stelesnili prostredníctvom obrazov rodinného napätia a feministického hnutia

    So sociálnymi otázkami s dôrazom na práva žien sa konfrontovali Klára Kozderková v kolekcii Express Yourself a duo Ema Strnadová a Zuzana Hliněná v kolekcii s názvom Le Destin Fatal de la Femme. Samotné kúsky a štylizovaná chôdza modeliek nám pripomenuli teatrálne prehliadky Maison Margiela pod taktovkou kreatívneho riaditeľa Johna Galliana.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    Aj kolekcia Denisy Šopíkovej Daughters of Resistance podchytila súčasné otázky rovnosti a moderného feministického odporu. Modely s dôrazom na power dressing a módu ženského pohľadu boli jasným dôkazom toho, že odev môže slúžiť ako nástroj odporu a vyjadrenie slobody.

    Ústrednou témou Niny Peschlovej a jej práce Nesúď ma! sa stali predsudky vytvorené na základe vzhľadu. Formálne oblečenie odrážalo jej osobný príbeh a rodinné napätie spôsobené atypickým štýlom Peschlovej ako tínedžerky, ktorý ostro kontrastoval s kancelárskym zázemím jej matky.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Patrik Fica

    S prológom v pravom zmysle slova, t. j. ako úvodnou časťou knihy, sa pohrávala Anna Rosemary v knihe Prológ verzus čitateľ. V seriáli naznačila boj medzi prológom a čitateľom a dynamiku medzi týmito dvoma prvkami. Rozmarinová koncepčne čerpala z diskusií na sociálnej sieti Reddit, kde používatelia často kritizujú túto pasáž knihy.

    Zdroj: Fashion Event Dotek, Peter Polanský

    Zdroje: Fashion Event Dotek, Instagram

    ― Reklama ―

    Maskulinita má novú tvár. Zoznámte sa s fenoménom performative male

    Sociálne siete vytvorili ďalší pominuteľný trend. Tentokrát ho však rovnakým dychom samy kritizujú. Ide o novú formu maskulinity, ktorej však chýba akákoľvek autenticita. Nová pánska estetika namiesto toho usiluje o validáciu založenú na umelo, ale veľmi starostlivo vykonštruovanom vzhľade. Takzvaný performative male tak robí všetko pre to, aby zaujal.

    Wednesday opäť naservírovala Goth glamour. Jej štýl vykúzlia aj renomovaní návrhári

    Len máloktorý módny fenomén posledných rokov zasiahol kultúru tak silno ako Wednesday Addams. Keď prvá séria seriálu vtrhla na obrazovky, neostalo len pri desivo očarujúcej atmosfére. Z temnoty vystúpil aj nový štýlový archetyp. Goth glamour. S druhou sériou, ktorá teraz prichádza na Netflix, je jasné, že sa do neho ponoríme znovu. A možno ešte hlbšie.

    Luxusný tovar ako dlhodobá investícia. Second hand trhu kraľujú slávne kabelky

    Čoraz viac zákazníkov v kontexte dlhodobej nepriaznivej a nestabilnej ekonomickej situácie hľadá vhodné spôsoby, ako zhodnotiť svoje peniaze. Obracajú sa preto na second hand trh, kde investujú predovšetkým do ikonických kabeliek. Medzi najpopulárnejšie modely patria tie z dielne značky Hermès. Na obľube ale narastajú aj tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Európske letiská menia pravidlá. Sú roztomilé beauty miniatúry v ohrození?

    Éra jednej z najmenej obľúbených súčastí cestovania sa možno chýli ku koncu. Prelievanie šampónov do stomililitrových fľaštičiek a počítanie produktov tak, aby sa zmestili do plastového vrecka, by čoskoro mohlo byť minulosťou. Aký osud ale čaká všetky roztomilé miniatúry? Budú musieť kozmetické značky prehodnotiť marketingové stratégie?

    Jachty ako symbol luxusného leta. Nesú v sebe príbeh aj odraz dnešného sveta

    Ležíte na prove, príjemne vás ovieva morský vánok, na pokožku vám dopadajú slnečné lúče a tyrkysová hladina sa pod vami leskne. Sociálne médiá oslavujú jachty ako symbol dokonalého leta. Trend jachtingu má bohatú históriu. Kým kedysi jachty ohromovali zlatými detailmi, dnes vyniká ich tichá elegancia. Jachty odrážajú hodnoty a náladu doby. Transformujú sa spolu s našou predstavou o skutočnom bohatstve.

    Relax s pridanou hodnotou. Objavte v letnej pauze feministické knihy

    Letné čítanie zvyčajne evokuje vášnivé romány alebo dobrodružné príbehy. Vytúžená prestávka však môže slúžiť aj ako vhodný čas na vzdelávanie. Spojte oddych so vzdelávaním a otvorte toto leto feministické knihy, ktoré vás jednoducho nepustia. Môžete sa dozvedieť viac o úlohe intimity nielen vo vzťahoch, menštruácii či toxických aspektoch ženskosti.

    Spoilery zatĺkajú klinec do rakvy filmov. Ničia sociálne siete zážitok z kina?

    Natáčanie pokračovania ikonického filmu Diabol nosí Pradu vyvolalo nielen vlnu nadšenia, ale aj kritiky. Nekonečné spoliery v podobe fotiek z natáčania a podrobných analýz jednotlivých outfitov vyvolávajú obavy nielen zo strany zarytých fanúšikov. Čo s takým tempom z ešte len chystaného filmu zostane? A nekazia sociálne siete klasické filmové kúzlo?

