Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Luxusná skupina Prada Group tento rok v apríli prekvapila módny svet, keď oznámila svoju kúpu módneho domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur nasledovala krátko po tom, čo z pozície kreatívnej riaditeľky značky odišla Donatella Versace. Do sveta Prady však naplno vstúpi až v utorok 2. decembra. Čaká ju nová éra spájajúca jej bohatú históriu a inovácie.

    Osud módneho domu Versace bol spečatený už tento rok na jar. V apríli totiž luxusná skupina Prada Group potvrdila to, čo mnohí módni insideri už tušili. Slávnu značku odkúpila od jej materskej spoločnosti Capri Holdings, a to za 1,25 miliardy eur. Potvrdila tým koniec jednej éry. Firma totiž novinku zverejnila po tom, čo návrhárka Donatella Versace po takmer 30 rokoch odstúpila z pozície kreatívnej riaditeľky Versace.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Luxurious (@luxuriousbymm)

    Na miesto legendárnej dizajnérky nastúpil Dario Vitale, ktorý svoju prvú víziu značky odhalil na septembrovom týždni módy. Donatella Versace však jeho debut nenavštívila. Kolekcia, usilujúca o silné vyzdvihnutie odkazu Gianniho Versaceho, aj napriek tomu zožala pomerne pozitívne reakcie. V tom čase Prada Group ešte čakala na zelenú od Európskej komisie, kvôli kontrole nekalej súťaže. Tá krátko potom odkúpenie Versace schválila.

    Zdroj: Versace

    Doterajšie značky Prada Group, teda Prada, Miu Miu, Car Shoe a Church’s, oficiálne získajú nového súrodenca v utorok 2. decembra. „Versace je unikátna a výnimočná spoločnosť, ktorá je aj napriek tomu komplementárna k Prada a Miu Miu z hľadiska estetiky a nálady zákazníkov,“ vyhlásil potom v interview pre La Repubblica riaditeľ Prada Group Andrea Guerra. „Je zakorenená v kultúre a v hlbokých myšlienkach,“ doplnil.

    Versace čaká experimentovanie. Má v úmysle hľadať novú DNA modernej doby

    Súčasný šéf Prada Group Andrea Guerra rovnako prehlásil, že od Versace neočakáva hmatateľné výsledky v krátkodobom, ale iba v dlhodobom výhľade. „Musíme urobiť zásadnú prácu, na značke, kreativite, pozícii, identite, na príťažlivosti produktu,“ popísal podľa serveru Fashion Network. Vysvetlil tiež, že preto teraz módny dom čaká experimentovanie. Zároveň však mieni rešpektovať jeho dlhú históriu.

    @sobrelafashion_tiktok Prada oficiálne získala Versace, #sobrelafashion #prada #versace #fashionblog #fashionnews ♬ headlock x jinx from arcane – ZOMBIE

    Výkonným predsedom Versace sa stane Lorenzo Bertelli. Jeho matka, návrhárka Miuccia Prada, však do kreatívnej práce značky zasahovať nebude. A to aj napriek tomu, že je hlavnou akcionárkou Prada Group. „Bude to okamih diskontinuity, budeme môcť prijať rôzne prístupy a experimentovať. Môžeme použiť Versace ako laboratórium na testovanie seba samého,“ popísal Guerra svoju víziu pre novú kapitolu slávnej značky.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Prada Group, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Versace prekonáva míľnik. Prada značku v decembri privíta pod svoje krídla

    ― Reklama ―

    Luxusná skupina Prada Group tento rok v apríli prekvapila módny svet, keď oznámila svoju kúpu módneho domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur nasledovala krátko po tom, čo z pozície kreatívnej riaditeľky značky odišla Donatella Versace. Do sveta Prady však naplno vstúpi až v utorok 2. decembra. Čaká ju nová éra spájajúca jej bohatú históriu a inovácie.

    Osud módneho domu Versace bol spečatený už tento rok na jar. V apríli totiž luxusná skupina Prada Group potvrdila to, čo mnohí módni insideri už tušili. Slávnu značku odkúpila od jej materskej spoločnosti Capri Holdings, a to za 1,25 miliardy eur. Potvrdila tým koniec jednej éry. Firma totiž novinku zverejnila po tom, čo návrhárka Donatella Versace po takmer 30 rokoch odstúpila z pozície kreatívnej riaditeľky Versace.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Luxurious (@luxuriousbymm)

    Na miesto legendárnej dizajnérky nastúpil Dario Vitale, ktorý svoju prvú víziu značky odhalil na septembrovom týždni módy. Donatella Versace však jeho debut nenavštívila. Kolekcia, usilujúca o silné vyzdvihnutie odkazu Gianniho Versaceho, aj napriek tomu zožala pomerne pozitívne reakcie. V tom čase Prada Group ešte čakala na zelenú od Európskej komisie, kvôli kontrole nekalej súťaže. Tá krátko potom odkúpenie Versace schválila.

    Zdroj: Versace

    Doterajšie značky Prada Group, teda Prada, Miu Miu, Car Shoe a Church’s, oficiálne získajú nového súrodenca v utorok 2. decembra. „Versace je unikátna a výnimočná spoločnosť, ktorá je aj napriek tomu komplementárna k Prada a Miu Miu z hľadiska estetiky a nálady zákazníkov,“ vyhlásil potom v interview pre La Repubblica riaditeľ Prada Group Andrea Guerra. „Je zakorenená v kultúre a v hlbokých myšlienkach,“ doplnil.