    Moodboardy striedajú influencerov. Pinterest je najväčší trendsetter všetkých čias

    Mení sa spôsob, akým sledujeme a predvídame módu. Zatiaľ čo predtým dominovali influenceri, dnes stále viac z nás, vrátane návrhárov a módnych značiek, siaha po inom nástroji. V roku 2025 je Pinterest považovaný za nevyhnutnú sociálnu sieť pre každého, kto chce byť v obraze. Nejde len o platformu na ukladanie pekných obrázkov, ale o silný predikčný nástroj, ktorý udáva smer nielen v móde, ale aj beauty a vizuálnej kultúre.

    Od smetných košov k Pradě. Harris Dickinson žiari pred aj za kamerou

    Keď Prada v januári oznámila, že jednou z jej nových tvárí bude britský herec Harris Dickinson, značka stavila na jeho civilnosť. V kampani nezosobňuje žiadnu úlohu, je hlavnou postavou svojho vlastného príbehu. A skutočne sa ujala. Dickinson na festivale v Cannes uviedol vydarený režisérsky debut Pobuda. Chystá sa tiež na rolu Johna Lennona a špekuluje sa, že by mohol byť novým agentom 007.

    Zastavte nákupy s expiráciou. Poďakuje vám peňaženka aj váš štýl

    Vo svete módy čelíme neustálemu tlaku. Nielen, že sa striedajú sezóny, ale aj mikro trendy. Čo sa v pondelok objaví na TikToku, môže byť v stredu vypredané a v piatok zastaralé. Kolobeh vytvára negatívny fenomén, takzvané nákupy s expiráciou. Produkty, ktoré nie sú stvorené pre dlhodobé nosenie, ale momentálne uspokojenie. Akoby sme si namiesto oblečenia kupovali krátkodobý dopamínový boost.

    Tom Holland ako kráľ dvoch svetov. Zvláda uvoľnenosť aj vycibrenú eleganciu

    Najnovší Spiderman a obľúbený britský herec Tom Holland nepatrí medzi klasické pánske módne ikony. Nevyniká nečakanými kreáciami a hranice posúvajúcimi lookmi. Nezaujme ani najčerstvejšími trendmi alebo do očí bijúcimi logami. Namiesto toho láka na minimalistickú uvoľnenosť, sem-tam doplnenú o tichú eleganciu, ktoré definujú jeho módny štýl.

    Vlasový parfum dobýva beauty svet. Doprajte svojmu účesu vlastnú vôňu

    Vlasový parfum nesmie chýbať. Svet vôní zažíva v poslednej dobe drobnú, no predsa výraznú premenu. Klasické parfumy dopĺňa nová generácia voňavých produktov, ktorá prináša nielen krásnu vôňu, ale aj starostlivosť. Vlasové parfumy sa z okrajovej kategórie ticho presunuli medzi must-have položky a vyzerá to, že tento rok bude ich definitívnym prelomom.

    Zendaya posilňuje partnerstvo s On. Spolu s Law Roachom navrhla tenisky

    Herečka Zendaya začala ďalšiu kapitolu spolupráce so značkou On. Vo štvrtok totiž odhalila tenisky s názvom Cloudzone Moon, ktoré navrhla spoločne so svojím stylistom Law Roachom. Doprovodná kampaň Be Every You sa točí okolo motívov pohybu a duality. Zendaya v nej navyše nabáda k tomu, aby sme sa nebáli prijať všetky stránky našej osobnosti.

    Leto ovláda nový trend. Hodvábna šatka v páse ozvláštni každý outfit

    Lámete si hlavu s tým, ako dodať svojmu outfitu ešte o trochu väčší šmrnc? Využívanie kúskov, ktoré už máme doma, je opäť v móde! Znovuobjavenou hviezdou tohto leta je hodvábna šatka, ktorá tentoraz žiari uviazaná okolo pása. Spozorovať ju môžeme nielen na mnohých celebritách, nedávno sa objavila aj na Parížskom fashion weeku.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohorela. Prečo sú módne kampane čím ďalej nudnejšie?

    Podnikateľka Kylie Jenner je v módnom priemysle ako doma. Nielen, že má vlastnú značku oblečenia, ale často sa objavuje aj na obálkach časopisov a v kampaniach. Nedávno sa stala tvárou značky Miu Miu. Tá však namiesto masovej chvály zožala vlnu kritiky. Nevydarené vizuály, ktoré nakoniec potopili brand aj Jenner, otvorili širšiu diskusiu o tom, ako súčasné kampane upozaďujú oblečenie a tvorivosť na úkor virálnych momentov.

    Skupina Capri má šancu na žiarivé zajtrajšky. Oslavuje výsledky z prvého štvrťroka

    Skupina Capri Holdings je na ceste za potenciálnymi lepšími zajtrajškami. Spoločnosť v stredu zverejnila výsledky z prvého štvrťroka, ktoré predčili očakávania analytikov. Dôvodom je predovšetkým zvyšujúci sa dopyt po kabelkách a obuvi z dielne Michael Kors. Firma nemá zďaleka vyhraté, jedná sa však o prvé známky, že by jej nová stratégia mohla fungovať.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―