    Versace čaká experimentovanie. Má v úmysle hľadať novú DNA modernej doby

    Súčasný šéf Prada Group Andrea Guerra rovnako prehlásil, že od Versace neočakáva hmatateľné výsledky v krátkodobom, ale iba v dlhodobom výhľade. „Musíme urobiť zásadnú prácu, na značke, kreativite, pozícii, identite, na príťažlivosti produktu,“ popísal podľa serveru Fashion Network. Vysvetlil tiež, že preto teraz módny dom čaká experimentovanie. Zároveň však mieni rešpektovať jeho dlhú históriu.

    @sobrelafashion_tiktok Prada oficiálne získala Versace, #sobrelafashion #prada #versace #fashionblog #fashionnews ♬ headlock x jinx from arcane – ZOMBIE

    Výkonným predsedom Versace sa stane Lorenzo Bertelli. Jeho matka, návrhárka Miuccia Prada, však do kreatívnej práce značky zasahovať nebude. A to aj napriek tomu, že je hlavnou akcionárkou Prada Group. „Bude to okamih diskontinuity, budeme môcť prijať rôzne prístupy a experimentovať. Môžeme použiť Versace ako laboratórium na testovanie seba samého,“ popísal Guerra svoju víziu pre novú kapitolu slávnej značky.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Prada Group, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Bottega Veneta predstavuje Jenga set. Jeho cena je skutočne kozmická

    Bottega Veneta uvádza Jenga set, ktorý posúva domácu zábavu do sféry investičných objektov. Luxusný dom využíva svoje signifikantné prvky a transformuje známu hru do podoby kultivovaného dizajnového predmetu. Každý prvok získava charakter artefaktu, s dôrazom na materiál a presnosť spracovania. Súbor pôsobí ako tichý symbol vkusu a sebavedomého vykročenia do segmentu zábavy pre dospelých. Áno, značka uvádza, že nejde o hračku pre deti.

    TikTok Highlights: Trendy videá zdieľajú vytúžený „flow state“

    Vaša koncentrácia je zameraná na činnosť, vaše okolie sa rozptyľuje a vy nemyslíte na nič iné ako na prítomnosť. Takto by mnohí používatelia TikToku popísali "flow state". Teda stav, na ktorý v súčasnosti upozorňuje lavína virálnych videí. Zdieľajú totiž momenty, keď ľudia počas často bežných činností zabudnú na všetko ostatné a ocitnú sa v okamihu vytvorenom len pre nich.

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    Dior blúdi v magickom labyrinte. Módny dom víta tohtoročné Vianoce

    Slávnostná atmosféra doľahla aj na módny dom Dior. Značka koncom minulého týždňa odkryla tohtoročnú tému vianočnej kampane. V Paríži navyše slávnostne odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na najnovšiu cruise kolekciu, ktorú ešte návrhárka Maria Grazia Chiuri predstavila v tajomných rímskych záhradách Villa Albani Torlonia.

    Poznáte najľahšiu tkaninu na svete? Super Organza vznikla tak trochu „omylom“

    Super Organza patrí k najtenším a najľahším tkaninám, ktoré kedy človek vytvoril. Aj keď neplánovane. Pochádza z Japonska, z vývoja spoločnosti Amaike LLC, ktorej know-how vychádza z technologického inžinierstva v oblasti látok. Vlákna s hrúbkou jednej pätiny ľudského vlasu tvoria materiál s hmotnosťou piatich gramov na meter štvorcový. Prada ho použila pre jar 2024, zatiaľ čo Balenciaga ho zaradila do haute couture kolekcie pre jeseň 2025. V módnych domoch sa z technického zázraku stala vysoko žiadaná látka.

    Zlato, striebro a transformácia. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperkov

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a striebrom vyšívané, ale princezná to nie je, jasný pane. Aj tak by sa dala popísať práca Outhouse Jewellery, spoločnosti, ktorá redefinovala nosenie šperkov. Už vám nemusia len visieť z uší alebo zdobiť krk, do zlata sa môžete doslova obliecť a zažiariť s ním na každom večierku. Úspešná značka prichádza s novou revolučnou kolekciou Alchemy of 13.

    Konečne romantika. Leto, keď som skrásnela prináša melancholického hrdinu

    Romantická "vzťahovka" založená na milostnom trojuholníku? To už tu predsa toľkokrát bolo. Áno, ale obrovský úspech a fanúšikovský zásah tretej série seriálu Leto, keď som skrásnela potvrdil, že každá generácia potrebuje poriadnu dávku klasickej romantiky. A taktiež mužského hrdinu, ktorý skôr mlčí, je otravne nedostupný, ale napriek tomu príťažlivo tajomný.

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    Spoločenský útlak má nové meno. Spodná bielizeň ako nový zdroj sebavedomia

    Po niekoľkých rokoch, keď módnej scéne dominovalo heslo "Free the Nipple", sa úlohy obrátili. Do popredia opäť preniklo nosenie spodnej bielizne, a to hlavne sexi čipky a podprseniek. Trend, ktorý bol predtým spájaný so spoločenským útlakom žien, dnes dostáva nový význam. Bielizeň totiž nemusí len zahaľovať bradavky a dávať prsiam dokonalý tvar, ale môže sa stať prostriedkom na vyjadrenie novo nadobudnutého sebavedomia.

    ― Reklama ―